בהתחשב בכמה שחולבים אותו, ושאנחנו בסרט השלישי שכולל מולטיוורס אצל איש העכביש, מעניין שעוד לא פגשנו את ספיידר-פרה. אולי כי היא הייתה מפחדת מכמה שחולבים את המותג הזה.
אני מודה, גם אני הייתי סקפטי לגבי "ספיידרמן: ממד העכביש", אחרי שלוש גרסאות קולנועיות – אחת שאז עוד הייתה בעיצומה, ובמקביל ל"ונום", היה אפשר להניח שאנשים יתעייפו מספיידרמן. אלא שגם המבקרים וגם הקהל עפו עליו, והסרט הראשון הכניס 375 מיליון דולר גלובלי על תקציב של 90 מיליון בלבד.
זה יצר ציפיות מסוימות בנוגע לסרט ההמשך, "ספיידרמן – ברחבי ממדי העכביש". ואכן – אין יותר מדי הפתעות, כשהסרט הראשון אהוב והסרט השני מקבל ביקורות מהללות (95% בעגבניות רקובות, 96% בציון הקהל ו-9.1 בימד"ב), אז מן הסתם שהוא יכניס בסוף השבוע הראשון שלו 120.6 מיליון דולר (ו-208.7 מיליון גלובלי). וזה לסרט עם תקציב של 100 מיליון דולר. לשם השוואה, "קוונטומאניה" שפתח עם 106 מיליון עלה לאולפנים 200 מיליון דולר, ו"שומרי הגלקסיה: חלק 3" שפתח עם 118 מיליון דולר היה צריך לכסות תקציב של 250 מיליון.
עם נקודת פתיחה כזו יהיה מאוד מעניין לראות איך הסרט יחזיק בשבוע הבא והאם הוא יצליח לרדת באחוזים מזעריים ולהגיע למקום השני של שוברי הקופות השנה, שכרגע שייך ל"שומרי הגלקסיה 3" עם 323 מיליון דולר. את מריו, אליו נגיע בהמשך, אני לא רואה סיכוי לעבור. נקודה קטנה ששווה להתעכב עליה, שתי הפתיחות הכי גדולות השנה שייכות לסרטי אנימציה (מריו וספיידרמן) ואף אחד מהם לא של דיסני. הימור לסופ"ש הבא: כל מה שמתחת ל-60 מיליון יהיה אכזבה קלה יחסית להייפ (למרות שהסרט כבר עכשיו הצלחה), אז נלך על הימור מתון של 65-70 מיליון דולר.
במקום השני נמשך העימות הסוער האם לאריאל יש רגליים. "בת הים הקטנה" לא התרסקה השבוע, אבל הייתה לה ירידה של 58% ל-41.3 מיליון. לשם השוואה, הרימייק של "אלאדין", שפתח עם פחות, הכניס 42.8 מיליון בסופ"ש השני שלו. אלאדין סיים את הריצה שלו בארה"ב עם 355 מיליון דולר ואם אריאל תתקרב לזה זו תהיה תוצאה לא רעה בכלל. השאלה מה יקרה בשוק הבינלאומי. כרגע ההכנסות הגלובליות הן 327 מיליון. מהמר שהריצה הסופית תהיה בסביבות 550 מיליון.
במקום השלישי יש לנו כניסה חדשה, "הבוגימן". סרט האימה (מבוסס על סיפור קצר של סטיבן קינג, תהיו מופתעים) בבימויו של רוב סאבאג' מספר על משפחה שאיבדה את אמא שלה ומתמודדת עם ישות רעה בבית (אפס נקודות למי שמנחש איזו). הציונים לא רעים (62% בעגבניות, ו-6.2 בימד"ב) אבל פתיחה של 12.3 מיליון דולר לא שמה אותו בליגה של סרטי האימה הגדולים כמו "מייגן" שהכניסה 30.4 בסופ"ש הראשון שלה, ו"סמייל" שפתח עם 22.6.
"שומרי הגלקסיה: חלק 3" ממשיך להחזיק בכוח במקום הרביעי, עם ירידה של 49% והכנסות של 10.6 מיליון דולר הסופ"ש. ההכנסות השבוע עזרו לו להגיע כבר ל-323 מיליון דולר בארה"ב ו-780 מיליון דולר בגלובלי, ואם אתן עוקבות – זאת אומרת שהוא כבר עבר את "תור: אהבה ורעם" (760 מיליון). האם יש לו מספיק דלק לעבור את "הפנתר השחור 2", שלו הכנסות של 854 מיליון דולר? אני מהמר על לא.
"מהיר ועצבני 10" רק התניע מנועים וכבר מתחיל להיגמר לו הדלק (בארה"ב). וורום וורום זה יפה והכל, אבל התרסקות למתחת 10 מיליון דולר בסופ"ש השלישי שלו, פחות. זה אפילו פחות מהסרט הקודם בסדרה שבסופ"ש המקביל עשה 11.4 מיליון. אבל לא בטוח שלוין דיזל אכפת – בשוק הבינלאומי העניינים די כרגיל ושם הוא יושב כבר על 475 מיליון דולר, כאשר חסרים לו בערך 116 מיליון לעבור את הסרט הקודם בגלובלי (603 מיליון לעומת 719 מיליון), שזה רחוק מאוד מהמיליארד ומעלה שהסרטים לפניהם עשו. אגב, התקציב המדווח לסרט הנוכחי הוא 340 מיליון דולר (חחח מה), אז כמעט לא משנה מה יקרה מפה והלאה – הוא לא יצליח להחזיר את ההוצאות.
במקום השישי "האחים סופר מריו: הסרט" ממשיך לקפץ ולקטוף עוד ועוד פטריות בדרך אל הבוסים הגדולים, "משפחת סופר-על 2" ו"לשבור את הקרח 2". עם ירידה של 47% והכנסות של 3.3 מיליון דולר הסופ"ש, מריו כבר הגיע ל-566 מיליון דולר בארה"ב לבדה. בארה"ב הוא מקום שני בטבלת סרטי האנימציה המצליחים אי פעם מאחורי משפחת סופר-על 2 (608 מיליון), וגם בגלובלי הוא מקום שני עם 1.3 מיליארד מאחורי לשבור את הקרח 2 (1.45 מיליארד). האם יש לו סיכוי לעבור אותם? אולי לא, אבל למריו לא אכפת – עם תקציב מדווח של 100 מיליון דולר הוא יכול להיות מאושר, ותמיד אפשר לשחק עוד תור.
בתחתית הטבלה אין הפתעות או חדשות מיוחדות: "אבי החתן" נופל ב-52% (2 מיליון דולר לסופ"ש) למקום השביעי, "המכונה" ממש מתרסק ב-66% ל-1.7 והכנסות כוללות של 8.6 מיליון. "שקרים קטנים", למרות הביקורות החיוביות, הפתיחה הקטנטנה ומספר המסכים המצומצם גם יורד ב-45% למקום התשיעי והכנסות של 769 אלף דולר (והכנסות כוללות של 3 מיליון), ואת הרשימה סוגר "קנדהאר" שמסתפק במקום העשירי עם 750 אלף דולר.
בשבוע הבא סרט חדש של רובוטריקים ("רובוטריקים: עליית החיות") שינסה, אולי, להדיח את ספיידרמן. הסרט האחרון פתח עם 44 מיליון דולר, אבל זה היה לפני 6 שנים. האם הוא יצליח להתעלות על הציפיות ולהכניס יותר מ-55 מיליון?
