מצאנו באינטרנט 48: ואם זה לא מספיק דיסטופי עבורכם

עונות חדשות, סרטי המשך לסרטים משנות השמונים והרבה יוטיוברים שעונים על אותה שאלה.

1. "שלושת אלפים שנות כמיהה" של ג'ורג' מילר, עכשיו בגירסת הטריילר:

ידענו לפי התקציר שזה יהיה סרט מוזר, ועכשיו אנחנו יודעים זאת גם לפי הטריילר. אבל היי, כמה מוזר – ככה יפה. והסרט נראה כמו מתחרה ראוי ל"הכל בכל מקום בבת אחת" לטריפ הוויזואלי של השנה.


2. העונה הראשונה של "מראה שחורה" עלתה ב-2011, והיא הייתה משב רוח צעיר ומרענן שלקח את כל קלישאות המד"ב הדיסטופי אי פעם וריכז אותן במקום אחד, ובכך גרם לכל סרט מד"בי שלא עוסק בפיצוצים וחייזרים ישר לקבל השוואות אליה.

אני מזכיר אותה כי האנתולוגיה חודשה לעונה שישית שתעלה בנטפליקס, למעלה מ-3 שנים אחרי ששודרה עונה 5. עוד אין פרטים אחרים אודותיה אבל ידוע שהיא תכיל יותר מ-3 פרקים.

בסקופ בלעדי לעין הדג, הצלחנו לגלות חלק מהרעיונות שהוצעו לפרקים לסדרה: "מה אם טינדר אבל כולם כרישים", "מתקן שמאפשר להקליט חלומות, אבל אז התעוררת וראית שאח שלך הצעיר הקליט על זה את החיפושית המופלאה", "חברת סטרימינג מכניסה פיצ'ר שיפוצץ את הטלוויזיה שלך תוך חצי שעה אם לא תבחר משהו לראות", "עתיד שבו כולם יכולים לתקשר רק ב-280 תווים כל פעם", "זיכיון נהפך לכל כך מצליח עד שכל האנשים בעולם משתתפים בו. הטוויסט: הופכים אותם לכרישים", "חברה מסרבת לשלם לכותבים שלה את המינימום כי אמריקה היא דיסטופיה קפיטליסטית".


3. ואפרופו דיסני, נפתחה הרשמה מוקדמת לדיסני+ פה בישראל במחיר שקשה לומר לו לא: 319 ש"ח לשנה הראשונה, שהם 26.5 ש"ח לחודש בממוצע, שהם 0.88 ש"ח ליום בממוצע, שהם 0.03 ש"ח לשעה בממוצע, שהם 0.0006 ש"ח לדקה בממוצע. מתמטיקה!

זו כרגע לא הרשמה מסובכת עם אשראי – צריך רק להזין דוא"ל וטלפון, וביום שהשירות יעלה תקבלו לינק עם ההרשמה. אבל עכשיו כשיש פרונט ישראלי, יש שאלה שאני תוהה לגביה, והיא הפסקה הבאה מתוך עמוד השאלות הנפוצות:

דיסני+ יכלול תכנים של דיסני, פיקסאר, מארוול, מלחמת הכוכבים, נשיונל ג'יאוגרפיק, אולפני המאה העשרים (20th Century Studios), אולפני הטלוויזיה של דיסני, FX, סרטי סירצ'לייט (Searchlight Pictures) ועוד. המנויים יוכלו להינות מתכני מקור של דיסני, כגון 'הספר של בובה פט והמנדלוריאן' מאולפני מלחמת הכוכבים, סדרת מון-נייט של מארוול, הסרט 'שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות' שהיה מועמד לאוסקר, לוקה, 'אנקנטו' ו'קרואלה' שזכו באוסקר, סדרות בידור כללי כגון 'האנטומיה של גריי', 'מלכות', 'משפחת קרדשייאן', 'משפחת סימפסון' ועוד סדרות רבות. והאם הזכרנו את כל הסרטים באורך מלא?

