דוח קופות שבורות, 29.12.19: נשים קטנות, קופות גדולות

חג המולד הגיע, ואיתו מתנות לכל הסרטים הטובים בקופות. וגם: הסרטים הכי קופתיים בישראל ב-2019.

בארצות הברית עכשיו חופשת חג המולד, וכמה טוב לעדכן שאנשים ניצלו את הזמן הזה כדי ללכת לראות סרטים. למעשה כמות נכבדת של סרטים מראה עלייה מההכנסות של השבוע שעבר, תופעה שאנחנו בדרך כלל לא רואים. 

"מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר" הכניס בסוף השבוע האחרון 72 מיליון דולר. זאת ירידה של 59.2 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע שעבר – ירידה קצת יותר מתונה מהירידה של 67.5 אחוזים של "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" ככה שלא הכול אפל בעולם של מלחמת הכוכבים. למעשה הסרט הכניס ברחבי העולם כבר 725 מיליון דולר כך שבהתחשב בזה שהחג עוד לא נגמר והתחרות על משבצת הסרט עתיר התקציב לראות בחג היא די דלילה, יש סיכוי טוב שהסרט יגיע למיליארד דולר.

בחדשות הפחות טובות, הסרט יתקשה אפילו להגיע לשיאים של "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי". הסרט הכניס עד כה בארצות הברית, המעוז של מלחמת הכוכבים, רק 362 מיליון דולר ויתקשה להגיע ל-620 מיליון דולר של אחרוני הג'דיי. גם בשאר העולם ההתלהבות פחותה. למרות כל זה, הסרט רק צריך להכניס מיליארד כדי שיסתכלו עליו באופן חיובי. בהתחשב בזה ש"מלחמת הכוכבים" עם הסרטים האחרונים הפך למסורת של חג המולד, יש סיכוי טוב שזה יקרה.

במקום השני והשלישי אנחנו רואים סרטים ותיקים בטבלה ("ג'ומנג'י: השלב הבא" ו"לשבור את הקרח 2") ששניהם מציגים עליות של 30 אחוזים בהכנסות. ככה זה בתקופת החג, מסתבר. "ג'ומנג'י" לקח 35.3 מיליון דולר בסופ"ש האחרון, ואנה ואלזה הרוויחו 16.8, עוקפות בשנייה האחרונה את התחזיות ומטפסות למקום השלישי. 

העיבוד המחודש ל"נשים קטנות" של גרטה גרוויג ("ליידי בירד") נוחת במקום הרביעי. העיבוד לקלאסיקה כולל שמות די מפורסמים כמו סירשה רונן, אמה ווטסון, פלורנס פיו, טימותי שאלאמה, מריל סטריפ ולורן דרן שכולם עזרו לסרט להכניס 16.7 מיליון דולר. זה סכום לא רע בכלל עבור דרמה תקופתית רומנטית שעובדה לסרט כבר אינספור פעמים בעבר. אבל זה פחות טוב לסרט עם תקציב של 40 מיליון שעד כה לא הצליח להיכנס למעגל הפרסים באופן משמעותי מועמדויות בקטגוריות נחשבות באוסקר יוכלו לעזור מאוד לסרט בקופות ובינתיים הוא יכול להיות רגוע שהוא לא מבוכה עבור אף אחד מהשמות המעורבים. 

במקום החמישי, נמצא "מרגלים לא רגילים", עם פתיחה של 13.3 מיליון דולר, שזה נפילה על הפנים בכל מובן ודרך, ובטח כשהתקציב של הסרט היה 100 מיליון דולר. אאוץ'.

את העלייה הגדולה ביותר בטבלה ביצע "רצח כתוב היטב", שעלה ב-50%, הרוויח 9.8 מיליון דולר, והגיע לקו היעד המהולל של 100 מיליון דולר בארה"ב (ליתר דיוק – 110 מיליון דולר). עם הכנסות של 214 מיליון דולר ברחבי העולם על תקציב של  40 מיליון דולר אפשר להכריז על הסרט כהצלחה מסחררת ולנחש מה יהיו התוצאות של זה: עוד סרטי תעלומות רצח? צ'ק פתוח לריאן ג'ונסון? יותר סוודרים בסרטים?