גם יוניברסל ויתרו על מהר 10 - הסרט יוצא לדיגיטל ביום שישי הקרוב.
(ל"ת)
להגיע לעונה 2 בhbo זו עמדה מסוכנת,
יכולים להסכים דדוווד, רומא, קרניבל, מוארת,בטי , גנטלמן גק אווניו 5 והמצטרף הטרי למועדון הביטוחים- פרי מייסון (וחבל כי עונה 2 וואו ואיזה כיף שיש את הופ דיוויס מקפץ בין מייסון ליורשים)
עוד לא ראיתי את עונה 2 של פרי
אבל עונה 1 היייתה ממש טובה
חבל שהסדרה תבוטל
הבעיה היא שאנשים שכחו מהסדרה עד שעונה 2 הגיעה.
לעונה 1 היה רייטינג נאה ויציב לאכל אורה. עונה 2 התחילה חלש באופן משמעותי ולא התרוממה. נראה שזו בעיה שהרבה עונות שניות נמצאות בה ולכן יש הרבה סדרות בעלות 2 עונות בלבד. הקהל מעונה 1 של מייסון לא חזר ברובו כי עברו 3 שנים ומי זוכר שאי אז בקורונה יצא סדרה כזו וקהל חדש לא יצטרף. מתקשר לדיון לגבי למה אין כמעט סדרות כמו היורשים. הן ממש אנומליות. אולי זה למה הטלוויזיה מאד נמשכת למיני סדרות, אנתולוגיות וכו׳. קשה לייצר קהל לסדרה מורכבת ומלאת תוכן בעלת כמה עונות. הצהובות הצליחה לעבור את משוכת עונה 2 אבל עם כל האהבה אליה היא קצת טראש גילטי פלזרי ולא תותח כבד כמו היורשים, סמוך על סול וכו. מבאס, כי מלוא הפונטנציאל של המדיום הוא פחות במיני סדרות, שלרוב מרגישים כמו סרטים מרוחים, ויותר ביכולת לספר סיפור מורכב ומסתעף ושלם לאורך עונות, כאשר הכותבים , הבמאים והשחקנים רק לומדים ומשתפרים מעונה לעונה (כמו ביורשים, בארי, סמוך על סול וכו׳).
אגב ניתוק הפכה לתופעה אבל אני לא רואה בשר לקשת רבת עונות ובכל מקרה עונה שנייה בצרות. אפילו בית הדרקון קצת מרוחה והסיפור בה בקושי מספיק גדול בשביל 3 עונות. הייתי מחשיב את אוזרק להצלחה אילו הסדרה לא הייתה כל כך גנרית לכל אורכה ללכ מגמת שיפור ניכרת אלא הישארות ברמה סבירה ובינונית. כל תקוותינו תלויות בגסי אמסטרונג, מקווה שhbo שןלחים לו ארגזי זהב כדי שיכתוב סדרה חדשה (רצוי לא משהו ביקום היורשים, באמת שאין צורך חהפוך את היורישם ליקום).
בעצם אחת המסקנות שבניגוד לסדרות סרטים, לסדרות רגילות אסור לקחת רווחים גדולים מדי בין עונה לעונה.
אלא אם כן זה סדרה קלילה ובלוקבאסטרית כמו דברים מוזרים. והקורונה גרמה לדחיות וכתוצאה מכך ביטולים של סדרות רבות. מעבר לקריסת הסטרימינג יש את שביתת התסריטאים שהולכת לגרום לאותו אפקט. כך שהסיכוי שתגיע סדרה אינטילגנטית, מרובת עונות ומצליחה כמו היורשים ב3 4 שנים הקרובות הוא לא גדול.
מאשים את הסטרימינג
זה חלק מהמודל של הסטרימינג ששינה את איך יוצרים סדרות. דיברו על זה קצת בהקשר של השביתה עכשיו. הסדרות הרבה פחות דינמיות, בדרך כלל יוצר ראשי עם "חזון" ועוד 2-3 כותבים שאיתו בחדר, עושים בליץ' כתיבה לאישור ההפקות שהפכו ליקרות מאוד, ואז מצלמים הרבה זמן מראש, ומתקשים להגיע לסבב הבא. זה תהליך שיותר דומה לסרט, ואז הרבה מהסדרות מרגישות כמו סרט ארוך. יוצרים כמו ג'סי שהצליחו למרות זה הם באמת נדירים.
נניח שווינס גיליגן הבא בדיוק סיים תואר בתסריטאות ומחפש להתחיל לעבוד, אין לו כמעט אף חדר כותבים שיוכל "להשתפשף" בו כמו שעשה ב"תיקים באפלה". אז נניח שישר ייגש עם "שובר שורות" הבאה לנטפליקס או אפל. במקום חדר עמוס כותבים ומגבלות על אורך וכמות הפרקים הוא פשוט יקבל תקציב גדול לעשות בערך מה שרוצה עם עוד 2-3 חברים, במקום לקחת הרבה כותבים מוכשרים לתהליך. העונה תצולם הרבה זמן מראש ובגלל העלויות לא יוכל לאלתר כמעט, ומשהו כמו להחליט לא להרוג את ג'סי תוך כדי עבודה לא ממש יקרה. ואז גם סדרות כמו "שובר שורות" ו"סמוך על סול", שאני אוהב בטירוף אבל בסוף הן לא בדיוק סדרות אנסבל עם יקום ענק, בקושי יכולות לקרות.
רוצה לציין עוד - אני לא נגד "הרעיון של סטרימינג"
זה לא שהמעבר משידור על לווין וכבלים להזרמה על גבי האינטרנט יצר את המצב הזה, זה המעבר להפקות יוקרה גדולות והרצון של שירותי סטרימינג חדשים למלא ספריות מהר, שהגיע עם המעבר הזה מכבלים ולווין לאינטרנט. אני לא נגד זה שעברנו לשידור דיגיטלי באינטרנט. אני נגד הכיוון שאולפנים לקחו אליו את הסדרות.
אני קצת נגיד סטרימינג עצמו, איכות השידור לא משהו פשוט.
מכיר הרבה אנשים שאומרים לי שהם מנויים לכל השירוצים ועדיין מעדיפים להוריד פשוט כי איכות התמונה בנטפליקס או דיסני לא טובה.
באיכות תמונה וסאונד זה ערבוב של כמה דברים
המעבר לסטרימינג עם העלייה במהירות האינטרנט פתח את האופציה לשידור הרבה יותר איכותי מכבלים ולווין. שידורי 4K חיים זה יקר וקשה וברוב התחומים המצב השתפר.
כן קרו שני דברים בעקבות זה שיכולים לתת הרגשה של "ירידה באיכות", בדומה לקולנוע דיגיטלי לעומת אנלוגי:
-יוצרים מרשים לעצמם להתפרע יותר ויזואלית עם דברים שצריך ציוד מאוד מקצועי כדי שייראו טוב, במיוחד בסצנות חושך. נגמרו הימים של התחשבות בכל מסך בינוני שמקבל את השידור משירות צד ג' באיכות נמוכה. נגיד כשדיוויד לינץ' עשה סצנות לילה ב"טווין פיקס" הוא כן התחשב.
