-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
מוכרים בלבד
Clerks
יום בחייו של דנטה, מוכר בחנות מכולת קטנה, שמבזבז זמן בשיחות חולין ולקוחות מעצבנים ומנסה לסדר את חיי האהבה שלו, והוא אפילו לא היה אמור להיות שם היום.
עמוד הסרט בחסות גל חיימוביץ'
ליסה ספונהאואר מתה
השחקנית ששיחקה את קייטלין ברי מתה בגיל 44. עוד פרטים עליה וההספד שקווין סמית' רשם על השחקנית אפשר למצוא כאן: http://www.indiewire.com/2017/05/lisa-spoonauer-dead-clerks-actress-kevin-smith-emotional-tribute-1201831255/
מצמרר ומבחיל לצפות בסרט הזה על רקע #MeToo
ועוד יותר מצמרר ומבחיל לראות בכתוביות הסיום "תודה להארווי וויינשטיין על קליפות תפוחי אדמה מדהימות".
מבחיל כמו לצפות היום ב"נקמת היורמים" או עדיין לא?
(ל"ת)
שניהם בתיקו משולש עם בית החיות.
עוד בגמר: מועדון ארוחת הבוקר ויש לה את זה. אבל לפני זה: הדרבי הגדול בין מלחמת המינים ולא יכולים להתאפק.
מה? איך?
האקט המיני היחיד המתבצע ב"מוכרים בלבד" היה מבחיל גם בזמן אמת, וזאת בדיוק הנקודה שלו.
הפאנצ'ליינים של "בית החיות" ו"נקמת היורמים" הם לא פעם "הא! השגתי מין/צפיתי בעירום נשי במרמה!" שזה משהו שלא קרוב להיות קיים ב"מוכרים בלבד".
אפשרי שהסרט התיישן רע (למרות שתחושת הבטן שלי היא שלא, מכיוון שהסרט לחלוטין יוצא כנגד דנטה, בניגוד ל"בית"/"נקמת" שחושבים שהגיבורים שלהם בסדר) אבל הוא בטח לא ברמה של סרטים שעודדו אקטיבית תקיפה מינית.
איפה יש מיזוגניה במפץ הגדול?
(ל"ת)
למען הסר ספק
אני לא חושב שהסרט חסר ערך לגמרי. יש לו הרבה פוטנציאל – האזכורים לקומדיה האלוהית, הדיאלוגים השוטפים, הסצנות המצחיקות שקרובות יותר למערכונים מאשר לסצנות, הכותרות והצילום הנהדרים בשחור-לבן (בין אם מתוך יומרה ובין אם מטעמי תקציב). באתי לצפות בסרט מתוך ידיעה שגסויות, סמים ומלחמת הכוכבים הם חיבת היוצר, וזה בכל זאת הרס לי. אולי אם במקום הארווי וויינשטיין היה כתוב שם ויקטור שוץ הייתי יותר סלחן כלפיו, אבל לא נראה לי.
בזמן אמת התקיים השיח על בני טיפוחיו של הארווי ויינשטיין
העניין עם ויינשטיין הוא בעיה. יש לגמרי במאים שהוא טיפח, גידל ורומם כמו קוין סמית וטרנטינו. שניהם חייבים לו את הקריירה שלהם ובהתאמה גם עולה השאלה- איך יתכן שאנשים שהיו כל כך מקורבים לא ידעו שום דבר? ואם הם כן ידעו משהו, מה הבחירה להשאר איתו כל זמן שהעברות לא נחשפו אומרת עליהם?
היה על דברים כאלו הרבה שיח אונליין בזמן אמת, אולי אפילו פה באתר, אז אתה יכול למצוא בחיפושים לא מעט דיונים עם מחשבות, פרשנויות והגות עגומה בעד ונגד הבמאים שבחרו את הצד של ויינשטיין.
אין לזה באמת תשובה פשוטה, כי לא תמיד אנשים בפוזיציה שהם יכולים פשוט ללכת. אני חושבת לדוגמה שדווקא לטרנטינו היו יותר אופציות, כי הוא במאי הרבה יותר פופולרי, מוערך ורווחי מסמית. הייתי רוצה לחשוב על עצמי שאם הייתי מגיעה לסיטואציה שכזו, הייתי לוקחת צעד אחורה ומחפשת שת"פ כלכלי חדש, ולא נשארת בשת"פ עם עבריין רק כי נח לי. לא יצא לי לעמוד במבחן כזה איי פעם, אבל אני מאמינה שזה הדבר הנכון לעשות. וכן, המחשבה הזו צובעת הרבה דברים שאהבתי בצבעים חדשים לאור ההתפתחויות והדיווחים על אנשים שונים בהוליווד. היא מביאה להרגשה לא נוחה בצפיה של מה שפעם היה חביב עלי.
על מוכרים בלבד אין לי איך לסנגר, לדעתי הסרט מחורבן ובגדול אני לא כל כך מתחברת לסרטים של קוין סמית.
לא יודע לגבי סמית' של 2004 או לאחר מכן
אבל די סביר שסמית' של 94, זה שאמר תודה על קליפות תפוחי האדמה – לא ידע דבר ומאומה בנושא.
לא שזה אמור באמת להשפיע על הסרט לכאן או לכאן.
טוב אז השלמתי את כל הוויו אסקיו
ועכשיו אני עוד יותר לא מבין למה עושים מקווין סמית' סמאח. למעט הסצנות החריפות ההן באיימי, כל הסרטים שלו הם פשוט זבל קופרופילי עם דמויות לא אהיבות, שלא לומר מאוד שניאות, ועם דיאלוגים מיזוגניים ופורנוגרפיים שלא מחזיקים טיפת מים באקלים הפוסט-פמיניסטי הנוכחי (כי אם ג'יי באמת מבוסס על ג'ייסון מיוז בצעירותו וחושב שהטרדה מינית זה הומור…) לא, לאזכר את שייקספיר ובקט בסצנה הראשונה של סרט באופן מודע לעצמו ואז לשכוח מזה לחלוטין לא מראה על זה שאתה חכם. לא, לבנות דמויות עם כל-כך הרבה פוטנציאל כמו לוקי, בארטבלי והמטטרון רק בשביל לא לפתח אותן בכלל ולחזור לתחרויות "מי יותר מגעיל" נגד סאות' פארק לא מעיד על כך שאתה יודע לכתוב תסריט.
לשם השוואה, הנה אחד הסרטים היותר חזקים ויעילים שאני מכיר שעוסק בסמים וגם לא חוסך מהקהל את הגועל, ההפרשות והזעזוע, אבל עושה את זה נכון. (אזהרות טריגר מתבקשות.)
כאן יש מיצוי לא רע של הטענות
https://www.youtube.com/watch?v=X3-hOigoxHs
וואו, איך פיספסתי את הקלאסיקה הזו
שכנעו אותי לראות את זה רק בגלל שהסרט השלישי בטרילוגיה יוצא עוד מעט, וכמה שזה היה מצחיק ומצוין (עם נגיעות של רגש לקראת הסוף). מקוה שהשני והשלישי יעמדו באותה רמה ואף יעקפו את הראשון.
לא הייתי מפתח ציפיות שכאלה
"מוכרים בלבד 2" לא ממש מצליח להתמיד בקו המציאותי של הראשון (כולל, למען השם, סצנת ריקוד??) אבל לדעתי (והיא לא לחלוטין הקונצנזוס) הוא מפצה על כך ברגש ובהומור.