למרות שכבר עושים את זה כבר שלוש שנים, אבהיר שוב, ליתר בטחון – זהו לא "הכה את האוסקר". הוא יגיע יותר קרוב לאוסקר (בערך שבוע לפני הטקס), זה משהו אחר. למי שכבר יודע במה מדובר – הטופס הוא למטה או כאן.
עונת האוסקר ארוכה מהרגיל הפעם, אבל זה לא ממש משנה: הפרס הראשי נראה בדרכו ל"ארץ נוודים", אלא אם יתגלה שפרנסס מקדורמנד היא רוצחת סדרתית אוכלת תינוקות, או משהו אפילו יותר גרוע מזה: רפובליקאית. על כן, למצביעים ייקח עוד זמן להחליט, אז אנחנו בינתיים ננסה להקדים תרופה לבחירות שלהם וגם השנה אנחנו ננסה להראות להם איך לעשות את זה נכון.
מה שקורה כאן בעצם הוא הדמיה של טופס האקדמיה: אומנם צמצמנו את מספר הקטגוריות בהצבעה ל-10 בלבד (4 קטגוריות המשחק, 2 קטגוריות התסריט, קטגוריית סרט האנימציה, ופרסי הבימוי, צילום וסרט) אבל חוץ מזה הטופס שלנו ושלהם עובד בדיוק באותה הצורה. שימו לב שאתם לא מתבקשים לנחש מה האקדמיה תצביע. שוב, "הכה את האוסקר" יבוא אחר כך. כרגע תבחרו במי שאתם מאמינים שהוא הכי טוב, לא מי שאחרים חושבים הוא הכי טוב.
תשובות לשאלות מתבקשות:
האם אני חייב/ת להצביע לכל הקטגוריות? לא. פרט לשאלת הכינוי/שם שלכם, אף שאלה אינה חובה. אתם יכולים להצביע בכל הקטגוריות פרט לתסריט המעובד, או להצביע רק לקטגוריית הצילום ולא יותר. אף אחד לא משגיח עליכם.
האם אני חייב /ת לראות את כל הסרטים כדי להצביע? כמו באקדמיה, גם כאן – איכשהו, לא. זה יהיה נחמד אם לא תצביעו בקטגוריה שלא ראיתם בה לפחות את רוב המועמדים ותדלגו לקטגוריה הבאה – אבל גם שם וגם כאן, אין דרך לעקוב אחרי זה. תעשו מה שאתם חושבים לנכון.
היי, מה קורה בקטגוריית הסרט הטוב ביותר? מה זה? ההצבעה בקטגוריית הסרט קצת יותר מסובכת. עקרונית, במקום הצבעה פשוטה בסקר אתם צריכים למקם את שמונת המועמדים בסדר העדיפויות שלכם ממקום ראשון ועד מקום שמיני. יש הסבר יותר מפורט במסמך למטה כשמגיעים לקטגוריה, ומי שרוצה לקרוא על השיטה ואיך היא עובדת מוזמן לקרוא כאן.
תגיד, מי זכה בטופס האוסקר של עין הדג בשנים הקודמות? שאלה טובה, שבדיוק בשבילה הקמנו את דף זוכי העבר בטופס.
עד מתי ניתן להצביע? יהיו לכם שבועיים להצביע – עד ללילה של יום שבת (ה-17 באפריל). אם בתי הקולנוע יפתחו עד אז, ויהיה אפשר לראות בהם את סרטי האוסקר, ויהיה ביקש להארכה – ייתכן ותינתן.
אם יש עוד שאלות, בעיות או תיקונים – מוזמנים להגיד בתגובות. וכמובן מוזמנים לשתף במה בחרתם ולמה. בהצלחה לכולנו!
ממש קשה להחליט בקטגוריית שחקן המשנה.
לא רק בגלל שכל המועמדים מעולים ממש, אלא גם כי הכי אהבתי את ההופעה של לאקית' סטנפילד אבל הוא בהחלט לא היה שחקן המשנה הכי טוב כי הוא לחלוטין שחקן ראשי ואני עדיין מבולבלת מהמועמדות הזו.