-זורקים סיסמאות ופורמטים בלי הרבה משמעות ומתקמצנים באיכות עצמה, במיוחד בשירותים הלא רשמיים (HBO דרך יס/הוט/סלקום, דיסני דרך הוטסטאר). דיסני-הוטסטאר הישראלי בגדול תומך ב-Dolby Vision, הפורמט הכי מתקדם. אבל השרתים שלו זבל והקבצים שוקלים חצי, אז זה נראה כמו אשפה. גם נטפליקס חוטאים ויש להם כמה קבצים גם מה-4K Dolby Vision, לפי נפח וגודל, ובשעת העומס בלי שתדע תקבל את הקובץ הקטן והפחות איכותי.
בסוף גם אני מוריד הכל כדי להתחמק מזה, אבל רוב הקבצים שאני מוריד הם פשוט מסטרימינג יותר טוב, לא איזו הקלטת לווין או העתק של דיסק. ככה שהקונספט הבסיסי של סטרימינג הוא כן צעד קדימה.
הבעיה האמיתית היא מודל ה"כל העונה עולה בבת אחת"
חלק ממודל ההפקה של סדרות טלוויזיה בעבר היה עבודה חופפת על פרקים במקביל לשידור שלהם. צילמו את פרק 2 בזמן שערכו את פרק 1 וכתבו את 3. וכשפרק 2 ישודר, הם עדיין כותבים את פרק 12.
היום כבר לא עושים את זה, וחבל. תראה איזה יופי סדרות שכן משודרות פרק-בשבוע מצליחות ליצור מומנטום ולצבור צופים לאורך העונה, וכמה סדרות מרוויחות מזה שלא צריך לחכות שלוש שנים בין עונה לעונה.
חושב שזה יותר משפיע על הצריכה, לא על ההפקה
המודל שאתה מתאר היה יותר במקומות כמו "באפי", שבזמן שתחילת העונה שודר עבדו על פרקים אחרי פגרת אמצע העונה, כלומר משהו כמו 8-10 קדימה. ממש להפיק ולערוך שבוע-שבועיים מראש זה נדיר.
רוב ההסתכלות ה"נוסטלגית" פה היא על הפקות כמו "הסופרנוס", "הסמויה", "שובר שורות" וכו'. עונות כאלו בדרך כלל היו במצב כמעט סופי כשהפרק הראשון משודר. כלומר הכינו אותן "כל העונה בבת אחת" כבר אז, אבל במודל שונה לגמרי, וגם חזרו לעונה הבאה די מהר.
אבל לגבי השחרור של עונה במכה – מסכים לגמרי ושונא את זה.
כמו שזאב אמר, הדיבור הוא לא על איך יוצרים עוד 24, האנטומיה של גריי או תיקים באפלה אלא איך יוצרים עוד יורשים, מד מן, הסופרנוס וכן. הבדל עצום.
(ל"ת)
גם מד מן, הסופרנוס ושובר שורות צולמו ככה, ואני 90% בטוח שגם הסמויה וסמוך על סול.
ושוב, זה היה עניין שוטף. כשפרק 1 של העונה משודר, יש עוד חודשיים עד שפרק 9 ישודר, וזה הזמן שהיו מצלמים ועורכים אותו.
הסיבה שהיה אפשר לעבוד ככה זה בגלל שיש הרבה כותבים שעובדים ומשכתבים ומשנים דברים באופן דינמי בזמן הצילומים, וזה קריטי. זו הסיבה נגיד שעכשיו הרבה סרטים מפסיקים להצטלם למרות שהתסריטים שלהם כבר כתובים, כי אם התהליך של היצירה הוא לשכתב תוך כדי אז זה דבר שחוקי האיגוד אוסר עליו בזמן שביתה.
תמיד יצליחו ליצור עוד סדרה/מיני ברמה של מד מן או סופרנוס, אבל אני לא חושב שנראה עוד סדרות כמו האנטומיה, 24 או תיקים באפלה כשהן היו בשיאן
יש עדיין סדרה באוויר בשם "האנטומיה של גריי", אבל כל קשר בינה לבין מה ששודר תחת אותו שם לפני עשור ומעלה הוא מקרי. אפילו פאקינג "חוק וסדר" הנוכחית פשוט מעאפנה ברמות ולא משתווה בפורמיל לימי הגדולים לפני 20 שנה ויותר.
ומודל ה״כל עונה עולה בבת אחת״ הוא לא הבעיה העיקרית כי הסוגיה שתיארתי קיימות גם אצל hbo שדבקים במודל הפעם בשבוע אבל כן מתקשים בלנפק עוד סדרות כמו יורשים.
אולי התעשייה בעצם, שניצחה את משוכת עונה 2 עם עונה טובה בהרבה ורק המשיכה לצבור באזז ואפילו קיט הארינגון לוהק חעונה 3).
נגיד פרי מייסון כן עלה פרק בשבוע אבל ההסבר היחיד לכך שלעונה הראשונה היה רייטינג גבוה ויציב לכל אורכה וכמעט אף אחד לא חזר לעונה 2 היא ההפסקה של יותר מ3 שנים (וזו לא סדרה כזו קלילה ופשוטה לחזור אליה).
חבל שלא הגבתי על מיליון דולר - Vox הרגע עשו סרטון על זה
איך הסטרימינג הביא לשביתית התסריטאים, עם קצת ממה שאמרתי והרבה יותר פירוט.
Hbo בפוזיציה מסוכנת עם סיום יורשים ובארי.
הם בין היחידים שעוד מנסים ליצןר קשת 4-5 עונתית דרמתית ואיכותית. אבל עם מה הם נשארו?
יש את אופוריה שעונה 3 שלה תגיע ב2025 והיא כנראה תהיה מבריקה ונוראיצ כמו עונה 2 וכמעט כל דבר שסאם לוינסון מעורב בו. זה לא מספיק.
בית הדרקון שנותן לה 3 עונות גג ורמת הכתיבה בה זה לא הhbo שפיללנו אליו. והעובדה שהעונה השנייה מצולמת ללא אפשרות לשינויי תסריט בגלל השביתה לא מבטיחה נפלאות בקטגוריה הזאת.
יש את כלוב הזהב הסתמית שחודשה לעונה 2 ואני בשוק מזה ובטוח שהיא גם תסיים בעונה 2.
The last of us יכולה למשוך לעוד איזה 2 עונות והיא כרגע הסוס הכי מבטיח.
Winning time נישתית ואני גם בטוח שתקבל את הגרזן אחרי עונה 2
איידול מזעזעת ובטוח שהולך להיות כאן מקרה וייניל, כישלון שhbo הולכים להכחיש אליו כל קשר.
בקיצור אין ממש תחליף ליורשים כרגע ועם שביתת התסריטאים והבלגן בוורנר העתיד לא נראה מבטיח בגזרה הזו.
דווקא יש מצב די סביר שהאחרונים מבינינו תגיע לחמש עונות, ואולי אפילו יותר
יש שמועות שNaughty Dog (החברה שיצרה את המשחקים) עובדים ממש כרגע על המשחק השלישי, ושהם עושים את זה כבר במשך איזה שנתיים לפחות. בנוסף, ניל דרוקמן בעצמו אמר כבר די מזמן (קצת זמן אחרי שהמשחק השני יצא) שיש לו סינופסיס מוכן (ואולי אפילו יותר מזה? לא זוכר בדיוק) לסיפור של המשחק השלישי, ושייתכן מאוד שהם הולכים להתחיל לפתח אותו בזמן הקרוב (הוא אמר את זה לפני שנתיים כן?).
בקיצור, סיכוי מאוד גדול שכבר עכשיו עובדים על המשחק השלישי.