כניסה חדשה נוספת לטבלה היא "יהלום לא מלוטש" במקום השביעי. מדובר בסרט שאצלנו יגיע רק בסוף ינואר לנטפליקס, שעוסק בסוחר תכשיטים מכור להימורים שעושה הימור אחד יותר מדי. הסרט מבויים על ידי האחים ספדי ("גוד טיים") ומעורר באזז בעקבות ההופעה האדירה (כך אומרים) של אדם סנדלר בתפקיד הראשי. אין ממש נתונים על תקציב הסרט, אבל עם הכנסות בסופ"ש של 9.5 מיליון דולר, והכנסות בארה"ב עד כה של 20 מיליון דולר פלוס עסקה במחיר כלשהו על הפצה של נטפליקס – קשה להאמין שהסרט הזה לא הצליח כבר לכסות את התקציב שלו ויותר.

אחרי כל ההצלחות הגדולות בטבלה, בואו נגיע אל הסרט שכולם אוהבים לשנוא: "קאטס". התקציב שלו הוא עדיין 95 מיליון דולר, וההכנסות שלו ברחבי העולם כולו עדיין לא מגרדות חצי מזה. הסרט הרוויח 4.8 מיליון דולר (ירידה של 27 אחוז – שזאת ירידה קטנה יחסית לסופ"ש שני, אבל עדיין ירידה בסופ"ש שבו רוב הסרטים מדווחים על עליות), וקיבל את הבשורות הרעות שיוניברסל הפסיקו לקדם אותו במירוץ האוסקר (מה שלא אומר שהוא לא יזכה בכל זאת במועמדות על סאונד או תפאורה). לא יום טוב להיות חתול, מה אני אגיד לכם. היה אפשר להתבאס על מה הכשלון יעשה לעתיד המחזמר בהוליווד, אבל תכלס בשנה הבאה יש כבר 4 מחזות זמר בפרופיל גבוה, אז אף אחד לא צריך ש"קאטס" יצליח כדי שנהנה מעוד כאלה. 

מתחתיו, בירידה הפיצית עד לא קיימת, יש את "פצצה", שדווקא ממשיך במסע האוסקרים שלו. הסרט גם הוא הרוויח 4.8 מיליון דולר, ובינו ובין "קאטס" הפרידו רק ששת אלפים דולר. במקום העשירי – "ריצ'ארד ג'ול", עם עליה של 19 אחוזים והכנסות של 3 מיליון דולר. האם עוד נראה אותו בשאר עונת הפרסים? אולי, אבל בטבלת שוברי הקופות כבר לא. 

בשבוע הבא יוצא רק סרט אחד בתפוצה רחבה – "הטינה", הרימייק לרימייק על הרוחות הנקמניות – הפעם בכיכובם של ג'ון צ'ו ומלא הבהלות ג'אמפסקייר-יות, ככל הנראה.

בחזית הישראלית של הקופות, וברוח סיכומי השנה, סינמסקופ מפרסם את רשימת הסרטים הכי קופתיים בישראל בשנה האחרונה. בלא-מפתיע-בכלל, הרשימה כולה צבועה בדיסני. אבל יחסית לרשימות מקבילות, הטעם הישראלי דווקא מתגלה כמגוון ומעניין. במקום הראשון"מלך האריות" שולט ביד רמה עם 1,160,000 כרטיסים (הראשון שחוצה את קו המיליון כרטיסים מאז "אווטאר"). מתחתיו במקום השני עם 600 אלף כרטיסים (וממשיכה הספירה), נמצא "לשבור את הקרח 2", ואת השלישיה הראשונה דיסני ממשיכים עם הרימייק ל"אלאדין" שעשה 590 אלף כרטיסים.

מתחת לשני אלה, שני תופעות העל של עולם הקומיקס, אבל לא בסדר הצפוי – במקום הרביעי, עם 570 אלף כרטיסים יש את "ג'וקר", ו"רק" במקום החמישי – "הנוקמים: סוף המשחק" עם 535,000 כרטיסים.

במקום השישי,  שלושה סרטים עשו 400,000 כרטיסים, אבל הם שונים אחד מהשני מאוד: "מהיר ועצבניהובס ושואו", "מחילה" ו"הספר הירוק". את עשרת הגדולים סוגרים שני המשכי האנימציה "צעצוע של סיפור 4"  ו"החיים הסודיים של חיות המחמד 2" עם 375,000 שניהם.