בארצות הברית עכשיו חופשת חג המולד, וכמה טוב לעדכן שאנשים ניצלו את הזמן הזה כדי ללכת לראות סרטים. למעשה כמות נכבדת של סרטים מראה עלייה מההכנסות של השבוע שעבר, תופעה שאנחנו בדרך כלל לא רואים.
"מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר" הכניס בסוף השבוע האחרון 72 מיליון דולר. זאת ירידה של 59.2 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע שעבר – ירידה קצת יותר מתונה מהירידה של 67.5 אחוזים של "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" ככה שלא הכול אפל בעולם של מלחמת הכוכבים. למעשה הסרט הכניס ברחבי העולם כבר 725 מיליון דולר כך שבהתחשב בזה שהחג עוד לא נגמר והתחרות על משבצת הסרט עתיר התקציב לראות בחג היא די דלילה, יש סיכוי טוב שהסרט יגיע למיליארד דולר.
בחדשות הפחות טובות, הסרט יתקשה אפילו להגיע לשיאים של "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי". הסרט הכניס עד כה בארצות הברית, המעוז של מלחמת הכוכבים, רק 362 מיליון דולר ויתקשה להגיע ל-620 מיליון דולר של אחרוני הג'דיי. גם בשאר העולם ההתלהבות פחותה. למרות כל זה, הסרט רק צריך להכניס מיליארד כדי שיסתכלו עליו באופן חיובי. בהתחשב בזה ש"מלחמת הכוכבים" עם הסרטים האחרונים הפך למסורת של חג המולד, יש סיכוי טוב שזה יקרה.
במקום השני והשלישי אנחנו רואים סרטים ותיקים בטבלה ("ג'ומנג'י: השלב הבא" ו"לשבור את הקרח 2") ששניהם מציגים עליות של 30 אחוזים בהכנסות. ככה זה בתקופת החג, מסתבר. "ג'ומנג'י" לקח 35.3 מיליון דולר בסופ"ש האחרון, ואנה ואלזה הרוויחו 16.8, עוקפות בשנייה האחרונה את התחזיות ומטפסות למקום השלישי.
העיבוד המחודש ל"נשים קטנות" של גרטה גרוויג ("ליידי בירד") נוחת במקום הרביעי. העיבוד לקלאסיקה כולל שמות די מפורסמים כמו סירשה רונן, אמה ווטסון, פלורנס פיו, טימותי שאלאמה, מריל סטריפ ולורן דרן שכולם עזרו לסרט להכניס 16.7 מיליון דולר. זה סכום לא רע בכלל עבור דרמה תקופתית רומנטית שעובדה לסרט כבר אינספור פעמים בעבר. אבל זה פחות טוב לסרט עם תקציב של 40 מיליון שעד כה לא הצליח להיכנס למעגל הפרסים באופן משמעותי מועמדויות בקטגוריות נחשבות באוסקר יוכלו לעזור מאוד לסרט בקופות ובינתיים הוא יכול להיות רגוע שהוא לא מבוכה עבור אף אחד מהשמות המעורבים.
במקום החמישי, נמצא "מרגלים לא רגילים", עם פתיחה של 13.3 מיליון דולר, שזה נפילה על הפנים בכל מובן ודרך, ובטח כשהתקציב של הסרט היה 100 מיליון דולר. אאוץ'.
את העלייה הגדולה ביותר בטבלה ביצע "רצח כתוב היטב", שעלה ב-50%, הרוויח 9.8 מיליון דולר, והגיע לקו היעד המהולל של 100 מיליון דולר בארה"ב (ליתר דיוק – 110 מיליון דולר). עם הכנסות של 214 מיליון דולר ברחבי העולם על תקציב של 40 מיליון דולר אפשר להכריז על הסרט כהצלחה מסחררת ולנחש מה יהיו התוצאות של זה: עוד סרטי תעלומות רצח? צ'ק פתוח לריאן ג'ונסון? יותר סוודרים בסרטים?
