1.כיוון שאין הרבה חדשות חדשותיות במיוחד הודות לשביתה, הפוסט הזה יהיה רווי בשטויות. כמו, למשל, סרטון, הפעם כזה שמסביר מדוע "אני, קלאודיוס" זו סדרה פורצת דרך בכל הקשור לצילום ובימוי בהתחשב במגבלות התקציב שלה.
הסרטון מעניין. לא צפיתי מעולם ב"אני, קלאודיוס" ועכשיו יש לי חשק. עם זאת, אני ממש לא אוהב את זה שכדי להעביר רעיון מוכרחים לרדת על יצירות אחרות. העובדה שלסדרות כמו "משחקי הכס", "רומא" והפקות נוספות יש תקציב גבוה לא בהכרח אומרת שאין מאחוריהן חזון ויזואלי ובימוי מוצלח משל עצמן.
מלבד זאת אני סבור שיש להרוס את קרתגו.
2. אתר "סדרות" ירד מהאוויר, וכיוון שאנחנו פה בעין הדג בספיישל קיץ שהנושא שלו הוא לעצבן אנשים, אגיד (בדומה לכתבה החד-צדדית של כאן 11) שאני דווקא לא כזה נגד.
לא בגלל עניין הפיראטיות כמובן כי, ובכן… זה יהיה קצת (מאוד) צבוע מצדי להתלונן על משהו כמו פיראטיות, לא? אלא בגלל הסחיזם. אוטומטית אני משייך כל מי שצופה בתכנים באתר "סדרות" לבומרים. חבר'ה, לא שמעתם על טורנטים? אין לכם סטנדרטים?
מגיני האתר טוענים שזו הדרך היחידה שלהם לצפות בתכנים ישנים, כאלה שאי אפשר לצפות בהם יותר באף מקום אחר. על זה אגיד: נו באמת. הטענה הזו נכונה עבור אחוז מסוים מאוד וקטן מאוד של גולשים. רוב רובם של גולשי האתר לא מגיעים לשם כי אבוי, אסון, זו הדרך היחידה לראות "מנהרת הזמן"! אלא בשביל לראות את הסדרות החדשות של הוט, יס, HBO וערוץ דיסני ג'וניור.
טענה נוספת שעולה וחוזרת היא המחיר. גם בכתבה מבית "כאן" עלתה השאלה מדוע לשלם 200 שקל בחודש לגופי התקשורת, ויודעים מה, אני מסכים. אין סיבה לשלם 200 שקל לגופי התקשורת. חבילה סטנדרטית של נטפליקס ב-HD עולה 55 שקלים (נכון שיש חבילה יקרה יותר ב-4K אבל אם אתם צופים ב"סדרות" כנראה איכות היא לא בראש מעייניכם). פריים וידאו? 23 שקל. דיסני פלוס זה כיום 34 שקלים (אם משלמים מראש לשנה) ואפל טי וי פלוס 25 שקלים. הגענו ל-137 שקלים לארבע פלטפורמות סטרימינג שונות, מכולן אפשר להתנתק בלחיצת כפתור ולהתחבר שוב רק כשיש משהו שאתם חייבים לראות. נטפליקס בחודש אחד (למשל) ודיסני פלוס בחודש אחר ותראו איך החשבון החודשי שלכם מתכווץ משמעותית.
שוב, אני לא שופט אף אחד שמוריד, ותמיד בעד הורדת מחירים. פשוט, שוב, המשתמש הממוצע של "סדרות" הוא לא הומלס או משפחה קשת יום שמחפשת רגע של הנאה בסוף היום. אני מכבד כל דרך לחסוך בימים יקרים אלה, אבל "סדרות" זה לא אתר של לוחמי צדק שלוחמים עבור שיוויון הזדמנויות בהזרמת תכנים לכולם. לא, אתר "סדרות" הוא עסק, מהסוג שעושה כסף. וזה כבר פשוט לזרוע מלח על הפצעים. יש הרבה טיעונים בעד ונגד פיראטיות, אבל ברגע שעושים כסף מתכנים שלא שייכים לכם – הקרקע הפורייה עליה מתנהל הדיון הופכת למזוהמת.
אז להתראות, אתר "סדרות", ותודה שנתת הזדמנות לכל נדכי הארץ לצפות בלופים בפרקים אבודים של "העולם הערב" או משהו.
מלבד זאת אני סבור שיש להרוס את אתר סדרותגו.
3.תיראו מופתעים, וורנר דוחים סרטים: "חולית: חלק שני" נדחה ל-15 במרץ 2024, מה שאומר שהאולפנים מעדיפים להפסיד המון כסף (ואולי את האוסקר) על לשלם סוף סוף לתסריטאים והשחקנים. לצערי, הדחיה הזו של "חולית" גרמה לסרט שציפיתי לו יותר, "שר הטבעות: מלחמת הרוהירים", לזוז מהתאריך הקודם שלו באפריל היישר לזרועות דצמבר 2024. ונוסף לשני אלה, גם "גודזילה נגד קונג 2" זז 13 חודשים שלמים אל אפריל 2024 (מה שאומר שהוא יוקרן חודש לפני "פיוריוסה". איזו עונה נהדרת זו תהיה לחובבי אקשן).
למרבה ההפתעה, "הנזירה 2" "וונקה", "אקוומן ותחרות האצות הגדולה" והגרסה החדשה של "הצבע ארגמן" עדיין מתוכננים, נכון לכתיבת שורות אלו, לצאת במהלך השנה. האם זה אומר שוורנר מאמינים בסרטים האלה או ההפך הגמור? תהיה התשובה אשר תהיה, ערוץ היוטיוב Man Carrying Thing סיכם בפחות מדקה את המנטליות של האולפנים בימים אלה.
מלבד זאת אני סבור שיש לדחות את קרתגו.
4. טריילר לניסיון הבא של בראדלי קופר בכיוון האוסקר, "מאסטרו" על פי חייו של צביקה פיק.
מוזר, משום מה צביקה פיק נראה פה כמו ליאונרד ברנשטיין.
בכל מקרה, הטריילר כבר הספיק לעשות כותרות בגלל האף המלאכותי של קופר, תוך האשמות של קופר וצוות הסרט באנטישמיות מסוימת שבה "יהודי = אף עצום". ויותר מזה, יש הטוענים שלא רק שזה אנטישמי, זה גם לא נכון. מצד שני, משפחתו של ברנשטיין די זורמת עם העסק.
בכל מקרה, אנחנו יודעים איך כל יסתיים – באוסקר לאיפור הטוב ביותר.
מלבד זאת אני סבור שיש להרוס את קופרתגו.
5. וכמה ידיעות טלוויזיה קצרות:
הולו ביטלו את "קתרינה" (The Great) עם אל פנינג וניקולס הולט אחרי 3 עונות, מה שחבל כי תכננתי לצפות בה ועכשיו זה כבר לא יקרה. נוסף על כך, ב-HBO ביטלו את "האיידול" בה לא תכננתי לצפות גם אם כן היו מאשרים עונה נוספת.
ואם כבר HBO, בנטפליקס יעלו בספטמבר את "אחים לנשק" ו"הפסיפיק" המיתולוגיות של ערוץ הכבלים כחלק מהמהלך של וורנר ו-HBO לפזר תכני עבר ידועים אצל המתחרים, בתקווה לעשות עוד כסף. כרגע מדובר על נטפליקס בארה"ב בלבד אבל לכו תדעו מה יוליד יום.
עונה 7 של "ריק ומורטי" (הראשונה ללא מעורבות היוצר והמדבב הראשי ג'סטין רוילנד) תעלה ב-15 באוקטובר (ויש גם פוסטר מגניב בהשראת "בחורים רעים") ועונה 2 של "לו הייתי פיראט" (כן, זאת "Our Flag Means Death") תעלה ב-5 באוקטובר (ויש גם טיזר חדש. הם ממש מתמקדים באספקט הרומנטיקה הפעם, הא?) כשהיא מחוזקת במיני דרייבר בתור אן בוני. הייתי אומר משהו על זה שאן בוני מתה בגיל 23 ומיני דרייבר בת 53, אבל תבדקו בן כמה היה סטיד בונט כשהוא מת ובן כמה ריס דרבי, ותבינו שגילאים זה לא משהו שלסדרה הזו אכפת מהם.
מלבד זאת אני עדיין סבור שיש להרוס את קרתגו.
6. השבוע שותף פוסט בסטטוסים מצייצים (אמרתי לכם שאנחנו בתקופת חדשות יבשה) של אֵם טריה שהלינה על כך שבפלאנט אילצו אותה לשלם על הכרטיס של התינוק שלה בן השבועיים וחצי. ובכן, במסגרת ספיישל הקיץ של "עין הדג" בו אנו מעצבנים אנשים… היי!
לא אכנס לעניין הצדק החברתי והאם ראוי או לא ראוי להביא לקולנוע תינוק שעשוי להפריע לאחרים ששילמו על כרטיס, רובם רק רוצים לראות סרט בשקט. גם לא אתייחס למדיניות של בתי הקולנוע לשלם על יצור אנושי שחולק מושב עם אימא שלו (נשאלת השאלה: כשאנחנו נכנסים לבית קולנוע, אנחנו משלמים על הזכות להיכנס או שאנחנו "משכירים" מושב?). לא לא, אני פה רק כדי להתייחס לטובת הילד.
