צריך וראוי להגיד את זה: אני לא אוהב את הסרטים שגלן קלוז עושה, לא נראה לי שאף הופעה שלה היא בגדר הופעת השנה שלי, אבל תודה לאל שיש את גלן קלוז. שחקנית מכובדת משכמה ומעלה שיודעת לא רק להפסיד בכבוד, אלא בשנה שבה טקס האוסקר החליט בכוח לעקור את העניין מתוכו, מפתיעה את כולם לא רק בידע מקיף אודות שירי ראפ, אלא גם בנכונות לרקוד את הריקודים האלה. על הופעתה בטקס האוסקר מגיע לה אוסקר, אמי, טוני, לא אכפת לי. נקודת האור הבוהקת היחידה בטקס שהיה לו פוטנציאל כל כך הרבה והחליט להיות כל כך מעט.
כלומר, אני מבין את זה: קורונה, אילוצים, עניינים – אני לא מבטיח שאני הייתי עושה טקס יותר טוב. יותר מזה, אני מבין את ההחלטה של סודרברג לפרגן למועמדים עצמם ולספר איזה סיפור אישי עליהם. מה שאני לא מבין זה למה לא לפרגן למועמדים עצמם ולהראות, לא יודע, קטעים סרטים שלהם? כי עם כל הכבוד לקונספט תנועת נוער "תגיד לי משהו מיוחד עלייך שאגיד בעת הקראת המועמדות" הוא מחזיק בדיוק מועמדות אחת-שניים ואז נהיה בלתי ניתן להבחנה בינו ובין עשרות המועמדים האחרים שסיפרו עליהם סיפור קטן ומרגש.
ועם אנחנו בענייני כבוד: מה זה היה ה"לזכרם" על ספידים הזה? אני מבין שכולם מתלוננים שהטקס ארוך כל שנה, אבל לקצץ בזכרם של מי שמתו מרגיש כמו מכה מתחת לחגורה. אנחנו כבר כאן, אנחנו כבר צופים בזה, אנחנו נפרגן למתים עוד שתי דקות על חשבוננו במקום שתריצו אותם כאילו אנחנו במרתון.
בייחוד כי ה"לזכרם" הפך בעצם לשיר היחיד שהוקרן באוסקר. ואומנם אני מתלונן לא פעם על השירים והביצועים, אבל אלוהים, כמה התגעגתי להפסקה מוזיקלית כלשהי. מסתבר שכשמוציאים את כל הבשר מהאוסקרים לא נשאר כלום: בשלב כלשהו בטקס התחננתי לבדיחה, מונטאז', מערכון, משהו, מ-ש-ה-ו. אבל לא. מישהו שם לא חישב מסלול כמו שצריך ועד הקטע המעט מדי מאוחר מדי של ליל ריי האוורי וגלן קלוז, הטקס לא סיפק אף רגע אחד גדול לפנתיאון.
כמובן, היה אמור להיות רגע כזה: הזכייה של צ'דוויק בוזמן שיזכה לכבוד מלכים אחרון ויסגור את הטקס. בחירה תמוהה על ההתחלה גם אם זה היה יוצא לפועל – בוזמן אחלה והכל, אבל אולי פרס הסרט הוא הפרס החשוב ביותר בטקס הזה (לא יודע, סתם זורק רעיון) ולא פרס ה"שחקן שגילם גיבור וזה מאוד מרגש עבור אמריקאים". אבל כשזה לא יצא לפועל, ואז אפילו מי שניצח במקומו (אנתוני הופקינס) לא בא להגיד משהו – זה כבר היה מביך. מה שהיה אמור קרשנדו רגשות הסתיים בחואקין פיניקס מביט בחוסר נוחות ואומר "טוב, ביי".
כמובן, אני מבין את הופקינס: אני לא יודע אם הוא בחר להבריז במודע או שהוא נמנע לבוא מסיבה אחרת, אבל גם אני במקומו כנראה לא הייתי בא. חסר לו לנאום כמה דקות בזמן שכל טוויטר מקלל אותו מאחורי הגב ותוהה איפה הזכייה של בוזמן? לא חסר לו. אז במקום זה הוא השאיר אותו עם שקופית שנראה כאילו נשלפה ברגע האחרון, והטמטום גבוה, והיה יכול וצריך להיחסך עם המפיקים לא היו מחליטים להתחכם עם סדר הקטגוריות.
