אנחנו חיים בעולם של ברבי. אם לא הספקתם לקרוא עשרות מאמרי דעה שמסבירים למה הסרט מיזאנדרי, שוביניסטי, קפיטליסטי או מרקסיסטי, כנראה אתם בדיוק בחופשה מהאינטרנט, ואני מקווה שאתם נהנים.
"ברבי" מסרב לרדת מסדר היום הבידורי, וזה כמובן עוזר לו קופתית – הסרט שומר על המקום הראשון בסוף השבוע השלישי בקולנוע עם עוד 53 מיליון דולר. זאת ירידה של 43 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם בקולנוע. זה אחוז נהדר לסרט בסוף השבוע השלישי שלו בקופות, אבל זה מספר שכמעט לא רואים בכלל כשמדובר בסרט שפתח כל כך בגדול בקופות. הסרט חצה את קו 400 מיליון הדולר בהכנסות בארצות הברית בלבד עם הכנסות של 459 מיליון דולר, ככה שקו חצי המיליארד בארצות הברית בלבד נמצא ממש באופק – מועדון די אקסקלוסיבי בימינו.
כמובן, החדשות הכי משמחות של הסרט הן שהוא חצה תוך שלושה שבועות בלבד את קו ההכנסות של מיליארד דולר ברחבי העולם. עבור האחים וורנר זה הסרט שהגיע למיליארד דולר הכי מהר מבין כל הסרטים שלהם. כל הכבוד גם לגרטה גרוויג שהפכה לבמאית הראשונה שסרט שביימה לבד חצה את קו מיליארד הדולר. "ברבי" הוא כרגע הסרט השני הכי מצליח השנה בכל רחבי העולם אחרי "האחים סופר מריו: הסרט" שהכניס 1.4 מיליארד דולר, כך שחסר ל"ברבי" עוד 400 מיליון דולר כדי לזכות בפרס הנכסף של הסרט הכי מכניס השנה. האם הוא יצליח? העתיד נראה מאוד ורוד כרגע.
במקום השני, יש לנו סרט חדש: "אימה במצולות 2: התהום" שפתח עם 30 מיליון דולר. זאת פתיחה נמוכה יותר מהסרט הקודם בזיכיון שפתח עם 45 מיליון דולר. לסרט הזה יש גם ציון רוטן טומטוז של 28 אחוז וציון סינמה סקור של -B – ממש לא מעודד עבור הסרט. עם זאת, מחוץ לארצות הברית די אוהבים את הסרט וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 145 מיליון דולר. לא פתיחה מעולה (בטח לא בהתחשב בתקציב המנופח שלו של 149 מיליון דולר) אבל לא רע.
"אופנהיימר", השותף של "ברבי" למסע הזה, ירד למקום השלישי עם עוד 29 מיליון דולר. זאת ירידה קטנה של 37.6 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. למעשה, בגלל שהביקוש של הסרט על המסכים המיוחדים כמו IMAX הוא עצום, יש סיכוי שהוא יזכה לעלות למקום השני בסוף השבוע הבא, וגם אם לא, זה נראה שלסרט הולכות להיות רגליים ארוכות מאוד. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 556 מיליון דולר.
עוד סרט חדש שיצא השבוע – "צבי הנינג'ה: טירוף המוטנטים" – פתח במקום הרביעי עם 28 מיליון דולר. לא רע לעוד סרט של צבי הנינג'ה, אבל מה שמעודד יותר הוא שנראה שיש הסכמה בין הביקורות לבין ציוני הקהל כך שאפשרי שהסרט יצליח לרדת בקטנה משבוע לשבוע. הסרט גם לא יצא ברוב רחבי העולם, אז אולי הוא יקבל עזרה מהעולם בהמשך כי בינתיים ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 51 מיליון דולר.