תכלס, שניהם היו שחקנים ראשיים בעיני
זה גם באיזשהו מקום השם של הסרט, לא? פרד הוא משיח השחור, ביל הוא יהודה איש קריות. הסרט מספר על שניהם. מבחינת אסטרטגיית אוסקר זה הרבה יותר חכם (הפעם האחרונה ששחקן זכה בקטגוריה המשנית כשהוא חולק אותה עם קולגה לסרט הייתה ב-2018; הפעם האחרונה שזה קרה בקטגוריה הראשית הייתה ב-1985), מבחינת הגינות זה קצת לא פייר, כי שניהם ה-דמויות הראשיות של הסרט.
אם שניהם היו מועמדים בשחקן ראשי, הייתי מבינה.
אם לאקית' היה מועמד בשחקן ראשי וקלויה בשחקן משנה, גם הייתי מבינה.
זה לא רק עניין של הגינות. זה פשוט ממש גורם לי לתהות עד כמה האנשים שהצביעו באמת הסתכלו על הסרט. כי לא משנה מי קיבל טופ בילינג ולא משנה את מי האולפן קידם באיזו קטגוריה, אמור להיות ברור כשמש לכל מי שראה את הסרט שלאקית' לא יכול להיות שחקן משנה.
(השם של הסרט הוא עוד רמז, אבל ת'כלס הוא לא חייב להצביע על מי הדמויות הראשיות – קוקו מאד מאד רחוקה מלהיות הדמות הראשית בקוקו).
השאלה היא האם לכל סרט צריך להיות שחקן ראשי
לא ראיתי את הסרט, ולכן אני לא יכול להעיד ספציפית עליו, אבל בהרבה סרטים, בעיקר כאלו עם עלילות מצטלבות (תמונות קצרות, מגנוליה, מכונת הכסף) לא בטוח שהייתי מגדיר אף הופעה כ"ראשית".
קוראים לזה actor in a supporting role.
במה הוא תומך אם אין שחקן ראשי?
לא לכל סרט יש הופעה ראשית; לסרט הזה יש שתיים.
יש ל"יהודה איש קריות והמשיח השחור" אנסמבל רחב, והוא גם מרשים (בנוסף לסטנפילד וקלויה, דומיניק פישבנק בהופעה מצטיינת, וג'סי פלמונס בתפקיד נאלח ונהדר); אבל זה סיפור של שני גיבורים.
בשאלה "כמה סרטים מבין המועמדים ראית",
חסרה האפשרות "אף אחד".
לכל הפחות
אי אפשר להגיד שאתה לא עקבי
אם לא להיות מסונכרן עם האקדמיה, אז לפחות עם עצמך.
(ל"ת)
אני פה להצביע באנמיציה לנשמה
באמת שלא ראיתי כלום חוץ מהקטגוריה הזו
יסלח לי טום מור
לא חשבתי שזה אפשרי בכלל אבל סרט שלו מועמד והצבעתי לשון כבשון. מוליכי הזאבים הוא יפהפה, אבל פארמגדון פשוט מרגיש כמו סרט שלם יותר שיודע מי הוא ומה הוא.
מבחינתי שאר הקטגוריה בכלל לא מהווה תחרות לשני אלה. לא יודעת איזה מהשניים זה עומד להיות אבל פיקסאר עומדים לזכות על סרט בינוני.
בקטגוריה הכללית שוב הופתעתי מעצמי והלכתי על צלילי המטאל.
"פיקסאר עומדים לזכות על סרט בינוני"
אולי המשפט הכי מדויק שיצא לי לקרוא מזה זמן
מזל שיש את סשה ברון כהן
אחרת לא היה לי שום עניין באוסקר השנה.
גם לא ראיתי כמעט אף סרט מהסרטים המועמדים, גם רוב הסרטים שלא ראיתי לא ממש עושים לי חשק לצפות בהם בהקדם האפשרי (שני יוצאי הדופן – Promising Young Woman ו-Nomadland, אבל עוד לא ראיתי אותם אז העניין שלי בהם הוא פוטנציאלי בלבד).
אז תכלס הסרט היחיד שמועמד למשהו שממש אהבתי השנה זה בוראט. וחוץ מזה אני בעד ברון כהן באופן כללי אז לא איכפת לי שיזכה על התפקיד בשיקגו 7 למרות שהסרט לא עשה עליי יותר מדי רושם.
מקווה שהתפוצה של סרטים איכותיים ומעניינים לבתי הקולנוע בשנה הבאה תפצה בענק על השנה הדלה שהייתה לנו. מה זה בא לי להתרגש שוב מקולנוע ולצפות לסרטים חדשים.