על שאר הקטגוריות יש לי מעט להגיד: בשנה שעניינה מעט אנשים, ושמעטים ראו את הסרטים שלה (או אפילו שמעו עליהם), רוב הזכיות נעות בין מ"אני מניח", דרך "סבבה", ל"היי, מגניב!". "ארץ נוודים" הוא לחלוטין הזוכה המוצדק מבחינתי, אבל הוא בקטגורית "אור ירח" – הסרט הקטן שהוא סוד כמוס שעובר בין חובבי הקולנוע, למרות שהוא זכה בפרס הגדול ביותר. הופקינס זכה בצדק בהופעה שהיא ראש ורגל מעל ההופעות האחרות (אולי חוץ מריז אחמד), יון-יו ג'ון גזלה את האוסקר למריה בקלובה – אבל איך אפשר לכעוס על סבתא כזאת חמודה ודניאל קאלויה זכה בקטגוריה שבה כל זכייה הייתה זכייה מוצדקת. גם בקטגורית התסריט אין לי בעיות: אומנם לדעתי התסריט הוא לא החלק הכי חזק של "צעירה מבטיחה", אבל ברור שהמצביעים רצו לפנק אותו איפשהו, ו"האבא" הוא בהחלט התסריט הכי תסריטי מתוך הקטגוריה. הזכייה היחידה המשמחת מבחינתי, פרנסס מקדורמנד, משמחת פחות בגלל ההופעה עצמה, ויותר בגלל המעמד המוצדק שפרנסס מקדורמנד, דווקא לא דיווה גדולה, אספה לעצמה בכך שלושה פסלוני אוסקר על משחק בקטגוריה הראשית. כל הכבוד.
גם הקטגוריות הטכניות לא עשו עניין גדול, ונראה שנחלקו לצמדים: "הבלוז של מא רייני" לקח לעצמו תלבושות ואיפור, "מאנק" צילום ותפאורה, "צלילי המטאל" עריכה וסאונד, "נשמה" פסקול וסרט אנימציה,"טנט" באפקטים ורק ל"משפט השבעה משיקגו" לא נשאר.
בכלל, לנטפליקס היה טקס מאכזב במיוחד. הם אומנם יצאו עם 7 פרסים, אבל אלו פרסים די מעפנים: 2 לסרטים הקצרים, אחד לפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר, ו-4 פרסים טכניים. בשנה שהייתה שנת הסטרימינג והייתה אמורה להיות השנה שבה הם שוברים את כל השיאים, הם שוב מצאו את עצמם מחוץ למסיבה. עם ההיצע שלהם בשנה הנוכחית קשה לי להגיד שזה לא מוצדק, אבל בהחלט נראה שפשוט האקדמיה ונטפליקס זה לא.
בכל זאת, האוסקר כן התעקשו למצוא דרכים לתסכל אותי, וכך האי-סרט שהוא "מורתי התמנונית" זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר. בפרסים הקצרים זכו סרטים שמכיוון שהם לא סרט ישראלי, ככל הנראה לא אכפת לכם מהם. בכל מקרה, שניים מהם נמצאים בנטפליקס ("זרים גמורים" ו"אם משהו קורה לי אני אוהבת אתכם") והשלישי ביוטיוב ("קולט").
אם משהו טוב יכול לצאת מכל זה, אני מקווה שזה לקח לאוסקרים להפסיק להוציא דברים מהטקס ולהתחיל להחזיר דברים. תנו לי מנחה, תנו לי בדיחות, תנו לי שירים, תנו לי מונטאז'ים, תנו לי משהו. אי אפשר להסתמך על המצביעים שיצביעו למה שאתם רוצים שהם יצביעו, אי אפשר להסתמך שיהיו סרטים מעניינים, אז הדבר היחיד שאפשר להסתמך עליו הוא אתם עצמכם. תביאו את הקומיקאים הטובים שלכם, ואל תתנו לטוויטר להפריע לכם.
פרס הסרט הטוב ביותר: "ארץ נוודים"
פרס הבימוי: קלואי ז'או, "ארץ נוודים"
פרס השחקן הטוב ביותר: אנתוני הופקינס, "האבא"
פרס השחקנית הטובה ביותר: פרנסס מקדורמנד, "ארץ נוודים"
פרס שחקן המשנה הטובה ביותר: דניאל קאלויה, "יהודה איש קריות והמשיח השחור"
פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר: יון- יו ג'ון, "מינארי"
פרס התסריט המקורי הטוב ביותר: "צעירה מבטיחה"
פרס התסריט המעובד הטוב ביותר: "האבא"
פרס הצילום הטוב ביותר: מאנק
פרס העריכה הטובה ביותר: צלילי המטאל
פרס הסאונד הטוב ביותר: צלילי המטאל
פרס התפאורה הטובה ביותר: מאנק
פרס האיפור הטוב ביותר: הבלוז של מא רייני
פרס התלבושות הטובות ביותר: הבלוז של מא רייני
פרס האפקטים הויזואליים הטובים ביותר: טנט
פרס הפסקול הטוב ביותר: נשמה
פרס השיר הטוב ביותר: יהודה איש קריות והמשיח השחור
פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר: מורתי התמנונית
פרס הסרט המצויר הטוב ביותר: נשמה
פרס הסרט הקצר המצויר הטוב ביותר: אם משהו קורה לי אני אוהבת אתכם
פרס הסרט הקצר התיעודי הטוב ביותר: קולט
פרס הסרט הקצר הטוב ביותר: זרים גמורים
בנוסף, ברכות ל"ההוא" שזכה ב-27 נקודות ובכך הפך לזוכה ב"הכה את האוסקר" לשנת 2021. אתה זוכה בביקורת לבחירתך! "ההוא" אמנם פספס את הזכייה של "האבא", אבל ניחש נכון בכל הקטגוריות האחרות. במקום השני והשלישי היו pingpong ו-nahum עם 26 נקודות. גם הם ניחשו את כל הקטגורויות פרט לאחת – אך נפלו בקטגוריית השחקנית הראשית, שהורידה להם מהספירה הכללית 4 נקודות (ולא 3 כמו קטגורית התסריט המעובד).
