-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
סולטברן
Saltburn
שמו העברי של הסרט המצוין כאן אינו השם הרשמי שניתן לו על ידי המפיצים בארץ, וייתכן שהוא יופץ תחת שם אחר.
מתרחש בעיירת הקולג' סולטברן וסובב סביב מספר דמויות ומשפחות בעיירה.
תאריך הפצה בארה"ב: 01/12/2023
תאריך הפצה בישראל: 22/12/2023
התרגום שלכם או של האולפנים?
כי בהנחה ששם הסרט הוא באנגלית, התעתיק צריך להיות סוֹלטבֶּרן ולא סאלטבורן.
הסרט עשוי טוב: הוא מאד זורם ומאד יפה אבל גם מרגיש קצת חלול ועם ״מסר״ חרוש.
זה משעשע אבל לפני כמה שבועות צפיתי לראשונה ב״הכישרון של מר ריפלי״ וזה מדהים כמה קווי דמיון יש בין הסרטים. ולצערי, ״סולטברן״ הוא הסרט הפחות טוב מבין השניים.
100%, ואני צפיתי שוב בריפלי רק כמה ימים לפני הצפיה בזה.
(ל"ת)
הכישרון של מר ריפלי נשמר בצורה מדהימה
כנראה בעיקר כיוון שהוא מתרחש כמה עשרות שנים בעבר, ולכן היחס השמרני להומוסקסואליות, הבימוי והפסקול הקלאסיים מונעים ממנו להתיישן כמו מרבית הסרטים של אותה שנה, שצעקו "תראו כמה אני חדשני". וכן, הוא סרט יותר טוב מסולטברן, אבל זה ממש לא עלבון שלני.
זו בדיוק החוויה שלי
רק שאני ראיתי את מר ריפלי לפני כמה חודשים.
לסולטברן כן יש מעלות משל עצמו כמו הסטייל שלן והאלמנט של ההכחשה, אבל בסופו של דבר הסרט סובל מאוד מההשוואה הזו, היה עדיף אם היה מתנתק קצת יותר מקו העלילה הדומה.
סרט שטחי וטיפשי, סך הכל.
בטח יהיו אנשים שצופים בו ויחשבו שהם צופים בדרט איכות בלי להבין שזה בכלל טראש.
טוב, נעמה לא צחקה לגבי הצילום
לכאורה הסגנון הוא בדיוק מה שאני סולד ממנו – פריים ריבועי, צבעוניות של אינסטגרם וצילום סופר סטטי (למרות שהמצלמה יודעת גם לנוע כשצריך). אבל כמות הפריימים המדהימים פה היא פשוט חסרת תקדים. אפילו פריימים שבמרכזם כיור מכוסה קיא מצליחים להיות תאווה לעיניים. אני מניח שאוסקר הצילום ילך לבחירה שמרנית יותר כמו אופנאיימר או רוצחי פרח הירח, אבל זה לחלוטין יהיה שוד של העבודה שלינוס סנדגרן עושה כאן.
לגבי כל השאר, מסכים עם הטענה שלתסריט יש מידה של שטחיות, או לפחות הוא די חרוש. בעיקר הרגיז אותי שהסרט "מסתיר" פרטים מהצופה כדי לכאורה להפתיע, רק כדי לקבל תפניות עלילה מאוד מאוד צפויות. ובכל זאת, קיוהן מעולה כהרגלו, וג'ייקוב אלורדי מצליח אשכרה להיות משכנע בתפקיד ה"הבחור הקליל שכולם מאוהבים בו" בלי לייצר תחושה של דושיות בלתי נסבלת. מה שכן, מוזר שפנל שכתבה את התסריט לא הצליחה למצוא תפקיד נורמלי לנשים בקאסט הנהדר שאספה (התפקיד של מוליגן פשוט מעליב, ושאר הנשים יוצאות תלותיות וחלשות).
ובכל זאת, בשקלול הכללי, אני מעדיך את הסרט הזה, גם אם רק בזכות העבודה של סנדגרן, על פני אופנהיימר או רוצחי פרח הירח המהודקים יותר, אבל הזהירים הרבה יותר.
תקשיבו יחסית למיעוט התגובות יש פה התייחסויות מדויקות ומאירות עיניים. אבל איך הצלחתם לא להתייחס לסצינת הסיום?!
זאת לא תחרות
ואלה שתי סצנות שונות מאוד.
עשוי ומשוחק ממש ממש טוב
בארי קיוהאן פשוט אדיר פה, האוסקר השנה כנראה שמור קיליאן מרפי אבל בארי חייב לקבל מועמדות לפחות, מה הסיכוי לזה?
הסרט קצת מאבד עניין בחצי שעה האחרונה שלו והסצינה בסוף (בבית חולים) הייתה לדעתי לא טובה ומביכה קצת, שופכת אור על דברים שהיו ברורים לחלוטין לצופה אבל מתייחס לזה כגילויים מפתיעים.
חוויה מעניינת שווה לראות.
אוקיי, יש בדף הזה כמה וכמה תגובות
שמזכירות את בארי קיוגן, וכולן כותבות את השם שלו כאילו לא מבטאים את ה-G. גם השם שלו ברשימת השחקנים מופיע כך. אבל אני שומעת את השם שלו כבר שנים באיזכורים במדיה ותמיד מבטאים אותו קיוגן/קיוגאן, לא קיוהן ולא קיוהאן.
חשבתי לרגע שאולי הוטעיתי עד היום, אבל לא. מבטאים את השם שלו עם G, לפי איך שהוא עצמו מבטא אותו. זה חריג לעומת שמות איריים אחרים עם G אז אפילו שאלו אותו לגביי זה והוא אישר שהוא אומר את השם עם G.
להלן – הוכחה.
תודה על הלינק.
זה תמיד מזכיר לי את סטיבן יאן שכולם מתעקשים לכתוב בתור יאון בעברית.