לפי תקופת הזמן הממוצעת שלוקח לפתח משחק שכזה (בערך 4-5 שנים), אם Naughty Dog באמת עובדים על המשחק עכשיו ובהנחה שזה המצב בשנתיים האחרונות, אפשר להניח שמשחק שלישי יכול לצאת מתישהו ב-2026 ואולי אפילו כבר ב-2025. לגבי המשחק השני, אנחנו יודעים שהוא יפוצל לשתי עונות, ככה שרק בתום העונה השלישית הם יסיימו לעבד אותו, דבר שיכול לקרות רק ב2026 או אפילו 2027, כשכבר סביר מאוד שהמשחק השלישי יהיה בחוץ. ואז, אחרי שהמשחק כבר יצא, ואחרי שעונות שתיים ושלוש יצאו, הם יוכלו להתחיל לעבד את המשחק השלישי לעונה הרביעית, ויש סיכוי טוב שגם אותו הם יפצלו לכמה עונות, מה שיוביל בסופו של דבר גם לעונה חמישית.
אז לפחות עם האחרונים מבינינו, זה ממש לא יהיה מוגזם לצפות לחמש עונות לפי דעתי.
יותר הגיוני שלמשחק השלישי יהיה מחזור פיתוח של 6-7 שנים,
בעיקר בהתחשב בזה שנוטי דוג עובדים כרגע על משחק מקורי חדש.
אין שום מקור/עדות/שמועה/וואטאבר שמאשר שהם עובדים על משחק מקורי חדש
נכון שמצד שני, גם אין הוכחה חד משמעית לגבי The Last Of Us 3, אבל לגבי ההיתכנות של משחק שלישי בסדרה של The Last Of Us, הסיכויים הם יותר גבוהים. היו כמה שמועות ממקורות יחסית אמינים לגבי הקיום של TLOU3, זה בניגוד למשחק מקורי חדש, שלגביו אין שום מידע מהימן שאפשר לסמוך עליו, והרוב המוחלט של הדיבור עליו (אם לא כולו) היה ספקולציות של מעריצים.
מעבר לזה, לאור ההצלחה המטורפת של הפרנצ'ייז בעקבות הסדרה, הסיכויים למשחק שלישי הם יותר גבוהים לעומת משחק מקורי חדש, בטח לאור העובדה שניל דרוקמן אמר שיש לו כבר את הסיפור, וזה רק עניין של האם זה המשחק הבא שהם רוצים לעשות או לא. נכון, הוא גם אמר שיכול להיות שהמשחק הבא שלהם יהיה משחק מקורי אבל זה בעיקר בגלל שהוא רצה לשמור את האופציות פתוחות והוא לא רצה להתחייב למשהו בזמן, וכמובן יש את האופציה שזה באמת מה שהם יעשו, אבל לאור מה שאמרתי פה, לא נראה שזה המצב.
שורה תחתונה, הם עובדים על משחק חדש, ויכול להיות שהוא משחק מקורי חדש, אבל רוב הסיכויים הם שהמשחק הבא יהיה המשך בסדרה של The Last Of Us.
בכל אופן, נוטי דוג עצמם הוציאו לפני שבועיים בערך הצהרה שהם הולכים לחשוף פרטים על המשחק החדש שעליו הם עובדים בקרוב. בנוסף לזה, בתחילת השנה ניל דיבר על זה שהשנה הנוכחית תסמן את השנה העשירית מאז ש-TLOU יצא, ושאפשר לצפות למידע חדש לגבי הסדרה, במיוחד באיזור יוני, שזה החודש שבו TLOU הראשון יצא. בקיצור, נראה שאנחנו הולכים לדעת בוודאות מה יהיה המשחק הבא שלהם מתישהו החודש, או שלפחות נקבל רמז עבה. בהתחשב בעובדה שמדובר ב"יום הולדת" של TLOU, רוב הסיכויים הם שמדובר במשחק בסדרה הזו, מאשר משחק חדש.
יש הרבה מקורות שמדווחים על זה שהם עובדים על משחק חדש.
אף אחד מהם לא יצא מדרוקמן עצמו, אבל כמות הדיווחים מצביעה על העובדה שזה קורה.
בכל מקרה, אתה שוכח שהמשחק הבא שלהם זה משחק המולטי של האחרונים מביננו.
המשחק השלישי יצא לקראת סוף החיים של הפס5.
איזה מקורות?
ה"עדות" הכי חזקה שהביאו עד עכשיו הייתה מעריץ שמצא ברימייק של האחרונים שלנו משנה שעברה כמה דפי קנוספט ארט למשחק פנטזיה/מד"ב כלשהו שתלוי על קיר באחד החדרים במשחק, והוא ישר הניח שמדובר ברמז מטרים שנוטי דוג שתלו לקראת המשחק הבא שלהם – שהולך להיות משחק פנטזיה/מד"ב. החדר במשחק שבו אותו קונספט ארט נמצא היה חדר בסטודיו של חברה שמפתחת משחקים, ככה שמאוד הגיוני שיהיה שם קונספט ארט למשחק כלשהו, ועצם העובדה שיש שם קונספט ארט למשחק, ממש לא אומרת כלום לגבי המשחק הבא שלהם. זה פשוט אומר שהם מאוד משקיעים בפרטים הקטנים בעיצוב העולם ועיצוב השלבים במשחקים שלהם. כמובן, יכול להיות שזה נכון, ויכול להיות שבאמת מדובר באיסטר אג למשחק הבא שלהם, אבל יכול להיות גם שיש צבא של יונים ענקיות בלתי נראות על הירח ואנחנו לא יודעים על זה. בקיצור, יכול להיות שזה נכון, אבל אין שום סיבה להניח שזה נכון. מעבר לזה, אין שום מידע מהימן לגבי קיום של משחק מקורי חדש בנוטי דוג, זאת לעומת, כמו שכבר אמרתי, משחק שלישי בסדרה של TLOU, שלגביו כן הייתה שמועה ממקור אמין (יחסית) שמדברת עליו.
לגבי המשחק מולטי, אני לא שכחתי לגביו. בהתחלה כתבתי עליו בתגובה שלי אבל בסוף החלטתי שזה מיותר. בכוונה לא הזכרתי אותו כי לפני שבועיים (באותה הצהרה שבה נוטי גוד אמרו שהם יספרו בקרוב על המשחק החדש שלהם) נוטי דוג סיפרו שכרגע המשחק מולטיפלייר נמצא על "הולד" וכמות האנשים שעובדים עליו כרגע היא קטנה מאוד (לפי איך שזה נראה, פחות מ-20 איש שזה פחות מ5% מכלל המפתחים בנוטי דוג). בנוסף לזה יצא גם מאמר של ג'ייסון שרייר שאסף מקורות פנימיים מעובדים בנוטי דוג והסביר שסוני ממש לא מרוצים מהמשחק של המולטיפלייר ולכן נוטי דוג החליטו להתמקד במשחק סינגל פלייר הבא שלהם וכמעט לעצור לגמרי את הפיתוח של המשחק מולטיפלייר מה שכל הנראה יוביל בסופו של דבר לביטול שלו, וגם אם זה לא יגיע לביטול, אז זה כן לפחות אומר שהמשחק רחוק מאוד מוצאת ושהוא ממש לא המיקוד שיש לנוטי דוד כרגע. בקיצור, המשחק מולטיפלייר לא קורה כרגע. ויותר מזה, מלכתחילה הסטודיו היה מפוצל לשתיים ככה שעל המשחק מולטיפלייר, גם כשהחברה עבדה עליו בשיא הכח, רק כחצי מהצוות עבד עליו, בזמן שהשאר עובדים על משחק הסינגל פלייר הבא – זה שעליו דיברתי בתגובה שלי.