על פניו, חגיגה. "פיקסאר", "מארוול", "מלחמת הכוכבים". אבל עבדתי בעברי די והותר במשרד פרסום כדי לזהות ניסוח שהוא מתחמק. מדוע כתבו שהשירות רק "יכלול תכנים של…" והתמקדו בדוגמאות שהן די, בואו נודה, מעפנות, כמו "שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות" או "קרואלה"? בחייאת נו, תכתבו באותיות קידוש לבנה "הנוקמים!", "כל פיקסאר!", "מלחמת הכוכבים? בעל הבית השתגע! קחו את כל פאקינג מלחמת הכוכבים כי למה מי זה בובה פט"!

ומה זה "והאם הזכרנו את כל הסרטים באורך מלא?" לא, לא הזכרתם, אלא אם זה מתחיל ונגמר ב"שאנג צ'י" ו"קרואלה", ובמקרה הזה אני חושש לגורל 319 השקלים שלי. זה 0.0006 ש"ח לדקה, דיסני, אני לוקח את זה ברצינות!

אני כמובן לא באמת מאמין שלא נקבל תוכן מעניין, אבל אני חושש שרבים מהתכנים מבית FX דוגמת "אטלנטה" או "פארגו", ואפילו הסדרה החדשה של אנדרו גרפילד (שבניתי עליה לקראת עליית השירות) "Under the Banner of Heaven", לא יהיו חלק מדיסני+ ישראל ביום הראשון. טוב, יש עוד פחות מחודש לפני שנגלה.


4. ואפרופו (שוב) דיסני: החברה נתנה אור ירוק, בשעה טובה, לסדרה חדשה של "דרדוויל".

אלה החדשות הטובות. הפחות-טובות הן שיוצרי הסדרה החדשה הם טים מת'יסון ומאט קורמן, הצמד מאחורי "פרשיות סמויות" ה… בסדר? השניים גם כתבו עבור מספר סדרות טלוויזיה בשנים האחרונות, סדרות מהסוג שבוטלו כעבור עונה. אני לא ממהר לשפוט, אולי הם מוכשרים, אבל מדוע לא לתת את המושכות לאלה שעשו את הסדרה הקודמת והכה מוצלחת?

וללא קשר לבוסים החדשים של דרדוויל, יש מספר תהיות סביב הסדרה החדשה: האם היא תמשיך את העלילה של קודמתה או שמדובר בריבוט? והאם דיסני יאפשרו לסדרה להיות בוגרת, אלימה ואפלה או שהם מקווים שגם ילדים יוכלו לצפות בה? והאם היא תהיה מכונסת בתוך עצמה ביחס ל-MCU, או שנראה את דרדוויל וחייל החורף נלחמים נגד ויז'ן הלבן באסגרד או משהו כזה?

בעצם, אולי אלה לא חדשות טובות.


5. ובאותו נושא, התבשרנו לאחרונה מי יהיה הדוקטור הבא: שוטי גטווה, הלא הוא אריק מ"חינוך מיני" (סתם, זה לא באמת באותו נושא. בדקתי ערנות). גטווה שחקן מקסים ואני לגמרי בעד.

אם כי על החדשות אודות הליהוק שלו האפילה הידיעה שהצמד דיוויד טננט וקתרין טייט ישוב לסדרה – לכבוד חגיגות ה-60 של דוקטור הו – בתור הדוקטור העשירי ובת הלוויה שלו דונה, מה שהותיר את המעריצים נרגשים כי קו העלילה של שניהם הסתיים עם סימני שאלה.


6. סדרת אנימה של ריק ומורטי הוזמנה עבור רצועת Adult Swin. את הסדרה בת 10 הפרקים יביים טאקאשי סאנו, אחד מבמאי האנימה היותר-מעניינים בתעשייה. האיש ביים ספיישל אנימה של ריק ומורטי לפני כשנה, ספיישל שנראה לא רע בכלל. ויזואלית ממתין לנו פה ממתק אמיתי. עכשיו רק יש שאלה אחת בנוגע לכל העניין: למה?


