הגל הרביעי של הקורונה פוגע בקולנוע אבל יש כמה קרני אור בקצה המנהרה – למשל, שיש עדיין אנשים שהולכים לקולנוע. אפילו העובדה ששוב כל אחד ואחד מהסרטים בעשיריה השבוע הכניס מעל מיליון דולר – מה שלא מובן מאליו.
קרן האור הכי בוהקת כרגע היא "לשחרר את גאי" – בו ריאן ריינולדס מגלה שהוא דמות רקע במשחק מחשב – שפתח עם 28.4 מיליון דולר. לא סכום מפוצץ אבל יותר מה-26.2 של "יחידת המתאבדים", נניח. ההצלחה היחסית כבר גררה דיבור על המשך. בכל זאת מדובר על תקציב של 100 מיליון אבל זה תקציב שאפשר לכסות, אם הסרט יראה שהוא מצליח לקושש עוד כסף משבוע לשבוע והחיים הדיגיטליים של הסרט בטח גם יעזרו מאוד.
ובהחלט יש מצב שכך יקרה: לסרט יש ציון A בסינמה סקור וציון קהל של 95 אחוז ברוטן טומטוז. אלו, והעובדה שכרגע הסרט לא מופץ בסטרימינג, יכולים להוביל כך שיהיו לו רגליים ארוכות מאוד. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 50 מיליון דולר. לא רע לסרט שישב שנה על המדף, שייך בכלל לפוקס במקור, ולא מבוסס על זיכיון כלשהו.
במקום השני יש לנו עוד כניסה חדשה עם "לא לנשום 2" שפתח עם 10.6 מיליון דולר. ממש לא רע לסרט אימה. כן, הסרט הראשון פתח עם 26 מיליון, אבל האם שמעתם על נגיף ששמו קורונה? מסתבר שזה דבר…
מתחתיו במקום השלישי "ג'אנגל קרוז" הכניס עוד 9.1 מיליון דולר ומראה שיש לו רגליים יציבות. זה לא מרשים ליד תקציב של 200 מיליון דולר אבל כולם לוקחים את מה שהם יכולים כרגע. כך למשל, אמילי בלאנט ודווין ג'ונסון יחזרו לשתף פעולה בסרט אחר, הפעם אצל אמאזון. בינתיים ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 154 מיליון דולר.
במקום הרביעי יש לנו עוד כניסה חדשה עם "ריספקט" שפתח עם 8.8 מיליון. בסרט ג'ניפר הדסון משחקת את ארית'ה פרנקלין. מדובר בפתיחה לא רעה לסרט, אבל עם ציון של 64 אחוזים ברוטן טומטוז כנראה שהוא לא יצליח להיות מועמד בעונת הפרסים אליה כיוון.
מתחתיו במקום החמישי נמצא "יחידת המתאבדים" שהכניס עוד 7.4 מיליון דולר. אם רוב הסרטים החדשים בוכים כשהם יורדים מהמקום הראשון לשני אחרי סוף שבוע אחד, אז נפילה מהמקום הראשון לחמישי היא כואבת במיוחד. עד כה הסרט הכניס רק 118 מיליון דולר ברחבי העולם…
במקום השישי נמצא "זמן" שהכניס עוד 2.3 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 74 מיליון דולר, מעולה לסרט אימה, בטח בזמן הקורונה.
במקום השביעי "האלמנה השחורה" משיג את השערות הלבנות הראשונות שלו שמסמנות את סוף חייו הקולנועיים. הסרט יצא להשכרה ב-ITunes בסוף השבוע האחרון והגיע ישר למקום הראשון בטבלת ההורדות. כשהסרט זמין להשכרה עם תו המחיר הלא סביר של 29.90 דולר. למרות זאת, הסרט הרוויח 1.9 מיליון דולר בקולנוע, והכניס עד כה 367 מיליון דולר בכל העולם.
