מצאנו באינטרנט 33: חיקוי חיוור של מה שהייתה פעם

נטפליקס זוכים באמי, נטפליקס משחררים טריילרים, מארוול הולכים למשפט ועוד שטויות מהאינטרנט.

1. נתחיל בסרטון חמוד שמלמד על תחום שלא ידעתי שקיים: כיצד מכינים אביזרים שאינם מרעישים כשמצלמים.

עכשיו רק שמישהו ימציא פטנט לפופקורן שלא עושה רעש כשלועסים אותו.


2. טקס פרסי האמי התרחש מתישהו מאז שכתבנו את המצאנו האחרון, ויש זוכה עיקרית אחת שיצאה מהטקס הזה וקוראים לה סטרימינג. ברצינות, זה אבסורד שרשתות טלוויזיה ארכאיות עדיין מחלקות פרסים לגופי סטרימינג שמשתינים עליהן בקשת, במקרה הזה ספציפית נטפליקס ואפל TV. זו הראשונה קטפה פרסים על ימין ושמאל בזכות "הכתר" (סדרת הדרמה של השנה, והראשונה אי פעם שקטפה את כל קטגוריות הדרמה החשובות) ו"גמביט המלכה" (מיני הסדרה של השנה. שמעתם שתובעים אותה?), וזו השנייה הביאה לטים קוק חיוך בזכות הזכייה של "טד לאסו" (הסדרה הקומית של השנה + 3 קטגוריות משחק).

בנוסף על כך, "המילטון" זכתה במה שלא תהיה הקטגוריה המונפצת שבה הועמדה: "Outstanding Variety Special (Pre-Recorded)", ואם נישאר רגע במחוזות דיסני פלוס, "וונדה-ויז'ן" התחרתה ב-23 קטגוריות אך קטפה רק את פרס השיר (נחשו איזה) ועוד איזה 2 קטגוריות טכניות. חושבים שזה כואב? "סיפורה של שפחה" – סדרה של דיסני אם חושבים על זה – שברה שיא כלוזרית הגדולה בכל הזמנים, כשיצאה ללא פרס אחד מתוך 21 מועמדויות (וחבל, האמת. העונה הרביעית טובה).

נטפליקס ניצחה את הערב עם מרב הזכיות המשמעותיות (עשר) כשאחריה HBO (שש), וזה בעיקר הודות ל"הסודות של איסטון" שזכתה ב-3 קטגוריות משחק (לא צפיתי בסדרה, אבל הידד לראלף בונ… אוון פיטרס!) והודות לג'ון אוליבר שזכה בפעם המי-יודע-כמה. אפילו לו עצמו נמאס לזכות כי הוא אמר שקונאן בכלל היה צריך לזכות לאור עונתו האחרונה. בכל אופן, HBO מפסידה לנטפליקס גם אם מחשיבים את HBO Max שגרפה 3 קטגוריות משחק עם "הקס" (Hacks). אפשר כמובן להיות מרירים ולומר "טוב, שנת הקורונה פגעה ב-HBO" אבל זה לא שנטפליקס עצמה הייתה חסינת קורונה. לא נורא, HBO. אוהבים אותך.

ואם אתם שומעים יללות שמחה, זה יהונתן שצורח "כןןןןןןןןןןןן" לנוכח הזכייה של "פריימל" לסדרה המצוירת הטובה ביותר.


3. אם כבר נטפליקס, היא רצתה להיות כמו כל הילדים המגניבים עם הכנסים וההכרזות ועשתה כנס משלה, "טוּדוּם" שמו, על שם הצליל המפורסם עם הלוגו (ואם HBO אי פעם יעשו אירוע משלהם, הם צריכים לקרוא לו "ווּששט, טְסססססססס, האאאא…"), ותקשיבו: אלה היו 3 שעות ו-17 דקות של ייסורים. למה, למה הם חשבו שמישהו שפוי בנפשו ירצה לשבת מול שלוש שעות של אנשים שמדברים אחרי אנשים שמדברים אחרי אנשים שמדברים, כשמדי פעם הם מראים הצצה לאיזה סרט או סדרה?

ולא תגידו שרוב הטריילרים מעניינים. הו לא. נאלצתי לשבת מול הסברים ארוכים אודות תכניות ריאליטי מדרום אפריקה, טלנובלות וגם רבע שעה של "המסלול הבוער" (Floor Is Lava), וכל זה כי הייתי תמים ורציתי לראות את הפתיח שהובטח לנו לקאובוי ביבופ. ובכן, קיבלנו את הפתיח של קאובוי ביבופ.