בנס (ובהתעלמות בוטה מהעובדה שיש לי שיעורי בית) השלמתי את כל המועמדים לסרט הטוב ביותר
כמו גם לעוד קטגוריות. הדירוג שלי לקטגוריות בהן ראיתי את כל המועמדים (לא היו הרבה כאלה, כפי שניתן לראות מהעובדה שמדובר בעשרה סרטים בקבוצות שונות):
העריכה הטובה ביותר:
5. נומאדלנד
4. משפט השבעה משיקגו
3. מינארי
2. האב
1. צלילי המטאל
הצילום הטוב ביותר:
5. משפט השבעה משיקגו
4. חדשות העולם
3. מאנק
2. נומאדלנד
1. יהודה איש קריות והמשיח השחור – צילום מרהיב שלא עושה מעצמו עניין ובכל זאת יוצר אימג'ים די מעוררי השתאות, וכל זה בשעה שהוא משרת את הסיפור ולא את עצמו.
התסריט הטוב ביותר:
5. משפט השבעה משיקגו
4. צלילי המטאל
3. צעירה מבטיחה
2. מינארי
1. יהודה איש קריות והמשיח השחור – בכנות, אולי זה אפקט שרק ואני עוד מושפע מהעובדה שראיתי אותו לפני יומיים ועפתי עליו במקסימום, אבל זה פשוט היה סיפור מאוד מעניין, שמתעלה מעל העובדה שהוא על """"נושא חשוב""". גם השניים שמעליו נהדרים, אגב – מינארי הוא כמו חיבוק חם ומה שצעירה מבטיחה עושה במערכה השלישית שלו לא יוצא לי מהראש עדיין.
שחקנית המשנה הטובה ביותר:
5. גלן קלוז, יומני האפלצ'ים (אני, עדיין, ממש בעדה בזכייה כי באמת יש גבול, והיא בהחלט מצוינת בסרט, אבל זה פשוט סרט ממש לא טוב)
4. יון יאו-ג'ונג, מינארי
3. מריה בקלובה, בוראט 2
2. אוליביה קולמן, האב
1. אמנדה סייפריד, מאנק – הקטגוריה הכי טובה בטקס כמעט תמיד. מריון, בניגוד לרוב הזוכות והמועמדות בקטגוריה, היא לא "X של הגיבור/ה" (שימו לב שהיא מתמודדת מול שתי סבתות ושתי דמויות-בת), אלא הסוג הכי כיפי של דמות משנית: זאת שאתה ממש מצטער שהסרט לא עליה. היא זוהרת ומורכבת וחכמה יותר משנותנים לה קרדיט. וכן, ברור שאהיה הכי בעד השחקנית היחידה שמועמדת פה וגם הופיעה בילדות רעות.
השחקן הטוב ביותר:
5. גארי אולדמן, מאנק (הוא באמת לא מאוד טוב פה, והמונולוג שלו לקראת הסוף, שככל הנראה יוצג בעת הקראת שמות המועמדים, הוא אחד הרגעים הגרועים של 2020 בקולנוע)
4. סטיבן יאון, מינארי
3. צ'דוויק בוסמן, הבלוז של מא רייני (הוא לא עד כדי כך טוב פה, סורי)
2. ריז אחמד, צלילי המטאל
1. אנתוני הופקינס, האב – זה סרט שבגדול נכתב ובוים כדי להלום את ההופעה הראשית. כל אלמנט, החל מעיצוב התפאורה וכלה בליהוק, נועד כדי שנתחבר אליו כמה שאפשר. וזה אדיר; "האב" סרט מבריק, והוא יצוק על כתפיו של הופקינס שנושא אותו בגאון. הופעה אדירה שמתעלה על הזכייה הקודמת שלו באוסקר.
הסרט הטוב ביותר:
8. משפט השבעה משיקגו (באמת לא סרט טוב במיוחד)
7. מאנק (ככל הנראה סרט די טוב, שמאוד לא אהבתי)
6. צלילי המטאל (השניים האחרונים הם הסרטים הלא-מוצלחים היחידים בקטגוריה; מ"צלילי המטאל" והלאה הסרטים המועמדים לא רק טובים אלא בפירוש כאלה שהשאירו עלי רושם עז. "צלילי המטאל" סרט נפלא)
5. מינארי
4. צעירה מבטיחה
3. האב
2. יהודה איש קריות ומשיח השחור
1. נומאדלנד – קצת מעייף באמצעו, אבל יפהפה מאין כמוהו
תן לי רגע לסיים את מולאן
ואני איתך על כל הסרטים המועמדים בכל הקטגוריות.