7. הסרט הבא של פיקסאר הוא "Elemental" (הימורים בתגובות האם יקראו לו בעברית "אלמנטל", "אלמנטלי" או "יסודי") והוא מיועד ליוני 2023, שזה הפרש של שנה מינוס יום מ"שנות-אור".

ב"יסודוני הפלא" יככבו גרסאות מואנשות של היסודות מים, אדמה, אוויר ואש, מה שבהחלט נשמע כמו סרט פיקסאר טיפוסי. במאי הסרט הלא-גרוע-כפי-שעשו-ממנו "הדינוזאור הטוב" פיטר סון, הוא שמביים, ובדומה ל"אדומה אש" – גם "היסוד שתקע אותי" יתבסס באופן חופשי על תקופת ילדותו של הבמאי.

"פיקסאר לא תנוח עד שהם יאנישו כל דבר בסיפור מסע בין שתי דמויות שלא מסתדרות בהתחלה ואז בסוף כן" יעלה לאקרנים בארה"ב ב-17 ביוני עד שדיסני יחליטו אחרת.


8. המוזיקאי והמלחין היווני ואנגליס הלך לעולמו בגיל 79. האיש אחראי לכמה מהפסקולים היותר טובים ששמענו בקולנוע, ובראשם אלו של "מרכבות האש" ו"בלייד ראנר" – כמו גם אלבומים ויצירות שהמילה "אפי" לא תתחיל לתאר את מה שהם באמת.

הקהל מתבקש לדפוק את הרחבה למשך 5 דקות עם "Pulstar" כדי לחלוק לו כבוד אחרון:

 


9. אדם דרייבר, נטלי עמנואל, פורסט וויטיקר, לורנס פישבורן וג'ון ווייט יככבו בסרט החדש של פרנסיס פורד קופולה, "מגלופוליס", שאותו הוא גם מממן מכיסו הפרטי (רק 100 מיליון דולר, בקטנה). ועל מה הסרט? ובכן, זה התיאור: "גורלה של רומא רודף עולם מודרני שאינו מסוגל לפתור את בעיותיו החברתיות בסיפור הכביר אודות שאפתנות פוליטית, גאונות ואהבה בקונפליקט". אה, כמובן, מה?

ועד כמה שאני מעריך ואוהב את פרנסיס, הסרט (הנורמלי) האחרון שלו, "טוויקסט", הוא שעמום אחד מתמשך, ולא בטוח שעדיין יש לו את זה. אבל גם אם ניצב לפנינו כישלון (ועוד כישלון יקר), יהיה מעניין לראות את זה.


10. אף אחד לא שם את בייבי בפינה, למרות שאולי היה עדיף שכן: סרט המשך של "ריקוד מושחת" קיבל אור ירוק, לא ברור מדוע. במאי "מת עליה" (ההוא שבו ניקולס הולט מגלם זומבי חתיך) ג'ונתן לוין (וגם "50/50", ו"מה הסיכוי", בסדר) יביים את הפרויקט שאליו תשוב ג'ניפר גריי בתור בייבי האוזמן, ולפי לוין היא לא היחידה מהקאסט המקורי שתשוב. האם אנחנו עומדים בפני ה"סוף שבוע אצל ברני" הכי גדול בתולדות ההיסטוריה עם אנשים שינסו לשכנע אותנו שפטריק סווייזי חי וקיים על אף שהוא שלד? סביר שלא, אבל אפשר לחלום.


11. ריקוד מושחת אינו הזיכיון היחיד משנות השמונים שחוזר מהמתים: סרט המשך של "ספיינל טאפ" יעשה דרכו לאקרנים (או לחברת הסטרימינג עם הכיסים העמוקים-יותר), וזה כולל את רוב ריינר כבמאי ואת כל שלושת חברי להקת המטאל הפיקטיבית והרועשת ביותר בבריטניה.