אף אחד, כאמור, לא הצליח לנחש את כל הזוכים השנה (הניקוד המקסימלי היה 30), אבל שלושה יחידי סגולה הצליחו לטעות בכל ההימורים: avi35, אנטי עכבר ו-derazne.
הקטגוריה שהפילה הכי הרבה אנשים הייתה השחקן הראשי, והקטגוריה שהכי הרבה אנשים ניחשו נכון היא קטגורית האפקטים.
זהו, הלכנו לנוח עד שנה הבאה.
בקיצור, כשסרט ישראלי וסרט פלסטיני נלחמים זה בזה באוסקר, לא משנה מי ינצח, שניהם יפסידו
(ל"ת)
קצת כבוד לגלן קלוז שהיא אחת השחקניות הטובות כיום. אני תמיד נהנה מהסרטים שלה . גם בהקשר לדמויות נשיות חזקות. תראה אלברט נובס ותגיד לי שזה לא משחק מעולה ותפקיד סופר מורכב.
לא מזלזל בכלל באיכות ההופעות
זה עניין של התאמה (או טעם), לא של איכות. גלן קלוז עושה תפקידים מעולים ומורכבים בסרטים שפחות מעניינים אותי – וזה משפיע על הכל, אין מה לעשות. ההופעה שלה ב"אישה" היא הופעת מופת, אבל אני לעד אבחר על פניה הופעת מופת מסרט שאני גם אוהב אותו, כי הופעה היא לא רק משחק, אלא גם מה שמסביב.
אני מקווה שזה ברור לכולם שהקטע עם גלן קלוז היה לחלוטין מתוכנן
הדאחקה הזאת של אישה לבנה זקנה שמבינה בראפ נעשה כבר מספיק פעמים. הפעם האחרונה שאני זוכר שראיתי את זה זה היה "איש משפחה". מאיזשהי סיבה ציפיתי ליותר מהאוסקרים.
בשבילי הטקס הזה די נועד לכישלון. גם בגלל נסיבות הקורונה שגרמו לטקס עצמו להיות משמים, קר, חסר הומור וחסר תכנון וגם בגלל היעדר סרטים מרשימים השנה. את ארץ הנוודים לא סבלתי, המשפט של השיקגו 7, מינארי ומאנק היו רק בסדר, יהודה והמשיח השחור היה סרט טוב אבל הרגיש לי יותר מדי פריצ'י, שלושת הסרטים היחידים שבאמת אהבתי היו צליל המטאל, אישה צעירה מבטיחה והאבא היו הסרטים היחידים שבאמת אהבתי אבל מרגיש לי כאילו בשנת סרטים טובה הם בספק שהיו בכלל מועמדים.
תודה לחיבתי לסיכונים מדומים גבוהים בהימורים שהביאה אותי עד הלום.
משהו לא ממש עובד במשפט הזה:
"במקום השני והשלישי היו pingpong ו-nahum עם 26 נקודות, ובמקום השלישי שניחשו גם הם כמעט את כל הקטגורויות – אך נפלו בקטגוריית השחקנית הראשית, שהניבה נקודה אחת יותר."
בהחלט
נראה לי עכשיו יותר טוב.
אוקיי, מגניב
הטקטיקה שלי כל שנה היא פשוט לעשות ממוצע של ההימורים של חברי סריטה כי לרוב (ובמיוחד השנה) אני אפילו לא רואה את רוב המועמדים. אז… תודה לאור סיגולי ועופר ליברגל על היותם צודקים במיוחד השנה.
אני אשמח לביקורת על The Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension, כי אני טיפה סדיסט וכי אחרי המון מחשבה החלטתי ש"מיס סלואן" יסתדר מצויין גם בלי ביקורת עליו.
תודה לכולם!
אוי לא רק לא ביקורת על אחד מסרטי הקאלט האהובים עליי
אני לא בטוח איך אתמודד עם רוע הגזירה
רגע מה
לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא
(מוזמן לחשוב על זה עוד קצת ולהחזיר תשובה סופית כאן או במייל)
(ל"ת)
סגור
אבל אם כבר אז כבר – מה אנשים מוצאים בסרט המזעזע הזה (לדעתי)?
כאמור, הוא קאלט
מה שאומר שהרבה מהחסרונות שאתה תופס אצלו הם דברים שאנשים דווקא בדיוק נהנים ממנו. מטומטם? בהחלט, ושלא יעז להיות חכם. הזוי? קוראים לזה מגניב, תודה רבה. משחק מוזר? חס וחלילה – כולם שם עושים את תפקידם באופן מוחלט.
בשביל עוד מידע תצטרך ביקורת מלאה.
טוב, בהעדר רעיון טוב יותר אני אשאר עם הבחירה המקורית
(ל"ת)
(מעדכן שלא נשכח ויקרה בקרוב, נראה לי)
(ל"ת)