-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
היוצר
The Creator
במהלך מלחמה בין רובוטים ובני אדם, ג'ושוע נשלח לחפש ולהרוג את "היוצר" וכן את הנשק האחרון שהוא יצר: בינה מלאכותית חזקה שיכולה לסיים את המלחמה ואת האנושות.
תאריך הפצה בארה"ב: 29/09/2023
תאריך הפצה בישראל: 28/09/2023
טוב, זה סרט של גארת׳ אדוארדס. לפחות ויזואלית זה יהיה יפה.
(ל"ת)
ולפי הטריילר, מיותר מכל בחינה אחרת.
אשמח מאוד להתבדות, הרי אני זה שמנג'ס פה השכם וערב על הצורך בסרטי לא-פרנצ'ייז, אבל הרושם מהטריילר די עגום.
אז 69 אחוזי טריות בעגבניות וציון ממוצע של 6.9?
כן, נשמע כמו סרט של גארת׳ אדוארדס.
חלש.
הטוב הוא, שמבחינה ויזואלית הוא מרשים (צפינו באיימקס). מבחינת עלילה – חלש מאד, טלאים, לא משכנע בכלל, לא קוהרנטי ולא אמין. שוב נטיות להתחנף ליבוא האסייתי משיקולים מסחריים. בנוגע למקוריות של העלילה – מבעס שעד שיוצא סרט מדע בידיוני שהוא לא מארוול, אף אחד לא חושב על סיפור שראוי לספר – ובכלל יש שם המון העתקות מסרטי מדע בידיוני אחרים, אבל שוב – בלי קו מחבר קוהרנטי. אכזבה גמורה.
גם ויזואלית לא עבד עליי
הוא יודע להרים שוטים יפים, אבל העיצוב לא מעניין או מבוסס איכשהו בעלילה (לעומת נגיד "חולית"). והבחירה להעמיס מאוד ב-grain דיגיטלי גרמה למקרן לייזר שאני ראיתי בו, שבד"כ מביא תמונה מעולה, להוציא תמונה שפשוט נראית מפוקסלת (יודע שזה קורה גם בפרקים של "אטלנטה" לדוגמא במסכים מסוימים). שוב בהשוואה ל"חולית", מבין עכשיו למה דני החליט להעביר את כל הסרט בפילם במקום להוסיף grain דיגיטלי.
אני עדיין מעדיף ויזואליה כזאת ב-80 מיליון דולר לעומת עולמות ה-CG המשעמים ב-250 מיליון וצפונה, אבל זה בעיקר כי הסטנדרט נמוך, לא כי באמת אהבתי.
טוב לדעת שהתמונה המפוקסלת של אטלנטה זה קטע ידוע.
הייתי בטוח שזה ככה בגלל שצפיתי בה דרך דיסני פלוס הישראלית.
זה גם, הצלחתי להגיע למצב שהפרקים נראים טוב
פשוט צריך תנאים מאוד טובים בשביל ש-Digital Noise ("רעש דיגיטלי"?) ייראה טוב, בניגוד לגרעיניות "טבעית" של פילם שעוברת חלק כמעט תמיד.
הירו מוראי לחץ על זה מאוד ב"אטלנטה". הרבה פרקים נראו זוועה במסך הישן שלי, או כשראיתי חלק ב-yes+. אין לי גישה לשם אבל הגיוני שה-stream של דיסני+ ישראל-הודו הפחות מוצלח דפק את זה. צריך פיראטיות בשביל להגיע ל-4K המלא של Hulu ולקבל איכות מקסימלית.
בכל מקרה נראה שגם מקרנים איכותיים לא מתמודדים עם זה משהו. אין לי מושג איפה גארת אדוארדס עשה את בדיקות האיכות שלו, אבל במקרן האהוב עליי זה היה מכוער. הייתי רוצה לקפוץ ל-IMAX להשוות מהסקרנות אבל צפייה שנייה של זה היא מעבר לכוחותיי.
יותר מוצלח מרוב סרטי המד״ב המתחרים
הוכחה שאפשר לעשות סרט טוב ב-80 מליון דולר שלא נופל מסרטים בתקציבים של 200-300 מליון דולר.
נראה מצוין ובסוף הוא פי מאה יותר מעניין וסוחף מהפקות מלאות בהייפ כמו ״חולית״…
80 מיליון זה ממש לא תקציב צנוע, גם ביחס לסרט מדב. סתם התרגלנו שכל פלוץ מפוקסל של מארוול עולה מעל מאתיים מיליון דולר
(ל"ת)
תסריט קלישאתי וייצוג שטחי של מלחמה. מצד שני, אחד הסרטים הכי יפים של השנים האחרונות.
