דו"ח קופות שבורות – 25.4.2004

לתלוש שערות מהאף זה עסק לא נעים בכלל"האישה הכניסה את הגבר לגן עדן, ורק היא יכולה להוציא אותו משם"
– דברים שלמדתי ביום העצמאות תשס"ד

לכבוד יום העצמאות וללא שום קשר אליו, הדו"חקו גאה להציג: קרב בין שני ענקים. אוקיי, לא ממש ענקים. יותר קרב במשקל בינוני, כזה. ובכל זאת, אחלה קרב.

בפינה הימנית, זוכה אליפות הרמת האוסקר (בשיטת הדחיקה) מהשנה שעברה, אחרי סיבוב ניצחון (אהם) ב'עד קצה הזמן', שחור ומאיים, דנזל "ג'ורג"' וושינגטון! דנזל מככב בסרט האקשן 'Man on Fire' (עדיין אין שם עברי, אבל הסרט הצרפתי שעליו הוא מבוסס נקרא בעברית 'לכוד באש'). הוא משחק לוחם שכיר, שנשכר כדי לשמור על ילדה בשם פיתה (מן הסתם על ידי הוריה, חומוס ועמבה) מפני כנופית חוטפי ילדים. אבוי, דנזל מפשל והילדה נחטפת בכל זאת, ודנזל יוצא לנקום בחוטפים. באמת שהגיע הזמן, כבר מזמן לא ראינו איזה סיפור נקמה טוב. את הפיתה משחקת דקוטה פאנינג, כולה בת 10, אבל בעלת פילמוגרפיה עשירה: ממש עכשיו היא מופיעה על מסכי הארץ ב'בנות בסטייל' וגם ב'חתול תעלול', ובעברה רשומים גם 'קוראים לי סם' ו'אין כמו אלבמה'.

בפינה השמאלית, לבושה בפיג'מה צבעונית וחמושה בחיוך ובפרצוף חמוד, ניצבת ג'ניפר "בריסטו" גארנר. ג'ניפר, שאותה אתם מכירים מהסדרה 'אליאס' ('זהות ברורה', או משהו) ומתפקיד אלקטרה ב'דרדוויל', היא אמנם מתחרה רצינית על תואר האקשן-בייב האולטימטיבית, והיתה בהחלט יכולה לכסח לדנזל את הצורה במכות, אבל הפעם היא בוחרת להילחם באמצעות תמימות ילדותית. 'Going on 30!צהוב!13',(שאצלנו ייקרא כנראה 'פתאום 30'), הסרט החדש שלה, הוא קומדיה-רומנטית על ילדת שנות השמונים בת 13, שבעקבות משאלה (או עוגיה סינית) מתעוררת פתאום בימינו אנו, כשהיא כולה בוגרת, בת 30 ונראית כמו ג'ניפר גארנר. זה רעיון מקורי.

בקרב על ליבם של המבקרים, ניצח 'פתאום 30' – או יותר נכון, ג'ניפר היא זו שנצחה. זה לא שהסרט מוצלח במיוחד, אבל ההופעה של ג'ניפר היא כובשת, מחממת-לב ועוד כל מיני תארים שבהם נהוג לתאר בדרך כלל את ג'וליה רוברטס. ו'לכוד באש'? סתם עוד סרט אקשן, הם טוענים. בקופות, הקרב היה, כאמור, מרתק וקשה. הבה נעקוב אחריו, שלב אחר שלב.

ביום שישי, ל-'30' היו 7.5 מיליון דולר, בעוד ל'אש' – 7.4 מיליון. ניצחון בפוטו-פיניש אמנם, אבל לג'ניפר היתה סיבה לחגוג: סרטי ילדים מכניסים בדרך כלל יותר כסף בימי שבת וראשון, כשהדרדקים הולכים להצגות יומיות, מאשר ביום שישי, כשהם עוד בבית הספר. עבור סרטי אקשן, יום שישי הוא לעתים קרובות היום הגדול ביותר, וממנו אפשר רק לרדת. מכיוון ש'פתאום 30' נכנס להגדרת סרט ילדים ו'איש באש' הוא סרט אקשן, נראה כאילו הנצחון כבר בכיס של גארנר.

אבל אז הגיעו התוצאות מיום שבת, והיו הפוכות מהצפוי: 'פתאום 30' אמנם טיפס ל-8.8 מיליון, אבל 'אש' זינק ל-9.4, ועקף אותו בסיבוב. גם ההערכות לגבי הכנסות יום ראשון צופות יתרון קל ל'אש'. תוצאות סוף השבוע הסופיות: 'פתאום 30' – 21.1 מיליון, 'לכוד באש' – 22.7. אח, אין מתוק כמו ניצחון שהושג בהפתעה ובעמל רב. תשאלו את מכבי.

מה זה אומר? כנראה, ש'לכוד באש' הוא מוצלח יותר, בתחומו, מאשר '30'. אפשר לנחש שהירידה בהכנסותיו של 'פתאום 30' בשבועות הבאים תהיה נורמלית, בעוד 'לכוד באש' יחזיק מעמד בצורה טובה הרבה יותר. זאת בניגוד לשני סרטי הנקמה של השבוע שעבר, שלא החזיקו מעמד בכלל. הכנסות פרק 2 של 'להרוג את ביל', במקום השלישי, ירדו ב-58% לעומת השבוע שעבר, ואלה של 'המעניש' (מקום רביעי) ב-55%. אבל קיים הבדל גדול בינהם: 'המעניש' כנראה לא יצליח לכסות את הוצאות הפקתו; אלה של 'להרוג את ביל' כבר כוסו כבר ב'פרק 1'. כל הכנסות הסרט השני הן רווח נקי.

חיסרון בולט מורגש בתחתית הטבלה: ישו הלך. בשבוע התשיעי שלו, 'הפסיון של מל' עזב אחר כבוד (ואחר 364 מיליון דולר) את עשרת הגדולים, אבל לכו תדעו, עם הטיפוס הזה אף פעם אי אפשר לדעת. הוא עוד עלול לחזור, האנטישם.

זהו, רק עוד שבוע אחד מפריד בינינו לבין פתיחתה הרשמית של עונת הבלוקבאסטרים של הקיץ על ידי 'ואן הלסינג'. כדי שלא נשתעמם מדי בדרך, נקבל מבחר סרטים עם רשימה מרשימה למדי של כוכבים: הקומדיה 'קנאה' עם בן סטילר וג'ק בלאק, 'על פי חוקי המשיכה' הרומנטי עם פירס ברוסנן וג'וליאן מור, סרט הנערות 'Mean Girls' עם לינדסי לוהאן וסרט האימה 'Godsend' עם גרג קיניר, רבקה רומין (כבר לא סטאמוס) ורוברט דה נירו. נפנוף נעים שיהיה לכם!


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך סוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. Man on Fire – 22.8 (22.8)
2. 13 Going on 30 – 21.1 (21.1)
3. Kill Bill Vol. 2 – 10.4 (43.0)
4. The Punisher – 6.3 (24.2)
5. Home on the Range – 3.6 (42.6)
6. Scooby-Doo 2: Monsters Unleashed – 3.4 (76.8)
7. Hellboy – 3.1 (54.8)
8. Johnson Family Vacation – 3.1 (25.0)
9. Ella Enchanted – 3.0 (17.5)
10. Walking Tall – 2.9 (40.8)