12. Ynet העלו מפה אינטראקטיבית ובה תוכלו ללמוד על הייצוג הקולנועי של ערים בישראל: ממטולה (על אף שאני לא בטוח ש"חגיגה בעיניים" מתרחש שם. אבל הוא כן באזור) ועד סרטי הבורקס שמתרחשים באילת, אבל בלי אף אזכור לחוות עין כמונים שלקחה את השם שלה מהכפר ב"שועל בלול התרנגולות".


13. סדרת אנימציה של "נשואים פלוס" היא משהו שכנראה עתיד לקרות, רק לא ברור איפה ומתי. מחזיקת הזכויות, סוני, מנסה למכור את הקונספט למספר גופי שידור שהביעו עניין. השואוראנר המיועד הוא אלכס קרטר, מפיק ותסריטאי של "איש משפחה". אם הרעיון ייצא אל הפועל הוא יאחד את הקאסט המקורי.

וכן, למה לא. אומנם הייתי רוצה לראות את בני המשפחה מתאחדים בלייב אקשן, אבל אנימציה תאפשר להמשיך את "נשואים פלוס" ללא קפיצה של עשרות שנים בזמן, אלא מהנקודה שבה עצרה.


14. במצב הנוכחי, תאגיד השידור העלה למרשתת את "ניקוי ראש", תכנית הסאטירה המיתולוגית שמה זאת אומרת ברור שאני יכול לצטט לכם מערכונים שלהם אבל רגע מה זה שם ציפור בלי מקור?

אתם מוזמנים למרתן את כל הפרקים בארכיון תאגיד השידור, אבל צפו קודם בהקדמה של רבקה מיכאלי המקסימה:


15. "גודזילה נגד קונג" הוא לא האחרון ביקום מפלצות הענק של לג'נדרי: סרט המשך בכיכובם של הגורילה והלטאה קיבל אור ירוק מהאולפן. אדם וינגארד ישוב לכס הבמאי (סליחה שפקפקתי בך בעבר אדם. אבל אתה יכול להבין אותי, עשית את "מחברת המוות" בנטפליקס) ודן סטיבס יגלם את התפקיד הראשי שהוא לא של מפלצת-ענק (אני… חושב? יש דיווח שאומר אחרת?). הצילומים יחלו בקיץ הקרוב באוסטרליה.

וחכו, זה לא נעצר כאן: בינואר אפל TV פלוס הזמינו סדרה חדשה של גודזילה, "Godzilla and the Titans" שמה, והיא תתרחש ביקום של הסרטים החדשים (כן, גם אני לא מבין איך היא לא מיועדת ל-HBO Max. כנראה ענייני זכויות עם אולפני לג'נדרי, אבל אין לי כוח לגגל). מי שיביים את פרקי הפתיחה הוא מאט שנקמן מ-"וונדה-ויז'ן", שביים גם את הפרק "שלל המלחמה" (Spoils of War) ב"משחקי הכס" – אחד מפרקי האקשן המוצלחים על המסך הקטן. הסדרה של גודזילה בידיים טובות.


16. ההופעה הקצרה של אנה דה ארמס ב"לא זמן למות" היא ללא ספק החלק המוצלח ביותר בסרט, ונתקלתי במספר קריאות של כאלה (ואני ביניהם) שמבקשים ספין אוף בכיכובה. ובכן, ספין אוף לא נקבל כי "ג'יימס בונד" הוא זיכיון קדוש ונטול שטויות כמו סרטי ספין אוף וסדרות טלוויזיה (עד שיחליטו כמובן אחרת) אבל אנו צפויים לקבל משהו קרוב לכך: "בלרינה", ספין אוף של ג'ון וויק בכיכובה של אנה דה ארמס (הרי לא באמת משנה לי באיזו קונסטלציה אנה דה ארמס רצה ויורה באנשים).