אוזניים של עוללים רכים בשנים עדיין מתפתחות, מה שאומר שהזאטוטים המסכנים האלה אקסטרה רגישים לכל צליל. לכן, וזאת יגיד כל רופא (חוץ מדוקטור שקשוקה, גיליתי בדרך הקשה שאין לו תואר ברפואה): חשיפה של תינוקות לטווח צלילים של 70-80 דציבלים ומעלה עשויה להוביל לבעיות שמיעה.
כמובן שחשיפה רגעית לטווח שכזה לא תעשה כלום, אחרת כל התינוקות בעולם היו מתחרשים בגלל שואב אבק, אבל מספיקה רבע שעה בלבד כדי לגרום להם נזק. ועכשיו, דמיינו לְמה עשויה להוביל חשיפה של תינוק לסרט בקולנוע בן שעתיים (וחמור מכך, של כריסטופר נולאן)? הרעש הממוצע באולמות קולנוע עומד כיום על 85 דציבלים, והקרנות מסוימות עשויות אף לחצות את רף 100 הדציבלים! לדעתי, מאותה סיבה שלא תכניסו תינוק למתקן האנקונדה בלונה פארק תל-אביב, הגיעה העת גם פה להגבלת גיל באולמות קולנוע.
לכן, צדק חברתי (חשוב ככל שיהיה) פחות רלוונטי כשזה נוגע לעניינים רפואיים. זה מאוד פשוט: עדיף לא לעשות נזק לתינוקות. אישית חיכיתי עד שהגדולה שלי תהיה בת 3.5 לפני שהבאתי אותה לראשונה בחייה לבית קולנוע ("מפרץ ההרפתקאות: הסרט", לתוהים) וגם אז הייתי פקעת עצבים ובחששות מכל בום שיצא ממערכת הסראונד. לא שאני מאמין חלילה שפלאנט פעלו פה מתוך עיקרון טובת הילד, אבל במקרה הזה אני בצד שלהם (וליח"צ של סינמה סיטי שהגיבו לאותה אימא שהיא מוזמנת עם התינוק שלה לכל הקרנה: תודה שנתתם עוד סיבה לא להתקרב לאולמות שלכם).
[מקורות, כדי שלא תגידו שאני מקריץ מידע: פה, פה, פה וגם פה ותעשו גוגל בעצמכם, בחייאת רבאק.]
מלבד זאת אני סבור שיש להרוס את האוזניים העדינות של קרתגו.
6. טיזר ראשון ל"סולטבורן" של הבמאית אמרלד פנל, שאמנם ביימה עד כה רק סרט אחד באורך מלא, אבל הסרט הזה היה "צעירה מבטיחה" אז אולי שווה לעקוב אחרי הקריירה שלה.
מצד אחד, זה נראה כמו עוד סרט מז'אנר ה-"חחח שיזדיינו העשירים". מצד שני, בארי קיוהן, ג'ייקוב אלורדי ורוזמונד פייק פה (ולפחות שניים מהשמות האלה מרגשים אותי. אתן לכם לבד לנחש אילו) והסרט כן נראה… יפה, לכל הפחות. עוד אין תאריך הפצה בישראל אבל בארה"ב הוא צפוי לצאת בהפצה מצומצמת בסוף נובמבר ובהפצה רחבה בתחילת דצמבר על-ידי אמזון ו-MGM (ואין לי מושג האם "הפצה רחבה" = פריים וידאו. אמזון, תהיו ברורים).
מלבד זאת אני סבור שיש להרוס את סולטבורגו.
7. עובדי מחלקות האפקטים של דיסני בדרך להתאגד? לא יודע, אולי. מעל 80% מעובדי 18 מחלקות האפקטים של דיסני הצביעו בעד הרצון שלהם להתאגד, וזאת כשבועיים אחרי שעובדי מחלקות האפקטים במארוול הצביעו על רצון דומה. שיהיה להם בהצלחה, אבל מהיכרות עם דיסני ושיטות העבודה המפוקפקות שלה, יש מצב שהם פשוט יוחלפו בעובדים אחרים (…מה שלא היה קורה אם הם היו מאוגדים).
מלבד זאת אני סבור שיש לקרות את הרסגו.
8. טיזר ראשון ל"הרוצח" של דיוויד פינצ'ר שמתרכז, כמו רוב הטריילרים של דיוויד פינצ'ר, בכמה הסרט הזה יהיה מגניב ויפה. אבל אני בעיקר מברך את חזרתו של מייקל פסבנדר לאור הזרקורים (מזכיר שגם "הגול הבא מנצח" יצא בעוד מספר חודשים) כי לא יודע אם הבחנתם, אבל הסרט האחרון בו השתתף היה "אקס-מן: הפניקס האפלה", וזה היה ב-2019. אפילו הקורונה לא הומצאה אז!
10 בנובמבר בנטפליקס, ולפי התיאור בעמוד היוטיוב עצמו גם ב"בבתי קולנוע נבחרים". שימו לב שהם לא כתבו "ישראל" אז מי יודע, אולי הם ישלחו אתכם למדגסקר.
מלבד זאת אני סמור. כמו כן, יש להרוס את קרתגו.
9. אם כבר "הרוצח": בדרך כלל פוסטרים הם לא משהו שאני נוהג לפרסם פה כי זה לא כזה מעניין, אבל תקופת חדשות יבשה וכו' וכו', וחוץ מזה שיצאו כמה פוסטרים מהממים לאחרונה: "הרוצח" שאותו הזכרתי קודם קיבל פוסטר שארצה לתלות בסלון; "הסיפור המופלא של הנרי שוגר" של וס אנדרסון (27 בספטמבר בנטפליקס) קיבל פוסטר שארצה לתלות בחדר שינה (עם בנדיקט קמברבץ' שמשחזר את פוזת דוקטור סטריינג' שלו) ו"נפוליאון" של רידלי סקוט (21 בנובמבר בבתי הקולנוע, בהמשך באפל טי וי פלוס) זכה לפוסטר מהמם עם ונסה קירבי, כזה שמצטרף לפוסטרים המהממים האחרים של הסרט.
מלבד זאת, שיט, שכחתי, זה על הקצה הלשון שלי. רגע רגע רגע. שנייה. חכו, אני ממש עוד רגע אזכר. נו. נוווווווווו.
10. בדקו את השאסי, נקו את הדוושות ועוד קלישאות של מכוניות: טיזר של "סיפור גראן טוריסמו: פרארי" עלה לאוויר.
טוב, מודה שלא מבין מה היה בוער למייקל מאן לחזור מפגרה בת 8 שנים כדי לעשות סרט מכוניות אבל מה אני מבין, אולי זה יהיה טוב. חג המולד בבתי הקולנוע.
מלבד זאת אני סבור שיש לקנות פרארי אם יש לכם כסף. כדי שנוכל לנסוע מהר לקרתגו. ולהשמיד אותה.
11. אחרי שהיו כלואות בכלא הסטרימינג, בדיסני סוף סוף נכנעים לדרישת הקהל (או שמא הם נלחצים מהיעדר תזרים מזומנים יציב) ומשחררים לבלו ריי סדרות שהיו עד כה זמינות (חוקית) רק בדיסני פלוס: "וונדה-ויז'ן", "לוקי" ועונות 1-2 של "המנדלוריאן" (כלומר שתי העונות הטובות). הידיעה הזו מגיעה אחרי שבדיסני החליטו לשחרר בפורמט הביתי גם את "הטרף" שהיה זמין עד כה רק בדיסני ובהולו (ובטח גם ב"סדרות").
אם נתעלם לרגע מהמחיר (200 שקל פר עונה? זה נורמלי?) החדשות כמובן נהדרות, בעיקר אחרי שאותה חברה הודיעה לא מכבר שהיא יוצאת משוק הבלו-ריי וה-DVD באוסטרליה (לא שאכפת לי יותר מדי מאוסטרליה, פשוט צעדים כאלה מבשרים לרוב על מה שיקרה במדינות נוספות במורד הדרך). אני רק מקווה ש"אנדור" תזכה להוצאה דומה כי זו תכלס הסדרה היחידה שאכפת לי ממנה, מעצם היותה היחידה שטובה באמת.
מלבד זאת אני סבור שיש להרוס את קרתגו במהדורת במאי מיוחדת, שחזור 8K.
12. טריילר ל"רסטין" על חייו של פעיל זכויות האדם בייארד רסטין, עם קולמן דומינגו בתפקיד הראשי וכריס רוק בתור פעיל זכויות האדם רוי וילקינס.
כמו הסרט הקודם של של ג'ורג' סי. וולף, "הבלוז של מא רייני", גם "רסטין" נראה כמו אפוס גדול, מושקע, ש"אני רוצה אוסקר" כתוב לו על המצח. עם זאת, בניגוד לפעם הקודמת, כרגע כל הכוכבים בו חיים ובואו נקווה שזה יישאר ככה.