כניסה חדשה נוספת לטבלה היא "יהלום לא מלוטש" במקום השביעי. מדובר בסרט שאצלנו יגיע רק בסוף ינואר לנטפליקס, שעוסק בסוחר תכשיטים מכור להימורים שעושה הימור אחד יותר מדי. הסרט מבויים על ידי האחים ספדי ("גוד טיים") ומעורר באזז בעקבות ההופעה האדירה (כך אומרים) של אדם סנדלר בתפקיד הראשי. אין ממש נתונים על תקציב הסרט, אבל עם הכנסות בסופ"ש של 9.5 מיליון דולר, והכנסות בארה"ב עד כה של 20 מיליון דולר פלוס עסקה במחיר כלשהו על הפצה של נטפליקס – קשה להאמין שהסרט הזה לא הצליח כבר לכסות את התקציב שלו ויותר.
אחרי כל ההצלחות הגדולות בטבלה, בואו נגיע אל הסרט שכולם אוהבים לשנוא: "קאטס". התקציב שלו הוא עדיין 95 מיליון דולר, וההכנסות שלו ברחבי העולם כולו עדיין לא מגרדות חצי מזה. הסרט הרוויח 4.8 מיליון דולר (ירידה של 27 אחוז – שזאת ירידה קטנה יחסית לסופ"ש שני, אבל עדיין ירידה בסופ"ש שבו רוב הסרטים מדווחים על עליות), וקיבל את הבשורות הרעות שיוניברסל הפסיקו לקדם אותו במירוץ האוסקר (מה שלא אומר שהוא לא יזכה בכל זאת במועמדות על סאונד או תפאורה). לא יום טוב להיות חתול, מה אני אגיד לכם. היה אפשר להתבאס על מה הכשלון יעשה לעתיד המחזמר בהוליווד, אבל תכלס בשנה הבאה יש כבר 4 מחזות זמר בפרופיל גבוה, אז אף אחד לא צריך ש"קאטס" יצליח כדי שנהנה מעוד כאלה.
מתחתיו, בירידה הפיצית עד לא קיימת, יש את "פצצה", שדווקא ממשיך במסע האוסקרים שלו. הסרט גם הוא הרוויח 4.8 מיליון דולר, ובינו ובין "קאטס" הפרידו רק ששת אלפים דולר. במקום העשירי – "ריצ'ארד ג'ול", עם עליה של 19 אחוזים והכנסות של 3 מיליון דולר. האם עוד נראה אותו בשאר עונת הפרסים? אולי, אבל בטבלת שוברי הקופות כבר לא.
בשבוע הבא יוצא רק סרט אחד בתפוצה רחבה – "הטינה", הרימייק לרימייק על הרוחות הנקמניות – הפעם בכיכובם של ג'ון צ'ו ומלא הבהלות ג'אמפסקייר-יות, ככל הנראה.
בחזית הישראלית של הקופות, וברוח סיכומי השנה, סינמסקופ מפרסם את רשימת הסרטים הכי קופתיים בישראל בשנה האחרונה. בלא-מפתיע-בכלל, הרשימה כולה צבועה בדיסני. אבל יחסית לרשימות מקבילות, הטעם הישראלי דווקא מתגלה כמגוון ומעניין. במקום הראשון"מלך האריות" שולט ביד רמה עם 1,160,000 כרטיסים (הראשון שחוצה את קו המיליון כרטיסים מאז "אווטאר"). מתחתיו במקום השני עם 600 אלף כרטיסים (וממשיכה הספירה), נמצא "לשבור את הקרח 2", ואת השלישיה הראשונה דיסני ממשיכים עם הרימייק ל"אלאדין" שעשה 590 אלף כרטיסים.
מתחת לשני אלה, שני תופעות העל של עולם הקומיקס, אבל לא בסדר הצפוי – במקום הרביעי, עם 570 אלף כרטיסים יש את "ג'וקר", ו"רק" במקום החמישי – "הנוקמים: סוף המשחק" עם 535,000 כרטיסים.
במקום השישי, שלושה סרטים עשו 400,000 כרטיסים, אבל הם שונים אחד מהשני מאוד: "מהיר ועצבני: הובס ושואו", "מחילה" ו"הספר הירוק". את עשרת הגדולים סוגרים שני המשכי האנימציה "צעצוע של סיפור 4" ו"החיים הסודיים של חיות המחמד 2" עם 375,000 שניהם.
אילו מחזות זמר יש השנה
*חוץ מסיפור הפרברים שזה אני יודע.
