דוח קופות שבורות 23.2.20: קול כספים

ציפורים, קיפוד ועכשיו גם כלב. זאת טבלת קופות או תור לוטרניר?

בסוף השבוע האחרון יצאו שני סרטים חדשים: אחד נלחם באומץ על המקום הראשון והשני הוא סרט המשך שאף אחד לא ביקש. נאמר זאת כך: סוניק עדיין הצליח לעקוף אותם ולשמור על המקום הראשון. 

אז כן, "סוניק – הסרט" ממשיך לשמור על ראש הטבלה, אבל רק בקושי. הסרט הכניס 26.1 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, ירידה של 54.9 אחוזים מסוף השבוע הקודם. אחרי הפתיחה המעולה והביקורות הטובות ציפיתי לירידה קטנה יותר, אבל הבעיה של סוניק היא שיצא השבוע עוד לסרט לכל המשפחה ושניהם נלחמים על אותו קהל. 

הסרט הכניס 200 מיליון דולר ברחבי העולם, מה שנשמע מעולה על הנייר אבל קצת פחות במציאות. התקציב המשוער של הסרט הוא קרוב ל-100 מיליון ובהתחשב בהוצאות על הפרסום הוא יצטרך להרוויח עוד הרבה יותר כדי להיות במצב כלכלי טוב. מצד שני, גם הכותרות הנהדרות שהוא נהנה מהן הן חלק חשוב מהמשחק.

במקום השני נמצא "קול קדומים" שמבוסס על הספר באותו שם של ג'ק לונדון. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון 24.7 מיליון דולר – סכום נחמד ביחס לציפיות ממנו שנעו בין 10 ל-20 מיליון דולר. ביחס לזה, התוצאה הסופית היא אחלה. הבעיה היא שהיא לא אחלה ביחס לתקציב של 135 מיליון דולר. כך שבעצם, אפשר להגיד שזה עוד כישלון שדיסני ירשו מפוקס – אם כי אני לא בטוחה כמה דיסני באמת השקיעו בפרסום של הסרט. 

"הארלי קווין: ציפורי הטרף" סובל מסוף שבוע שלישי לא מוצלח במיוחד. הוא הכניס בסוף השבוע האחרון עוד 6.8 מיליון דולר, ירידה של 60.4 אחוזים מסוף השבוע הקודם. זאת ירידה די חדה לסרט עם סכום הכנסות לא גבוה. ההכנסות העולמיות של הסרט עומדות על 173 מיליון דולר. השמועות הן שהסרט צריך להכניס לפחות 300 מיליון דולר כדי לא להיות בהפסדים ונראה שהוא די רחוק מהסכום הזה. 

"בחורים רעים לתמיד" טיפס מקום ועלה מהמקום החמישי לרביעי. הסרט הכניס עוד 5.8 מיליון דולר וממשיך למצב את עצמו בתור הפתעה נעימה לכל המעורבים.

את העלייה ניתן ליחס להפרש הקטנטן בין המקום הרביעי לחמישי – רק 20 אלף דולר. אבל אם "בחורים רעים לתמיד" הוא כבר בן כמה וכמה שבועות, הרי שהמקום החמישי שייך לסרט חדש, "הילד 2" שפתח עם 5.8 מיליון דולר. מדובר בירידה חדה מהפתיחה של הסרט הקודם, שפתח עם 10 מיליון דולר. לדעתי זאת תוצאה של הפרסום המטעה, גם של הסרט הקודם וגם של הנוכחי, בנוגע לסוג סרט האימה שהם. טעות נוספת שהסרט עשה היא התקציב שלו. הסרט עלה 10 מיליון דולר – די גבוה בז'אנר וביחד עם כל ההוצאות הנלוות יש מצב שהוא לא יכסה את העלויות שלו.

במקום השישי יש לנו את "אי האשליות" שהכניס בסוף השבוע האחרון 4.2 מיליון דולר – ירידה של 65.3 אחוזים. מצד אחד אאוץ', מצד שני נראה לי שזאת ירידה סטנדרטית לסרטי אימה בינוניים ומטה. כנראה שאנשים הבינו שהאשליה היחידה היא שזה אולי סרט טוב. עדיין, ההכנסות הכוללות של הסרט עומדות על 33 מיליון דולר שזה אחלה לסרט עם תקציב של 7 מיליון דולר.  

במקום השביעי נמצא "1917" שהכניס עוד 4.2 מיליון דולר. זה די מפתיע וקצת מאכזב כי ההפצה שלו התרחבה לעוד 614 בתי קולנוע, אבל נראה שזה לא עזר לו הרבה. בכל זאת, אין לו מה להתבאס. ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 347 (בכל העולם) שזה ממש לא רע. 

במקום השמיני נמצא "פרזיטים". סרטי אוסקר תמיד חיים על זמן שאול בטבלה ואחרי שהוא הצליח להיכנס לטבלה בעקבות הזכייה בפסלון המוזהב, נראה שהסרט בדרכו החוצה. הסרט הכניס עוד 3 מיליון דולר וירד ירידה של 47 אחוזים. אך אל דאגה, הסרט כבר חצה את ההכנסות של 200 מיליון דולר ברחבי העולם ככה שיש לו גם את הפרסים וגם את הכסף. וזה בלי להזכיר שהוא מוקרן בקולנוע כבר 20 שבועות, כך שלהיות במקום השמיני זה הישג בפני עצמו.

במקום התשיעי "ג'ומנג'י: השלב הבא" מתקרב לסוף חיו הקולנועיים והכניס עוד 2.8 מיליון דולר. אחרי 11 שבועות בקולנוע הוא בין הסרטים הוותיקים בטבלה. ההכנסות העולמיות שלו עומדות על 787 מיליון דולר ואני מופתעת שלא שמענו כלום על עוד סרט שייצא בזיכיון.

במקום העשירי נמצאת ההתרסקות הכי כואבת בטבלה והיא שייכת ל"פוטו אהבה". הסרט הכניס בסוף השבוע הנוכחי 2.7 מיליון שזאת התרסקות של 77.1 אחוזים. ממש צניחה חופשית, אבל זה מה שקורה בדרך כלל לסרטי חג האהבה. הסרט הכניס 17 מיליון דולר על תקציב של 16 מיליון דולר ככה שבעצם, הוא די כישלון. 

בסוף השבוע הבא הולך לצאת רק סרט אחד שכולם ידברו עליו, "בלתי נראה". על הסרט הזה עברו הרבה קשיים עד שהוא הגיע למסך הגדול. הוא היה אמור להיות חלק מיקום המפלצות של יוניברסל, אבל אחרי הכישלון של המומיה, האולפן נטש את התוכנית המקורית. במקום זה, זה הוא סרט נפרד על האיש הבלתי נראה, שנוצר ביחד עם בלומהאוס הפקות. הסרט הוא אדפטציה מודרנית לספר של ה.ג'. וולס שלוקחת את הרעיון הבסיסי ומשחקת איתו קלות. אליזבת מוס משחקת בתפקיד הראשי כאישה שברחה ממערכת יחסים מתעללת עם גבר מבריק. לאחר זמן מה היא מקבלת הודעה כי הוא מת, אבל לסרט לא קוראים "האיש המת", אז כנראה שזה לא מה שקרה לו. לסרט כבר יש ביקורות והן חיוביות בסך הכל (כ-90% ברוטן טומטוז), אז יש ציפיות די גבוהות מהסרט הזה ונותר רק לראות בשבוע הבא עד כמה הוא ירשים בקופות.