-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
קובו: אגדה של סמוראי
Kubo and the Two Strings
אנימציה מבית האולפן לייקה, המבוססת על מיתולוגיה יפנית. לאחר שהוא מזמן בטעות רוח נקמנית מהעבר, קובו יוצא למסע בעקבות חליפת שיריון קסומה שהיתה שייכת לאביו הסמוראי.
תאריך הפצה בארה"ב: 19/08/2016
תאריך הפצה בישראל: 18/08/2016
אחד מסרטי האנימציה המרהיבים שנוצרו, אולי אי פעם. דמיות מעולות, קולות משובחים, אווירת אגדה מלנכולית, קלאסיקה מיידית.
טריילר מלא ראשון
נראה נהדר (https://www.youtube.com/watch?time_continue=116&v=p4-6qJzeb3A) ואז הבדיחה בסוף.. או שמא זה אמור להיות כזה קריפי?
בחרו אחלה לשיר לטריילר
While My Guitar Gently Whips של הביטלס, השיר האהוב עלי של ג'ורג'.
*Weeps
While My Guitar Gently Whips זה FLCL.
השיר נמצא גם בסרט?
לא ממש התיחסתי לסרט הזה עד עכשיו, ובכלל תכננתי ללכת למסיבת נקניקיות, אבל עם המיניביקורת הנלהבת, אחד השירים הכי טובים של הביטלס בטריילר (ואפילו עם הקשר עלילתי ככל הנראה) והגילוי שהאיש המוזר עם השיריון הוא חיפושית (הטריילר השני)- אני חייבת לראות את הסרט הזה.
השיר נמצא על כותרות הסיום של הסרט,
בגרסא של רג'ינה ספקטור, לא זאת של הביטלס.
זהו. הפך לסרט הכי מצופה אצלי אחרי קפטן אמריקה 3
(ל"ת)
נראה לי שלייקה עושים בסרט הזה מחווה מאוד מכוונת
לקיהאצ'ירו קוואמוטו, אנימטור-בובות שנודע בתור אחד מגדולי האנימטורים "האמנותיים" של יפן (והלך לעולמו לפני שש שנים). הנה אחד הסרטים הידועים ביותר שלו:
https://www.youtube.com/watch?v=xprfFZI9GjI
טריילר חדש וכל כך אדיר!
https://www.youtube.com/watch?v=p4-6qJzeb3A
עוד טריילר
קצת יותר גנרי ופחות עוצר נשימה מהקודם. אבל אני עדיין ממש מחכה לסרט הזה.
http://www.slashfilm.com/kubo-and-the-two-strings-trailer-3/
ועוד אחד:
https://www.youtube.com/watch?v=R9tDqmOPmto
ובהזדמנות זו אציין כי השם העברי שניתן לסרט הוא סוג חדש של ביזיון.
זה לא השם, הוא ישתנה
(ל"ת)
"קובו: אגדה של סמוראי".
וכמו כן: צפו להקרנת עין הדג בעתיד הלא רחוק מדי.
כמו כן: יוקרן בפסטיבל ירושלים הקרוב
(או שמא זה אותו הדבר?)
וגם "הצב האדום" יוקרן שם. וואו.
לצערי הרב, אין מצב שאני אצליח להגיע בתקופה הזו לירושלים, או לכל הקרנת סרט אחרת. בעסה.
...
בעמוד הפסטיבל מציינים את ה-"מקור" של "הצב האדום" כ-"קולנוע לב, תל אביב". אני מניח מהניסוח הלא-משהו הזה ש-"לב" מחזיקים בזכויות ההפצה.
ונראה שהם גם מתכננים להפיץ אותו
לפחות, הם מקרינים אותו היום בשהם בשעה 17 כחלק מפסטיבל טרום בכורות שהם עושים במקום (עוד בתוכנייה: טוני ארדמן ב19 ונרודה ב22)
לא יפיצו אותו
הוא מוקרן במיני פסטיבל בשוהם ובכל מיני הקרנות סינמטקיות אבל הפצה מסחרית לא מאמין שתהיה.
תהיה!
גם אתר סרט וגם האתר של לב אומרים שהסרט יופץ החל מאפריל בארץ.
אשמח לאכול את הכובע
(ל"ת)
רציתי לשאול האם מישהו היה בפסטיבל ויכול לחוות דעה (אין ביקורות על הסרט עדיין, גם בחו"ל)
ואז גיליתי שעמוד הסרט פשוט נעלם מהאתר של פסטיבל הקולנוע בירושלים. ההקרנה בוטלה?
כן, ההקרנה בוטלה
לייקה משכה את הסרט ברגע האחרון, משום מה. האם זה ישפיע על הקרנת עין הדג המתוכננת לסוף החודש, אני עוד לא יודע (ומקווה מאוד שלא).
אני מבין שלא היתה
יש תכניות להקרנה בכל-זאת, או שאולי יקרה נס ויפיצו את הסרט גם בשפת המקור?
(בכל מקרה אני לא יודע עד כמה סביר שאוכל לבוא, עם שני תאומים בני חודש וקצת בבית, אבל בכל זאת…)
מזל טוב 2x!!
אכן, לא היתה הקרנה, והמצב של הסרט לא ברור. ההפצה המסחרית בארץ עדיין מתוכננת. עברית? אנגלית? לא יודע. אספר כשאדע.
תודה, תודה.
אני חייב לציין שממש מוזר מה שקורה עם הסרט הזה, והראש הקונספירטיבי שלי מתחיל לעבוד שעות נוספות. יכול להיות שבלייקה החליטו שהם מחרימים את ישראל?
הסרט יופץ במועד לא לדאוג
אצלנו יום לפני ארה"ב
אבל באיזו שפה/ות?
(ל"ת)
מדובב ומתורגם
(ל"ת)
לשני התאומים האלה יהיה את רז בתור מורה דרך לסרטי האנימציה בילדות שלהם.
כמה שאני מקנא…
מזל טוב!!!