אוקי, שמעו. אני לא מאבד תקווה לגבי הסדרה עצמה. אבל הפתיח הזה? ובכן, זה פתיח שאעשה לו Skip Intro באופן קבוע. אני שמח שהם שמרו את השיר המקורי, "Tank", כי הוא לא אחד שאפשר להתחרות בו, אבל הקליפ עצמו נראה כמו קוספליירים שניסו לצלם גרסת חובבים, והשתמשו במסך ירוק שיש לאחד מהם בבית. העובדה שהפתיח רווי רפרנסים לכל דמות בולטת שתהיה בעונה, לא משכנעת שהיא תנסה להיות יותר מחיקוי.


4. נוסף על כך קיבלנו הצצה לעונה 4 של "דברים מוזרים":

וואו הם הזדק… סליחה, התבגרו. התכוונתי התבגרו. מה אמרנו שאמנת ז'נבה אוסרת על שימוש בטכנולוגיית די-אייג'ינג לילדים – סליחה, "ילדים"?

בכל אופן, הסדרה תעלה ב-2022, שזה אומר מתישהו בין ינואר (עוד 3 חודשים) לדצמבר (עוד 15 חודשים). יחי ההבדל הקטן.


5. ב"טודום בום" קיבלנו גם הצצה ראשונה ל-"סנדמן":

טוב, אחרי "קאובוי ביבופ", החדשות הטובות הן שקטסטרופה זה לא. מצד שני, קשה להתרשם הרבה מכל העסק הזה – הוא משחזר אחד לאחד סצנה מהקומיקס, אבל זאת לא סצנה עם שורות דיאלוג זכורות, משחק יוצא דופן או אפקטים שומטי לסתות.

המזל האמיתי של הסדרה הוא ששניות בודדות לפני הטיזר, שמעתי את טום סטארידג' (חלום) מדבר והולי שיט יש לו קול חלומי. אני רוצה ASMR שלו מקריא ספר טלפונים. לא יכולתם להכניס את זה לטריילר?


6. טוב, אני לא יכול לשתף כל טריילר אז הנה כל האלה שפחות אכפת לי מהם: טריילר של "קוברה קאי" עונה 4 (31 בדצמבר) והיא נראית כמו חיקוי חיוור של מה שהייתה פעם; טיזר שמודיע על קיומו של סרט המשך ל-"טיילר רייק: חילוץ" (ובתור חובב של הראשון: יש!); הכרזה על "תעלומת רצח 2" (אני מתבייש להודות שאני מחכה לזה), טיזר לעונה 2 של "המכשף", כולל הכרזה על עונה 3; הכרזה על עונה 4 של "חינוך מיני" (ניחוש שלי? היא גם תהיה האחרונה. חלק מה"נערים" בה כבר מגרדים את גיל 30), ואימלדה סטונטון מודיעה שעונה 5 של "הכתר" תעלה בנובמבר 2022 – ואם לשפוט לפי הלו"ז של "הכתר" עד כה, היא צפויה להסתיים, סופית-סופית, באיזור נובמבר-דצמבר 2023.


7. אבל זה לא אומר שאנחנו נפרדים ממשפחת המלוכה, כי הנה טריילר לסרט "ספנסר", שבו קירסטן סטיוארט מגלמת את דיאנה ואומרת "מה, לא תתנו לי מועמדות לאוסקר?"

ויזואלית הטריילר נראה טוב, ואני בטוח שקריסטן סטיוארט תהיה מדהימה בתפקיד. כולי רק תקווה שהסרט יהיה ביופיק יותר סטנדרטי ממה שזה לא היה שהלך ב"ג'קי", אבל בסך הכול, העסק כרגע נראה סבבה. הסרט יעלה לאקרנים בנובמבר הקרוב.

ואחרי שראינו את דיאנה בטלוויזיה ואוטוטו תככב דמותה בקולנוע, מתבקש לעשות מחזמר על חייה, לא? מה זאת אומרת "לא"? אופס, אל תספרו לנטפליקס שהם כנראה עושים פה שטות:

אוקיי אוקיי אוקיי. אבל זהו, פה זה נעצר. אני לא רוצה לראות משחק וידאו על הנסיכה דיאנה. אה לעזאזל, בעצם אני כן רוצה (אבל לא משחק מרוצים בבקשה).