מלבד זאת אני סבור שיש להרוס את קרתגו.
13. האקדמיה ללשון העברית התייחסו לעניין שלא ידעתי שהציק לי עד שהם התייחסו אליו: האם "תלת־ממד" כותבים עם א' או ע'? סתם סתם, האם זה "תלת־ממד" או "תלת־מימד"? תלת־ממד. תלת־ממד זו התשובה.
אמרתי לכם שתקופת חדשות דלה!
מלבד זאת אני סבור שיש להרוס את קרתגו. ב-4DX.
14. סטנלי קובריק (הבריטי, יש לציין) מתלונן על הפסקות התה הרבות של הצוות הבריטי על הסט של "פול מטאל":
מה שמזכיר לי, אני סבור שצריך להשמיד את קרתגו.
אבל אחרי הפסקה לשתיית תה.
15. אוקיי, חזרתי.
אחרי שהתמודדו עם האוסקר, בסריטה עושים כבוד לקולנוע המקומי וסוקרים את כל זוכי פרס אופיר לסרט הטוב ביותר, כולל הטקסים של אותה שנה. זה יותר קשה משזה נשמע, בהתחשב בכך שהרבה מהמידע הזה לא נגיש וכולל כל מיני יציאות מוזרות.
בכל מקרה, הם נמצאים שם כרגע בשנות התשעים ועושים את דרכם אט אט לימינו. שווה לעקוב.
מלבד זאת אני סבור שיש להרוס את "קרתגו".
16. טריילר רשמי ל"Foe", סרט חדש של גרת' דיוויס ("סארו – הדרך הביתה") בהפקת אמזון, ובו סירשה רונאן ופול מסקל מגלמים זוג נשוי שחייו משתנים כשזר מגיע לחווה שבה הם מתגוררים, ומודיע לבעל שהוא יעבור לתחנת חלל והאישה תישאר לגור עם רובוט. זו לא עלילת אחד הפרקים של "מראה שחורה" בעונה האחרונה?
הסרט יעלה באוקטובר הקרוב, ושוב לא לגמרי ברור לי אם אמזון ישחררו אותו ישר בפריים וידאו או שהוא קודם עובר בקולנוע.
מלבד זאת אני סבור שיש להשמיד, להרוג, ולאבד את כל היהודים בקרתגו. וגם את קרתגו עצמה.
17. אינדיוייר ערכו רשימה של 100 סרטים משנות השמונים ובטעות קראו לה "הטובים ביותר" ולא "אחלה סרטים שכדאי לראות בגדול". אחרת אין לי איך להסביר איך "הנסיכה הקסומה" פשוט לא שם. זה לא עלבון ל"עשה את הדבר הנכון" (שבמקום הראשון) או שאר העשירייה ("מישימה", "היצור", "פריז, טקסס", "שואה", "השכן הקסום שלי טוטורו", "עוברת אורח", בין השאר) או הסרטים האחרים – פשוט… באמת?
מלבד זאת, למישהו יש חמש שקל להגיע לקרתגו? אני פשוט סבור שיש להשמיד אותה ובדיוק חסר לי.
18. טיזר חדש (בן 3 דקות וחצי, עלק "טיזר") לפרויקט של זאק סניידר, טיזר שהוצג לראשונה בכנס גיימינג. על פניו, העניין די פניו תמוה, לא? כי מה הקשר בין החדש של זאק סניידר למשחקי וידאו? אבל, ובכן, צפו רגע ונדבר.
אז כן. זאק סניידר אומנם מבטיח שמדובר בסרט אמיתי (בן שני חלקים), אבל כרגע זה נראה כמו סרטון תדמית שנוצר על ידי סטודיו משחקים ושמיועד לבעלי מניות, ופחות כמו משהו שארצה לשבת מולו 5 שעות (שזה הזמן שאני מנחש שיהיה האורך של כל חלק). בכל אופן, ה"בלייד ראנר: חולית מכה שנית" הזה יעלה בשני חלקים בנטפליקס בדצמבר ובאפריל.
ולפני שנמשיך, תחרות נושאת פרסים: הגיבו כמה סרטי "חלק 1" עולים לדעתכם ב-2023. המנחש נכונה יזכה בחמציץ.
מלבד זאת, אני סבור: חלק 1 – השמדת קרתגו.
19. ולסיום, לא קשור לקולנוע או טלוויזיה או לשום דבר תכלס אבל מגיע לכם קצת אושר בחיים, מוזיקה טובה, וקצב שהוא מרוצה.
לפני מספר שבועות, הקומיקאי האמריקאי קייל גורדון הוציא (תחת הדמות שלו DJ Crazy Times) סרטון פרודי קצר בטיק טוק של כל קליפ דאנס-פופ אירופאי משנות ה-90 אי פעם – לרבות האנגלית השבורה. הפופולריות של הקליפ התפוצצה, וגורדון הפיק קליפ באורך מלא של יצירת המופת הזו. התוצאה לפניכם (זהירות, ממכר):
בנות הן הבחורים האהובים עליי גם.
מלבד זאת, אני סבור שהפתרון לבעיות העולם הוא שלום עולמי.
והשמדת קרתגו.
Ceterum censeo Piscis Oculus esse delendam
(ל"ת)
למה שלא תראה את The Great? שלוש עונות זה מכובד.
אני בהחלט מתכנן לצפות בה וקשה לי להאמין שסדרה כזאת נגמרה בקליף האנגר בעונתה השלישית.
כמו כן סרט על אנצו פרארי עם אדם דרייבר ובבימויו של מייקל מאן זה אש.
כמו כן 2, רבל מון נראה כמו חרא.
לא יודע
מהתגובות שקראתי עולה שהסדרה נעצרה בחתיכת קליפהאנגר משמעותי.
לא ממש
העונה האחרונה סגרה יפה את הקשת העלילתית של שלוש העונות הראשונות. אפילו קצת תהיתי איך הם מתכוונים להמשיך משם.
לכל מי שמתלבט – תראו את The Great, היא פנטסטית.
הסדרה נגמרה בנקודה מאוד הולמת לעצור בה
בדיוק בסיום הגיוני לקשת העלילתית של קתרין וסגירה או נקודת עצירה מספקת לכל קווי העלילה של הדמויות האחרות.
כך שאם תכננת לראות אותה, אין סיבה שהביטול שלה ימנע ממך את זה.
אז אתר "סדרות"
כן, הוא היה זבל בלי סטנדרטים. כן, זה היה סוג של עסק לכל דבר שמגלגל סכומים שכנראה לעולם לא נדע בדיוק מה הם, ורחוק מאיזה אידיאל "רובין הוד"י. כן, להרבה אנשים שמעורבים שם נשמע שמגיעות תביעות הענק האלו.
אבל כשמערכות לא מתפקדות נוצרים כל מיני עיוותים, ולא סתם בישראל נוצר האתר הדי ייחודי הזה. שנים ארוכות לתוך "עידן האינטרנט" ו"זרם התוכן האינסופי" החברות בארץ התנהגו כאילו כלום לא קרה ואין שום סיבה לעשות שינויים במודלים שלהם.
באמריקה במיוחד רשתות הברודקאסט אימצו את האינטרנט מהר והעלו ארכיונים שלמים לנגנים מתפקדים ומאוד נוחים. היחידים שהשכילו לעשות את זה בארץ היו האנשים בתאגיד השידור. שאר הגופים בקושי העלו דברים, לאתרים בקושי מתפקדים, ורק לאחרונה קצת עברו לאפליקציות שגם הן די איומות.
ואז נתקענו שנים ארוכות בארץ כשהגישה היחידה לספריות ענק מקיפות כאלה היא עדיין מנויים ב-200 שקל להוט או יס. הסטיגמה הזאת קצת נשברה בשנים האחרונות עם כניסה של כמה אפליקציות סטרימינג בעיקר מחו"ל, אבל אנחנו רחוקים מלהיות במצב של אמריקה.
גם חסר המון מידע בעברית. מהר, איפה אני יכול לראות פרק ספציפי של "בובספוג" מדובב? איפה אפשר לראות היום את "הומלנד" חוקית בעברית? חיפשתי עכשיו בגוגל והכי קרוב לתשובה זה עמוד ישן של "יס", אז בואו נעשה מנוי ב-200 שקל ליס+, כי לא כתוב אם זה גם בסטינג הזולה יותר, ואז נגלה שהסדרה לא שם.
סבבה, עברו כמה שנים מ"הומלנד". בואו נדבר על "יורשים", אולי הסדרה הכי מדוברת של 2023 שנגמרה לפני כמה חודשים. קל לאנשים שפה באתר לדעת שהסדרות של HBO זמינות בהוט, יס וסלקום, אבל בנאדם ממוצע לא זוכר דברים כאלה. מכניסים לגוגל "יורשים" והכי קרוב בעמוד הראשון זה יס, שוב 200 שקל בחודש. כשמחפשים "יורשים לצפייה" רואים שבנקסט, אפליקציה מחורבנת להפליא ויקרה יותר מנטפליקס, יש את עונות 1-3 בלי 4, ושתי תוצאות למטה כבר מופיע אתר "סדרות".