הולי קראפ
זה אולי הסרט הכי טוב של לייקה עד היום, ובטח הכי יפה. הוא מהמם. אני אתנסח יותר טוב אחרי שארגע, אבל לייקה הוכיחו שוב שהם לחלוטין הפיקסאר החדשים.
כן...
אגב, את "מסיבת נקניקיות"? גם הוא מצוין.
עושה רושם של"זוטופיה" תהיה תחרות לא קלה, למרות שהוא עדיין הפייבוריט שלי.
בכלל למרות שזו היתה שנה חלשה לבלוקסטרים זו היתה שנה טובה מאוד לאנימציה.
ויש עוד "מואנה" בדרך.
כן, עושה רושם של שנה ממש טובה לאנימציה, למרות שפיקסאר רק דפקו כרטיס.
אם מואנה לא יהיה ממש טוב אז דיסני השנה לא יזכו באוסקר, גם אם מואנה או זוטופיה יהיו קצת יותר טובים מקובו, הועדה לא תיתן לדיסני חמש שני רצופות של זכיות.
אל תהיה בטוח בכלל.
למעשה סביר מאוד שדיסני יזכו, גם אם "קובו" הוא סרט טוב יותר. מבחינת הפושריות שלהם לחברי האקדמיה קשה למצוא להם תחרות (בקטגוריה הזאת לפחות).
"קובו" לא יותר טוב
זאת אומרת… שניהם סרטים מאוד שונים, אני לא באמת חושב שאפשר להשוות. אבל מבחינתי לפחות, אהבתי את "זוטופיה" יותר, למרות שאני יודע על כמה שאהבו יותר את "קובו". בכל מקרה לא אכפת לי מי מהם יזכה זו תהיה זכייה מוצדקת ואני אשמח (לעזאזל, גם אם "מסיבת נקניקיות" יזכה אני אשמח).
למרות שמי יודע אולי בסוף "מואנה" יעבור את כולם ויגנוב להם את הפרס.
"חמש שני רצופות" זה ניסוח מבולבל
האוסקרים מבדילים בין פיקסאר לדיסני, לטעמי וראוי שגם אנחנו – הסרטים של דיסני מרגישים ונראים אחרת מהסרטים של פיקסאר, כולל המעבר לאנימצית תלת מימד.
אמיצה ממש שונה מסרט של דיסני…
ראלף ממש שונה מפיקסאר…
ובכלל זה לא העיקר העיקר הוא שהפרס הולך לדיסני בתור החברה שלהם…
למעשה, הפרס הולך לבמאים.
(ולמפיק אחד בלבד מבין המפיקים של הסרט הזוכה, את זה בוחרים כאשר שולחים את הסרט לתחרות).
בדיוק! אז למה שיהיה משנה אם הסרטים של אותה חברה זוכים שוב ושוב?
(ל"ת)
לי זה לא משנה, אבל לברי האקדמיה יושבים להם ורואים איך כל שנה הפרס הולך לסרט מבית דיסני וחושבים לעצמם מה חשיבות הפרס אם כל שנה אותה חברה ראשית זוכה?
הסרט הראשון של Disney Animation Studios,
יעני, בית ההפקה הראשי של הפיצ'רים של דיסני, שגם זכה בפרס היה פרוזן ב-2013. הפרס הזה רץ משנת 2000. הזכייה של דיסני לא נפוצה כמו שאת חושבת.
*חושב
ויודע גם אני יכול להסתכל בוויקי .
אתה לא יורד לסוף דעתי וחבל, מאז 2012 בית ההפצה של דיסני זוכה, זה לא באמת משנה אם זה דרך פיקסאר או דיסני או חברת מארוול אם מעשית זו אותו חברה היא זוכה, חברת בת זו עדיין חברה שיש לה את אמא דיסני שזה אומר שמאז 2012 עם אמיצה ועד 2015 כולל ,דיסני ושות זוכים, אם השנה היא תזכה עם מואנה או זוטו אז זו שנה חמש במספר, סלחו לי שאני לא מפריד בין חברה עם טירה ומנורה לפני הסרט או עם טירה בלבד לפניו.
בסופו של יום הכסף של הסרט הולך לדיסני, הפסלון הולך למדפים שלהם או משהו וחברי האקדמיה רואים את עצמם נותנים פרס למישהו שעובד אצל דיסני, גם אם זו החטיבה של פיקסאר ואני וזו רק דעתי לא חושב שהאקדמיה רוצה להפוך את הפרס ל״סרט האנימציה של דיסני הטוב ביותר לשננת 2012-2920 הוא״ וכו. כי אז העניין של הפרס הזה יורד.וגם אם הסרט של דיסני יותר טוב אפילו לדעתם זה לא אומר שהם לא יגידו ״נו לייקה נורא מתאמצים ואנחנו גם רוצים שאשכרה תיהיה תחרות שנה הבאה לקוקו ניתן את הפרס יאללה״
אבל זה אותה האקדמיה שמצביעה
אין "ועדה" כמו שאמרת למעלה. בשלב הראשון מצביעי סגל האנימציה (לא ועדה) על המועמדים: לרוב מדובר על שילוב של שלושה מועמדים אמריקאים פלוס שני זרים/אינדי לפינוק. בשלב הבא האקדמיה עצמה היא זאת שמצביעה מה שאומר שדה פאקטו הם כן שמחים להפוך את זה ל"סרט האנימציה של דיסני הטוב ביותר", בייחוד כי לרוב האקדמיה:
א. אין את אותה השקפה וחוסר הבחנה בין דיסני/פיקסאר
ב. לא אכפת מספיק מאנימציה בכלל ומהקטגוריה בפרט
עכשיו, אם לייקה ירצו הם יכולים לנסות לעשות קמפיין מסיבי עם הנרטיב הזה של "תנו משהו למישהו שהוא לא דיסני", אבל אני בספק שהאקדמיה תבלע את זה. האקדמיה אוהבת מה שהיא אוהבת ומבחינתה אין בעיה לתת לאותו אולפן/אדם/ כמה אוסקרים ברצף.