יש שלושה:
1. ניו יורק על הגובה (על בסיס מחזמר של לין מנואל מירנדה)
2. אחד של נטפליקס ששכחתי את שמו, אבל מביים אותו ריאן מרפי ומשחקים בו מריל סטריפ וג'יימס קורדן
3. כולם מדברים על ג'יימי (או משהו כזה)
2. The Prom
(ל"ת)
את ״כולם מדברים על ג׳יימי״
ראיתי ולא ממש אהבתי בגרסה הבימתית שלו, אבל אם יעשו אותו קטן ואינטימי דווקא יש לו פוטנציאל קולנועי.
זה שליהקו את ריצ’ארד אי גראנט זו התחלה טובה.
הנתונים הסופיים אבל הלא רשמיים על ההכנסות בישראל
הופכים את ה"הג'וקר" לסרטי גיבורי העל הנצפה ביותר בארץ (אם לא סופרים סרטי גיבורי על עם גל גדות). לפעמים אני אוהב את הקהל המקומי.
חשוב רק לזכור שזה לא 'סרט גיבורי על'
ודאי לא במובן המקובל שלו.
זה עדיין משמח שסרט כזה שבר פה קופות.
תהיה בטוח שאני זוכר שזה לא סרט גיבורי על קלאסי
אחרת הנתון שלו לא היה מלבב בעיני אלא משעמם.
אתה מוכן לפרט יותר? אני אשמח לקרוא יותר בהרחבה
כי *הנתון עצמו* אולי נתון לוויכוח. למה, באמת, הסרט היה כאן להיט גדול כל כך לדעתך? אם זה *בגלל* שהוא סרט גיבורי על אז זה מוזר, כי הוא לא. ואם זה *למרות* שהוא סרט גיבורי על, אז מה תפס כל כך? זה כמעט פרדוקס.
ובכותרת שלי אין שום ציניות, אני באמת אשמח מאד להבין איך אתה תופס את הסרט ואת ההצלחה שלו.
דעתי הצנועה היא שהשוק הישראלי עדיין לא נשלט לחלוטין על ידי צעירים
והקהל היותר מבוגר הוא עדיין מאוד משמעותי ביצירת להיטים (ראה שלאגרים אירופאים כמו "לזרום עם זה" או הצלחה של סרטים ישראלים שלא בהכרח פונים לבני נוער). וברגע שיוצא סרט שפונה לשני הקהלים (גם אם לא באופן מלא), יש לו סיכוי טוב להצליח. מדוגמא אישית – את אישתי לא הייתי גורר לסרט של מארוול או מלחמת הכוכבים (אנחנו בני 35+), אבל לג'וקר היא הסכימה ללכת (אחרי קצת שיכנועים) ומאוד נהנתה.
בדיוק באתי לכתוב את זה:
"מדוגמא אישית – את אישתי לא הייתי גורר לסרט של מארוול או מלחמת הכוכבים (אנחנו בני 35+), אבל לג'וקר היא הסכימה ללכת (אחרי קצת שיכנועים) ומאוד נהנתה."
מילה במילה.
בגדול מסכימה איתך רק...
שכבת 35+ (שלחלוטין רצה הכי מהר שהיא יכולה לראות את הנוקמים) יש לי קושי עם ההגדרה שלך של מבוגרים,
מה שכן, אין ספק שבפינה הקטנה שלי נראה שההורים שלי וחמי וכל הדור שמעלי הולך לקולנוע הרבה הרבה יותר ממני, וככזה הוא משפיע הרבה יותר על מכירת הכרטיסים בישראל.
אנחנו הדור שהרבה יותר קשה לו לצאת מהבית
(ל"ת)
מה קרה למרגלים לא רגילים?
(ל"ת)
התחבאו בין השורות כמו מרגלי העל שהם
אבל עכשיו הכרחת אותם לחשוף את עצמם וסיכנת את שלום העולם!
(לחלופין, נשמטו בטעות עריכה ועכשיו הוחזרו לכתבה. תודה)
מעניין מה שקורה עם "עלייתו של סקייווקר".
למרות שפתח עם סכום קטן יותר מ"אחרוני הג'די" ב25%, בסופ"ש השני פרק 9 כבר *עקף* את הסופ"ש השני של קודמו, וזה עוד עם ביקורות הרבה פחות מחמיאות.
