דו"ח קופות שבורות – 25.11.2001

ביום ראשון כולם שבתו.
גם אני רציתי. כולם שבתו
כדי שיעלו להם משכורת.
ומה אני, עז? אז באתי לדג
ואמרתי לו "תעלה לי את
המשכורת או שאני שובתת".
למרבה הפלא הוא לא קשקש כלום אלא היה ענייני: "כמה?". "חמישים מיליון" אפילו לא מצמצתי. הוא עיכל את הבשורה וכעבור דקה שאג מתפלץ: "כמה?!?" "חמישים מיליון" התעקשתי. הדג סובב את הגב וחזר לעבוד על המחשב.
אוף.

ביום ב' כולם עדיין שבתו. גם אני רציתי.
למרות המגעים, הסגל הבכיר המשיך לשבות. אז באתי לדג ואמרתי לו שאני סגל בכיר ושיעלה לי את המשכורת. "אני העורך הראשי" הדג טען בהיגיון מסוים, "אם מישהו צריך לשבות – זה אני".
"לא אכפת לי איך. אני רוצה לשבות", התעקשתי. אבל הדג מצא את השורשים הפולניים שלו ואמר: "ואם כולם יקפצו מהגג – גם את תקפצי?".

נו, אז יש לי ברירה? אז הנה אנחנו נפגשים פה לעוד דו"חקו. אבל כאות מחאה – אין סכומים. לא רוצה. מה תעשו לי?

המקום הראשון השבוע שייך, כמובן, לילד שהחזיר את משקפי ג'ון לנון לאופנה. אני לא אכתוב פה כמה הוא עשה (ממילא אתם יכולים לקרוא את זה למטה), לא בגלל שאני שובתת, אלא כי ברק ביקש ממני לא לספילר לו את הדו"חקו. אז הנה אני לא מספילרת: 'הארי פוטר' עדיין במקום הראשון, למרות שבסופ"ש האחרון הוא עשה פחות (להגיד שהוא עשה פחות זה ספוילר?) מאשר בשבוע שעבר.

בצעד נדיר 'מפלצות בע"מ' שנשארו מאחור הוציאו עוד טריילר (ותודה לאין-אור על שהסב את תשומת ליבי!), כדי להזכיר לכולם שבבתי-הקולנוע מוצג יותר מסרט אחד. ואללה נכון. אז אולי זה החג, אולי זה הטריילר הקורע הנ"ל, ואולי הסרט עצמו ממש טוב – אבל עובדה ש'מפלצות' שמרו על ההכנסות מהשבוע שעבר, ואפילו עלו טיפה.

מי שמפסיד מכל התקופה ההיסטרית הזו, הם הסרטים החדשים.

'משחקי ריגול' למשל (שום דבר שלא הכרתם לפני כן: סוכן CIA צעיר מחליף סוכן CIA מבוגר. הסוכן הצעיר נופל בשבי. הסוכן המבוגר יוצא כנגד כל ההוראות כדי להציל אותו). הסרט הזה נחת לתוך המקום השלישי, שזה די מאכזב עבור מה שנחשב היה כבלוקבאסטר בטוח. בכל תקופה אחרת – אולי. עכשיו? שום סיכוי. וכל זאת למה? כי מנהיגי הדור, אלה שכולם הולכים אחריהם בעיניים עצומות – נעשים צעירים יותר ויותר. עובדה: פעם מנהלים היו אנשים חמורי סבר בני 60+. אחר כך באו "המנהלים הצעירים" – בני ה-40 (זוכרים איך כולם התרגשו מביבי ומקלינטון – כמה דיו שפכו בהשוואות עקרות בין גילם הפעוט לעומת גילם של מנהיגי הדור הקודם). אבל היום? היום כל ילדון מקים חברת סטארט-אפ אחרי הצבא. לפעמים גם לפני (רוב החברות האלה אמנם נופלות לאחר שנה, אבל זה כבר לא קשור אלינו, נכון?).

ככה גם כוכבי קולנוע. איפה, איפה הימים בהם מלך החיוך השרמנטי של רוברט רדפורד? אני אגיד לכם איפה – הם תמו לפני 7 שנים, כשלתודעה הקולקטיבית פרץ איזה יפיוף, אחד בראד פיט.
אבל הקהל ממשיך לדרוש להוריד את הגיל, עד שגם בראד פיט וגם רוברט רדפורד ביחד לא יכלו על פישר קטן כמו דניאל רדקליף (הוא הארי).
ככה זה.

אחד שלא מנסה לשחק במרגלים, אבל נוחת מהזווית ההיסטורית (ועוד איזה היסטורית) הוא 'Black Knight': נער רחוב (מרטין לורנס) שעובד בפארק שעשועים בסגנון ימי הביניים, נשאב איכשהו לימי הביניים עצמם, וליתר דיוק – לחצרו של המלך ארת'ור. למרבה הצער, מסתבר שהדבר הזה, שנקטל בכזו חדווה על ידי מבקרים בארה"ב, בכלל מבוסס על 'Yankee In King Arthur's Court' – ספר של מארק טווין (שהוא, אם אתם מאלה שמאמינים באלילים צעירים ולכן לא מכירים את השם, זה שכתב את 'הקלברי פין' ואת 'הרפתקאות תום סויר', שנחשבים חתיכת היסטוריה עבור כמה מאיתנו).

ועוד השבוע, אבל כבר זניח: 'Out Cold', קומדיה על סנו-בורדינג – הספורט הזה בו גולשים בשלג על מגלש אחד – כבש בסערה את המקום השישי. ביג דיל.

בשבוע הבא: 'טקסס ריינג'רס', מערבון עתיר כוכבים אך דל סיכויים בקופות; 'Behind Enemy Lines', ו'The Affair of the Necklace' שייצא בהפצה מוגבלת.

רק עוד מילה אחת לכל אלו שטורחים ושולחים לנו כתבות וביקורות: לצוות העורכים יש כתובת אימייל חדשה. מעתה, אנא שלחו בקורותיכם אל editors@fisheye.co.il. רוב תודות.


הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים (למרות החג, חושבו הכנסות של שלושה ימים); הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום. סכומים אלה הוכנסו לכתבה ע"י רד, אחרי שלונג השובתת סירבה לנקוב במספרים ספציפיים יותר מ"די הרבה", או "פחות ממקודם".

1. Harry Potter and the Sorcerer's Stone – 57.5 (187.0)
2. Monsters, Inc. – 24.1 (192.2)
3. Spy Game – 21.7 (30.6)
4. Black Knight – 11.1 (15.4)
5. Shallow Hal – 8.5 (55.0)
6. out Cold – 4.5 (5.7)
7. Domestic Disturbance – 4.0 (39.8)
8. Heist – 3.1 (20.0)
9. Life as a House – 2.1 (12.2)
10. The One – 2.1 (31.1)