אממ טוב תשובה יפה, אני אישית מקווה שאתה צודק
אותם חברי אקדמיה ששלוש שנים ברצף נותנים ל*אותו הבן אדם* את פרס הצילום?
אני חושב שהם ישנים די בנוח עם כל המידע הזה.
עמנואל לובצקי הוא לא בן אדם, הוא אל. לא נחשב.
(ל"ת)
הם צריכים להתבייש בעצמם שהם לא נתנו לו על "הילדים של מחר"
אבל לפחות הם מפצים על זה עכשיו.
שתיהיה לו תחרות דבר איתי.
יש לו. אפשר לדבר?
עניינית: לא על כוח משיכה ולא על בירדמן ממש הגיע לו. במקום כוח משיכה הייתי מביא כנראה לדיקנס (כי די,נו, באמת) או ללואין דיוויס למרות שאני מניח שאם הצילום של הגרנדמאסטר הצליח להגיע למועמדות בלי להיות סרט אמריקאי אולפני הוא כנראה חתיכת הישג.
ב2014, אני עדיין מצר על כך שאידה לא זכה. הצילום הכי יפה ומדהים של השנה… למרות שאכן הנופים של מר טרנר והצילום הווס אנדרסוני שווים את שלהם.
סוף סוף מישהו אומר את זה
זה פרס על צילום, לא אקרובטיקה.
אפשר כמובן (:
תהיה ביקורת?
(ל"ת)
אני כנראה בדעת מיעוט, לדעתי "קרוליין" טוב בהרבה
יש פה אנימציה מרהיבה וסרט באמת יפה . אבל קשה להתעלם מהבטן הרכה שלו. במשך רוב הסרט הגיבור נודד במסע הרפתקאות לא מאוד מעניין. הסיפור כולו הוא מטאפורה נהדרת, הפתיחה מעוררת ציפייה, הסיום עוצמתי – ואמצע לא מספיק טוב. ב"קורליין" היה סיפור מבריק (ומקור ספרותי קלאסי), מה שמאד חסר ב"קובו" שהוא כמעט סרט מופשט ודווקא לא בקטע טוב.
עם כל הכבוד לניל גיימן,
לא הייתי מכניס ספר שהוא פרסם לפני 11 שנים לקטגורית "ספרות קלאסית".
נדמה לי
שהוא מתייחס ל"אליס בארץ הפלאות".
איפה אפשר לראות את קובו באנגלית?
בכל מקום כתוב שמקרינים גרסה מדובבת
יס פלנט, גלובוס מקס, לב
שזה בייסיקלי "כל מקום" בניכוי סינמה סיטי
תודה!
(ל"ת)
סינמה סיטי זה המקום עם הדינוזאורים?
עדיין לא סגורה על מי זה מי, רק יודעת שלא מתכננת לחזור יותר למקום עם הדינוזאורים.
בראשון? כן.
בירושלים יש דרדסים וחיילי-סער דווקא (ועוד כל מיני בובות אחרות מוזרות)
ירושלים זה ממש מעבר להרי החושך :D
לא ממש עוברת שם בדרך כלל.
כן, בראשון, המקום שבו נראה לבית קולנוע הגיוני לבטל הקרנה של סרט שעתיים לפני ההקרנה ואנשים מגיעים לקולנוע ואומרים "היי, אבל היתה אמורה להיות הקרנה של הסרט עוד 10 דקות ובאנו לקנות כרטיס" ואז המוכרת אומרת להם שכניראה הם לא ממש טובים בקריאה כי מעולם לא היתה אמורה להיות הקרנה בשעה הזו ואפילו באתר זה לא רשום, אבל הם יכולים לחכות 5 שעות להקרנה שלא בוטלה (רק שאז היו מצטרפים האנשים שבגללם בדקנו את מועד ההקרנה שעתיים לפני כן).
בירושלים יש גם פרצוף קריפי של ליצן תלוי איפה שהוא.
לפחות היה כזה כשהייתי שם שנה שעברה.
בכלל, סינמה סיטי זו רשת מוזרה. לנצח אזכור את הפעם ההיא שראיתי את "שש פעמים" באולם ה Kids בגלילות. כי אין כמו לראות סרט על ניצול מיני בזמן שאתה יושב על כסא עם משענות של "מדגסקר".
סרט עוצר נשימה
קודם כל, מדובר בסרט יפיפה ברמה כזאת שחבל לבזבז אותו על המסך הקטן. המלצה חמה – תראו אותו בקולנוע. מעבר לכך, כל היופי הזה הוא רק התפאורה לסיפור מעולה. הסרט נפתח בצורה עוצמתית ובאמצעו נכנס יותר למסלול של סיפור הרפתקאות ״גנרי״ ובמהלכו מתרחשים כמה טוויסטים שניתן לצפות אותם מראש. למרות זאת, הביצוע כל כך מוצלח שהדבר לא פוגם בהנאה מהסרט לכל אורכו.
שני דברים מצאו חן בעיני במיוחד. האחד היה העיסוק של הסרט בתמות מורכבות ונוגעות ללב כמו משפחה, זיכרון, אנושיות ומוות. הם הוסיפו לו עומק וערך מוסף מעבר לסרט ילדים סטנדרטי. הדבר השני היה היחס של הסרט לנבלים. מצד אחד הם היו מפחידים ומאיימים כראוי, לעיתים אפילו כמעט באופן קריקטורי, אבל מצד שני היו להם מניעים ושאיפות משל עצמם והם לא עסקו ברוע רק לשם הרוע. גם פתרון הקונפליקט היה מוצלח מאוד לדעתי, ותאם את רוחו של הסרט.
לסיכום, מדובר בסרט חכם, מצחיק, מרגש ומרהיב. אפילו כתוביות הסיום היו כל כך יפות שנשארנו לשבת כמעט עד סופם.
איך הדיבוב לעברית?