מתחתיו, במקום השמיני " Stillwater" ממשיך לא לעניין אף אחד עם עוד 1.2 מיליון דולר. במקום התשיעי "האביר הירוק" ממשיך לעניין בעיקר את המבקרים עם עוד 1.1 מיליון דולר ו-14.9 מיליון דולר בסך הכל. אם כי יש לציין שלסרט יש תקציב של 15 מיליון דולר ככה שמצבו לא רע במיוחד.
במקום העשירי והאחרון אפשר להיפרד מ"ספייס ג'אם: אגדה חדשה" שהכניס עוד 1.1 מיליון דולר ו-143 מיליון דולר בסך הכל. מה שעצוב זה שסכום כזה עדיין מקנה לו את המקום ה-14 ברשימת שוברי הקופות של 2021.
בסוף השבוע הבא הולכים לצאת שלושה סרטים קטנים. "הנוקמת" עם מגי קיו, סמואל ל. ג'קסון ומייקל קיטון על רוצחת שכירה שיוצאת למסע נקמה לאחר שהמנטור ודמות האב שלה נרצח באכזריות; "מסע בזכרון", סרטו החדש של יו ג'קמן שנכתב ובוים ע"י יוצרת "ווסטוורלד"; ו-"בית הסיוטים", סרט אימה בכיכובה של רבקה הול על בית מבודד ורדוף. אתם מכירים איך זה הולך. בעיקר הסרטים האלה יתנו הזדמנות נוספת לכל שאר הסרטים להכניס כסף בסוף השבוע הבא.
בהתחשב בעובדה שאנחנו עכשיו באמצע האפוקליפסה -
אולי יש מצב שהוליווד תתחשב ותחסל את הז'אנר הזה? לא שאני לא שמח שטום הנקס מצליח לשדרג את וילסון, אבל, ראבאק – לפחות בקולנוע תנו לשכוח! אולי איזה ריבוט למשפחת פארטרידג' או פוליאנה או משהו בנוסח?
אפוקליפסה?
לא הגזמת?
בשביל אפוקליפסה פרופר צריך זומבים!
אבל כן, יש תחושה שהעולם בדרך לאבדון.
אני מעדיפה פלישה חוצנית
(ל"ת)
אם אפשר, בבקשה, לא לעשות שימוש בניק קיים
זה סתם יוצר בלבול.
כדאי שתהיה חסימה
שמונעת שימוש בכינויים רשומים. באתרים אחרים ראיתי כזו.
לדעתי היה בחדשות.
(ל"ת)
נדמה לי ש-Finch יוצא ב5 בנובמבר בלעדית בשירות הסטרימינג של אפל. אפילו טריילר אין.
(ל"ת)
נכון מאוד. תודה, תוקן.
(ל"ת)
אני יודע שזה מוקדם מאוד, אבל בכל זאת מעניין אותי לדעת
בעוד שנה אני מניח שיהיה סינמונדיאל, ורציתי לדעת האם יכול להיות שהפעם יתקיימו גם מוקדמות לפני הסינמונדיאל?
כי בפעמים הקודמות קצת הפריע לי שהתחרות סגורה רק לבמאים שעורכי האתר חושבים שהם הטובים ביותר וזה קצת פוגם בתחרות לדעתי.
מה שאני מציע זה שיהיו מוקדמות (כשם שבמונדיאל האמיתי יש גם מוקדמות) במסגרתם כל אחד יוכל להציע במאי שאהוב עליו ועומד בקריטריונים של התחרות, והבמאים שיזכו לתמיכה הגדולה ביותר יכנסו לסינמונדיאל (נגיד, באמצעות לייקים כמו שנעשה בסקר ״סרטים שלא הופצו השנה״ לפני סקר סרט השנה. אפשר כמובן, אם רוצים שיהיה יותר מעניין, להפוך את זה לטורניר בפני עצמו שבסופו יקבעו הבמאים שיתחרו בסינמונדיאל ולעשות את זה חודשים לפני הסינמונדיאל).
הרעיון המרכזי הוא שיהיה לכל אחד פה אפשרות להציע את הבמאי האהוב עליו ואז התוצאה הסופית יותר תשקף את קהילת עין הדג.
רעיון מעניין שאני לא פוסל לחלוטין
(ל"ת)