דוח קופות שבורות, 02.06.2019: מלך המפלצות הוא עירום

היום ב'חדשות לא מפתיעות': עוד יקום קולנועי נכשל בקופות.

מדי פעם אולפן שהוא לא מארוול מנסה ליצור יקום קולנועי. זה כמעט תמיד מסתיים בכישלון. זוכרים את "היקום האפל" של אולפני יוניברסל שהתרסק תוך סרט אחד עם "המומיה" הנוראי? את היקום-לא יקום של די.סי? אז קבלו את האכזבה החדשה: "יקום המפלצות של אולפני לג'נדרי".

אז כן, יש לנו מקום ראשון חדש – "גודזילה 2: מלך המפלצות", שבו גודזילה נלחם בעוד כמה מפלצות גדולות ופחות אייקוניות, אבל זה רחוק מלהיות סיבה למסיבה. הסרט הכניס 47 מיליון דולר בארצות הברית בסוף השבוע הראשון שלו, סכום נחמד אך מאכזב: "גודזילה" מ-2014 פתח עם 93 מיליון דולר בארצות הברית בסוף השבוע הראשון שלו, ואפילו "קונג: אי הגולגולת" הצליח להשיג פתיחה גדולה יותר של 61 מיליון דולר. זה לא סימן מבשר טובות לסרט הבא בסדרה שאמור לאחד את גודזילה וקינג קונג בסרט אחד. בחו"ל אוהבים את הסרט הרבה יותר והוא הכניס בכל העולם בסוף השבוע הראשון שלו 179 מיליון דולר, סכום נאה – אבל לא כזה שיכול להחזיק פרנצ'ייז.

במקום השני נמצא "אלאדין" שממשיך לפלס לעצמו דרך עם ביצועים לא רעים בכלל. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון בארצות הברית 42.8 מיליון דולר. ההכנסות של הסרט ירדו ב-53 אחוזים מסוף השבוע הקודם, ירידה סבירה ביותר לסרט בגודל שלו, והסרט דוהר במהירות לעבר החצי מיליארד עם הכנסות של 445 מיליון דולר ברחבי העולם עד כה.

במקום השלישי יש לנו עוד סרט חדש, "רוקטמן". הוא "מבוסס על פנטזיה אמיתית" ומספר (בערך) את סיפור חייו החלקי של אלטון ג'ון, והכניס בסוף השבוע האחרון 25.7 מיליון דולר בצפון אמריקה. באופן קצת אירוני את הסרט ביים דקסטר פלטשר, הבמאי שפוקס שכרו כדי שיסיים את "רפסודיה בוהמית" אחרי שבריאן סינגר פוטר בגלל סיבות-לחלוטין-לא-קשורות-לתלונות-הרבות-עליו-מה-פתאום, וזה בכלל אחרי שפלטשר בעצמו התפטר מ"רפסודיה בוהמית" בעקבות חילוקי דעות (ההפקה לקחה עשר שנים, והייתה הרבה דרמה מאחורי הקלעים). למרות שהמבקרים מעדיפים את "רוקטמן", בקופות המצב קצת שונה – "רפסודיה בוהמית" פתח עם 51 מיליון דולר, כפול מהסכום של "רוקטמן". עדיין, זהו סכום לא רע לביוגרפיה מוזיקלית ("הולך בדרכי" פתח עם 22 מיליון דולר, "ריי" פתח עם 20 מיליון דולר). ההכנסות הכלליות של הסרט עד כה עומדות על 56 מיליון דולר, ומי יודע, אולי הוא יפתיע את כולנו ויצליח בענק.

במקום הרביעי יש לנו עוד כניסה חדשה, עם 18 מיליון דולר – סרט האימה "מסיבה סוף". זה סכום לא רע בכלל, במיוחד לסרט עם תקציב זעום של 5 מיליון דולר, אבל לא מאוד מרשים יחסית לגבהים שאליהם הז'אנר מסוגל להגיע. בסרט אוקטביה ספנסר מגלמת את מא, אישה מסתורית שנותנת לתיכוניסטים לערוך מסיבות במרתף שלה, אבל (תיראו מופתעים) היא לא בדיוק מי שהיא נראית. אוקטביה ספנסר והבמאי טייט טיילור חוזרים לעבוד ביחד אחרי "העזרה" אבל נראה ששיתוף הפעולה ביניהם לא עבד כמו בפעם הקודמת – גם המבקרים (61 אחוזים ברוטן טומטוז) וגם הקהל (68 אחוזים באותו אתר) לא מאוד אהבו את הסרט, אז הוא כנראה ייעלם די מהר מהאופק.