(ל"ת)
סביר
(ל"ת)
מצוין לפרקים
ליתר דיוק, הפרקים שבהם קובו עצמו מדבר, כי אסף גשמקו עושה יופי, יופי של עבודת דיבוב. הקול שלו מצליח להיות גם מתלהב וגם קצת שבור, כמו מיתר קצת פרום. פשוט נפלא.
שאר השחקנים, לצערי, עושים עבודה יעילה אבל לא הרבה יותר מזה – הם לא מפריעים לסרט, אבל גם לא ממש ממלאים בנפח את הדמויות שלהם.
הסרט עצמו, להוציא כמה סצנות מרוחות עם מאנקי וביטל לקראת האמצע, ממש מפעים. מזמן לא נתקלתי במשהו שמריח כל-כך מאגדה, ואפילו ממיתוס, ועדיין מצליח להיות מקורי כל-כך.
סתם מתוך סקרנות, אם יורשה לי, כי אני קורא ביקורות דיבוב שלך שנים.
אני זוכר מעצמי בתור ילד שרציתי לעבור מגרסאות מדובבות לגרסאות המקור כמה שיותר מהר בקולנוע, זה איזשהו סימן להתבגרות אי שם בגילאי כיתות א'-ב'-ג'. מהמעט המעורפל שאני זוכר, הילדים שלך כבר צלחו את הגיל הזה. למרות זאת הם עדיין רוצים לראות בקולנוע דווקא את הגרסאות המדובבות?
ואם החטטנות הזאת לא במקום מתנצל מראש, פשוט הסתקרנתי.
עניין משפחתי
זאת אומרת, יש לי כמה ילדים. כל עוד הקטן שבהם לא קורא כתוביות בקלות ובמהירות, יציאות משותפות לסרטי ילדים הן לגרסאות המדובבות. הגדולים כבר מעדיפים גרסאות לא מדובבות מזמן (כמה מזמן תלוי בילד, כמובן).
לא מוקרן בתלת מימד בארץ, נכון?
קראתי כל כך הרבה ביקורות על כמה הוא מרהיב ויפה לצפייה, ותהיתי אם יש איפה לראות אותו בתלת מימד, אבל עד כה לא נתקלתי באופציה כזו.
באסה, הסרט לא ממש מצליח בקופות
http://www.cartoonbrew.com/box-office-report/despite-fantastic-reviews-kubo-two-strings-laikas-weakest-launch-date-142611.html
למרות שהוא לא פלופ ברמה של "בן חור"
https://twitter.com/TheAtlCulture/status/767786356055629824
הולי שיט, לא צחקת כשרשמת ש"בן חור" פלופ...
הסרט פתח עם 10 מליון. על תקציב של 100. וואו. מישהו שמבין יותר ממני מוכן לנסות להסביר איך דבר כזה יכול לקרות? אני לא זוכר שלפני עשר שנים סרט קיץ עתיר אפקטים שיוצא באוגוסט היה יכול לפתוח עם סכומים כאלה.
הקטע שהוא לא היחיד-וורקראפט, אלי מצרים, אליס דרך המראה, צבי הנינג'ה, הצייד-מלחמת החורף ו-BFG הם סרטים עם תקציב של מאה מליון ומעלה שסיימו עם עשרות מליונים בודדים בארה"ב. אולי אני טועה, אבל אני לא זוכר קיץ שבו הייתה כמות כזו של כשלונות קולוסאליים, וזה עוד בלי להזכיר סרטים כושלים קצת פחות כמו טרזן או היום השלישי 2 שגם יכולים לנופף לתקציב שלהם לשלום.
מה שדפוק זה שאפילו לא מדובר בסרטים מקוריים-כמעט כל הסרטים האלה מבוססים על משהו, פשוט כי זה כל מה שעושים היום. זה מזכיר לי את הראיון שעשו עם ספילברג ולוקאס לפני כמה שנים שבו הם חזו משבר עצום בשוק הבלוקבאסטרים-נראה שאנחנו מגיעים למצב שבו או שאתה חלק מיקום קומיקס עצום ואז תפתח עם מאה ומשהו מליון בסופ"ש גם אם כולם שונאים אותך, או שאתה לא ואז אתה מקבל הכנסות ברמה של דרמת אינדי. מה אתם אומרים?
טוב, נהיה הוגנים:
בשמונה הסרטים המכניסים של 2016 (לא נראה לי שהסרטים שמתחת להם כיסו את התקציב) יש ארבעה סרטי גיבורי על, 3 סרטי אנימציה לילדים ו"ספר הג'ונגל". זתומרת שעל פי 2016, אם אתה לא סרט אנימציה לכל המשפחה או גיבורי על אף אחד לא שם עליך.
כן, השנה היתה הראשונה בה
תחלתי להאמין שהחזון הקודר של ספילברג לגבי עתיד הבלוקבסטרים הולך להתגשם. למעשה, אפילו ספילברג בעצמו סיפק פלופ הקיץ.
מצד שני, אולי זה משהו חד פעמי ושנה הבאה יהיה טוב יותר?
שנה הבאה יהיה "שומרי הגלקסיה 2", סרט חדש של נולאן, סרט חדש של אדגר רייט, סרט נוסף של "כוכב הקופים", "וונדר וומן" (שכן, אני מאמין בו בלב שלם) שכולם נראים בעלי פוטנציאל.
אפילו השנה אנחנו הולכים לקבל בחודשים הקרובים כמה סרטים שנראים מאוד מעניינים כמו "דוקטור סטריינג'", "נוסעים" עם ג'ניפר לורנס וכריס פראט, "הגעה" שזה סרט חייזרים שנראה חכם מהממוצע, "רוג אחד" שנראה כמו סרט מלחמת הכוכבים אפל מהרגיל, "אססין קריד" מהצוות שהביא את "מקבת'" האדיר ו"מואנה".
חוץ מזה, מבחינה קופתית לפחות הרי זה לא שהכל נכשל, "וורקראפט" למשל שהזכרת אומנם נכשל בארה"ב אבל היה הצלחה בסין מה שדי מבטיח לו המשך.
