דו"ח קופות שבורות, 23.9.2012: שובר שיוויון

מי היה במקום הראשון השבוע? איסטווד, ג'ילנהול או ג'ניפר לורנס? זהו, שאנחנו לא יודעים. זה היה קרוב מדי

עוד שבוע חלש עבר על הקופות בארצות הברית, כשארבעה סרטים חדשים יצאו להפצה רחבה, ‏וכולם דישדשו בביצה הקופתית של ספטמבר. מה שהופך את סוף השבוע הזה לייחודי הוא שאין לנו מושג מיהו המוביל מבין המדשדשים: הכנסותיהם של שלושה סרטים שונים בסוף השבע הזה היו כל כך קרובות זו לזו שעד שיגיעו המספרים הסופיים ביום שני בארץ, אף אחד לא באמת יודע איזה סרט נמצא במקום הראשון, מי בשני ומי בשלישי. מה שבטוח זה שאף אחד מהם לא ניצח: כולם עשו משהו כמו 13 מיליון דולר.

מועמד מס' 1 הוא "סוף המשמרת". זהו סרט משטרה מצולם ‏בשיטת הפאונד פוטג' – חומרים שנמצאו – בכיכובם של ג'ייק ג'ילנהול ומייקל פנה. ‏למרות הסכום הלא אסטרונומי שהכניס, אפשר לסווג את הסרט כהצלחה צנועה: הוא קיבל תגובות ‏חיוביות במידה מפתיעה מהמבקרים ומהקהל, וכיסה בתוך שלושה ימים את התקציב הזעום ‏יחסית שלו, בין 7 ל-10 מיליון דולר. שוב ושוב מוכח שהסגנון הכמו-תיעודי הוא שיטה מצוינת להפוך ‏תקציב קטן להצלחה קופתית, ומתברר שזה לא עובד רק בסרטי אימה. "סוף המשמרת" יגיע לבתי ‏הקולנוע בארץ בסוף השבוע הקרוב.‏

מדשדש מספר שתיים הוא "‏Trouble with the Curve‏", דרמת בייסבול בכיכובו של קלינט איסטווד. ‏זה הסרט הראשון מאז 1993 שבו איסטווד משתתף כשחקן אף שלא ביים אותו בעצמו, וייתכן ‏שהעיתוי לא היה מי יודע מה: הסרט יצא שבועות בודדים אחרי ההופעה המביכה של איסטווד בועידה ‏הרפובליקנית, שבה שוחח ארוכות עם כיסא. אפילו מעריצים ותיקים של איסטווד תהו האם זה עדיין נכון לתת לשחקן בן ה-82 לעלות על במה בלי השגחה, והעניין בוודאי לא סייע לפופולריות שלו, לפחות לא בין מצביעי אובמה.

המתחרה השלישי על הצמרת הוא "הבית בקצה הרחוב", סרט אימה גנרי שלא הוקרן למבקרים – ‏סימן בדוק לסרט גרוע במיוחד. השאלה הגדולה שמעלה הסרט: למה לג'ניפר לורנס, מי שכבר ‏הספיקה בגילה הצעיר להיות מועמדת לאוסקר על "קר עד העצם" ולככב בשובר הקופות הענק ‏‏"משחקי הרעב", לבזבז את זמנה על סרט כזה? נראה שמלבד נקודה שחורה בפילמוגרפיה של ‏הכוכבת העולה, הסרט לא ייזכר הרבה.‏

על פי ההערכות הרשמיות, "סוף המשמרת" ו"הבית בקצה הרחוב" הכניסו סכום זהה בדיוק – 13.0 מיליון דולר, ו"בעיה בסיבוב" מפגר אחריהם בכמה מילימטרים, עם 12.720 מיליון. גם ההפרש הזה הוא קטן מספיק כדי שתוצאות האמת יבטלו אותו, וזה צפוי להיות אחד הפוטו-פינישים הצמודים ביותר בתולדות הרשומות הקופתיות. וכך אפילו השבוע המאוד לא מלהיב הזה ייכנס להיסטוריה.

סרט נוסף שיצא השבוע לא הצליח אפילו להצטרף לתחרות על המקום הראשון. "השופט דראד" (השם הוא "Dredd", אין שום סיבה להכניס א' לשם, אבל זה השם הרשמי שלו בעברית) ‏הוא עיבוד מחדש, בתלת-מימד, לקומיקס שעליו התבסס גם סרטו הזכור לרע של ‏סילבסטר סטאלון, "השופט" משנת 1995. הסרט החדש, הפקה בתקציב קטן יחסית בתלת-מימד, ‏קיבל ביקורות מצוינות – אבל הקהל, מתברר, עדיין לא סלח לשופט על הזוועה הניינטיזית ההיא, ‏ונעדר. הסרט הכניס רק כ-6.5 מיליון דולר בסוף השבוע.‏

אחרי ששבר שיאים בהפצה מצומצמת בשבוע שעבר, השבוע הורחבה הפצת "המאסטר", סרטו ‏החדש של פול תומס אנדרסון, לכ-800 בתי קולנוע, מה שאיפשר לו להיכנס ‏לעשיריה המובילה עם כ-5 מיליון דולר. למרות זאת מתברר שההצלחה של אנדרסון מוגבלת ‏לחוגים ספציפיים: הסרט היה להיט עצום בקרב קהל הסינמטקים כשהוקרן באולמות בודדים, אבל ‏עכשיו כשהגיע אל הקהל הרחב, ההכנסות הממוצעות לאולם הן שבריר ממה שהיו בשבוע שעבר.

לטבלה המלאה ב-BoxOfficeMojo


פורסם במקור בוואלה