8. אם כבר דיברתי ארוכות על האירוע של נטפליקס, אולי כדאי להזכיר גם את האחד של אפל שבו הם הכריזו על אייפון 13, אייפד חדש וגם מיקרוגל שעובד עם סירי ועולה 4,000 דולר (סתם, לא באמת, זה יוכרז רק שנה הבאה), ועל הדרך הם הציגו פיצ'ר חדש שיגיע עם הדור הבא של הטלפונים החכמים שלהם: מצב צילום קולנועי, והם הדגימו זאת בסרטון חמוד סטייל "רצח כתוב היטב".

האם הייתי מוכן לראות ככה סרט באורך מלא? ברור שלא, זה עדיין לא נראה מקצועי מספיק (וזה עוד בסרטון עם תאורה ואיפור), ומבקר הטכנולוגיה הגדול ביוטיוב MKBHD כבר אמר בביקורת שלו שזה נחמד עדיין לא מפותח מספיק, אבל מדהים לראות את כברת הדרך שעבר עולם הצילום בשנים האחרונות. קיים למעשה סיכוי לא רע שתוך פחות מעשור, צלמים ובמאים באמת יעשו שימוש בטלפונים חכמים במְקום/בנוסף למצלמות קולנוע, ולא רק כגימיק (כמו שכמה סרטים כבר עשו). למעשה, באותו אירוע ממש הדגימו אפל את נפלאות האייפון כ"ידידם החדש של יוצרי הקולנוע" עם לא אחרת מאשר קתרין ביגלו:


9. תביעה מעניינת מתנהלת בימים אלה על עתידם של ספיידרמן וגיבורי-על נוספים מבית מארוול.

באוגוסט טענו יורשי סטיב דיטקו, יוצר הקומיקס המיתולוגי, שב-2023 יפוג הזמן שמותר להם לחכות (על פי חוק) בטרם ידרשו שהזכויות של ספיידרמן ישובו חזרה לידי עזבונו של דיטקו. והם לא היחידים: גם הכותב לארי ליבר שלח עוד במאי התרעה למארוול שישיבו לו את הזכויות על דמויות שכתב. החלק המעניין הוא עורך-הדין שמייצג את כל אותם כותבים ויורשיהם, מארק טוברוף, שהוא מי שייצג והפסיד מול DC בתביעה דומה על השימוש בסופרמן. לא ההתחלה הכי מבטיחה.

בדומה ל-DC, גם מארוול מוכנים כעת ללכת למשפט, ומי עורך-הדין שהם שכרו? ובכן, לא תאמינו (בעצם כנראה שכן תאמינו): אותו הבחור שייצג את DC וניצח, דן פטרוצ'לי. רואים? כשזה מגיע לעורכי-דין מארוול ו-DC כן יודעים לחלוק.


10. הבמאי יהודה ג'אד נאמן הלך לעולמו בגיל 85. נאמן הוא זוכה פרס ישראל וגם (לא רבים יודעים) אשכרה דוקטור, לא כתואר כבוד אלא עם התמחות בכירורגיה. לאורך הקריירה הענפה שלו ביים נאמן סרטים שונים בנוף הישראלי, החל מסרטו הראשון "השמלה" (שהוקרן בפסטיבל קאן. לא רע יחסית לסרט ראשון), דרך "מסע אלונקות" ועד "נוזהת אל-פואד", לצד פעילות ענפה בתחום הדוקומנטרי וכתיבת מאמרים אקדמיים.


11. כריסטופר נולאן נפרד מאולפני וורנר אחרי שני עשורים של שיתוף פעולה פורה, ואומנם הסיבה הרשמית לכך לא ידועה, אבל נולאן היה קולני מאוד אחרי ההחלטה של וורנר לשחרר סרטי קולנוע במקביל גם ב-HBO Max, ונראה שכל העסק התדרדר להפסקת מערכת היחסים.

בכל אופן, הוא בחר את יוניברסל כאולפן שיפיץ את הסרט הבא שלו, סרט על מפתח הגרעין רוברט אופנהיימר, ואם חושבים על זה לעומק: לא הייתה פה תחרות גדולה כל כך. מטבע היותו של נולאן, ובכן, נולאן, שירותי הסטרימינג היו מחוץ לתחרות, ואני גם לא רואה את נולאן הדיווה עם דיסני או "דיסני בקופסה" (כלומר, פוקס). אני גם מנחש שסוני, למרות שנכתב ב-Deadline שהם הגישו איזושהי הצעה, לא נלחמו עליו בשיניים. אולפן הסרטים אומנם פועל בהוליווד כישות נפרדת מתאגיד הטכנולוגיה והגיימינג, אבל יש לי תחושה שהבוסים הגדולים, אלה שיושבים ביפן, לא ששו לצאת מגדרם כדי לממן סרט על מי שאחראי על הירושימה ונגסאקי.