בנוגע למאנק – זה לא סרט טוב, מספיק עם השקר הזה.
יש שם עשייה טובה שמשרתת סיפור מאוד לא מעניין
הדיאלוגים חריפים, הצילום מהמם, אמנדה היא אמנדה, אבל זה לא מתחבר לסאגה שאשכרה היה לי אכפת ממנה.
הדיאלוגים בסדר, הצילום מהמם
אמנדה היא אכן אמנדה (שזה נחמד למי שזה נחמד לו, אני מניח, אבל אני לא חסיד גדול שלה ולא ראיתי אי פעם סיבה להיות).
פרט לשחזור טכני באמת ברמה אחרת, אין בסרט הזה כלום. ושחזור טכני לא הופך סרט ל"טוב".
אה, טוב, אם אנחנו כבר פה:
אעתיק מה שכתבתי בנוגע לזוכי גילדת השחקנים במקום אח:
פרס האנסמבל, משפט השבעה משיקגו (יזכה גם באוסקר? לא. גם כי אין פרס כזה באוסקר, אבל גם כי אם חושבים שזה פרס "הסרט הטוב ביותר" אז ארץ נוודים לא היה מועמד, והמועמד היחיד האחר שמועמד גם לפרס הסרט הוא "מינארי")
שחקן ראשי, צ'דוויק בוזמן (יזכה גם באוסקר? 80% בשלב הזה. "האבא", שיצא עכשיו והצית מחדש את הדיון סביב ההופעה שלו שם, פספס את ה-SAG, אבל כנראההה יפגע בבאפט"א, מה שייתן קרב ראש בראש באוסקר – שבכל זאת, אם אתם מהמרים חכמים, יילך לבוזמן, ככל הנראה)
שחקנית ראשית, ויולה דייויס (תזכה גם באוסקר? 25%. שחקנית ראשית באופן רשמי נהפך למרחץ דמים שבו שום דבר לא ברור. בגלובוס זכתה אנדרה דיי, אצל המבקרים זכתה קארי מוליגן, פרנסס מקדורמנד נהנית מתמיכה של להיות בסרט הטוב ביותר והנה פה ויולה דייויס זכתה אצל השחקנים. הבאפט"א לא ממש יעזור לנו להבין את המצב כי דייויס ומוליגן לא מועמדות שם כי חוקים טיפשיים, אז הנה: קטגוריה מותחת לקראת ליל האוסקר)
שחקן משנה, דניאל קאלויה (יזכה גם באוסקר? 90%. הבטן שלי אמרה לי אי אז בתחילת המרוץ שהפרס הזה יילך לסשה ברון כהן, אבל בשלב הזה אולי זה סתם אבנים בכליות – קאלויה זכה בכל פרס בדרך ובניגוד לבוזמן שאפשר עוד לדבר על אנשים שמתחילים לדבר על זוכה אחר: כאן התחרות שלו חלשה יחסית, אולי כי ברון כהן פשוט לא רוצה את זה מספיק. אם הוא מפסיד, זה נטו בגלל הטמטום של זה שלאקית' מועמד ביחד איתו והם פיצלו את הקולות או משהו)
שחקנית משנה, יון יו-ג'ונג (תזכה גם באוסקר? 33%. עוד קטגוריה פתוחה, אבל פחות: בקלובה זכתה בגלובוס הזהב (בשחקנית ראשית) ואצל המבקרים, וגלן קלוז עוד לא זכתה אבל קשה להתעלם מהנוכחות שלה כ"ראבק, תנו לה אוסקר", ואולי גם קולמן לא אמרה את המילה האחרונה? הבאפט"א חצי כוח יעזור, כי שם מועמדות גם יו-ג'ונג וגם בקלובה, אבל גם עוד ארבע שחקניות אחרות שאולי ייקחו את הפרס).
צוות הפעלולים הטוב ביותר – וונדר וומן 1984 (יזכו גם באוסקר? חחח אוסקר לפעלולים מה אתם משוגעים חחח)
הארכה
מעדכן כי בעיקר מסיבות פרקטיות מהצד שלי, ההצבעה לטופס תישאר פתוחה עד ליום חמישי ב-20 בערב ככה.