אבל שוב, הרבה מהסרטים שהזכרת שייכים ליקומי ענק.
הכוונה לדיסי, מארוול ומלחמת הכוכבים. אין לי ספק שהם יצליחו. אבל עושה רושם שמתפתח איזשהו "קרטל" שבו מספר חד ספרתי של פרנצ'ייזים משתלט על 99% מההכנסות, ולכל שאר הסרטים (שהם הרוב) פשוט אין שום דרך להרוויח. אם הייתי מושקע באססין קריד, נוסעים, הגעה או החדש של רייט ממש לא הייתי רגוע.
אני לא בטוח מה הגורם לזה, אבל זה הכיוון שהשנה הזו מצביעה אליו (למרות שכמו שציינת זה אולי סתם משהו חד פעמי).
ושכחת את פרק VIII שכנראה יחצה מיליארד או שניים
אבל כן, השנה הזו בהחלט סיפקה כמה וכמה אכזבות קופתיות, אע"פ שאני לא חושב כי חזון הקופות היבשות יתממש, לפחות לא בקרוב; הפסד של בלוקבאסטרים כושלים מתחלק בין מפיקים רבים, לא רק האולפן. מלבד זאת, אף סרט לא לא מרוויח כסף אך ורק בקולנוע; ישנן זכויות שידור, פרסום סמוי, VOD וסטרימינג (ושמעתי שבלו-ריי עודנו קטע). כל אלה מצמצים את ההפסדים בלונג-ראן. בן-חור למשל הופק על-ידי MGM בשיתוף פראמאונט, כך שיש שתי חברות-ענק החולקות את המכה. כואב, נכון. אבל פחות.
אגב, לגבי Assassin's Creed. אל תצפה שהוא ירוויח כסף, פשוט כי גם Ubisoft לא מצפים לכך, וזה בסדר לדבריהם (אם כבר, מעניין כמה סרטים כמו כדוגמת AC מופקים לא על-מנת לעשות קופה, אלא פשוט לשמור על מותג?).
נשמע לי הזוי הקטע עם יוביסופט.
להשתמש בסרט כדי להרחיב את הפופולאריות של משחקי הוידיאו? זאת אומרת, כן. משחקי וידיאו מסוימים מכניסים יותר כסף משובר הקופות הממוצע – השאלה אם לא מאוחר מדי עבור אססינס קריד שהיא סדרת משחקים נהדרת שאיבדה את הייחודיות (והאיכות) שלה עקב ריבוי כותרים.
ובכל מקרה, הסרט הזה צריך להיות *ממש* טוב כדי שאנשים יקנו שוב את המשחקים האלה בכמויות.
משחקי וידאו זה שוק שמגלגל סכומים מעוררי קנאה
Star Wars Battlefront — משחק שיצא בסוף נובמבר — מכר למעלה מ-12 מליון עותקים עד סוף דצמבר, בתקופה בה הוא עלה 60$. כלומר, 720 מליון דולר כבר הורווחו. הנתון אינו כולל את ההרחבות שעולות כמו המשחק עצמו, ואין את מִספרי המכירות דרך פלטפורמות דיגיטליות. לכן הגיוני לטעון שהמשחק עשה יותר ממיליארד דולר… וזה אפילו לא אחד משלושת המשחקים הנמכרים ביותר ב-2015.
Assassin's Creed עושה כסף. לא כמו 'Battlefront', אך מספיק כדי להצדיק את קיומו. Unity הביא קרוב ל-10 מליון עותקים, כך גם Black Flag לפניו. Syndicate, האחרון שיצא, איכזב מעט במכירות (וחבל כי המשחק מצוין) וזו הסיבה שהשנה הסדרה לוקחת הפסקה. פה נכנס הסרט, המתרחש באותו יקום ואמור, לפי Ubisoft, להגדיל את העניין בפרנצ'ייז. לכן אני מאמין שהמכירות של המשחק הבא ב-2017 יהיו גבוהות מהרגיל.
מי יודע, אולי גם וורקרפט (הסרט) נועד להצית גחלת בוורקרפט (המשחקים) בעוד שהכסף מהקופות הוא רק בונוס.
יכול להיות.
וממש אהבתי את Syndicate, אבל אני עדיין מגרד את הראש כשאני קולט שאין משחק בסדרה שמתרחש ביפן הפיאודלית.
מה שבעצם אני אומר כאן זה שליוביסופט יש דרכים לעשות מהפכה ורענון רציני בפרנצ'ייז אם הם רק היו קוראים את מה שמעריצי הסדרה כותבים באינטרנט.
מצרים העתיקה (המשחק הבא)
הוא רענון רציני בפרנצ'ייז. אני כבר מת לראות מה הם יעשו עם אלכסנדריה.
אני אוהב את יפן, ויפן הפיאודלית בפרט (שים לב איך באופן מעגלי חזרנו לדבר על 'קובו') אבל יש כל-כך הרבה משחקים שמתרחשים ביפן עד שכבר אין לי חשק לראות משחק שמתרחש שם. AC לרוב לוקחת את השחקנים למקומות ותקופות שעולם הגיימינג לא מבקר בהם, ועד עכשיו הם עמדו יפה במשימה (אם כי על לונדון הויקטוריאנית עוד אפשר להתווכח).
איזה משחק מחשב יש
שמתרחש ביפן הפיאודלית בסטינג של עולם פתוח? אשמח לדעת.
נראה שיש פחות משחשבתי
אם כי עדיין מצאתי כמה דוגמאות:
Ryu ga Gotoku Ishin ו-Ryu ga Gotoku Kenzan; סדרת Way of the Samurai (אחד עד ארבע); סדרת Tenchu; סדרת Onimusha (משהו כמו חמישה משחקים) והשנה, כך גיליתי הרגע, יוצא כותר בשם Nioh (המשלב פנטזיה, אבל כמוהו גם AC. בלי קשר, זה נראה אדיר. מצאתי משהו חדש להתרגש לקראתו).