עושה רושם שהקהל הרחב שונא את הסרט הזה הרבה פחות מאת "אחרוני הג'די"*. צריך לסייג שגם לתאריכים שבו נפל חג המולד עלול להיות חלק בתוצאה הזו, ועדיין פתאום שוב מעניין לראות לאן זה הולך. אין כבר ספק שזה יהיה הסרט הכי פחות מצליח בטרילוגיה החדשה ואכזבה כלכלית גדולה, אבל המליארד חזר לשולחן.
*סליחה על הניסוח השלילי, אבל כן, "שונא פחות"-הנפילות של "סקייווקר" בהחלט מראות על סרט שהקהל לא אוהב, הן פשוט לא קטסטרופליות כמו אלה של "אחרוני הג'דיי".
אגב-יש סיכוי לקבל איזו כתבה מקיפה על כל פרוייקט מלחמת הכוכבים של דיסני, מצבו כרגע ולאן זה יכול ללכת? נשמע לי שזה יכול להיות מעניין.
לגבי הסיפא: אולי
כלומר, בגדול כן אבל אחרי סיכום השנה יש סיכום עשור ואז צריך לראות אם אני נשאר חי אחר כך.
"לתאריכים שנפל בהם חג המולד"
זה לא סייג אלא כל הסיפור. מוזמן להמשיך לעקוב בשבועות הבאים.
והקהל הרחב שונא את הסרט הזה יותר מאת פרק 8, אבל איתך אין טעם להכנס לדיון הזה.
לא הייתי אומר "שונא"
הקהל הרחב אוהב את כל סרטי הסדרה – חלק יותר מאשר אחרים.
מסכים
פשוט השתמשתי בטרמינולוגיה של ההודעה לה הגבתי.
השוואה לא פשוטה
אכן, יש הבדל משמעותי – "עלייתו של סקיווקר", כמו "הכח מתעורר" בזמנו, פתח בשבוע שאחריו בא חג המולד, אז היתה להם תנופה נוספת בסוף השבוע השני. ל"אחרוני בג'דיי" לא היה תזמון כזה, לכן קשה להשוות את ביצועי סוף השבוע השני בין המקרים האלו.
בנוסף, אין מה לחזור על המיתוס השגוי של 'קטסטרופליות כמו אלה של "אחרוני הג'דיי"'. אחרוני הג'דיי קיבל ציון A בסינמסקור (כמו "הכח מתעורר") וכ-90% תגובות חיוביות בסקרי דעת קהל מבוקרים (כלומר – שבדקו שכל מי שעונה אכן ראה את הסרט, ענה פעם אחת בלבד, ושהמדגם מייצג). "עלייתו של סקייווקר" קיבל ציון B+ בסינמסקור וכ-70% תגובות קהל חיוביות בסקרים מבוקרים.
אז אין פה שום קטסטרופה – כל הסרטים האלו הצליחו כלכלית, ורוב הקהל אהב אותם. אולם הקהל הרחב (לא הגרעין הקולני של קבוצה קטנה מתוך המעריצים) אהב מאוד את פרקים 7 ו-8, וקצת פחות את פרק 9. זה הכל.
דירוגי סינמסקור
דרך אגב סינמסקור, אלו דירוגי הקהל של כל סרטי הסדרה (מאז שדירוג זה החל) לאחר הפתיחה שלהם:
A: פרק 7, פרק 8, רוג אחד
A-: פרק 1, פרק 2, פרק 3, סולו
B+: פרק 9
B-: מלחמת המשובטים
אני משער שהבאת את זה כדוגמא לחוסר האמינות הקיצוני של הציון – לא מכיר אדם שחושב ש"אימת הפאנטום" ו"נקמת הסית'" באותה רמה.
לא קשור לאמינות ולא קשור ל"רמה"
הדירוג הזה לא אומר איזה סרט "יותר ברמה", אלא איך אנשים שראו אותו דירגו אותו, ועד כמה היו שבעי רצון ממנו. לא שואלים אותם בשאלון עד כמה הסרט "איכותי" אלא פשוט: "איזה דירוג אתם נותנים לסרט?".
אכן, "אימת הפאנטום" הוא סרט גרוע (לדעתי, ולדעת גם לא מעט אחרים), אולם הוא הכניס הרבה כסף כי הרבה אנשים מאוד נהנו ללכת לקולנוע לראות אותו (שוב ושוב). הקהל הרחב נהנה ונתן לו דירוג ממוצע גבוה של "A-", בדיוק כפי שנתן דירוג זה לפרקים 2 ו-3. וזה אמין לחלוטין: זו היתה דעת הקהל לאחר שצפו בסרטים אלו – הרוב הגדול היו שבעי רצון מלראות אותו והמליצו עליו.