באנגלית אני יכול לגגל Holmeland Watch או Succession וכל התוצאות הראשונות זה אפליקציות נוחות וזולות, וזה נכון כמעט לכל סרט וסדרה. זה לא קרה סתם. החברות האלו שמו הרבה כסף על בנייה של קטלוגים נגישים ואז עוד כסף כדי שיצוצו ראשונים בכל חיפוש. החברות הישראליות מפגרות מאחוריהן בעשרות שנים.
לוואקום הענק הזה אתר "סדרות" נכנס. כל מה שאתה רוצה במקום אחד, עם אפליקציה יחסית נוחה, במחיר יחסית זול. שוב, אתר זבל לא חוקי שראוי לרדיפה וסגירה. אבל זה לא קרה סתם בגלל "ישראלים קמצנים". יש לחברות הטלוויזיה הישראליות חלק גדול בהקמה שלו.
ובקטנה:
כתבים ישראלים (לא האתר הזה), די לבלוע את היח"צ של זיר"ה על זה שהמרדף הזה היה "סרט מתח סייברי". סדרות הם לא האקרים מתוחכמים שהשיגו פרקים של "בית הדרקון" או "טהרן" (גם האנשים שעשו את זה לא בדיוק ההאקרים הכי מתוחכמים, אבל נגיד).
לא סתם יש מערך קטינים ש"מקליט" (כלומר מצלם מסך בטלפון) דברים, ולא סתם כשנכנסים לעומק על איך תפסו את השרתים מגלים שזה לא היה קשה במיוחד. לא קשה לחקור קצת על פיראטיות ישראלית ואיך היא עובדת.
מבין את הנקודה שלך
אבל נתת דוגמאות לסדרות שמאוד קל למצוא בסטרימינג. כל שמונה העונות של הומלנד בדיסני+.
ועם כל הכבוד תכני HBO, ספציפית בישראל וספציפית החדשים, זה הדבר הכי קל למצוא לאור ההסכמים של HBO עם ספקי תוכן בארץ.
אוקיי, אז אם דיסני ישראל והחברות שבהסכם עם HBO רוצות שיבחרו בהן
שיפתחו את הארנק ויטרחו להנגיש את המידע הזה, ואז אולי יהיה פה שינוי. הנה התוצאות הראשונות כשמחפשים "הומלנד לצפייה" והתוצאות הראשונות כשמחפשים Homeland Watch. דווקא באנגלית יש קישור לדיסני+, אבל זה לקטלוג האמריקאי שחסום לנו. בעברית צצה עונה 5 באמזון פריים בלינק שלא עובד. הנה של "יורשים". אחרי זה פלא שאנשים הולכים לאתרים כמו "סדרות".
אחלה ש"אנשים כמונו" יודעים איפה זה HBO ומה בדיסני+. המידע הזה לא נגיש בשיט בעברית ואז כל המלצה בסוף מגיעה לאתר סדרות. למה שבנאדם ממוצע שקיבל בארוחת צהריים במשרד המלצה על סדרה ייצא למסע לחפש אותה? אפילו לפני 20 שנה זה היה יותר קל, היית הולך לחנות דיסקים.
קל מאוד לאפליקציה כמו "סדרות" לצמוח בתנאים כאלה.
כשאני רוצה לראות משהו
אני מגגלת את שם הסרט/סדרה ו-where to stream ומקבלת אחד מכמה אתרים שאני בחיים לא מצליחה לזכור בשם, שמפרטים את כל האופציות בתשלום או בחינם. לא תמיד זה 100% מעודכן אבל בדרך כלל כן. יש כל מיני סרטים כייפיים לימים גשומים (אל תשאלו, גשום בארה"ב הרבה) שיצא לי לראות כבר בנטפליקס, אמזון והולו כי הם זזים כל פעם לאחת מהאופציות, כך שאתרי האינפורמציה האלו מאוד נוחים.
והדבר הזה בהחלט חסר מאוד עם תכנים ישראליים, קודם כל בשירותים הישראליים אבל גם בכללי. למשל חזרות נמצא בהולו, גיליתי את זה בטעות לגמרי ואני בטוחה שעוד תכנים ישראלים זמינים לי ואני בכלל לא יודעת כי ממש קשה לחפש אותם.
אגב, לנושא הכללי יותר של אתר סדרות וסטרימינג- מכיוון שתכנים ישראלים ברובם סגורים בפני, אתר סדרות היה פתרון נח- אע"פ שבעייתי עם המסרים הפוליטיים והמסחריים המוזרים שהעלו בבאנר שלהם, או הבחירה לא להעלות תכנים מסויימים.
עם מותו של האתר, נשברתי ועשיתי מנוי לשירות VPN. יש לי אפס הבנה בתחום, לכן הלכתי על המומלץ ע"פ חברים (surf shark) אחרי שהשקעתי 5 דקות לסקר השוואתי בינו לבין עוד שתי אופציות שהומלצו על ידי חברים. מנוי לשנתיים עולה סכום די סמלי. אני עדיין לומדת איך בדיוק ממצים את הפוטנציאל של הדבר הזה, אבל היי- לומדת תוך כדי צפיה בבואו לאכול איתי (עונה די חלשה, חבל)
כמו כן, לאדם הממוצע אין עניין בטורנטים.
טורנטים ב-2023 זה קשה בגלל שהאולפנים רודפים אותם חזק יותר מאז עליית הסטרימינג.
אתרים נסגרים ועוברים לכתובות אחרות, צריך חוסמי פרסומות טובים כי האתרים האלה שורצים ברוגלה. זה באסה להתעסק בזה בימנו. אלא אם כן אתה רשום לאתר טורנטים פרימיום שגובה ממך דמי תשלום.
אתרי הפרמיום לא גובים תשלום
(ל"ת)
אני לא רוצה לנקוב בשמות אבל יש כאלה שכן.
(ל"ת)
כמעט לכל אתר טורנטים סגור היום יש "מערכת תרומות"
אפשר להסתדר אם משיגים הזמנות מאנשים שכבר בפנים וטורחים להמשיך לשתף אחרי סיום ההורדה, או שאפשר "לתרום לאתר" בתמורה להזמנה ועוד דברים. גם באתר סדרות מזגזגים במונחים בין "תרומה לאתר" ל"רכישת מנוי".
לגבי הירידה של טורנטים בכללי – גם בלי הרדיפה מהאולפנים זה פשוט מסורבל מדי. לרוב מי שאני מכיר אין כבר מחשב אישי, כולל עובדי הייטק. אפשר להוריד עם אפליקציות בטלפון אבל מה עושים עם הקובץ? להזרים עכשיו לטלוויזיה זה סיפור. גם שיטות אחרות להורדת קבצים מאוד בירידה.
אפליקציות סטרימינג מבוססות טורנטים כן עדיין מאוד חזקות.
וגם באותן אפליקציות צריך להתקין פלאגינים ושטויות.
לגמרי מבין למה בישראל אתר כמו סדרות פשוט תפס. וזה בלי קשר לעובדה שאני מעולם לא השתמשתי בו.
אפילו RARBG
נסגר. אני מנסה להתמודד עם זה בגבורה.
טורנטים זה קל, הסיבה שלא הרבה אנשים פונים לשם זה עניין הכתוביות
כי באמת, כל האתרים הגדולים עדיין קיימים ומאוד קל למצוא טורנט של משהו אם אתה מחפש. אבל למצוא כתוביות בעברית ולסנכרן אותם עם הסרט? זה יכול להיות סיוט. יש לא מעט סדרות שאין להן בכלל כתוביות פיראטיות בעברית, וגם להרבה כאלה שיש קורה לא פעם שהכתוביות לא מסונכרנות עם הקובץ ואז צריך לשחק עם זה עד שזה מסונכרן או ללכת לשבור את הראש עם קובץ כתוביות אחר.
אתר סדרות חסך לך את כל זה – אתה לא צריך להוריד קבצים בכלל, מישהו כבר ישב על הסינכרון במקומך ותוך שני קליקים יש לך פרק מסודר עם כתוביות בעברית לפניך.
ונו,שוין. אז עכשיו כל צופי סדרות יעברו לבוטים של הטלגרם כי תכלס אי אפשר באמת לעצור פיראטיות באינטרנט. בהצלחה זירה!
להגיד שלחברות הטלוויזיה הישראליות יש חלק גדול בהקמה של אתר סדרות זאת האשמת קורבן קלאסית
לחברות אין שום חלק בהקמה שלו. הוא קם כי אנשים רעים תמיד יחפשו לעשות רווחים איפה שרק אפשר והלקוח (הישראלי) חי בתודעה של ״מגיע לי״, הכל ובכמה שפחות כסף, ובאופן כללי מצפצף על החוק אם הוא יודע שהוא לא נאכף. מודל כזה היה מתקיים גם אם החברות היו מספקות פלטפורמה ראויה לתכנים שלהם, כי אנשים תמיד יחפשו בזול יותר או בחינם.