לכן השמטתי את מה שכתבתי בהתחלה על המשחק מולטיפלייר כי חשבתי שזה סתם יסבך את העניין שלא לצורך.
לגבי מה שאמרת על מתי אתה חושב שהמשחק השלישי יגיע, אני בתכלס מסכים איתך, או לפחות מאוד קרוב לכך. יכול מאוד להיות שהמשחק השלישי יצא בסוף החיים של הפס5, או לפחות קרוב לכך. משך חיים של דור קונסולות היום הוא פחות או יותר 7 שנים. הפס5 יצא ב2020, אז אפשר להניח שהפס6 יגיע ב2027. כמו שכבר כתבתי, 2026 זה שנה סבירה ליציאה של TLOU3, וזה יהיה בסוף החיים של הפס5. אולי הם יצליחו להוציא אותו ב2025 (שוב, אם זה המשחק שהם עובדים עליו עכשיו), וגם אז, זה אמנם לא ממש בסוף, אבל זה כן די קרוב לסוף הדור.
ואם המשחק שנוטי דוג עובדים עליו עכשיו הוא באמת משחק חדש כמו שאתה אומר ולא מדובר בTLOU3, זה אומר שהמשחק השלישי רחוק מאיתנו מרחק של לפחות 8 שנים (אם הם בכלל יחליטו להוציא אותו ולא פשוט להתמקד בסדרת משחקים החדשה שהם יצרו).
אבל בתכלס אנחנו לא באמת יודעים, לשני הצדדים. אז גם אם באמת רוב הסיכויים שהמשחק שעליו הם עובדים כרגע הוא TLOU3 כמו שאני חושב שקורה, אנחנו לא יודעים את זה במאה אחוז ואנחנו לא נוכל לדעת במאה אחוז עד שיתפרסם עוד מידע בנושא הזה. כמו שנוטי דוג כתבו בהצהרה שקישרתי פה, זה אמור להשתנות, ומתישהו בזמן הקרוב אנחנו נדע סופית במה מדובר.
אפשר לגגל ולראות כמה אתרים כתבו על המשחק החדש שלהם כולל כל הגדולים.
זה גם ברור בשלב הזה שדור הקונסולות הזה ימשך יותר מהרגיל, מסיבות מובנות.
זה נשמע כאילו אתה קצת לא רוצה שהם יעשו משחק מקור חדש, אבל אין בעיה – ניפגש כאן בעוד כמה שנים ונתעדכן.
אני ממש הייתי רוצה לראות משחק חדש מהם
עוד לא החלטתי עדיין אם אני רוצה את זה יותר משאני רוצה את The Last Of Us 3, אבל סיכוי גדול שכן. בהתחשב בעובדה שבפעם האחרונה שהם יצרו משהו חדש הם עשו את TLOU, שזה הפרנצ'ייז האהוב עליי, יש לי את כל הסיבות בעולם להיות בהייפ מטורף לקראת משחק מקורי חדש שהם יעשו.
אני באמת אומר פה את כל הדברים האלה נטו כי אני פשוט חושב שאתה טועה ושבאמת אין שום דבר מוצק לגבי האם נוטי דוג עובדים כרגע על משחק מקורי חדש או לא. העניין הוא, שבכל הנוגע לנוטי דוג, אני עוקב ממש ממש אדוק אחרי כל פרט מידע הכי קטן שיש לגבי העבודה שלהם ומה הם הולכים לעשות בעתיד, ונכון לעכשיו, אני לא מכיר שום דבר מוצק לגבי IP חדש.
גם הגיגול שהצעת לעשות שכלל אתרים שמדווחים על משחק מקורי חדש לא הניב פירות. יש רק אתר אחד שמדווח על אשכרה מידע פנימי וגם הוא נראה כמו משהו שיכול להיות שהוצא מהקשרו או פשוט לא הובן ונכון, ויותר חשוב מזה, מי שסיפק את המידע הזה הוא בן אדם שטען שהוא מפתח בנוטי דוג אבל אנשים ביררו את הנושא לעומק ואף אחד לא מצא סימוך לטענה הזאת (והעניין הזה גם נוסף באותה כתבה בתור עדכון שאומר שה"הדלפה" המדוברת כנראה לא אמינה). מעבר לזה ישנם אתרים שמדברים על הקונספט ארט שעליו דיברתי ואמרתי כבר למה אין שום סיבה לקחת את זה ברצינות. אז בקיצור, כמו שכבר אמרתי, מידע אמיתי אין.
אני יודע שאולי זה נראה כאילו אני תוקף אותך באובססיביות או וואטאבר, אבל העניין הוא שאני פשוט באמת בטוח לחלוטין שאני צודק במה שאני אומר. מה שאתה אומר פה בשיא הבטחון לגבי המשחק הבא של נוטי דוג הוא לא נכון, לפחות עד כמה שידוע לנו.
וסתם לפרוטוקול, אם אתה רוצה את ה"מקור האמין" (במרכאות כי אפשר באמת לדעת כמה הוא אמין) שראיתי לגבי TLOU3, הנה הוא:
https://twitter.com/RPKGaming1/status/1661374696523218950?t=f_MsLbENzfUcZKr0KkXSTg&s=19
כמובן, ממש אי אפשר לסמוך עליו ב100% ולא בשום מספר שקרוב לזה, אבל כן מדובר בבן אדם שבעבר היו לו כמה וכמה הדלפות שהתבררו כנכונות, אם כי אותם הדלפות היו בתחום הסרטים ולא בתחום הגיימינג. כמה הוא אמין בתחום הגיימינג? לא יודע. לא בטוח בכלל שאפשר לסמוך עליו. אבל לאור זה, בשילוב וההצלחה המטורפת של הסדרה ולאור המידע הרשמי שכתבתי פה שהגיע מניל ומנוטי דוג (הפוסט מתחילת שנה שמדבר על הפתעות חדשות בנוגע לTLOU והחשיפה שלהם באיזור יום השנה העשירית של TLOU, יחד עם ההודעה שהם הוציאו לגבי החשיפה של המשחק סינגל פלייר הבא שלהם בקרוב [בקרוב=יום השנה העשירית של TLOU? יכול מאוד להיות]), אני נוטה להמר שהמשחק הבא יהיה TLOU3. זה לא בטוח, אבל זה האפשרות הכי סבירה לפי דעתי.
בכל אופן, אנחנו סתם הולכים פה סחור סחור בדיון הזה. אי אפשר עדיין לדעת בוודאות מה הם עושים. מצד שני, הם כן אמרו שבקרוב הם ייתנו עדכון. מה זה אומר בקרוב? אין לי מושג. בינתיים נחכה.
במשחכס מישהו טרח לחכות שגורג מרטין יסיים את הספרים? יכול להיות ישלק מהחוזה שהם מחויבים לתת לhbo את הקשת העלילתית של המשחקים בפיתוח בסדרה או משנו כזה. נשמע לי מוזר שhbo אמורים להמתין למשחק הבא ולהיות תלויים בקצב עבודה של חברה חיצונית.
