דוח קופות שבורות, 13.02.2021: כסף על הנילוס

גל גדות וקנת בראנה כובשים את המקום הראשון, אבל עדיין אין להם מספיק כסף כדי למלא את הנילוס.

סוף השבוע של חג האהבה הלועזי והסופרבול לא ממש ריסק קופות – נראה שזה בעיקר מצב שבו יש סרטים שמפסידים יותר וסרטים שמפסידים פחות. נו, קורונה. 

"מוות על הנילוס" הוא מהסרטים האלה שיכולים עוד לנסות לגרד סיבות לשמוח – הוא הצליח להגיע למקום הראשון, השיג מספר דו ספרתי של מיליוני דולרים (12.8 בצפון אמריקה, 33 בכל העולם) ואפילו הביקורות כלפיו סבירות (65% בעגבניות, נניח). אז מה, זה שהתקציב שלו הוא  90 מיליון דולר שהוא כנראה לא יחזיר אמור לבאס את המסיבה? העובדה שהסרט הקודם עשה 28 מיליון דולר בסופ"ש הראשון שלו בארה"ב אמורה להדליק נורה שאולי המצב לא מזהיר? עזבו – הסרט הגיע למקום הראשון עם מספר יותר יפה מסרטי "לקהל המבוגר" אחרים  ("סיפור הפרברים" של ספילברג, נניח, פתח עם 2.3 מיליון דולר פחות) והיידה וכל הכבוד. וכן – אם זה ההיידה וכל הכבוד, מצב שאר הטבלה הוא בכי רע. 

"ג'קאס לנצח", למשל, נפל ב-65% די כואבים והרוויח בסופ"ש השני שלו 8 מיליון דולר. לא שזה משנה – הוא הצליח לשמור על המקום השני וכבר בסופ"ש הראשון הפך לסרט רווחי. אז נפילה של 65%? בטח הדבר היחיד שמצער את צוות ההפקה זה שהם לא נפלו בעודם לבושים בתחפושת ברווז בזמן שיורים עליהם ביצים סרוחות. 

אבל רגע, אמרנו חג האהבה, לא? אז איפה הסרטים הרומנטיים? אה, במקום השלישי. כן, "חתונה בהפתעה" בכיכוב ג'ניפר לופז ואוון וילסון הרוויח 7.9 מיליון דולר, מה ששם אותו מתחת ל"ג'קאס", אבל רק על הקשקש (לא, באמת – חסרים 135 אלף ל"חתונה" בשביל להגיע למקום השני). מצד שני, אולי דווקא "חתונה" הוא זה שצריך לשמוח – הרי התקציב שלו צנוע בהרבה מזה של "הנילוס" (23 מיליון דולר), אז אולי הוא עוד יצליח להפוך להשקעה כלכלית מצליחה. תלוי ברגליים של ג'ניפר לופז ואוון וילסון. 

במקום הרביעי בירידה קטנטנה – עדיין "ספיידרמן" עם 7.5 מיליון דולר. די, נו, עדיין "ספיידרמן"? אין לי כוח לשטויות האלה. הוא סרט מאוד מצליח, ידעתם? נראה לי כתבנו על זה אפילו מתישהו. 

מתחת נמצא הסרט החדש של ליאם ניסן, "סוכן הצללים", שהרוויח 3.5 מיליון דולר. זה לא מפתיע – כל הסרטים של ליאם ניסן בזמן הקורונה הרוויחו 3 ומשהו מיליון דולר בסופ"ש הפתיחה שלהם. מה שכן קצת מפתיע זה הזובור הביקורתי המוחלט שעשו לסרט: אם הסרטים האחרים שלו בתקופת הקורונה נחו סביב 40% בעגבניות, הסרט הזה צלל ל-7%. אאוץ'. 

במקום החמישי והשישי נמצא צמד הרעים-אחים "צעקה" ו"הספירה לאחור", שניהם עם 2.9 מיליון דולר – אבל רק אחד מהם הוא הצלחה שהרוויחה מעל 100 מיליון דולר בעולם. רמז: בדיוק אישרו לזה חלק שישי בסדרה ויש לזה צ' בשם. 

מכאן אנחנו יורדים מתחת לסף מיליון הדולר: נתחיל עם "ליקריץ פיצה" שמתהדר בהיותו הסרט היחיד בטבלה שעלה בהכנסות שלו – אבל זה לא חוכמה שכן הוא רק עכשיו נכנס להפצה רחבה של מעל לאלף אולמות, כנראה בגלל שלוש המועמדויות שלו לאוסקר. הסרט הרוויח קצת פחות ממיליון דולר (יש עוד כמה סרטים שנהנו מעליות אחרי האוסקר, כמו "בלפסט", "אמהות מקבילות", "הנהגת של מר יוסוקה" או "האדם הגרוע בעולם" – אבל כולם מחוץ לעשירייה). 

את המקומות האחרונים בעשירייה תופס "הביטלס: תחזור – ההופעה על הגג", שכשמו כן הוא – ההופעה האחרונה אי פעם של חיפושיות הקצב, על גג בניין. הסרט עשה סיבוב באיימקס בארה"ב (מתי אצלנו, סעמק) והשיג 488 אלף דולר. במקום העשירי נגיד להתראות ל"קינגסמן: ההתחלה" שהשיג הסופ"ש 426 אלף דולר, ובסך הכל 123 מיליון דולר (אבל רובם המוחץ מחוץ לארה"ב, שם עשה רק 36 מיליון דולר). 

בשבוע הבא תיבדק שאלת כוחם של כלבים, עיבודים למשחקי וידאו, צ'אנינג טייטום וטום הולנד כאשר "דוג טריפ" (בכיכובו ובבימויו של טייטום) ו"אנצ'רטד" יתחרו אחד בשני. יהיה מעניין. אולי. בואו נקווה. בבקשה?