אני רואה ביוצרים הקורבן בסיפור, לא חברות הטלוויזיה
חלק מהם מתארחים בפודקאסטים ורומזים או ממש אומרים שנראה ב"סדרות" פשוט. יש גם כמה שאפילו אמרו לכל מי שרוצה שישלח הודעה ויקבל לינק ל-vimeo מבקרים.
"השוק" מעוות בכל מקום, השביתות מראות את זה יופי, ורק בישראל צמחה מפלצת דוחה כמו "סדרות". לא, אין מודל כזה במדינות עם פלטפורמות סבירות, כולל כאלו שהפיראטיות כמעט חוקית בהן. אפילו זיר"ה הודו בכתבה בכאן 11 שהוא יחיד במינו ברמה עולמית. אני לא מכיר אף דוגמא לאתר כל כך רחב ומקיף, עם כל כך הרבה משתמשים ועוד משתמשים משלמים.
מקבל שהגזמתי עם "יש להם חלק גדול בהקמה שלו", ועדיין חושב שזה לא היה קורה אם השוק לא היה שבור לגמרי בארץ, ושיש פה הרבה מעבר לסטיגמות על יהודים.
יאפ, תמיד צריך לזכור שהקורבן האמיתי או הכי גדול הם יוצרי התוכן.
ממש לא חברות הטלוויזיה.
למיטב ידיעתי אין היום פיראטיות של מוזיקה – לפחות לא בארץ. כי ספוטיפיי היא פלטפורמה נוחה שמרכזת את כל המוזיקה להאזנה במחיר לא מופרך, או אפילו בחינם עם פרסומות. ומי שלא משתמש בספוטיפיי מקשיב למוזיקה דרך יוטיוב, שמספק כמעט את אותו דבר רק בצורה פחות נוחה. אם היה דבר כזה לסדרות, לא הייתה פיראטיות.
אבל זה לא בהכרח מצב עדיף. לי בתור צופה/מאזינה ברור שיותר נוח לעבוד עם ספוטיפיי מאשר עם סדרות/טורנטים, אבל המודל של ספוטיפיי הוא כזה שדופק את היוצרים שבקושי מתפרנסים, בניגוד למודל הפיראטי שכמו שאמרתם דופק יותר את החברות.
יש בהחלט פיראטיות בנוגע לשירים ביוטיוב
יש לא מעט אנשים שבאמצעות אתרים פיראטים מורידים שירים מיוטיוב כדי לשמוע אותם בלי פרסומות ובלי לשלם כלום, וזה ללא ספק פיראטי ובהחלט קיים.
כן, אבל לעשות את זה בצורה הזו זה התעסקות רצינית (יחסית), ולכן מספר האנשים שמאזין למוזיקה בצורה הזו הוא מאוד קטן ונידח
בטח בהשוואה לכמות האנשים שצורכים סדרות וסרטים בצורה פיראטית.
מה שכן, ספוטיפיי פרוץ זה דבר שקיים ועד כמה שאני שאני יודע יש בו שימוש די נרחב.
מה? לא...
יש הרבה פחות פיראטיות מוזיקה כי יש אותה חופשי חינם: אז מה ההצעה? שיהיה את הסרטים חופשי חינם?
ספוטיפיי דופקים גם את האמנים וגם את חברות ההפקה (תמלוגים אפסיים יחסית). אתר סדרות דופק ממש ממש את האמנים, את חברות ההפקה וגם את חברות ההפצה/כבלים (אפס תמלוגים, גניבה ממש ממש).
לאט לאט מתחילים לחזור לפרסומות, כך שמחירי הסרטימינג אמורים אולי לרדת. עדיין יהיו הרבה מקורות שונים למדיה עד התייצבות התחום וירידה בכמות החברות.
שום הצעה.
מה גורם לך לחשוב שהתיימרתי להציע פיתרון?
קיימת פיראטיות של מוזיקה, בעיקר במודל של פרימיומים פרוצים (בספוטיפיי/יוטיוב וכו)
אבל היא בהחלט הרבה יותר נדירה כי סך הכל ספוטיפיי ויוטיוב ושות' נותנים
א. גישה חינמית בנוחות די סבירה
ב. פרימיום יעיל, לא מאוד יקר ונגיש
ג. שקיפות של מידע – מה נמצא ואיך מגיעים וכמה משלמים
בסדרות אי אפשר להגיד שאף אחד מהסעיפים האלה מתקיים
נראה לי שלגבי סדרות/סרטים אמריקאים אין מחסור באופציות
וגם אם אין אפשרות חוקית בישראל, יש לפחות אפשרות להגיע אליהם בדרך זו או אחרת (למשל, דרך VPN).
אבל לגבי תכנים ישראליים? הרבה תכנים פשוט לא זמינים באף דרך שהיא (דוגמאות פופולרית: העונות הראשונות של "בואו לאכול איתי" או ה"חמישיה הקאמרית"). למעשה, בהחלט ייתכן שיש תכנים היסטוריים שהמקום היחיד שנשמרו הם השרתים של "סדרות" והם יעלמו יחד איתם.
זה בלי קשר לעובדה שנראה שהתנהלות האתר הזאת הייתה מאוד מפוקפקת גם בסטנדרטים של ספקי תוכן פיראטי.
איזה סט של תלתלים היה פעם לפיקארד.
(ל"ת)
חייב לציין ש-Planet of the Bass היה הרבה יותר מצחיק אם הוא היה יוצא בזמן אמת (כלומר, לקראת אמצע הניינטיז)
ובאותה נשימה ממש, הוא גם היה הופך ללהיט ענקי, בלי שום הפוך-על-הפוך.
עוד סדרות ידועות שעולות לנטפליקס
הראשונה והמלהיבה במיוחד היא הסדרה המצוירת של באטמן משנות התשעים, ראיתי ממנה פרקים מזמן פה ושם וכבר הרבה זמן שרציתי לראות אותה כמו שצריך ועכשיו תהיה לי הזדמנות נוחה. השנייה היא הסדרה המקורית של "בנות הפאוור פאף", שהיא גם נוסטלגית מאוד בשבילי ויהיה מעניין לבדוק אם היא מחזיקה צפייה.
באטמן המצוירת בנטפליקס? מגניב!
מודה שציפיתי שוורנר ישמרו אותה לשירות הסטרימינג שלהם. אבל סבבה בכל מקרה.
יש שם כמה פרקים שהם פיק באטמן עד היום.
פרק האוריג׳ין הכפול של טו פייס
האוריג׳ין של דוקטור פריז
פרק האוריג׳ין הכפול של קליי פייס
כל פרק עם ראס אל גול
הטים אפ של הארלי ואייבי
הפרק Never Fear מהעונה האחרונה
הפרק של Legends of the Dark Knight
וכמובן שיצירת המופת הגדולה – Mad Love
מעניין אם יהיה דיבוב לעברית
הפייבוריטים שלי (אם כי יש לי לא מעט להשלים):
The Clock King
Night of the Ninja/Day of the Samurai
Beware the Gray Ghost
Almost Got 'im
Robin's Reckoning Parts 1 and 2
ולא יודע אם הוא יהיה שם, אבל הסרט Mask of the Phatasm מצוין
שכחתי מרוח הרפאים האפורה. פרק גאוני! גם האוריג׳ין של רובין נהדר.
(ל"ת)
וואי לגמרי משהו לראות שוב
הפרק היחיד שאני זוכרת באופן ממש מוחשי זה הפרק עם הקרם פנים שגורם להתמכרות ואז לעיוותים, כנראה כי הוא היה נורא מפחיד עבורי כילדה, אבל צפיתי בסדרה ממש בקביעות אז בטוחה שיש עוד הרבה פרקים שיצופו לי בזכרון כשאתחיל לצפות.
ותכלס, ממש בא לי לראות את גרסת המקור בשביל לשמוע את הקולות באנגלית, ובעיקר את מארק האמיל בתור הג׳וקר.
מארק האמיל, קווין קונרוי, ארלין סורקין - פשוט עילוי של עבודת דיבוב.
אין ג׳וקר, באטמן או הארלי טובים יותר.
אגב, נזכרתי עכשיו גם בפרק הקרקס עם בייבי דול שממש השאיר עלי רושם בזמנו, ואפילו התיישן טוב. סצינת הסיום של הפרק היא עד היום אחד הדברים הכי טובים שאי פעם היו בבאטמן.
הארלי של קיילי קווקו נותנת פייט
(ל"ת)
היא טובה אבל היא אולי נותנת פייט לטארה סטרונג ביום טוב. לא לסורקין.
(ל"ת)
וואו, אפילו לא ידעתי שהפרק הזה מאוכסן אצלי בזיכרון עד שתיארת אותו!
(ל"ת)
עוד פרק אחד לאוסף המעולים
Baby Doll
אחד הפרקים עם הנבלים הכי טראגיים לאורך שנות הסדרה, ולא שחסרים לה כאלה. פרק שנותן עומק לעולם התוכן של גות'האם (כמו הפרק של אייבי והארלי שצוין למעלה) אבל בעיקר מעביר את תחושת המועקה הקשה של המרוץ להצלחה וההשלכות שלו, והיום כהורה אני מוצא אותו אפילו עצוב יותר ממה שחשבתי עליו בצפייה בתור ילד.