בנוסף יש את כל המשחקים שאינם עולם פתוח ו/או מתרחשים ביקום מקביל פנטזי, אבל עם השראה ברורה (Okami, Toukiden, Muramasa…).
לא אתאכזב חלילה אם יהיה AC ביפן, פשוט… ליפן לא חסרה נציגות במשחקים. למצרים, איטליה, צרפת וקונסטנטינופול דווקא כן.
על הנייר זה סרט מעולה
האנימציה יפה, הסיפור חכם ולא נופל לקלישאות, השחקנים טובים ויש גיטרה.
למרות זאת לא מאוד נהניתי ואני לא בטוחה למה.
לא נופל לקלישאות?
אני הרגשתי שהוא לא מתיימר לנסות להסתיר את זה שהוא מספר סיפור קלישאתי (כדי לחזק את ההקבלה בין הסיפור בסרט לסיפור שקובו מספר). והרעיון המרכזי גם הוא נחרש למדי, בהארי פוטר למשל (מעניין אם זה צירוף מקרים שבחרו בוולדמורט).
אז תהיה הקרנה של עין הדג מתישהו?
באזור המרכז הסרט מוקרן רק עד שבע בערב! זה לא הגיוני לאנשים שעובדים מאוחר ורוצים להינות מסרט איכותי באנגלית. די לחשוב שאנימציה זה לילדים ויש CURFEW
:((((
כן. הקרנת עין הדג באנגלית, 22.9, סינמטק הרצליה
(ל"ת)
כל כך הייתי רוצה לבוא
אבל ההקרנה דווקא ביום שאח שלי מתחתן.
אוף.
YAY!!!
(ל"ת)
אוי, חבל, לא אוכל להגיע. אני מפציר בקוראי עין הדג:
מלאו את האולם והפציצו את הסימנטק בשאלות כדי שתהיה הקרנה נוספת!
מצטרפת לבקשה
מאוד הייתי רוצה להגיע (גם כי הקרנות עין הדג זה כיף, וגם כי אין שום דרך אחרת לראות את קובו בתלת מימד בארץ), אבל מה לעשות, חתונה של אח דוחה סרט.
מקווה מאוד שיש מצב להקרנה נוספת בשלב כלשהו, וגם בלי קשר מקווה שיהיה מוצלח מאוד.
להקרנת עין הדג
איך, איפה ומתי יהיה אפשר לרכוש כרטיסים?
תודה!
איך, איפה ומתי
איך – אפשר להזמין כרטיסים מהאתר של סינמטק הרצליה
איפה – בלינק הזה: http://www.hcinema.org.il/calendar/2016-09-22 (למטה, הסרט השני)
מתי – כבר עכשיו :-)
אגב, גיליתי במקרה שההקרנה הזו מתקיימת, באמצעות הודעה קטנטנה בשרשור הזה.
אני מקווה שזה יפורסם בהמשך באופן, הממ, גלוי יותר.
לרוב דרך אתרי הסינימטקים השונים
מדי פעם גם מתפרסמים פוסטים המקשרים ישירות לדפי ההזמנה.
כמובן, כל האירועים מתפרסמים בקביעות בדף הפייסבוק.
בנוגע לאירוע הספציפי, כאן.
לרוב דרך אתרי הסינימטקים השונים
מדי פעם גם מתפרסמים פוסטים המקשרים ישירות לדפי ההזמנה.
כמובן, כל האירועים מתפרסמים בקביעות בדף הפייסבוק.
בנוגע לאירוע הספציפי, כאן.
תודה רבה!
(ל"ת)
אגדת ילדים מקסימה, אבל אין ערך מוסף למבוגרים
מצד שני, אני גם לא אהבתי את "הקול בראש", אז יכול להיות שאני פשוט מת מבפנים.
בשני המקרים אני ממליץ להביא ילדים בערך בגיל של הגיבור/גיבורה
מהנסיון שלי,
כשמביאים ילדים הם בד"כ בגיל 0.
וזאת למרות
שהייתי שמח אם הם היו מגיעים בגיל בו הם גמולים וישנים לילה שלם.
ומנגנים בגיטרה.
(ל"ת)
אני מוכן להתפשר על כינור.
(ל"ת)
בסרט הזה מנגנים על שאמיסן
(ל"ת)
יצירת מופת
"קובו: אגדה של סמוראי" הוא אחת מיצירות המופת המונפשות של השנים האחרונות. הביצוע – מהאנימציה והעיצוב היפהפיים, דרך התסריט ועד לביצוע של רג'ינה ספקטור ל-While My Guitar Weeps בכותרות הסיום* – הכל פשוט עוצר נשימה. ברמה הרגשית, הסרט הזה מצטרף ל-"הקול בראש" ו-"שיר הים" בתור אחד מסרטי ההנפשה המרגשים ביותר שנראו על מסכינו. ובתור סרט שמתרחש ביפן – ניכר שהיוצרים למדו לעומק את התרבות שעליה הם עשו את הסרט, עם רפרנסים מורכבים להיסטוריה, למיתוסים, וגם ליצירות מנגה ואנימה (כאלה שפחות מוכרות לקהל במערב) – אולי אני אכין רשימת מצאי בהודעה מאוחרת יותר.
חבל לי שהסרט יפסיד את האוסקר ל-"מואנה", כבר עכשיו אני מרשה לעצמי לנחש שמגיע לו יותר. אבל רוצו לראות, כל עוד הוא מוקרן בשפת המקור.
* אגב, אין סצינה אחרי הכותרות, אבל הכותרות עצמן הן אטרקציה. אל תוותרו עליהן.
תוכל לפרט לאילו יצירות אנימה ומנגה הוא עושה רפרנסים?
לא ממש שמתי לב האמת.
אגב, אני עדיין מהמר ש"זוטופיה" יזכה. 98% ברוטן טומיטוס, מעל מיליארד בהכנסות ומסר עמוק. קשה לי לראות את "מואנה" עובר את זה.