זאת ממש לא השנה של דיסני – "טירה רדופה" הכניס רק עוד 9.2 מיליון דולר בסוף השבוע השני שלו בקולנוע וירד למקום החמישי. זאת התרסקות די כואבת של 61.7 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם ומספר די נוראי לסרט בסוף שבוע השני שלו, במיוחד כשהפתיחה לא הייתה מרשימה במיוחד. אם בארצות הברית לא אוהבים את הסרט אז מחוץ למדינה בכלל אף אחד כמעט לא הלך לראות אותו וההכנסות הכלליות שלו כרגע עומדות על 60 מיליון דולר.
"צליל החופש" ממשיך להרשים במקום השישי עם עוד 7.5 מיליון דולר. ירידה של רק 40.9 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם כשהסרט נמצא על המסכים כבר חמישה שבועות היא מספר מרשים לכל סרט. ההכנסות הכלליות של הסרט כבר עומדות על 164 מיליון דולר, מה שמספיק לו כדי להיכנס לרשימת עשרת הסרטים הכי מצליחים של השנה בארה"ב.
במקום השביעי "משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות – חלק ראשון" קצת מאט את קצב הירידה שלו עם עוד 6.6 מיליון דולר. זאת ירידה של 37.8 אחוזים בלבד בהכנסות מסוף השבוע הקודם, והירידה הכי קטנה בעשירייה בסוף השבוע הנוכחי, אבל זה קצת מאוחר מדי בשביל הסרט הזה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 493 מיליון דולר. לא כישלון במובן הסטנדרטי של המילה, אבל אכזבה יחסית לציפיות שהיו מהסרט.
את הטבלה סוגרים "נגעת נרצחת" עם עוד 6.2 מיליון דולר והכנסות הכלליות של 26 מיליון דולר (שהספיקו כדי ש-A24 יאשרו לו המשך), "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל" שאחרי שישה שבועות על המסכים נמצא בדרך החוצה עם עוד 1.5 מיליון דולר (והכנסות כלליות של 368 מיליון דולר), ובמקום העשירי אנחנו נפרדים מ"אלמנטלי" שהכניס עוד 1.3 מיליון דולר. הסרט בסוף הצליח לשרוד שמונה שבועות בטבלה, שזה יותר מכמה שחשבנו שהוא יצליח להחזיק בהתחלה, עם הכנסות כלליות של 424 מיליון דולר – נחמד בהתחשב בהתחלה החלשה שלו, אבל עדיין כישלון ביחס לתקציב שלו.
בסוף השבוע הולכים לצאת ארבעה סרטים שכנראה לא ישפיעו יותר מדי על הטבלה. "לכו מערבה" (Go West), קומדיה מטורללת שבה קבוצה של אנשים לא קשורים במיוחד יוצאים מערבה כדי למצוא את מזלם; "מעברים" שבו הנישואין של זוג גברים מתערערים בעקבות רומן של אחד מהם עם אישה (שני הראשונים ברשימה מרחיבים את ההפצה שלהם); "דרקולה: מסע הדמים" שבו צוות על ספינה מגלה שהמטען שלו יותר מסוכן ממה שהם חשבו; ו"ג'ולס" (Jules), סרט שבו חיים של אדם פשוט מעיירה קטנה בארצות הברית משתנים כשחייזר מתרסק אצלו בחצר האחורית.
מעניין האם יש סיכוי לאופנהיימר להיות הסרט הכי מכניס של נולאן חוץ מהאביר האפל
(ל"ת)
זה רק אני
או שקצת נחמד לראות את דיסני מזיעים?
היה יותר נחמד אם הייתי יודע שהמטומטמים שבצמרת ישלמו איזשהו מחיר
מבחינתם זה אומר – במקרה הגרוע – פיטורין עם מצנח זהב של כמה עשרות מיליוני דולארים (בנוסף על מאות המיליונים במשכורות ובונוסים הזויים שכבר עשו), והמתנה קצרה על הסופר-יאכטה למשרת הניהול הבאה (שתגיע גם תגיע). השיטה – לא רק בבידור – שבורה לחלוטין.