באטמן בסוף לא עלתה, אגב
למי שתהה מה קורה עם זה. מוזר ומעצבן.
אוי זה היה פשוט ענק.
שילוב בין (קחו אוויר) סנאפ!/סאש!/דוקטור אלבן/אייס אוף בייס/אקווה/S.O.A.P./אי-טייפ/פופסי/דייז/ונגהבויז/ATC/פאפאיה (מה שטכנית אומר שהפרודיה הזאת מגיעה עד תחילת שנות האלפיים) שמי שלא היה שם בזמן אמת פשוט לא יוכל להבין. ברור לי שזה נעשה בהשראת ההזנקה של ״Barbie Girl” ובכל זאת זה מרשים. הייתי שומע את האלבום המלא בכיף לו היה כזה, בינתיים כל הדיסקוגרפיות (?) של שאר האמנים (?) שהזכרתי זמינות בסטרימינג.
אם זה מעודד
הקליפ של קייל גורדון הוא חלק מאלבום חדש שבדרך שבו הוא יעשה פרודיות / טייקים על ז'אנרים נוספים. ומי יודע, אולי זה לא הסוף של DJ Crazy Times. הוא סיפר בראיון שזו דמות שהוא עושה עוד מהקולג'.
איך שכחתי את קים לוקאס.
https://www.youtube.com/watch?v=5M865hv6MMA
(והקליפ הזה ממש לא נוצר כפרודיה, כן?)
ויזואלית זה מעולה
מבחינת מלל – זה נראה כמו תרגיל ב"מה קורה כשנותנים לצ'אט ג'יפיטי לכתוב שיר"…
זה נעשה בכוונה כדי לצחוק על האנגלית הגרועה של הסקנדינבים.
(למרות שזה כמובן סטריאוטיפ אמריקנוצנטרי וגזעני, לסקנדינבים יש אנגלית מעולה) אותי זה הצחיק.
דדליין פרסמו אתמול כתבה
לגביי המשא ומתן בין AMPTP לבין איגוד התסריטאים והשחקנים, ומהכתבה הזו עולה שכצפוי, רוב הסיבה להתמשכות האינסופית של המשבר הזה, היא שהצד של האולפנים מסוכסך בינו לבין עצמו, לא מורכב באמת מגורמים שרואים עין בעין, אלא מחברות עם מודלים ומטרות שונות לגמרי, ובסופו של דבר, מדובר ביריבים עסקיים שביומיום נלחמים זה בזה, והתאחדו פה אך ורק לצורך המטרה הנשגבת – להילחם במי שיוצר עבורם את מקור ההכנסות.
בינתיים יש פה צד אחד שנשאר מאוחד ובטוח בצדקת דרכו, וצד אחד שמתקוטט, נאלץ לשכור חברת יחסי ציבור לשיפור התדמית, ומשחרר הצהרות שנשמעות כאילו נלקחו ממונולוג של נבל מסרט ג׳יימס בונד.
בסופו של דבר, המשבר הזה ייגמר, והוא ייגמר בנצחון מוחץ של האיגודים, בגלל שפשוט אין דרך אחרת. השאלה רק כמה זמן וכמה סבל האולפנים עוד יעבירו אותם עד שנגיע לשם. מקווה שכמה שפחות.
נ.ב. במסגרת האיחודים שמתרחשים בהפגנות, היה לנו לאחרונה איחוד של שובר שורות עם רוב הקאסט והיה ממש ממש נחמד לראות את זה. לקח לי כמה שניות לזהות את ג׳סי פלמונס, שנראה צעיר בעשור מהפעם האחרונה שראיתי אותו.
ועדיין לא מנצלים את ההזדמנות לעונה שניה של דר' הורובול
היקום ממשיך לאכזב אותי
כי באמת יש אנטרסים שונים
מעניין אותי למה לדוגמא ה AMPTP לא מחליטים שכל אולפן ינהל משא ומתן לחוד עם תנאים שונים.
מי אמר שכל התנאים מתאימים לכולם? אולי חלק מהתסריטאים מעדיפים לעבוד על סדרות איכות שיעניקו תמלוגים לשנים וחלק על תשלום גדול אחד ומיידי?
מזכיר לי כשאבא שלי ניהל משא ומתן בתור ועד טכנאי הרנטגן מול קופ"ח. כל מה שהציעו היה דפוק: כי תנאי העסקה, תשלום ומה שחשוב לטכנאי במרפאה שונה לחלוטין מלזה שעובד במשמרות בבית חולים – זה מצב הפוך למה שקורא פה. בסוף, פלג אחד של הוועד מנצח ודופק את החלק השני למשך שנים, עד השביתה הבאה. אותו דבר עם הרופאים (הבכירים משתמשים במתמחים ליח"צ אבל דופקים אותם בהסכם הסופי).
מה המשמעות של אי הדחייה
של רוב הסרטים, זה אומר שהם פשוט עדיין מאמינים שיושג הסדר עד תאריך היציאה שלהם, או שהם באמת יוציאו את הסרטים בלי שום יח"צ?
כי בינתיים אנחנו מתייחסים רק לחולית כמשהו שכבר לא יהיה השנה, אבל האם יש בכלל אפשרות שסרטים בפרופיל גבוה, נניח – רוצחי ירח הפרחים המדובר, יצאו ברגע האמת למרות השביתות?
לגבי התאגדויות וארה"ב
אמל;ק- הרבה בלבול, מעט מאוד עובדות, אל תצפו יותר מידי.
זה קצת מבלבל אותי אפילו שאני לכאורה עמוק בשיח הזה, אז לא מפתיע אותי שמרחוק זה מוזר אפילו יותר- יש בארה"ב משהו ממש עקום עם התאגדויות. מקום עבודה שמזהה מראש נסיון התאגדות, יכול לשנות את הנהלים שלו באופן שחוסם את ההתאגדות בלי להפטר מהעובדים עצמם ואז אפשר להמשיך לא לקיים זכויות עובדים בסיסיות. זה מקבל מימד (לא בא לי טוב הממד הזה) נוסף של מורכבות, משום שגם תחת אותו תאגיד, התאגדות עובדים מוגבלת למקום. לצורך הדוגמה והעניין, בסניף סטארבקס הסמוך למקום עבודתי היתה החלטה להתאגד, אני חושבת שההחלטה נכשלה כי כל העובדים הוחלפו, אבל המעניין שבסניף שממוקם 2 בלוקים דרומה לא קרה כלום. כך למדתי שהתאגדות היא פר מקום עבודה ספציפי ולא פר מפעל/תאגיד. יש כמה דוגמאות כאלו מעובדי אמזון, אבל גם אתה נתת דוגמה בדיוק כזו כי הרי מארוול הם חלק מדיסני ועדיין בכל משרד ההתאגדות נפרדת.
משהו בכל הסיפור של זכויות עובדים ממש עקום פה.
הסיטואציה הזו, שכאמור לא עד הסוף ברורה לי, מייצרת מצב שהתאגדות הוא תהליך רב שלבי. הוא מתחיל ברמיזות מאוד מאופקות וקבוצות קטנות וזהירות מאוד שבודקות את השטח ומתיעצות עם עורכי דין באופן אולטרא אובר מגה חשאי. ברגע שיש כיוון מתחילים לגייס בזהירות מוגזמת עוד ועוד עובדים שמתעניינים בהתאגדות, אפשר לעבור לשלב ציבורי רק ברגע שיש מסה קריטית של עובדים. אני חושבת שיש הליך שבו באמצעות עו"ד מחתימים את קבוצת העובדים על טופס התאגדות, ובהנחה שכ70% מהעובדים חותמים, המוסד לא יכול יותר לפעול נגדם. אז בעצם עובדים מכריזים על התאגדות רק כשהם בשלב ההחתמות וברור להם שישיגו 70% (או שהם מניחים שיצליחו להשיג מספרים כאלה). בשלב כזה יש איזושהי הגנה חוקית על העובדים, והמעסיקים לא יכולים יותר לפטר אותם בגלל ההתאגדות כי זו עבירה על החוק. לכן זה השלב שבו 'מכריזים' על הרצון להתאגד, אחרי חודשים/שנים של דיסקרטיות שלא היתה מביישת את השב"כ.
לא יודעת למה זה כל הזמן מחזיר אותי למחשבה נורא ספציפית, על סיפורי מתישבים ואיך שבתקופת העותמנים היה חוק שאם לבית יש גג אז אסור להרוס אותו, וכך היו אוספים חומרים ומתנדבים, וברגע שהכל זמין בונים בית בלילה. אז ככה בהתאגדויות אמריקאיות.
זה גם לא מפתיע שזה קרה בדיסני ומארוול כמעט בבת אחת, כניראה היתה תקשורת בין שתי הקבוצות ואני מוכנה לנחש שגם אותו משרד עו"ד ליווה אותם בשני המקרים.
ארה״ב עקומה לגמרי בקטע הזה
וגם בעוד הרבה קטעים שקשורים לזכויות סוציאליות. כל פעם אני מגלה עוד איזה פרט לגביי משהו שמובן מאליו כאן בגרמניה, ובישראל, אבל לחלוטין לא נמצא על הרדאר בתנאי הבסיס בארה״ב. נגיד ימי מחלה בתשלום, נגיד חופשת לידה מינימלית, נגיד שירותי בריאות ציבורית מסובסדים.
