כמו הסופרבול, וכתוצאה ממנו, הסופ"ש בקופות היה משעמם יותר מהרגיל. מתוך עשרה סרטים יש לנו רק כניסה חדשה אחת והיא לא מרשימה, בלשון המעטה.
אז "ארגייל" נופל באופן מביך ב-64% בהכנסות שלו מהסופ"ש הקודם. מה שהיה צפוי בהתחשב בסופרבול ואולי לא כזה נורא בנסיבות אחרות, אבל עם פתיחה מאכזבת כל כך הסופ"ש הנוכחי מביא אותו רק ל-28.5 מיליון בארה"ב (כמעט 60 בכולל) שזה… רע. כן, אולי הסרט לא באמת עלה 200 מיליון דולר, אבל אני בספק שהוא עלה פחות מ-50 כדי שיהיה קצת רווחי לאולפנים. בכל מקרה, ארגייל הכניס הסופ"ש רק 6.2 מיליון, אבל איכשהו זה הספיק לו כדי לשמור על המקום הראשון, ובפער רציני. כן, היה עד כדי כך גרוע בקופות.
במקום השני יש לנו את הפתיחה החדשה של "ליסה פרנקנשטיין". תיאור העלילה נשמע לא רע: בחורה מאותגרת חברתית פוגשת בגופה שהתעוררה לחיים והם יוצאים להרפתקה. דיאבלו קודי (שכתבה את התסריט) הייתה שנונה בשנת 2007, אבל המבקרים (50%) והקהל (B) לא התלהבו. יחד עם הסופרבול זה הספיק בשביל ליסה להכניס 3.7 מיליון.
לעומת זאת "הכוורן" ממשיך לעשות חיל. הוא ירד הסופ"ש רק ב-36%, הכניס 3.4 מיליון והגיע להכנסות של 54 בארה"ב ו-133 בכל העולם. מסתבר שכשאנשים רוצים לראות סרט בקולנוע הם הולכים, גם כשהוא זמין להשכרה באינטרנט. "וונקה" גם ממשיך עם ירידה של כ-35% והכנסות של 3 מיליון הסופ"ש, הגענו ל-205 מיליון בארה"ב ורק עוד 10 מיליון כדי להגיע ל-600 הגלובלי. ואמנם יש ביניהם כמעט 20 שנה אז זה לא לחלוטין הוגן להשוות, אבל הסרט נמצא מיליון דולר מאחורי הגרסה של טים ברטון בהכנסות בארה"ב, וכבר עקף אותו בהכנסות גלובליות.
"סיפור הברווזים", שוב, עם ירידה מצויינת של 30% והכנסות של 2.9 מיליון דולר. ההכנסות בארה"ב הן כבר 110 מיליון ובכל העולם 235. השנה היו לא מעט סרטים שהתחילו יחסית חלש ואז פשוט שמרו על מספרים טובים עד שהפכו להצלחות לא רעות.
ארבעת הפרקים הראשונים של "הנבחר" ירדו ב-53% מהסופ"ש שעבר והגיעו ל-2.7 מיליון דולר הסופ"ש. עם הכנסות של יותר מ-12 מיליון דולר בארה"ב, לא נראה לי שמישהו עצוב באולפנים. "רק לא אתה" נשאר באותו מקום משבוע שעבר, עם ירידה של 23% והכנסות של 2.6 מיליון, ו"ילדות רעות" יורד ב-50% למקום השמיני עם 1.9 מיליון. אאוץ'.
כניסה "חדשה" לטבלה השבוע הייתה עם שחרור מחדש של "חולית" לקולנוע, משום מה. אבל למה לא? 1.6 מיליון דולר נוספים, ואפילו הגיע למקום התשיעי בסופ"ש כל כך יבש. תשוו את זה ל-578 אלף דולר של "אדומה אש" שגם ניסה את מזלו השבוע, ותראו שאפשר גרוע יותר. את העשירייה סוגרת "מעשייה אמריקאית" שיורדת ב-47% ל-1.2 מיליון.
כמו שראיתם, נפרדנו מ"אקוומן 2" שהכניס הסופ"ש מיליון דולר (1, לא שכחתי לשים מספר) שמציבים אותו במקום ה-12 בטבלה. אז הרבה כסף הוא כבר לא יכניס. כרגע הוא עומד על 122 מיליון בארה"ב ו-429 מיליון בגלובלי. למען האמת אלה מספרים לא רעים, כמובן שבטח יחסית להכנסות השנה של די.סי, אבל זה אמור להיות המותג הכי גדול של היקום הזה כרגע. טוב, בואו ניתן לו למות בשקט.
בשבוע הבא, הולך להיות פחות משעמם, אבל זה לא אתגר כל כך משמעותי כמו שראיתם. ינסו את מזלם הסרט הביוגרפי על בוב מארלי, עוד סרט ביקום כלשהו של ספיידרמן שאני כבר לא מצליח לעקוב, והפרקים החדשים של הנבחר.
אני מסתכל על הטבלה הלא נכונה?
בטבלת שוברי הקופות של השבוע אני רואה את 'חולית' עם 0.5 מיליון ובמקום ה-17 (שזה גם טוב מאחר ומדובר בהקרנה אחת וחד פעמית ביום שישי) ולא במקום ה-9.
ולא הייתי אומר "משום מה". הקרנות מחודשות באיימקס של 'חולית' הן הדבר שהכי חיכיתי לו השנה. אולי יותר מסרט ההמשך, ואני לא היחיד.
אם אתה מסתכל על בוקס אופיס מוג'ו, אז כן
הוא כבר זמן מה מתחיל לחרוק, ובימינו עברנו לקחת את רוב הנתונים מהאתר להלן: https://www.the-numbers.com/weekend-box-office-chart
תודה!
מאז ש-IMDB קנו את מוג'ו האתר נהיה מסובך לשימוש והרבה פחות ברור. זו הייתה הסיבה העיקרית שהפסקתי לגמרי לעקוב אחרי הכנסות של סרטים (ועד לפני חמש שנים הייתי אובססיבי לנושא. אז להפסיק לבדוק את הנושא בכלל-בכלל רק מראה עד כמה היה לי קשה עם האתר). מקווה שהאתר החילופי הזה טוב ונוח באמת.
יש לו כמה פיצ'רים מאוד טובים.
יש מצב שמוג'ו יותר מדוייק במספרים בינלאומיים (לא בטוח, אבל נראה שזה מתעדכן יותר בתדירות). אבל בה-מספרים אפשר לעשות השוואות לסרטים ולראות גרפים של ההכנסות. מאוד מומלץ למי שיש עניין בקופות.
בתכלס, IMDB ומוג'ו נהרסו מתי שאמאזון החליטה שלא נאה לה שרוב הטראפיק ב-IMDB היה בפורומים שלהם
(ל"ת)
הם גם הרסו את קומיקסולוג׳י ואז סגרו אותם. ושרפו את BD.
כשאמזון קונים משהו זה כדי להחריב.