בהשוואה, עם פרקים 7, 8 ו"רוג אחד", אנשים יצאו מההקרנה ודירגו אותם מעט יותר גבוה: "A".
ועם פרק 9, לאחר שצפו בסרט לראשונה, ממוצע הדירוג של הקהל הרחב היה "B+" – כלומר עדיין הרוב הממליצו עליו ונהנו (כ-70% מהנסקרים נתנו המלצת צפייה חיובית) – ועדיין זה פחות מכל סרטי מלחמת הכוכבים האחרים (למעט מלחמת המשובטים המצוייר).
אז לא "רמה", אלא עד כמה הקהל הרחב נהנה (מתוך הבנה שרוב הקהל אכן נהנה מ*כל* סרטי הסדרה).
לא דיברתי על ציוני סינמסקור.
המדד הכי טוב לאהבה של קהל היא ה"רגליים" של הסרט-כלומר היחס בין סכום הפתיחה לסכום הסופי (כמובן שיש עוד משתנים שמשפיעים אבל זה העיקרי).
היחס הנ"ל עבור "הכוח מתעורר" היה 3.78 בארה"ב. של "אחרוני הג'די" היה 2.82, כלומר נמוך בכמעט 30 אחוז (הרבה יותר נמוך גם משל רוג אחת אגב).
אתה צודק לגבי תאריכי חג המולד שהיטיבו עם הסופש השני של סקייווקר, אבל זה לא מסביר את נפילת הסופש השני של "ג'די"-67.5%. אין פה שום מיתוס, זה קטסרופלי לחלוטין. לא יעזור. הסרט היחיד שקופץ לי לראש בסדר גודל דומה ועם נפילה דומה מהשנים האחרונות הוא "באטמן נגד סופרמן" וכל מילה מיותרת. אגב, מחוץ לארה"ב המצב היה גרוע בהרבה.
העניין הוא שסופ"ש כריסטמס נגמר ופרק 9 עדיין מתפקד טוב מהצפוי. כמו כולם גם אני צופה התרסקות בסופ"ש הקרוב, אבל עדיין רגליים יותר טובות משל הפרק הקודם. וזו תהיה ההכרעה האמיתית למי יזכה בפרס הנחשק "סרט מלחמת הכוכבים השנוא ביותר של דיסני".
בכלל לא
(א) זה ממש לא המדד הכי טוב לאהבה של הקהל לסרט. למעשה זה בכלל לא מדד לכך (טוב או לא טוב).
(ב) הירידה בהכנסות של סופה"ש השני של "אחרוני הג'דיי" לא היתה בכלל קטסטרופה אלא ירידה צפויה לחלוטין *בהינתן החגים*. סופה"ש השני של "אחרוני הג'דיי" נפל על *ערב חג המולד* – ברור שאנשים לא הלכו לקולנוע באותו יום ראשון ה-24.12.2017 (הכנסות סופ"ש הן של שישי-ראשון).
בימים לאחר מכן (חג המולד עצמו וימי החופש שאחריו), שהם כן ימים שאנשים הולכים יותר לקונלוע, הסרט פיצה על זה וסה"כ ההכנסות לשבועיים הראשונים הראו ירידה סבירה ביותר לעומת ההתחלה. לא קטסטרופה ואפילו לא ירידה חריגה.
האינפלציה של הז'אנר עלומת רצח
מתבקש עוד כבר מאז ההצלחה של אוריינט אקספרס, לז'אנר הזה יש קהל לא ממש מנוצל (ומבוגר שהולך לקולנוע) ותעיד ההצלחה של הז'אנר בטלוויזיה
שכחתם לציין ששני הסרטים נשים קטנות ומרגלים
עלו כבר ב 25.12 ככה שבסיכום נשים קטנות כבר עם כ 30 מיליון דולר כך שהוא צפוי להיות ריווחי.
מרגלים כישלון בכל קנה מידה עם 22.2 מיליון דולר סה"כ
אז מה, ויל סמית' איבד את זה?
הייתה לו הצלחה מרשימה עם אלדין – אבל כמה היא באמת בזכותו? בסרטים אחרים לאחרונה נראה כי הוא לא מספק את הסחורה.