אה וזה ששופטי העליון שם נבחרים בתהליך שהוא פוליטי לגמרי ובהתאם בית המשפט העליון כל כך מוטה (כרגע לצד השמרני, עקב פעילות מינוי שופטים נמרצת בקדנציה של טראמפ), זה דבר נורא ואיום שלצערי מנסים עכשיו לחקות בארץ.
הדבר האחרון שחירפן אותי לגלות, זה שטראמפ יכול, נכון להיום, להיות מורשע בכל העברות שהוא מואשם בהן (91 סעיפי אישום, כן?), ללכת לכלא, ועדיין להיבחר כנשיא ואז לחון את עצמו, לפטר את התובע הכללי ולעצור כל הליך משפט פדרלי שעדיין יתנהל נגדו באותו שלב. זה מטורף לגמרי בעיני.
סורי על האוף טופיקיזם.
אף, אף קיצוניות לא טובה
החרטוט של הפיטורים מהיום להיום בארה"ב מחרפן אותי כל פעם מחדש – פעם באתי למשרד (בישראל) וגיליתי שפיטרו לי עובדת במהלך הלילה בארה"ב.
מצד שני, כמות זיופי החופשות של העובדים שלי בגרמניה, כי איזה חובה לרצף חופשה שאף פעם לא מתאים, או לכמות שעות שמזייפים – כי אם באמת היו שומרים על החוקים כלשונם, מלא חברות היו מאבדות לקוחות ושיתופי פעולה עם חו"ל ואז כולם מפסידים – אז יש הסכם של שתיקה.
במקום קודם שהייתי, פיטרו 400 איש וסגרו את הסניף בצרפת כי לא הצליחו להתמודד עם חוקי העבודה שם: 4 שנים היה אפשר לקבל רק עובדי קבלן כי פחדו מהקביעות של עובדים. מי לקח את ה 400 מפוטרים (כמיקשה אחת כי הם מאוגדים)? חברת רכב צרפתית, וחתכו להם 40% מהמשכורת – וגם זה עם סובסידיה של ממשלת צרפת.
אבל הכי גרוע זה כשאנשים בארה"ב נעולים בעבודה\לא מסיימים קולג' כי לבן הזוג יש סרטן\טיפולי פוריות – זה אחד המדכאים.
בדיונים עם אנשים- יש להבין שהם יוצאים מנקודות מבט עקרוניות שונות: מאוכזבים ממהפכת הבריאות של אובמה כי רוצים אינדיוידואליזם או חוקי ועדים דורסניים כי "צריך כח לעובדים" מנקודת מוצא מאוד סוציאליסטית.
הסיום של דבריך קצת מעוות את האמריקאים וקצת מדוייק בו"ז
יש איזושהי תפיסה מאוד מוזרה של סוציאליזם (זו ממש מילת גנאי בארה"ב, כמו אנטי פאשיזם) ומצד שני אנשים (מסויימים, לפחות איפה שאני מסתובבת) מבינים שהמערכת שלהם בעייתית, אבל הם גם מאוד כלואים בתוך תפיסת המציאות שלהם. הם לא מבינים למה אני מבקרת את מערכת הבריאות שלהם או עניינים אחרים.
מצד שני (ביחוד מאז שאני צופה ממרחק) גם בארץ שבויים בכל מיני תפיסות מאוד עקומות שבשאר העולם אף אחד לא מצליח להבין. אני חושבת שחיים במקום מכתיבים תודעה שהיא חלק ממה שמאפשר למקום להמשיך להתנהל כפי שהוא.
מדוייק ביותר
אני חושבת שכולנו היינו רוצים להאמין שאנחנו נורא אינדיבידואלים ומגבשים את התפיסות שלנו באופן לגמרי ייחודי לנו, אבל בסופו של דבר הסביבה שאתה גדל וחי בה משנה ומשפיעה. כשאדם גדל בחברה אולטרה קפיטליסטית, זה לא מפתיע שסוציאליזם יישמע כמו משהו זר ומאיים. וכשהחברה הזו ניחנת גם בתנאי העסקה ותנאים סוציאליים מהגרועים בעולם המערבי (בעצם, למה להקל, הם לחלוטין הגרועים ביותר בהרבה אספקטים), אתה חייב לשים לעצמך איזשהו סוג של מסך מול העיניים, אחרת קשה מאוד להתמודד עם הדיסוננס. אז דוחקים את הידע הזה (אם בכלל מודעים לו) לאיזו פינה במוח וממשיכים בחיים, כי זה מה שאתה מכיר ואתה לא חי מציאות אחרת אז מה זה בכלל רלוונטי שבמקומות אחרים המצב יותר טוב.
בתור מי שגרה כבר כמה שנים מחוץ לישראל, אין ספק שגם לנו יש לא מעט תפיסות שמאוד ספציפיות לנו, ונראות הרבה פחות מובנות מאליהן למי שלא גדל והתחנך בארץ. אני חושבת שההבדל הגדול בינינו לבין האמריקאי הממוצע אבל, הוא שישראלים הרבה הרבה יותר פתוחים לעולם ומודעים למה קורה במקומות אחרים. האמריקאים כאומה מאוד מאוד מרוכזים בעצמם. אני זוכרת כילדה בטיול בארה״ב, כמה הפתיע אותי שבכל מקום שהתייחס ללוקיישנים, האופציות היו רק של מדינות שונות בתוך ארצות הברית, כאילו יתר העולם לא קיים בכלל. יש לזה כמובן שלל סיבות טובות והגיוניות (גודל, מיקום, מעמד כמעצמה), אבל זה בהחלט תורם להתקבעות של כמה דברים מאוד מאוד עקומים (עזבו תנאים סוציאליים, אין עקום כמו זמינות הנשק שם).
ויחידות מידה, אלוהים ישמור את אמריקה עם זה...
(ל"ת)
הסיבה בהרבה מקרים מאוד פשוטה
החוקה האמריקאית מאוד קשה לשינוי – הדרך היחידה לתקן אותה היא הסכמה בין מפלגתית גם ברמה הפדרלית וגם ברמת המדינות, מה שנעשה קשה יותר ויותר ככל שהפילוג הפוליטי מתרחב. זה הופך את ארה"ב לדמוקרטיה שקשה מאוד להרוס (למשל, אף אחד לא יכול להגביל את חופש הביטוי בארה"ב, מה שבהחלט קורה בדמוקרטיות אחרות בזמן משבר), אבל גם קשה עוד יותר לשפר, ותקועה בתפיסה של דמוקרטיה מאמצע המאה ה-20 (מתי שקצב שינויי החוקה הגיע לכמעט 0).
היה קו עלילה שלם על זה בסדרה SUPERSTORE
סתם, רציתי לציין סדרה שאהבתי וזמינה בנטפליקס.
קובריק לא בריטי
הוא אמנם באיכותו ובסטייל שלו הרבה יותר בריטי מאמריקני ואכן עבר להתגורר באנגליה בשנות ה – 70 (שם גם נפטר). אבל הוא נולד בניו יורק – בברונקס.
טוב את 35-40 השנים האחרונות שלו הוא בילה בבריטניה
בלבו הוא בריטי.
(אבל כן, צודק. טעות שלי)
יצא טריילר לספר של קלרנס
יוטיוב
הרעיון ששחורים הם היהודים של ימינו היה פעם פופולרי בתנועה לזכויות האזרח, ואני מסוקרן לגבי איך שהסרט הזה מציג אותו. ובייחוד אם כמו שנדמה לי הלבנים היחידים בסרט הם הרומאים ואולי גם ישו עצמו (לא ראיתי שאמרו מי אבל אני מנחש שבנדיקט קמברבאץ משחק אותו). יש פוטנציאל לאמירה סאטירית חזקה. וכמו בסליחה על ההפרעה, יש לי חשד שגם כאן הסרט ילך לכיוון הסוריאליסטי. בקיצור נראה מסקרן.
מה דעתכם על אסוקה פרק 3?
מבחינה ויזואלית מדהים וסאבין ממש מתחילה להתחבב עלי. רוזריו שחקנית לא מספיק טובה לצערי, מאז ומעולם הייתה מאד מוגבלת בכישורי המשחק שלה.
נ.ב מחזור כישור הזמן הפתיע לטובה
שאלה
בתור אחד שרואה הכל בעזרת טורנטים (אבל רק תכנים אמריקאים / זרים), האם סרטים וסדרות ישראלים קיימים באתרי טורנטים בכלל? אם לא, איך היה אפשר להוריד או לראות חוץ מ"סדרות"?
קיימים, לפחות המאוד פופולארים
(ל"ת)
בעיקרון, בכל הנוגע לסדרות ישראליות
טלגרם
טראקרים ישראלים
כמו hebits
נחמד לראות שהאקדמיה ללשון
ממשיכה במלחמת החורמה שלה בשפה העברית.
כי אחרי השיקוץ שהוא צוהריים, עכשיו פתאום צריך לכתוב ממד? שלא נשים לב שזה צירי?