לאדוארדס תמיד היה חזון ועכשיו כשיש לו שליטה על התסריט וגם תקציב גדול יותר מהסרט המקורי האחרון שלו, הוא פשוט מפגיז.
האסתטיקה של הסרט פשוט העיפה אותי. מתבאס ממש שלא צפיתי בו בקולנוע.
כבר יצא לסטרימינג?
(ל"ת)
יצא ל-VOD בארה״ב.
(ל"ת)
גם בארץ
זמין כעת לרכישה באייטונס, כנ״ל גם רדופים בונציה.
שני הסרטים כוללים תרגום לעברית.
וואו, נראה לי שזאת פעם ראשונה שסרט גדול יוצא באייטונס ישראל באותו תאריך.
גם אחלה מחיר.
וושנגטון שחקן נוראי, ממש מחרב סרטים
אליסון גאני קאמפיץ זה כיף. בכללי הטון הכביכול רציני וקודר של הסרט לא השתלב עם כך שחלק גדול מהזמן נסרט על כיוון קאמפי מגוחך כם דיאלוגים, אעיונות ועלילה שמתאימה לקרטון לילדים. מוזר.
לא הייתי אומר שזה אחד מהסרטים המרהיבים שראית בשנים (או אפילו שנה) האחרונה אבל הוא כן מראה איך סרט מדב אמור להיראות. כשסרטי מדב נדחקו לשוליים על ידי סרטי גיבורי על מבולגנים ויזואלית ומפוקסלים (אגב גם שומרי הגלקסיה 3 נחשב) כן הייתי שמח לעוד סרטין כמו היוצר, רק טובים. נגיד חולית. גרג פייזר לא הפגיז כמו בחולית או בבאטמן ולא הרגשתי יותר מדי רגעי וואו ויזואליים אבל אדוארדס יודע לשלב יפה לוקיישנים אמיתיים (הסרט צולם בתאילנד) עם אפקטים פרקטיים ודיגיטללים ויש אחלה קונספט ארט לסרט. אני חושב שההתלהבות היא בעיקרה בגלל שהורגלנו לכל כך רע מהוליווד (סרטי גיבורי על) עד שסרט כמו היוצר או יוצא דופן בשבילנו. פעם היו הרבה יותר כאלה. הוא בערך ברמה של סרט כמו אליסיום. הרבה מתחת לקצה המחר או רכבת הקרח. נו טוב.
(וושינגטון גם לא הוסיף לטנט אבל לפחות שם הוא לא ניסה לרגש , להצחיק או להזיז את הפנים אז זה יותר זרם לי)
שאלה קצת כללית לדף הסרט אבל בכל זאת
שנה הבאה אין ממש סרטי גיבורי על מצופים (דדפול 3, אקווה מן 2 ומאדאם ווב?). הוליווד ראו הקיץ שברבי ואופנהיימר יכולים להכניס יותר מהפלאש או המארוולס. האם יש בלוקבאסטרים מדב פנטזיה מסקרנים ב2024 ( חוץ מחולית חלק 2?). אני מקווה ש2024 תהיה שנת מפנה
"פיוריוסה" והחדש של בונג ג'ון הו
(ל"ת)
גם אלכס גארלנד מביים סרט מד"ב חדש שאמור לצאת בשנה הבאה
והחדש של פיקסאר, Ellio, הוא גם מד"בי. ולמרות שקשה לומר שהם הוכיחו את עצמם מחוץ למרוול, הסרט החדש של האחים רוסו (עם מילי בובי בראון בתפקיד ילדה באמריקה שאחרי אפוקליפסת-רובוטים) נשמע מסקרן.
Civil war של גארלנד מתואר כסרט אקשן אפי אבל לא מדב
(ל"ת)
בחיי שאני לא זוכר מתי צפיתי בסרט כזה משעמם
חווית הצפייה הייתה פשוט בהייה במסך כזומבי. אם זה האלטרנטיבה לסרט מדע בדיוני מקורי, אני כבר מעדיף להישאר עם גיבורי העל.
כמו כן, היחס של הסרט לAI הוא פחות או יותר כאילו מדובר באיזה מיעוט אתני לא מזיק, אפילו בשנות ה60 סרטי מדע בדיוני הציגו AI באופן יותר מעורר מחשבה.
