דוח קופות שבורות, 27.11.2022: ותודה על התעלומות המוזרות והכול

האמריקאים נשארו בסוף השבוע בבית לאכול, והסרטים החדשים נלחמו על השאריות.

פעם חג ההודיה בארצות הברית היה חג שבו דיסני שלטה בקופות עם הסרטים המצוירים שלה, אבל השנה נראה שכל האולפנים פשוט ויתרו על החג הזה והמספרים של כל הסרטים לא נראים חגיגיים במיוחד. אבל היי, לפחות אין סרטים עם הכנסות של פחות ממיליון דולר בטבלה השבוע, אז נגיד תודה מסביב לשולחן על זה. 

כמובן ש"הפנתר השחור: וואקנדה לנצח" שומר על המקום הראשון עם עוד 45.5 מיליון דולר. מספר מאוד מכובד לסוף שבוע שלישי של סרט בקולנוע. הסרט הכניס 369 מיליון דולר בארצות הברית, שזה מגניב כי הוא חצה את סף ה-300 מיליון אבל אין לו סיכוי להתקרב ל-700 מיליון בארצות הברית בלבד של הסרט הראשון שזה מאכזב. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 678 מיליון דולר – בתיאוריה זה אחלה מספר אבל גם הפעם, כמו עם שאר סרטי מארוול, עולה החשש שהוא לא יצליח לעבור את קו מיליארד הדולר, ואם כן זה יהיה גבולי.

במקום השני יש לנו כניסה חדשה ל-"עולם מוזר" שפתח עם 12.1 מיליון דולר. קודם כל, זה מביך שהוא לא הצליח לפתוח במקום הראשון כי זה בכל זאת סרט מצויר של דיסני שיצא במיוחד לחג. כמו שאפשר להבין מזה הסרט גם זוכה לתואר הלא מחמיא של הפתיחה הכי נמוכה של דיסני בחג ההודיה. לסרט יש ציון סינמה סקור של B שזה הציון הכי נמוך שהיה לסרטים מצוירים של דיסני מזה 31 שנה (כלומר, מאז שהתחילו למדוד סינמה סקור). זה לא נראה טוב בשבילו או בשביל אולפני ההנפשה של דיסני, זה כישלון טוטאלי. הסרט הוא כישלון גם מחוץ לארצות הברית, כי ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 28 מיליון דולר.

מתחתיו,  יש לנו סיפור הצלחה לא שגרתי "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית" שפתח עם 9.4 מיליון דולר. נכון, הסרט הקודם בזיכיון פתח עם 26 מיליון דולר אבל הוא הוקרן על מעל ארבעת אלפים מסכים בעוד שהסרט הנוכחי מוקרן על קצת פחות מאלף. במהלך משונה, הסרט הזה מוקרן בבתי הקולנוע שבוע אחד בלבד לפני שהוא מגיע לנטפליקס, כי ענקיות הסטרימינג פשוט עושות שטויות בשלב הזה. ועדיין, המספר הזה מוכיח שבסך הכל נטפליקס היו יכולים להנות מלהיט אמיתי על המסך הגדול אם היו נותנים לו יותר מסכים ויותר זמן. אולי בסרט הבא בזיכיון.

עוד כניסה חדשה בטבלה היא "מסירות" (Devotion), דרמת מטוסי קרב במלחמת קוריאה שאם ניסתה לרכוב על הגל של "אהבה בשחקים: מאווריק" היא לא הצליחה –  הסרט פתח עם 5.9 מיליון דולר. יחסית לתקציב ה-90 מיליון דולר, זה בטח לא יותר מדי. 

"התפריט" ירד מהמקום השני למקום החמישי עם עוד 5.4 מיליון דולר. ירידה של 39.2 אחוזים מסוף השבוע הקודם שזה די טוב לסרט בסוף השבוע השני שלו, אם המספרים ההתחלתיים היו יותר מרשימים. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 34 מיליון דולר – מתחיל לכסות את התקציב (30 מיליון דולר), גם אם לא להיט גדול במיוחד. 

"בלאק אדם" ירד למקום השישי עם עוד 3.2 מיליון דולר. הסרט כבר זמין לרכישה דיגיטלית ככה שאין לו תקווה לקושש כמות משמעותית נוספת של דולרים. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 377 מיליון דולר. 

"הפייבלמנים" עלה למקום השביעי כשהוא מכניס עוד 2.2 מיליון דולר. הפצת הסרט התרחבה בעוד 634 מסכים שמסבירים את העלייה הזאת, אבל זאת עלייה ממש צנועה יחסית למה שמצופה ממנו. בדרך כלל הסרטים של ספילברג הם יותר לקהל הרחב, אבל כמו עם "סיפור הפרברים", נראה שהקהל הרחב לא ממש מתעניין בספילברג של שנות העשרים. 

המצב של ספילברג הרבה יותר טוב מהמצב של "עצמות והכל" שנכנס לטבלה במקום השמיני עם עוד 2.2 מיליון דולר. ההפצה שלו התרחבה ב2722 מסכי קולנוע ככה שהקפיצה בהכנסות הייתה אמורה להיות גדולה יותר, אבל זה לא קרה. אפילו טימותי שאלאמה לא יכול למכור סרט כזה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 6 מיליון דולר. גם ביחס לתקציב הבינוני מינוס שלו – 16 מיליון דולר – זאת אכזבה. 

את הטבלה סוגרים "כרטיס לגן עדן" עם עוד 1.8 מיליון דולר ו-162 מיליון דולר בסך הכל ושני הפרקים הראשונים של הסדרה "הנבחר" שהכניסו עוד 1.5 מיליון דולר. 

באופן מסורתי, בסוף השבוע שאחרי חג ההודיה לא יוצאים סרטים גדולים לקולנוע אבל כנראה בגלל השממה הנוכחית יש שני סרטים שינסו לשנות את המסורת. "מי מפחד מסנטה" בכיכובו של דיוויד הארבור ינסה לתפוס רוח חגים מוקדמת בקומדיה אלימה במיוחד. וגם "אהבה בשחקים: מאווריק" חוזר למסך הגדול כי למה לא בעצם? אולי הסרט רוצה לוודא שאף אחד לא יצליח לעקוף אותו בטבלאות השנה או סתם לנצל את היעדר ההצלחה המטורפת של "וואקנדה לנצח".