ואם ככה אז למה צירי ולא צרה, וביצה ולא בצה?
אני לא כל כך מבינה איזה פונקציה אקראית עומדת שם בראש קבלת ההחלטות אבל קצת עקביות בהחלטות לא היתה מזיקה.
עקביות יש
צירי קבוע בכל ההטיות – עם י, אחרת בלי. אין שום דבר מיוחד במילה הזאת.
אם כבר, כל המקרים שאין עקביות אלה מילים עם י (שיער ועוד קצת).
אני לא בטוחה שהבנתי את המשפט
"צירי קבוע בכל ההטיות – עם י, אחרת בלי."
אם הבנתי נכון – אז כמובן שהצירי קבוע זה גם צריך להיות מימדים, או תלת-מימדי ולא תלת-ממדי.
אבל יש מצב שלא הבנתי אותך נכון…
צירי יכול להיות חסר או מלא
אם הצירי קבוע בכל ההטיות אז הוא מלא.
ממדים מתחילה בשווא, אז בטח אין י, ולכן בממד הצירי חסר.
אכן, טעות שלי
טעיתי בשורש וכתוצאה מכך במשקל של המילה.
לא שזה אומר שאני חושבת שההחלטות של האקדמיה הגיוניות באופן עקבי, אבל אני מסכימה שההחלטה הספציפית הזו הגיונית.
אפשר גם ביצה וגם בצה
זה היה אישיו בפרק ריאליטי שממש במקרה יצא לי לפתוח מסך מתי שהפרקים משודרים… ובהקלטה אקראית כשהפסדתי.
למטב ידיעתי הנושא הוא ההגייה, לא הכתיבה
הדרך הנכונה לכתוב היא בכל מקרה ביצה. אבל מאחר וזה צירי מלא – צירי מלא בעברית הקדומה נהגה בלי היוד – BETZA ולא BEYTZA.
השאלה היא לא על איך כותבים את זה אלא איך הוגים את זה.
גם מימד אמורים להגות MEMAD בלי קשר לאם כן או לא כותבים אותו עם י'.
אני כבר לא סגורה על זה ב100%, כי אני פתאום מגלה כל מיני דברים שהם לא מה שחשבתי – אבל למיטב הבנתי יש רק דרך נכונה אחת לכתוב ביצה (גם בכתיב מלא וגם בכתיב חסר).
וכמובן שחוק מפרי תמיד בא להפריע
למיטב ידיעתי, לא למטב ידיעתי…
אני עדיין לא מקבל שצריך לכתוב נחתי במקום נחתתי.
(ל"ת)
וזה עוד כלום.
פעם היו כותבים "פיאה" במקום "פיה".
ודאי שלא
נחתי = חוויתי מנוחה
נחתתי = חוויתי טיסה
נכון!?
https://hebrew-academy.org.il/%D7%9C%D7%95%D7%97%D7%95%D7%AA-%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%A4%D7%95%D7%A2%D7%9C/?action=netiot&shoresh=%D7%A0%D7%97%D7%AA&binyan=0
לא מבין את החוקים שלה ם לפעמים.
ולגבי הפוסט על הכרטיס
אני באופן אישי חושבת שאין שום סיבה הגיונית לקחת תינוק בן שבועיים לקולנוע, ולא הייתי חושבת אפילו לעשות את זה עם הבנות שלי. אבל אני גם חושבת שנימוקי "זה לא בריא לתינוק" הם מתנשאים ומיותרים. ההורים מחליטים מה טוב לתינוק שלהם ואילו הקרבות הם כן או לא עושים, ואין שום סיבה להכנס להם לשיקולים.
"אנחנו לוקחים כרטיס על תינוק בן שבועיים כי אנחנו לא רוצים להכניס תינוקות בני שבועיים שיפריעו לשאר הצופים" זה טיעון הרבה יותר טוב בעיני מאשר "בואי אני אחנך אותך למה את בעצם אמא גרועה" (אני מקצינה כאן, אבל לא בהרבה). התפקיד שלה זה לדאוג לילדים שלה בצורה שהיא מוצאת לנכון. התפקיד של הקולנוע זה לדאוג לצופים שלו בצורה שהוא מוצא לנכון. זה לא התפקיד של הקולנוע (או של אנשים רנדומיים מעל גבי המרשתת) לחנך את האמא. ואני אומרת את זה למרות שאני מסכימה איתך במאה אחוז שזו טעות.
ואם אותה אימא הייתה מחליטה להעלות תינוק לרכבת הרים?
כי מבחינתי זה לא שונה.
אין פה עניין של דעה או התנשאות. גם אני שונא כשמטיפים לי על הורות. אבל יש הבדל בין "אוי למה היא בלי גרביים, קר!" לבין נושא שהוא מבחינה מדעית גרידא פוגע בבריאות של יצור חסר ישע – שזה מה שקורה כשמביאים עולל בן שבועיים לאולם קולנוע. אם כבר, דווקא עניין ההפרעה לצופים אחרים זה נתון לפרשנות ולדיון.
בכל הקשור לבריאות הציבור - יש חוקים
ואם אין חוק בנושא – אז ההחלטה היא של ההורים.
יש הרבה הורים שאני רואה סביבי שעושים כל מיני דברים שמבחינתי נראים בלתי סבירים בעליל, ואגב, יש גם דברים שאני עושה שאני בטוחה שמבחינת הורים אחרים זה נראה כאילו אני משוגעת.
אני הכי אשת מדע, אבל הורות היא לא עניין מדעי גרידא, היא אוסף של שיקולים של שצריך לקחת בחשבון בכל החלטה כדי להתמודד עם סיטואציות לא תמיד קלות לתפעול. ותגיד את זה כל אמא שהתייאשה מלילות חסרי שינה והשכיבה תינוק על הבטן למרות שזה מעלה את הסיכון למוות בעריסה, או ששמה את כסא התינוק במושב הקדמי כדי שתצליח להתרכז בנהיגה, למרות שהמושב האחורי הוא יותר בטוח (שני דברים שאני אישית לא עשיתי ולא אעשה מעולם. אבל אני כן נותנת לבת השלוש שלי ענבים לא חתוכים בהשגחה בבית, בעיקר כי גם אם אני לא אתן לה היא תיקח לבד).
אין כאן הזנחה פושעת. יש כאן אמא שקיבלה החלטה פחות טובה, אולי בגלל חוסר מודעות, ואולי בגלל סיבות אחרות שלא ידועות לנו, שהופכות את ההחלטה הזו לכן טובה עבור הסיטואציה שלה. אני בהחלט חושבת שבתי הקולנוע צריכים להגביל את הכניסה לאולמות- כך שיהיה מגיל שנתיים ומעלה, שנה וחצי אם מתעקשים, ועבור הקרנות ילדים להוריד במעט את הסאונד ביחס להקרנות הסדירות.
אבל כרגע מדובר על משהו שהוא בחזקת המותר (כי הנה עובדה שכן מסכימים למכור כרטיס), אז אני לא בעד כל הצקצוקים שמדברים על פגיעה בחסר ישע, אם כל תינוק שהיה נכנס לסרט בקולנוע עם המשפחה שלו היה יוצא חרש – אז אני יכולה להבטיח לך שהיתה לזה הרבה יותר מודעות, ושילוט בכל פינה. היא לא מושלמת, גם אנחנו לא, אבל החלטות בריאותיות הן בינן ובין רופא.ת המשפחה שלהם. ואני לא חושבת שזה המקום של החברה (society) להתערב ב"למה את לא עושה איקס וכן עושה וואי" (למעט מקרים של הזנחה פושעת וגם אז זה לא על ידי פוסטים, אלא התערבות בצורות יותר רציניות).
אני כן חושבת שזה התפקיד של פלאנט לדאוג לתנאי הצפייה ולכן היה עדיף לו היו תולים שלטים של "על מנת למנוע הפרעה במהלך הסרט אין כניסה לתינוקות מתחת לגיל שנה/שנתיים". אבל זה לא מנסיון לחנך את ההורים, אלא מנסיון למזער הפרעות לשאר הקהל – זה התפקיד שלהם.
יש איזה יום קולנוע ברביעי הבא (13.9)?
תמיד בשלב הזה של השבוע כל הרשתות מעדכנות לוח הקרנות עד יום רביעי שאחרי כולל, והפעם משום מה כולן עצרו בשלישי.
יפה שעלית על זה ככה
על פניו, יש תכנון כזה. פרסום מסודר אמור להיות בקרוב.
עוד ספוילר: זה יהיה יום ישראלי
אפשר להתחיל לראות סרטים ישראלים שמסומנים כ"בכורה ב-13.9".
המפעיל של סדרות הודיע על חזרה חלקית של האתר
(ל"ת)
טיזר לסרט החדש של מיאזקי
יצא טיזר לסרט "The Boy and the Heron" של מיאזקי
(לא מצאתי אחפה לשתף אז שמתי פה)
https://youtu.be/f7EDFdA10pg?si=4YlVE7Ni7-3ccSG3
יש לו דף סרט תחת השם הישן.
(ל"ת)