וכפי שכתבתי, הם צריכים את האחרונים מבינינו עכשיו כי הם נככנסים לחור (עם כל הכבוד ללוטוס הלבן ובלש אמיתי אלו אנתולוגיות).
היוצרים אמרו שהם לא רוצים לעקוף את המשחקים בסיפור.
זאת אומרת, הם לא רוצים לספר את הסיפור של המשחק השלישי לפני שהמשחק השלישי יצא. פה גם מדובר במקרה שונה ממשחקי הכס, כי אחד היוצרים של הסדרה (ניל דרוקמן) הוא גם היוצר של המשחק.
כמובן, יכול להיות שHBO לא ישימו על הרצונות של היוצרים ויכריחו אותם להמשיך את הסיפור גם בלי המשחקים, אבל ללכת נגד הרצונות של היוצרים שלהם זה משהו לא אופייני לHBO, עד כמה שאני יודע.
אז עכשיו ניל דרוקמן הכריז שלאחרונה הוא מצא קונספט מעניין לחלק השלישי שהוא מתכנן לפתח לכדי משחק
זה אומר שהמשחק השלישי נמצא מרחק של שנים ארוכות מאיתנו ושבאמת, כמו שאמרת, המשחק שנוטי דוג מפתחים עכשיו ובשנים האחרונות הוא משחק מקורי חדש. אז מסתבר שצדקת.
מה שכן, מעניין מה זה אומר מבחינת הסדרה. עפ"י החדשות האלו, יש מצב שהמשחק השלישי בכלל לא יצא בעשור הנוכחי, וגם אם כן, אז כנראה שזה יהיה ממש לקראת סופו. האם HBO באמת ייחכו עד אז כדי להוציא את העונות שימשיכו את העלילה של המשחק השני (שכנראה הולך להיות עונות 2-3)? או שהם פשוט יגידו לניל וקרייג "אנחנו יודעים שיש לכם את הסיפור, תכתבו אותו עכשחו בשביל הסדרה, אתם לא מחכים לכלום"?
מעניין מה הולך להיות.
ההכרזה היא לא מעכשיו
כלומר, עבורנו כן. אבל הסרט הדוקומנטרי בו הודיע כי מצא רעיון למשחק המשך, צולם באפריל לפני כמעט שנה – וסביר בהחלט כי כבר באותה נקודה הוא היה לפחות מספר חודשים בהליך הכתיבה.
אם פיתוח של משחק בסדרה אורך, בערך, חמש שנים – אפשרי שנראה אותו ב-2028/9 במידה והפיתוח שלו מתחיל בערך עכשיו (ולהערכתי, ביטול משחק המולטיפלייר של TLOU אינו מקרי). מה שנשמע, לי אישית, כמו לו"ז סבבה: עונה 2 ב-2025, עונה 3 (שתעבד גם היא את המשחק השני) ב-2027 ועונה 4 (על פי המשחק השלישי) ב-2029 או ב-2030 (ב-HBO כבר הראו שהם מסוגלים לחכות 3 שנים בין עונות, ע"ע "בארי"). דרוקמן פעיל בהפקת הסדרה, פיתוח של העונות המבוססות על המשחק השלישי יכולות להתקדם במקביל.
חוץ מזה שביום שני הבחור מתארח בכנס דיגיטלי של שנקר ובצלאל שפתוח לקהל הרחב בזום, שווה לשאול אותו ישירות (:
נכון, זה מסתדר
(ל"ת)
אגב גיליתי שלבית הדרקון מתוכננות 4 עונות, שאחרי סיום יורשים זה בהחלט מספר מזל מכובד לסדרה.
הבעיה שאני לא בטוח אם לסיפור יש בשר ל4 עונות (לפחות עונה 2 תהיה 8 פרקים וכנראה גם השאר), וכמו שכתבתי, רמת הכתיבה בסדרה עד גב הייתה די ירודה. אם hbo רוצים עוד סדרת hbo לפנתיאון בשנים הקרובות חייבים לעלות את הרמה (וצילומים בזמן שביתת תסריטאים אינם מעודדים במקרה זה).
לפחות מעונה 2 סיימנו עם האקספוזיציה אז משעמם כבר לא יהיה.
כן וזה לא משהו באמת חדש
זה משחקי הכס תאכלס אחרת אז זה לא יורשים בדיוק
מה הקשר? יש הבדל בין סדרה כתובה ברמה של יורשים (שמה זה אומר בכלל? היא כל כל ייחודית שמוזר לצפות מסגרות אחרות להיות כתובה כמוהה, זה לא הdna של בית הדרקון) לסדרה הכצובה באופן המזלזל באינטילגנציה.
זאת ועוד, : העונות הראשונות של משחקי הכס (ובמידה פחותה עונה 4) הן עונות עם כתיבה מצויינת, שעומדות בגאווה לצד כמה מהעונות המהוללות שיצאו מhbo. אין. סיבה לצפות לפחות מבית הדרקון, כשאנו יודעים שהדבר מאד אפשרי. אין שום תירוץ לכתיבה השטוחה, הדמויות אשר חסרות עקביות והיגיון פנימי, חוסר בשנינות, ציניות, הומור וניואנסים. לבדרה יש פונטציאל להיות ברמה גבוהה הרבה יותר (כרגע מתעלם מהכשלים הויזואליים הרבים שלה).
אני לא מזלזל בבית הדרקון או במשחקי הכס
פשוט יותר קל להייצ בי הו לתת להם יותר עונות בגלל שזה מבוסס על משהו קיים ולא חדש ומקורי.
וגם יותר קל להצליח שאת מבוסס על משהו קיים.
זה לא אומר שאם בית הדרקון היה זבל זה היה ממשיך,
זה ממש לא מה שאני חושב ,
בית הדרקון יצירה רצינית וטובה אבל יש לה חיים יותר קלים מסדרה חדשה שצריכה להמציא מחדש כמו היורשים או החיים עצמם וכו
אה אוקיי. איך זה קשור לתגובה שלי אז?
(ל"ת)
שעד שיש סדרה עם הרבה עונות היא (ומעל 2)
גם היא מבוססת על משהו ישן ולא על חידוש כמו יורשים לדוגמא
מסכים. גם האחרונים מבינינו. אבל מאחר שבית הדרקון מבוססת על ספר שהוא מין ספר היסטוריה בדיוני אז זה כן מאד דורש עיבוד, כי הסדרה מוסיפה המון דברים שלא קיימים במקור ובעצם אין לנו המחשה של מה שבאמת קרה באופן עלילתי כמו בספרי שיר של אש וקרח.
גם בניגוד ליורשים, כאן לא רק שאני יודע מי יהיה ״היורש״, יש חי כמעט בלו פרינט מדויק של איך האירועים הולכים להשתלשל, כך שיש פחות מקום להפתעה וחידוש מאשר סדרה מקורית.
כן אתה צודק קשה לחדש
וחידשוים נדיר ששורדים
אבל בכל זאת אני חושב שיש טלוויזיה טובה
רק צריך להתאמץ למצוא
דווקא זה היתרון של מה שהיה פעם – היה לך יס היה להם אנשי רכש (שאני מצפה שהם יבינו מה הם קונים) ואז רוב מה שהגיע היה אמור להיות ברמה, היום צריך לחטט
ועדיין אני מעדיף את היום כי למרות מה שאמרתי אני מעדיף לבחור לבד מה טוב לי ולא כל מה שכולם אוהבים אני אוהב וכו וכו סיפורי סטרימנג רגילים :)
לא כתבתי שקשה לחדש. אני מאמין שיש הרבה תסריטים מקוריים שנמצאים בפח הזבל של נטפליקס או אמזון כרגע. זה בבירור לא העדיפות של העידן הנוכחי של הטלוויזיה.