כאמור, בהזדמנות. אולי כשתעלה הביקורת
ל-"מואנה" יהיו השירים של מירנדה שאני מתאר לעצמי שיעשו שמות בקטגוריית השיר, המ שדי ימקד בו את תשומת הלב.
זוטופיה מעולה, אבל חכה למואנה, לא ראינו אין דעה עליו לפני מבחינתי.
הבובות של קוואמוטו, השדים של מיזוקי
השפעה של תעשיית האנימה על מה שמתרחש באנימציה האמריקאית היא לא תופעה חדשה, אבל מה שיפה ב-"קובו ושני מיתרים" הוא שהבמאים לא רק ביימו סרט שמתרחש ביפן אלא החליטו לחפור עמוק וללכת למקומות די אזוטריים, גם אם חשובים, בהתפתחות של האנימציה היפנית כדי לקבל השראה לסרט שלהם.
אחד מאותם מקומות הוא קיהאצ'ירו קוואמוטו. האמת, התואר "אזוטרי" הוא די מעליב עבורו – במשך שנים, האיש היה האנימטור היפני הידוע והמוערך ביותר בעולם פחות או יותר עד שמיאזאקי הגיע. אבל ביפן עצמה הוא נחשב לאנימטור "אמנותי" שהעבודות שלו לא ממש הגיעו לקהל הרחב, גם בגלל שהן לא היו הכי נגישות בעולם, וגם בגלל הטכניקה – קוואמוטו עבד בעיקר באנימציית-בובות ולא בסגנון שאפיין את האנימציה הידנית שהפכה לפופולארית ביפן שלאחר המלחמה. אבל העבודות שלו, ששילבו בין טכניקות הנפשה שהוא למד במזרח אירופה לעיצוב בובות יפני-מסורתי מזכירות לצופים את הקשר החשוב (יש לי שיעור שלם בנושא בקורס שאני מעביר) בין האנימציה היפנית העכשווית למסורת המפוארת שיש ליפן בכל הנוגע לבובות ותיאטרון בובות. נדמה לי שכבר פרסמתי פה את הלינק הזה לאחד הסרטים המכשפים ביותר שלו:
https://www.youtube.com/watch?v=xprfFZI9GjI
גם למוזה השניה של היוצרים של "קובו" התואר "אזוטרי" הוא די מעליב, אבל בכל זאת קצת פחות מוכר לצופים ולקוראים במערב. שיגרו מיזוקי, אמן המנגה שלחם במלחמת העולם השניה בה הוא איבד את ידו השמאלית (היד החזקה אצלו) התפרסם בזכות שני סוגים של סיפורים: סיפורים היסטוריים שבהם הוא מעביר לקורא את זוועות המלחמה שהוא חזה בהן במו-עיניו, וסיפורי פנטסיה שחוקרים לעומק את עולם השדים והרוחות היפני. למרות שהעולם הזה מעסיק את התרבות היפנית משחר ההיסטוריה, אפשר לטעון ש*כל* ייצוג שלו במנגה ובאנימה משנות ה-60 ואילך מתכתב בצורה כלשהי עם היצירות של מיזוקי, אם לא באופן גרפי ישיר אז לפחות במנטליות ("המסע המופלא" של מיאזאקי, למשל). היצירה הידועה ביותר של מיזוקי, שזכתה לעיבוד אנימציה כבר בסוף שנות ה-60, היא Gegege no Kitaro – סיפורו של ילד-רפאים ומאבקו בבריות על-טבעיות מיפן ומחוץ לה. העיצוב של גיבור הסדרה מתכתב באופן ישיר עם הגיבור של "קובו", במיוחד בשיער שנופל ומכסה צד שלם של הפנים, כמו גם המאבק שלו בעולם העל-טבעי. ביפן מדובר באחת מסדרות הקומיקס הקלאסיות של המדינה, במערב היא ידועה הרבה פחות – מה שהופך את ההצדעה של אנשי לייקה אליה למרשימה במיוחד.
ישנה גם התכתבות כללית יותר עם המפלצות המודרניות שיפן הביאה לקולנוע, במיוחד בקרב שחותם את הסרט. המונח "קאיג'ו" חלחל לתרבות המערבית דרך "פסיפיק רים", אבל "קובו" מדגים עד כמה מפלצות הענק האלה, שזורות הרס וחורבן, היגרו מהקולנוע היפני למערבי לפני שהם עשו את סיבוב הפרסה בסרט הזה ובסרט של דל-טורו – אם מסתכלים על סצנות השיא של "הנוקמים" הראשון, למשל. מעבר להיותו סרט נהדר, "קובו" הוא גם הרהור נפלא לא פחות ומודע לעצמו על המפגש בין התרבות היפנית לזו ההוליוודית.
לא יצירת מופת אבל בהחלט סרט טוב
רואים שהשקיעו את הלב בסרט הזה למרות פגמים מסויימים..
שיס פלאנט כבר מספקים את פרודית זוטופוליס לסרט
איזה כיף של סרט!
הצלחתי למרות הכל לתפוס כנארה את ההקרנה הנורמלית האחרונה בארץ באנגלית, ואני אשמח שהתעקשתי.
אנימציה מרהיבה, סיפור ממש קסום ואומנם מידי פעם נופל לאובר קלישאות ואין הפתעות מטורפות אבל בכל זאת זה סרט שמיועד בעיקר לילדים (גדולים).
נפלא, לייקה ממשיכים לעשות סרטים שהם קצת אחרת בצורה נהדרת.
גם אני ראיתי היום באנגלית.
יס פלאנט ירושלים, יש הקרנה אחת ביום.
בשאר אין בשישי שבת אבל למי שמעוניין יהיו בכל יום עד יום רביעי הקרנה אחת בכל יום באנגלית.