בסרט היא תגלם מתנקשת צעירה שיוצאת לנקום את הרצח של משפחתה (מה? בלי סיבה אידיוטית כמו "הרגו לה את הכלב" או "ביטוח לאומי ביקשו ממנה לשלוח להם פקס"?), ויביים את הפרויקט לן וייסמן שעשה את "מת לחיות 4" (סרט טוב כל עוד לא משווים אותו לטרילוגיה הקודמת) וסרטי "מלחמת האופל" (לא יודע, תגידו אתם. לא ראיתי).


17. וכיוון שאנחנו בכור מצרף רווי בנשמות תועות של זיכיונות שמסרבים להמשיך לעולם הבא (הנה משחק, ילדים: תספרו כמה מהידיעות למעלה קשורות בפרויקטים מקוריים?), ריבוט של "ג'נטלמנים מובחרים" יעשה דרכו אל הולו, בתקווה שהסרט החדש יהיה מוצלח מהניסיון הקודם עם שון קונרי.

וזה לא נגמר: סרט פריקוול של "אושן 11" בכיכובה של מרגו רובי (פססט, הוליווד. יש עוד שחקניות בעולם) נמצא בפיתוח עם במאי סרטי אוסטין פאוורס ג'יי רוץ' (אשר ביים את מרגו רובי ב"פצצה" מ-2019). הסרט יתרחש בשנות השישים, וכאילו, למה לא סתם לעשות סרט שוד בשנות השישים עם מרגו רובי? למה חייבים שיהיה על זה את השם של דני אושן? על פי תקופת הזמן אני מניח שיהיה מדובר באמא שלו או דודה שלו, וכזה, למה? פשוט תעשו סרט שוד מגניב עם מרגו רובי בשנות השישים. אני מבטיח לכם שנבוא לראות, אפילו אם לא יקראו לזה "אושן 69".


18. והנה סיפור שגם ב"מראה שחורה" לא היו יכולים לחשוב עליו: דיסני רכשו את סטן לי. כלומר, הם לא באמת רכשו את סטן לי. האיש מת, ואני חושב שלקנות בני אדם זה כבר לא חוקי – אבל דיסני רכשו את הזכות להשתמש בשמו ודמותו ("likeness", מה שזה לא יהיה) למשך 20 השנים הקרובות בפרויקטים של מארוול, בפארקים של דיסני ואפילו במרצ'נדייז (ילדים, מי רוצה מחזיק מפתחות של יהודי בן 95?). אולי מישהו במארוול חשב שהבעיה הגדולה של פייז 4 היא מחסור בהופעות אורח מיותרות.

ואם זה לא מספיק דיסטופי עבורכם, הנה ההצהרה האמיתית לחלוטין שהם הוציאו:

"[העסקה] מבטיחה שסטן, באמצעות טכנולוגיה דיגיטלית, צילומי ארכיון ודרכים נוספות, יחיה במָקום החשוב ביותר: סרטי מארוול ופארקי השעשועים של דיסני"

אפשר להתעורר מהסיוט בבקשה?


19. ואסיים עם משהו נחמד: היוטיובר האוסטרלי-יפני ג'וזף ביזינגר, הידוע בתור The Anime Man, הפיק סרטון שבו הוא שאל 100 יוטיוברים אחרים (107, אם לדייק) "מה האנימה הטובה בכל הזמנים", וזה ממש לא משנה אם סרט או סדרה.

בסרטון משתתפים יוצרי רשת ידועים וידועים פחות – חלקם הגדול לאו דווקא קשור לעולם האנימה – והתשובות המגוונות הן מכל קשת העשורים והז'אנרים. גם כשאותה התשובה ניתנת מספר פעמים, הסיבות השונות שבגינן אנשים אוהבים את אותם סרטים וסדרות, הן שיוצרות פסיפס מרתק.

אז… מה לדעתכם האנימה הטובה ביותר בכל הזמנים?