בכל מקרה, כתבתי שקשה לחדש *לי* בבית הדרקון כי קראתי כבר את ספר ההיסטוריה הבדיונית אז אני כן מכיר את כל המהלכים הגדולים. הם כן מוסיפים פרטים ואינטרקציות שאיני מכיר אבל עד עכשיו הסדרה לא הפתיעה אותי אפילו פעם אחת.
כן זה
(ל"ת)
האקספוזיציה לריקוד הדרקונים הרבה יותר מעניינת מאשר המלחמה עצמה
שלא לדבר על כל שמרטין נאלץ לטמטם את כל הדמויות כדי להתאים לכמה משפטים שהוא כתב על המלחמה בסדרת הספרים הראשית אי שם בשנות ה-90.
מרגיש קצת מנותק, אבל זה דיון המשך למשהו?
(ל"ת)
עלה פה לאחרונה שיורשים לא מייצגת את הטלוויזיה הנוכחית אלא קרובה לתור הזהב
שהתחיל עם הסופרנוס והביא את הסמויה, מד מח , שובר שורות וכו׳. בקצרה.
כן, אבל למה זה בדוחק"ו?
(ל"ת)
חשבתי שבדוחקו אפשר לפתוח דיונים אוף טופיק. רוב התגובות בדוחקו לרוב לא באמת עוסקות בכמה כסף כל סרט עשה
(ל"ת)
לא, לא, הבעיה היא לא שזה אוף או משהו
פשוט זה באמת מרגיש כמו המשך של דיון ממקום אחר – ואם אני מבין ממך המקום הזה היה הדף של "יורשים". אפשרי שלא הבנתי. זה בסדר גמור שהדיון הזה פה, אני פשוט מבולבל לגבי למה.
זה התחיל כדיווח על ביטול פרי מייסון ואש הפך לתהיותנשלי שגם רלוונטיות לדיון בדף היורשים.
(ל"ת)
וברכות לווינינג טיים, המצטרפת החדשה
(ל"ת)
חבל כי רוב הסדרות האלו מעולות. ובואו נדבר על זה שהעובדה ש״הצמד״ הגיעה לעונה 3 היא נס וזה בחיים לא היה קורה באקלים הנוכחי בתעשייה, אבל בחיים.
(ל"ת)
ועכשיו כנראה גם אופוריה
אחרי שדווח על דחיית העונה השלישית למועד בלתי ידוע, ואז עוד רצף ידיעות מוזרות מהן עולה שאף אחד ב-HBO ובכלל לא ממש יודע מה לעשות עם הסדרה הזו.
האמת שעדיף כך מאשר הנשמה מאולצת לסדרה רק כדי לסחוט ממנה עוד קצת כסף.
הם לא יודעים מה לעשות עם אופוריה או עם סם לבנסון?
(ל"ת)
מה זאת אומרת שהם לא יודעים מה לעשות עם הסדרה הזו?
היא אחת הסדרות המצליחות ביותר שלהם.
הבעיה היחידה עם "אופוריה" כרגע היא שהקאסט מורכב כבר מלא מעט כוכבי קולנוע (זנדאיה, ג'ייקוב אלורדי, סידני סוויני, קולמן דומינגו…), רובם בדיוק בגלל ההצלחה של הסדרה. HBO אני מאמין יעשו שמיניות באוויר להביא עונה נוספת אבל הלו"ז + המשכורות זה הכאב ראש. מה לעשות עם העונה עצמה הם כנראה יודעים, זה לא איזה פרויקט פרינג' נישתי שהם לא בטוחים איך להתייחס אליו.
היו דיווחים
שרצו שהעונה השלישית תהיה בלי סם לוינסון, ודיווחים שנזרקו רעיונות מה לעשות בעונה השלישית, ובין השאר עלה רעיון שרו תהפוך לבלשית פרטית(???) וזנדאיה הציעה בכלל קו עלילה שרו הופכת לפונדקאית אבל HBO התנגדו בתוקף. לא יודע, לי זה נשמע לגמרי כמו סדרה אבודה שמחפשת את עצמה.
אז האם בעצם יש מצב שמריו יסיים את השנה כסרט המרוויח של השנה?
האם מריו יכול להיות סרט האנימציה הראשון מזה עשור (אני לא מחשיב את 2020, אז לא ממש היה קולנוע ברוב העולם) שהופך לסרט הרווחי של השנה?
לכאורה זה נראה לי כרגע בהחלט אפשרי.
יש עוד סרט שאמור לצאת השנה עם פוטנציאל להרוויח למעלה מ-1.3 מיליארד דולר? כי אני לא מוצא כזה.
הכוונה להכנסות?ֶ
אם כן, נראה לי שאתה צודק
אינדי או מארוולס יכולים לאיים בתיאוריה אבל אני לא מאמין שהם יגיעו לשמה הפעם
יש עוד דרך להגדיר את ״הסרט המרוויח של השנה״ מלבד ההכנסות?
ולגבי השניים שהזכרת:
למארוולס אני לא רואה שום סיכוי.
סרטי מארוול כבר לא מגיעים אפילו למיליארד, אז בטח שלא ל-1.3 מיליארד.
אם הפנתר השחור 2 לא הצליח להגיע אפילו ל-900 מיליון, וזה כשהסרט הראשון הרוויח למעלה מ-1.3 מיליארד והיה הרבה מאוד דיבור על הסרט השני לפני היציאה, אז אני לא רואה סיכוי שהמארוולס יעשה את זה. אפילו אין איזשהו דיבור סביב הסרט, ולאור הרווחים הלא מי יודע מה גבוהים של סרטי מארוול האחרונים, יש מצב שאנשים אפילו לא ממש ישימו לב שהסרט יוצא או שלא ממש יהיה אכפת להם.
מארוול של היום, אפשר כבר להגיד, זה ממש לא מארוול של פעם, ואם הם לא יעשו משהו בנידון אז גם לרווחים של 700-800 מיליון הם יתקשו להגיע.
ולגבי אינדי, לא חושב שיש סיכוי.
נכון שיש נוסטלגיה, אבל העובדה שהפעם ספילברג לא על הבימוי, ביחד עם הביקורות השליליות והטעם הרע שהשאירה הפעם האחרונה שאינדי היה בקולנוע, כל זה מוביל אותי למסקנה ששובר קופות מי יודע מה זה כנראה לא הולך להיות, בטח לא במונחים של 1.3 מיליארד.
רווחים=הכנסות פחות הוצאות
ואני מסכים איתך
קפטן מארוול 2ֶבשמה החדש לדעתי יעשה יותר ממה שאתה מתאר , כי זה נראה מתתקשר לפיורי עם הסדרה שלו , קפטן מארוול מגניבה עדיין וכו- ועדין 1.3ֶ נראה בלתי אפשרי (אולי 1ֶמקס)
אינדי- נוסטלגיה וכו אבל גם כן 1.3ֶנראה בלתי אם בכלל יצליח
כמובן שאף פעם אין לדעת כלום ומי יודע מע יגיע (כמו טופ גאן שהפתיע ) אכל כנראה אתה צודק
מריו ינצח אהה אולי משימה בלתי אפשרית?
