דוח קופות שבורות, 03.10.2021: ויהי כסף

ונום מרסק קופות בארה"ב, "הקרב על אגם צ'נגג'ין" מרסק אותן בסין ואילו בונד מרסק אותן בשאר העולם. בנוסף: דקה על פנג'אב.

השבוע בקופות של צפון אמריקה קרה בגדול דבר אחד בדיוק, "ונום 2". אבל איזו התרחשות הוא היה.

הסרט, בעל התקציב היחסית צנוע של 110 מיליון דולר ומה שנראה כמו תקציב שיווק אפסי כי בחייאת ששכחתי שהוא יוצא בקרוב, יצא השבוע וריסק את הקופות – אפילו באופן די אובייקטיבי ולא רק "יחסית לקורונה" – בעודו מוחק את שיאי ה"פתיחה הכי טובה במגפה" של מארוול ומזנק לפתיחה של 90 מיליון דולר.

אם נדמה את תחילת המגפה כאיפוס השיאים הכספיים, ומאז אנחנו לאט לאט זוחלים בהישגים לעבר 2019 – עם סרטים שמרוויחים לאט לאט יותר אז אנחנו כרגע ב-2001 עם "הארי פוטר ואבן החכמים" שפתח בסכומים דומים – אם כי אני לא חושב שיש עוד הרבה במשותף בין פוטר ובין ונום 2. יאללה, רק עוד 18 שנה ואנחנו שוב בימי "סוף המשחק". 

אז "ונום: ויהי טבח" (למה, למה לא השאירו את התרגום ככה?) הוא המנצח הגדול, עם 90 מיליון דולר בצפון אמריקה ו-103 מיליון דולר בסך הכל ברחבי העולם (לא כולל סין, שם הסרט אמור לצאת אבל לכו תדעו). אין לו הרבה זמן ליהנות מהניצחון הזה, לצערו – בשבוע הבא בונד בא לבעוט לו בתחת – אבל יחסית לסרט שאף אחד לא ציפה ממנו לכלום, "ונום 2" מצדיק את קיומו מבחינה כלכלית, ולו רק כי הוא אחד הסרטים הבודדים, ובטח הסרט היחיד הגדול שהצליח להכניס בסוף השבוע הראשון שלו יותר מקודמו – בעוד ש"ונום" צבר 80 מיליון דולר בסופ"שו הראשון, "ונום 2" העלה את הסכום בעוד 10 מיליון דולר. בנוגע לשאלה "איך הסרט", אגב, נראה שאין ממש קונצנזוס: המבקרים בעגבניות נתנו לו 59%, ואילו הקהל אהב יותר עם 85%/ 

מי שפחות יכול לצאת בחגיגות הוא (הם?) "משפחת אדמס 2", שהרוויח 17 מיליון דולר והגיע למקום השני בסוף השבוע הראשון שלו. לשם השוואה, הסרט הראשון הרוויח 30 מיליון דולר. כלומר, כן, נו, בזמני קורונה זה מאוד מרשים, ובטח ההוצאה במקביל בסטרימינג פגעה במספרים שלו ואני בטוח שזה "סרט האנימציה שבו יש בעיקר צבעים שחורים הכי מצליח בזמני המגפה", או עוד איזה שיא זניח כזה או אחר, אבל אחרי שמסתכלים על ההישגים של "ונום 2" קצת מבאס לחזור ל"כן, זה מאוד מרשים הסרט הזה שעשית והפצת למרות שאין סיכוי שהוא יצליח להחזיר את התקציב שלו". מצד שני, הסתכלתי מה קורה בהמשך הרשימה ונזכרתי איפה אנחנו. אז כן! הידד "משפחת אדמס 2!" 17 מיליון דולר! ממש כמו "הפרד" של קלינט איסטווד ב-2018! 

בכל מקרה, מפה והלאה המספרים הם יותר מספרי מגפה שמיטב מוחות הוליווד מפענחים למה הם בכלל הצלחה.

למשל, "שאנג-צ'י": הסרט הכי מצליח בארה"ב השנה – עם 206 מיליון דולר (מתוכם 6.1 מיליון דולר השבוע), שזה יפה ואולי כמעט בדיוק הסכום שהושקע בו מלכתחילה, לו כל הכסף הזה היה מגיע בצורה נקייה לדיסני. אמנם הסכום הכולל שלו ברחבי העולם, 387 מיליון דולר, הוא בהחלט סכום שהייתי שמח שיהיה לי בבנק – אבל גם הוא ככל הנראה לא ממש מכסה את התקציב של הסרט כשכוללים בתוכו הוצאות פרסום וחלוקת רווחים ועוד. בקיצור, השנה אפשר היה להביא מספרים מרשימים (לא "מיליארד דולר" מרשימים, ובכל זאת) או להחזיר את התקציב שלך, אבל אי אפשר לעשות גם וגם (אלא אם אתה "ונום 2", כך נראה). 