זה מותיר בתחרות בעיקר את פרמאונט ויוניברסל, מה שהופך את "הקרב על כריסטופר נולאן" להרבה פחות מרשים. ולמרות זאת יוניברסל הסכימו לתנאים שהציב להם נולאן, ובכללם איסור על יוניברסל לשחרר סרט אחר בקולנוע 3 שבועות לפני ו-3 שבועות אחרי הסרט שלו על אופנהיימר (ידיד הקולנוענים, עלק). אם הייתי בכיר בוורנר, הייתי משחרר באותו יום כמו הסרט של נולאן שני סרטים עתירי תקציב, בלעדית בקולנוע, סתם כדי לעשות לו דווקא.


12. והנה סרט שבטוח לא ייצא סמוך לאחד על אופנהיימר: סופר מריו. חברת נינטנדו הודיעה שהיא עובדת על סרט אנימציה של סופר מריו (משהו שידענו עליו המון זמן). הסרט עתיד לצאת בדצמבר 2022 והוא מופק בשיתוף אולפן האנימציה שאשם בקיומם של המיניונים, Illumination (השייך ליוניברסל).

קאסט המדבבים של הסרט כולל את כריס פראט בתפקיד השרברב האיטלקי (בבקשה אל תגידו לי שכריס פראט יעשה את המבטא המגוחך הזה), צ'רלי דיי הוא אח שלו "המריו הירוק", אניה טיילור-ג'וי היא הנסיכה פיץ', ג'ק בלאק הוא באוזר (הידעתם? לנשיא של נינטנדו אמריקה קוראים דאג באוזר), קיגן מייקל קי הוא טואד (נו, הפטריה), פרד ארמיסן הוא קרנקי קונג וסת' רוגן הוא דונקי קונג. כיוון שאני לא רואה את סת' רוגן כמדבב ורסיטלי במיוחד, אפשר להניח שזה יהיה סרט קומדיה מטומטם וחביב כזה, ולא מעבר.

בכל אופן, אם נינטנדו לא שקרנים פתולוגיים, הסרט צפוי להיות הראשון ביקום משותף של זיכיונות נינטנדו נוספים (בהנחה שהוא ינחל הצלחה כלכלית), וכמובן שאין משהו שאני רוצה יותר מאשר לראות את מריו, קירבי, לינק וצ'אריזרד מטפחים חווה בסרט של אנימל קרוסינג.


13. צעירה מוכשרת בטוויטר וטיקטוק, מארי אליזבת' קלי, עושה חיקויים של סלבריטאים שפוגשים את הכלב שלכם. זה נהדר.


14. בעקבות הכתבה הזו של "הארץ" בנושא צילומים נדירים שאיתר הצלם קובי פרג' (ההוא מהפיג'מות?), למדתי שאלפרד היצ'קוק ביקר פעם בירושלים. חיפוש ביוטיוב גם העלה סרטונים מהביקור:


15. חושבים שנתקלתם בכל טייק ומם אפשרי על הטריילר של "ספיידרמן: אין דרך הביתה"? מתערב שלא ראיתם את הטריילר בגרסת הסדרה המצוירת משנות ה-90 (עד היום, אחד מעיבודי הספיידרמן הכי טובים שנעשו). בעצם יש לזה 4 מיליון צפיות, סביר להניח שכן ראיתם את זה. אבל אם לא, הנה זה:


16. עם שובם של בתי הקולנוע לפעילות רגילה (…בינתיים) חזר לפעילות גם שירות Allmovies שמאגד את כל הקרנות הסרטים של רשתות קולנוע רבות, וזאת באתר אחד נוח לתפעול (עדיין בלי מובילנד, משום מה).


17. "לשחרר את שולי" מכר מעל מיליון כרטיסים, מה שהופך אותו לסרט הרביעי המצליח בישראל בכל הזמנים, והראשון שמכר מיליון כרטיסים מזה 40 שנה. באתי לצקצק בלשון ולהתנשא על הטעם של הצעירים של ימינו, אבל "אסקימו לימון" עדיין במקום הראשון אז זה לא שלצעירים של פעם היה חוש מפותח יותר לאיכות. אם כבר, "לשחרר את שולי" זה שיפור ניכר ביחס ל"אסקימו לימון".


18. ולסיום, אממממ, מה שזה לא יהיה. יונתן ביקש שאשים את זה פה, תאשימו אותו. הוא רק ביקש לציין שיש עוד פרקים, למקרה שהמוח שלכם שרד את הסרטון הראשון.