אני בהחלט שם את העין שלי כבר זמן מה על משימה בלתי אפשרית
סרטי משימה אף פעם לא הרוויחו מי יודע מה, אבל יש לי תחושה שההצלחה של טופ גאן עשויה לשנות משהו.
הרצון של אנשים לראות עוד פעם את החבילה של ״טום קרוז + אפקטים פרקטים״ אחרי ההתלהבות הגדולה על טופ גאן, עשויה לדעתי לגרום לסרט הזה לזנק ברווחים הרבה מעל הקודמים.
מה גם שזה חלק 1 מתוך 2, מה שישר הופך את זה ליותר גדול ויותר ״אירוע״.
אני הייתי מהמר (וזה הימור נועז, אני יודע) שהסרט אפילו יעקוף את המיליארד, בפעם הראשונה בזיכיון.
אבל עד כמה שההימור שלי נועז, לא חושב שהייתי מרחיק להמר על מעל ל-1.3 מיליארד, זה כבר ממש מוגזם.
כן נראה לי שקרוז לא יעשה אתהזה הפעם אבל לאחד יש סיכוי , קיצור אתה כנראה צודק לגבי מריו
(ל"ת)
הוא כנראה באמת יסיים כסרט המרוויח של השנה.
ולא קר זאת, בהתחשב בתקציב הדי נמוך שלו הוא נמצא גבוה בטבלת סרטי הנטו רווח אי פעם. רשימה כזו אף פעם לא תהיה יותר מדי מדויקת בגלל משחקי החשבונאות של הוליווד, אבל אין הרבה סרטים עם תקציב של בערך 100 מיליון שהכניסו כל כך הרבה כסף.
לא הבנתי לגבי מהיר ועצבני
לפי המספרים הגלובלים וההוצאות נשמע שהוא מזמן החזיר את ההשקעה עם עודף
זה דווקא לא ממש נראה ככה.
(ל"ת)
ענייני החזרת תקציב בהוליווד זה מסובך.
המספרים המדווחים הם לא המספרים האמיתיים, ולפעמים יש הוצאות נלוות שלא מודחחות כדי שהסרט ייראה יותר מוצלח, ולפעמים ההוצאות מנופחות כדי לגרום לסרט מצליח להיות מופסד בשביל החזרי מס.
כמו כן, אין אפשרות אמיתית לדעת מה האולפן מקבל חזרה מהכנסות בתי הקולנוע. ידוע שבוע הראשון בארהב האולפנים מקבלים יותר אחוזים, ולאט לאט האחוזים יורדים לרמה של 50 לבתי הקולנוע ו50 לאולפן. מחוץ לארהב זה די מתחיל ב-50 אחוז לאולפן, והשאר מתחלק בין המפיצים ובתי הקולנוע וכו', ואז זה מתחיל לרדת.
אז לסרט שהתקציב המדווח שלו הוא 340 מיליון יש משוכה רצינית לעבור. אם מארהב האולפן לוקח בערך 100 מיליון (ואני לארג') ומשאר העולם הוא יצליח איכשהו גם להכניס עוד 200 מיליון, הוא עדיין יהיה מופסד כי לרוב תקציב הפרסום לא כלול בתקציב המדווח. מה שכן, אחרי ההפצה הקולנועית יש תמלוגים מירוצי טלוויזיה וסטרימינג, אז אני מאמין שהסרט כן יחזיר את ההשקעה, וזה בטח שווה מרצ' לאולפנים. אבל שוב, זו לא ההצלחה המטורפת של הסרטים הקודמים בסדרה.
אבל איך, איך מגיעים לתקציב של 340 , איך?!
לא היו שום צילומים מחדש או משהו מיוחד. כמה כבר שכר השחקנים שם?
נראה לי שזו סתם הצהרה מראש בשביל קיזוזי מס.
עיכובים בלו״ז בגלל בעיות עם וין דיזל וחיפוש במאי חדש.
ההפקה נעצרה לאיזה שבועיים כשכל הלוגיסטיקה באוויר. אפשר לשרוף עשרות מיליונים בקלות.
אני משער שבזבוז הכספים על הפקה קפואה
דומה, או אפילו נמוך, מקצב בזבוז הכספים במהלך שבועות עבודה רגילים. לכן שבועיים נשמעים לי כמו הרבה מיליונים, אבל לא מספיק. משהו שם או מסריח, או שהסכום כולל הוצאות על דברים שישתמשו בשלושת סרטי הטרילוגיה הסוגרת.
זה הרבה יותר יקר.
הסכום שאתה מוציא על ימי צילום מבוטלים הוא כמעט אותו סכום שאתה מוציא על ימי צילום שקרו (בהנחה שאתה לא מבטל את החוזה לגמרי, שזה היה המצב שם). הצ'יפים של המחלקות עדיין מקבלים כסף, ואתה עדיין משלם על הלוקיישנים והציוד.
ובנוסף, עכשיו אתה צריך לסגור את הצוות, הציוד והלוקיישנים לעוד ימי צילום נוספים כדי להשלים את מה שלא צילמת, שזה הרבה יותר יקר מהסכום שהם היו משלמים על יומי הצילומים האלה אם הם היו מתרחשים בזמן הPrinciple photography, כי הסכום פר יום (גם מבחינת צוות וגם מבחינת ציוד ולוקיישנים) נמוך יותר כשמזמינים אותם בבלוק.
זה גם סיוט מבחינת לשלוח אנשי צוות הביתה, ולהוציא כרטיסי טיסות הלוך ושוב.
או שהצוות נשאר בלוקיישן וצריך להלין ולהאכיל אותם (ולשלם להם) שלא נדבר על ציוד, סגירת מיקומים, אבטחה, סידורי משטרה… ובמצב של הפקה כזאת יש את הציוד הכי יקר שרק אפשר לדמיין בגלל הרכבים עצמם, שרק להם יש מחלקה שלמה של תחזוק ותפעול.
אז כן, לדעתי אפשר שהחריגה הזאת הגיעה ל-100 מיליון.
100 מיליון זה עדיין המון
סרטים שלמים הופקו בפחות. ra הזכירה שהיה שם איזה חוזה שבוטל וחודש, אולי בזה העניין.
יש סרטים שהופקו בפחות אבל הם לא מהיר ועצבני. מהיר 9 עלה 225, למשל.
מהיר ועצבני 8 עלה אפילו מעט יותר.
אז כן, תקציב של 300 פלוס נשמע לי הגיוני בהתחשב בהכל. וכמובן שהסייג הוא שזה הגיוני ברמת העקביות של הסרטים האלה.
אפשר לקחת דוגמא מהסדרה " חברים "
שהיא התחילה שילמו גרושים לשחקנים
בעונות האחרונות חלק מהשחקנים הבולטים קיבלו בין חצי מליון דולר – למליון דולר לפרק
מהיר ועצבני זה כבר יותר שחקנים עם שמות מפוצצים שהם לוקחים חלק נכבד בהוצאות
לעניות דעתי זה עלה להם יותר
תודה
(ל"ת)
מה קורה עם ״מצאנו באינטרנט 72״?
למה אי אפשר להגיב?
במקום התיבה הרגילה של התגובה מופיע הכיתוב:
״Comments are closed. You will not be able to post a comment in this post״.
למה זה?
רק אצלי זה ככה או שזאת תקלה כללית אצל כולם?
לא רק אצלך. נפתר, תודה.
(ל"ת)