קטעי האקשן היו בעיקר יריות ופיצוצים גנריים, לא משהו מבריק וחדשני כמו הכל בכל מקום או UPGRADE
אז נשארנו עם רצף שוטים של מקומות יפים או כפרים אסייתים גנריים שמסתובבים בהם רובוטים. נחמד אבל נראה לי היום הCHAT GPT יכול ליצור אימגים כאלה. סך הכל הסרט בעיק רהותיר אותי בסחרור לגבי מה עתיד המדע בדיוני בקולנוע והאם הזאנר הזה גוסס ווהולך להיעלם כמו מערבונים (כלומר יהיו סרטים פעם ב אבל לא ממש ישלטו בשיח).
הגזמת.
(ל"ת)
קצת, הראש שלי היה טרוד בהרבה דברים אז גם ככה היה קשה להיכנס לסרט. אבל הוא לא ממש עזר.
יותר מעניין אותי לקרוא על סיפור ההפקה שלו מאשר התוצר הסופי, שהוא ממש לא יצירת מופת של מדב כפי שהביקורות רבות טוענות. אני מרגיש שבקולנוע נותנים הנחה לזאנר הזה בעוד בספרות הוא אינטיליגנטי והפוך מחווית ״לכבות את המוח״.
מד״ב יכול להיות גם פאלפי. זאת לא סוגה עילית - אף סוגה היא לא רק עילית.
(ל"ת)
הוא יכול להיות הכל. הבעיה שבקולנוע הוא נוטה להיוצ לא עילית ולא פאלפי, אלא סרט שלוקח את עצמו ברצינות למרות שהוא טיפשי. כמו היוצר. הלוואי היוצר היה יותר פאלפי וקאמםי במקום להיות סתם סרטנעם שורות קרינג
כמו ״אתה רוצה משהו מהמקרר?
אני רוצה שכל הרובוטים יחיו בשלום.
אני לא חושבת שיש את זה במקרר
אז אפשר גלידה״
אגב הצלם האמיתי של הסרט הוא אורן סופר.
גרג פייזר היה רק בpre production והתחפף מהר כדי להתרכז בפרוייקט המדבי הגדול יותר, חולית 2 , ופינה את הדרך לצלם חדש שהביא, אורן סופר הישראלי. הוא כביכול לקח חלק בהפקה מרחוק אבל לא באמת קונה את זה, בטח לא כשבאותו זמן כבר כל הראש שלו היה בחולית 2 . מקווה שנראה את אורן סופר בעוד הפקות (ואם במקרה קורא בעין הדג, היי).
השתעממתי קשות
עד שכבר יש סרט מקורי, אין בו שמץ מקוריות.
עם סרטים ״מקוריים״ כאלה אני כבר מעדיך להישאר עם מארוול וזהו. מקווה שבמאים וכותבים מוכשרים
יותר ילמדו את השיעורים הנכונים מההפקה של הסרט הזה (איך לשמור על תקציב שפוי לבלוקבאסטר מדבי) *בשביל ליצור סרט שהוא אשכרה טוב.
*לא ש80 מיליון זה בוטנים, מצחיק אותי איך מתייחסים לסרט הזה כאילו הוא איזה סרט עצמאי מסאנדנס. חוץ מזה, אנשים זוכרים שלפני עשור הווקאובסקיס הרימו סרט מדב הרבה יותר מרשים ב100 מיליון. אומנם תקציב גדול יותר אבל הוא פי כמה מרשים מהיוצר מכל הבחינות.
המי? מי אלו הווקאובסקיס?
(ל"ת)
The Wachowskis
(ל"ת)
אני לא חושב שאנשים צפו בענן אטלס, או בעלייתה של יופיטר.
(ל"ת)
לא שאכפת לי מדי, אבל ענן אטלס עשה 130 מיליון דולר לעומת 100 דולר של היוצר
אז תקופות שונות, תקציבים שונים אבל בכל זאת. אני חושב שזה סרט נהדר, בהרבה מהיוצר, בטח יותר זכיר.
ומה הקשר עלייתה של יופיטר, בכלל לא התייחסתי לסרט הזה.(שאני גם מעדיף מהיוצר).
מסכים ענן אטלס הוא טוב מאוד
הסיפור על סוחר העבדים והמרדף לא זכירים במיוחד אבל כל השאר עשוי בחן רב. בין הקומדיה, הדרמה, המדע הבידיוני, אפילו הקישור דרך חלומות מסמכים או סרטים.
צפיתי בכבלים
כמה פעמים