נהנתי מאוד! ושמח שהצלחתי להתעקש ולראות באנגלית. כמעט ונכנעתי והלכתי להקרנה בעברית שמוקרנות בשעות נוחות יותר. ויש גם יותר מאחת כמובן…
באיזה טכניקה עשוי הסרט? סטופ מושן או תלת מימד?
(ל"ת)
בהחלט סטופ-מושן
עד כמה שלעיתים קשה להאמין
ברור שיש גם תלת מימד.
כמו הים למשל, או השמים.
הסרט הכי טוב שראיתי השנה
בקצרה:
1. האנימציה נפלאה, מזכירה בסגנון קצת את הנסיך הקטן
2. משתלבת טוב עם מוזיקת הרקע
3. מתיו מקונהי ושרליז ת'רון מציגים משחק קולי מצוין שמביע מגוון רחב של רגשות
ביקורת קצת יותר מלאה:
https://gal015.wordpress.com/2016/10/05/kubo-and-the-two-strings/
(את הסרט ראיתי בהקרנה של עין הדג בסינימטק הרצליה ואין ספק שההרצאה של דורון לפני הצליחה לספר על חלקים מעניינים בסרט בלי לספר דבר על העלילה שבו, לא טריוויאלי בכלל)
קסום
לא מושלם, אבל לא יותר מדי רחוק מזה. ״קובו״ הוא סיפור על מספרי סיפורים, ועל הצורך שלנו בהם, והוא מספר אותו באנימציה מרהיבה ועם המון לב. כמו כל סרט האנימציה הגדולים ביותר שמיועדים לטווח גילאים רחב – הוא מצליח להיות מאוד אנושי גם אם רוב הסרט אנחנו בקושי רואים בני אנוש, ובהקשר הזה שווה לציין את שרליז ת׳רון וארט פרקינסון, שעשו עבודת קול מצוינת. אני משוכנע שאם הייתי רואה אותו על המסך הגדול הייתי בהחלט מתרשם יותר (אני תופס כוננות שבוע ככה שאני במרתון השלמות סרטים – כולם על פחות מ-10 אינץ׳), אבל אותי הוא תפס גם בפורמט המסך הקטנטן. ושוט הסיום הוא לחלוטין השוט היפה ביותר של השנה.
הייתי מאוד רוצה לראות אותו שוב על מסך גדול
בסופו של דבר פספסתי אותו בקולנוע בארץ, ובזמן שהיו הקרנות עין הדג הייתי כבר בחו"ל, אז צפיתי בו לפני כמה שבועות בטלוויזיה. סרט מרהיב ומיוחד, נהניתי מכל רגע.
אחרי שצפיתי בו אני עוד יותר מבואסת שלא יצא לי לראות אותו על מסך גדול ובתלת מימד. אם הוא כל כך מרהיב ויפייפה על מסך יחסית קטן, אני יכולה רק להניח שעל מסך גדול הוא היה מפעים פי כמה.
מקווה שהוא יקבל קצת תשומת לב באוסקר הקרוב ושיותר ויותר אנשים יגלו אותו, בגלל שזה סרט מקסים ומגיע ללייקה הרבה קרדיט על היצירה שלו. בכלל, עכשיו כשעוד ועוד סרטים מבית היוצר של פיקסאר נופלים לבינוניות, לייקה הוא אולפן האנימציה הכי מעניין מבחינתי. מצפה בקוצר רוח לסרטים נוספים שלהם.
אוקיי!
29.12, סינמטק הרצליה, דאבל פיצ'ר: אנומליסה+קובו.
יש! אני אהיה שם, תודה על ההקרנות האלו!
(ל"ת)
!Hooray
אני גם מגיע. את "אנומליסה" אמנם ראיתי (לפני כמעט שנה) אבל נרשמה פה התלהבות קולקטיבית מ"קובו" אז נראה לי שעדיף על מסך גדול.
הנה, זה אפילו בפייסבוק אז זה בטח קיים
https://www.facebook.com/events/1805401109708783/
אחח.. אין כמו הסרטים האלה שעושים חם בלב!
(ל"ת)
די אמביווילנטי
חוץ מהאנימציה, שקשה למצוא את התיאור הנכון שיסביר עד כמה היא משמעותית בסרט, האיכויות האחרות שלו מאוד לא אחידות.
זה מתחיל מעולה: בנייה טובה של הרקע לסיפור ואפיון עדין אך מעמיק של הדמויות. קצת אחרי שהסיפור מתחיל להתניע הוא מאבד גובה ואמינות, ומתווספים אליו דיאלוגים קלישאתיים באופן מחליא ("האהבה החלישה אותך!" "לא, היא חיזקה אותי!"). זה הולך ומחמיר עד לתחילתו של סיקוונס הסיום, שהופך את הקערה על פיה מכול הבחינות: דיאלוגים משויפים, ובעיקר סיום מקורי ומעורר מחשבה, שמתייתרת נוכח העובדה שהדמויות אשכרה מסבירות לכם מה הסרט ניסה לומר. די מזלזל בי כצופה. סיימתי בתחושה מאוד מעורבת, אם כי האנימציה באמת מתעלה על כל דמיון.
הסרט זכה ב "באפט"א"!
תחזית לאוסקר ? אולי… מי יודע, אבל נראה שהמעמד של "זוטרופוליס" קצת התערער.
לא ?
הלוואי, אבל קשה לי להאמין.
(ל"ת)
והסרט הבא של הבמאי הוא.... באמבלבי?
מהרובוטריקים? של מייקל ביי? בלייב אקשן?
אבל… למה?
מקור
איזה רובוטריק חמוד!
אני דווקא יכולה לדמיין סיפור נחמד, אנחנו יודעים כבר שטראביס נייט יודע לביים מפלצות ולספר סיפורים נחמדים.
אני רק חוששת לגורלה של לייקה בכל הסיפור הזה (גם קצת קיוויתי שהוא יעשה את פרויקט לייקה הבא)
אני אניח שלא אהיה חייבת לגלות מה קרה בפרקים הקודמים של הרובוטריקים.