במקום הרביעי "הקדושים של ניוארק – סיפור מהסופרנוס" מוכיח שלמרות כל מה שאמרתי, אפשר גם לאכזב בגדול: הסרט, פריקוול לסדרת הטלוויזיה עם תקציב צנוע יחסית של 50 מיליון דולר, פתח בסוף השבוע הראשון שלו לקול התרועות הצורמות של 4.6 מיליון דולר. נראה שהסרט לא הצליח להביא את מעריצי הסופרנוס לאולמות, או שמראש אין כל כך הרבה מהם. אולי גם כולם העדיפו לראות אותו באותה מסגרת שבה צפו בסדרה: בבית, ב-HBO – במקום בקולנוע. 

מכאן ועד תחתית הטבלה שאר המספרים אפילו פחות כיפיים: "אוון הנסן היקר" נופל על הפנים אחרי הפתיחה הלא מחמיאה שלו עם 2.4 מיליון דולר, מה שעצוב ביותר כאשר רואים שזה בערך אותו סכום שהרוויח "לשחרר את גאי" (2.2 מיליון דולר) בשבוע השמיני שלו בטבלה, ואפילו יותר עצוב כשמבינים ש"אוון הנסן" הכניס את הסכום הזה כאשר מקרין על אלף מסכים יותר מ"גאי". מתחתיהם, "קנדימן" מכניס עוד 1.2 מיליון דולר, ו"ג'אנגל קרוז" כבר מוריד אותנו מתחת לרף מיליון הדולר עם 703 אלף דולר, אבל מותר לו – זה השבוע העשירי שלו בטבלה. 

בתחתית הטבלה, יש שני סרטים קטנים בשבוע הראשון (וכנראה האחרון) שלהם: במקום התשיעי יש את "Chal Mera Putt 3", סרט פנג'אבי מהודו שלמיטב הבנתי המשמעות היא משהו כמו "לך ילד לך", אבל אני מודה שהפנג'אבית שלי מעט חלודה. מדובר בסרט המשך (דה) לסרט שיצא בשנה שעברה ועדיין מוקרן בכל מיני מקומות בעולם, והסרט המקורי בכלל יצא ב-2019 מה שלעזאזל, הפנג'אבים האלה עובדים מהר. הסרט, אם הבנתי נכון, הוא על חבורת פנג'אבים בבריטניה והקשיים שלהם. הוא הרוויח 644 אלף דולר ב-90 האולמות בהם הוא הוקרן, שזה.. טוב? נראה לי? כלומר, זה יותר ממה שהרוויחו שני הסרטים הקודמים בארה"ב ביחד, אבל מצד שני, הסרט הראשון אף פעם לא יצא שם. בכל מקרה, זאת הייתה דקה על פנג'אב. 

ובשביל שלא תחשבו שזה הסרט הכי איזוטרי ברשימה, במקום העשירי נמצא "מוזיקת הישו" (The Jesus Music) – לא סרט, לצערנו, שבו ישו מפזז ורוקד (אבל, כלומר, "ישו כוכב עליון" זה דבר שקיים) אלא סרט תיעודי על חברת המוזיקה Jesus Music. הסרט הרוויח 548 אלף דולר ובעוד כמה דקות כולנו נשכח ממנו. מתחתיו, אגב, נמצא "טיטאן" אהוב הפסטיבלים, שהוקרן על 300 מסכים יותר ממנו ובכל זאת הרוויח 15 אלף דולר פחות ממנו, מה שרק מראה לכם את כוחו של ישו, מאמינים! אל תתפתו לסרטים עם מכוניות ששוכבות עם נשים, בואו אל המושיע או משהו!

אוקיי, ועכשיו אחרי שסיימנו את זה: בונד. "לא זמן למות" עדיין לא יצא בארה"ב (וגם לא בסין), ובכל זאת הסרט מצליח לרסק את הקופות, עם 121 מיליון דולר נאים מאוד שהסרט הרוויח בכל מקום שהוא לא שני המקומות האלה. אם כי לצורך הגילוי הנאות המלא, הסרט הכי מצליח של הסופ"ש האחרון הוא בכלל "Battle Of Lake Changjin" הסיני, שהרוויח 155 מיליון דולר (או מספר רחוק-קרוב לזה, נו, סינים וזה) בשלושת הימים הראשונים שלו, ואז עוד מלא מלא למה אתם לא מאמינים לנו. הסרט מתאר את מלחמת קוריאה, וספציפית קרב בו הסינים נלחמו נגד האמריקאים, מה שאלנאיס מוריסט הייתה קוראת לו "אירוני" וכאלה. הסרט, באורך של שלוש שעות, בוים על ידי שלושה במאים שונים. אחד מהם, צ'ן קייגה, הוא במאי זוכה פרס דקל הזהב על סרטו "שלום לפילגש".

בשבוע הבא בונד יקפוץ לארה"ב והוא וונום יבדקו מי הכי חזק וכמה ולמה ואיך.