במקום השישי ובפעם הראשונה מחוץ לחמישייה הפותחת נמצא "הנוקמים: סוף המשחק". הסרט הרוויח בסוף השבוע האחרון "רק" 8 מיליון דולר בצפון אמריקה, מספר הגיוני בהתחשב בכך שהוא גם איבד 705 מסכים בארצות הברית. לאלו שכבר החליטו שאין לו סיכוי לסגור את הפער מול "אווטאר", חכו רגע: יכול להיות שהוא יקבל עוד דחיפה מ"ספיידרמן: רחוק מהבית", או אולי בזכות היציאה של הסרט לדיוידי או עונת הפרסים. למי שעוקב: הפער בינו ובין "אווטאר" הוא כרגע 75 מיליון דולר, אז עדיין יש לו סיכוי.

מעליו ומתחתיו נמצאים, בהתאמה, המתנקש השכיר ג'ון וויק במקום החמישי (עם 11 מיליון דולר) והבלש פיקאצ'ו במקום השביעי (עם 6.9 מיליון דולר). ומתחתיהם, שלושה סרטים שכנראה לא כבר יהיו איתנו בשבוע הבא:

במקום השמיני נמצא "חורשות את הלילה" שהכניס בסוף השבוע האחרון 3.3 מיליון דולר והוכיח שמייגן אליסון (הבעלים של "Annapurna Pictures") יכולה להפוך כל מכרה זהב לכובע קש. למרות הביקורות המעולות ואפילו תמיכה של די הרבה מפורסמים (כולל גל גדות שלנו), הסרט לא מצליח להתרומם בקופות. יכול להיות שאחת הסיבות לכך היא שקשה יותר ויותר לסרטים קטנים לשרוד בקולנוע, במיוחד כשיש שפע נהדר בטלוויזיה, ואולי זה בגלל הקהל, שבניגוד למבקרים לא השתגע על הסרט (B+ בסינמה סקור, ו-76% בציון הקהל ברוטן טומייטוז – ציונים סבבה, אבל לא מטורפים). זה די חבל, אבל אולי החיים בשוק הדי.וי.די וה-VOD יעזרו לסרט הזה ולמוניטין שלו.

במקום התשיעי נמצא "ברייטברן" שלמרות ההכנסות הקטנות שלו בסוף השבוע הקודם, בכל זאת הצליח לרדת ב-69 אחוזים והכניס רק 2.4 מיליון דולר. ההכנסות הכוללות של הסרט עד כה הן רק 24 מיליון דולר, ככה שאף אחד לא ירוויח ממנו יותר מדי. אבל כמו כל סרט אימה, ואתם יכולים להשלים את המשפט הבא איתי – לפחות הוא כבר כיסה את התקציב שלו.

במקום העשירי אנחנו נפרדים מ"נוכלות עם סגנון". חשבתי שניפרד ממנו כבר בשבוע שעבר, אבל הוא הצליח להתעלות על הציפיות שלי והכניס בסוף השבוע האחרון עוד 1.3 מיליון דולר, מה שמעלה את סך ההכנסות הכוללות שלו ל"פאדיחה".

בשבוע הבא יגיעו שלושה סרטים חדשים: "הפניקס האפלה" יהיה הסרט בו אנחנו ניפרד מעידן סרטי אקס-מן של פוקס (כן, יש עוד את "המוטנטים החדשים", אבל א. אלה לא האקס-מן אלא סתם מוטנטים ו-ב. הסיכוי שנראה אותו בקולנוע הולך ופוחת עם כל דחייה שהסרט עובר). על פי כל התחזיות נראה שזאת פרידה לטובה – קשה להגיד שיש באזז עצום סביב הסרט, ומצפים שהפתיחה שלו תהיה צנועה למדי; הילדים וחובבי האנימציה יקבלו את "החיים הסודיים של חיות המחמד 2", שהחליף את לואי סיקיי בפאטון אוסוולט (תמיד החלטה חכמה) בהרפתקאות הסודיות של חיות המחמד. אגב, נתון שכנראה הדחקתם לגבי הסרט הראשון – בישראל הוא היה הסרט הכי נצפה בקולנוע בשנת 2016, ובפער עצום. הסרט השלישי הוא "לייט נייט", סרט על מנחת תכנית אירוח לילית (בגילומה של אמה תומפסון) ששוכרת כותבת חדשה (בגילומה של מינדי קלינג) לצוות הכותבים הגברי שלה כדי לרענן את התכנית שלה ואת הרייטינג. נראה אם הוא יצליח איפה שהקומדיות האחרות בכיכובן של נשים נכשלו בחודש האחרון.