הפנתר השחור: וואקנדה לנצח
Black Panther: Wakanda Forever
אורך: 2:41
תאריך הפצה בארה"ב: 11/11/2022
תאריך הפצה בישראל: 10/11/2022
כתבות העוסקות בסרט זה
- בפרקים הקודמים של היקום הקולנועי של מארוול וידאו 19.11.2023
- אוסקר 2023: אל תוך המולטיוורס הגיגים 13.3.2023
- אוסקר 2023: עדכון חי, מסתבר חדשות 12.3.2023
- עין הדג מציגים: הימורים לקראת טקס האוסקר 2023 (עם זוהר אורבך) הגיגים, פודקאסטים 7.3.2023
- כל הסרטים המועמדים לאוסקר ה-95, מדורגים הגיגים 6.2.2023
- מצאנו באינטרנט 65: אני לא מקנא בכלל אלא מפרגן לחלוטין חדשות 27.1.2023
- דוח קופות שבורות, 22.01.2023: הפעם ההיא שאווטאר המשיך להיות מקום ראשון חדשות 26.1.2023
- המועמדים לאוסקר 2023 חדשות 24.1.2023
- אוסקר 2023: 11 שאלות לקראת המועמדויות הגיגים 22.1.2023
- דוח קופות שבורות, 15.01.2023: מסיבת נחיתת חירום חדשות 17.1.2023
- דוח קופות שבורות, 08.01.2023: בובה של קופה חדשות 12.1.2023
- דוח קופות שבורות: סיכום 2022 הגיגים 9.1.2023
- סיכום 2022: פסקולי השנה הגיגים 4.1.2023
- דוח קופות שבורות, 01.01.2023: שנה חדשה, מקום ראשון זהה חדשות 3.1.2023
- סיכום 2022: הפחות הטוב הגיגים 28.12.2022
- דוח קופות שבורות, 25.12.2022: על נהרות בבל הפסדנו כסף חדשות 27.12.2022
- דוח קופות שבורות, 18.12.2022: דרכו של הכסף! 2! סוף שבוע קופתי בקופות! חדשות 20.12.2022
- דוח קופות שבורות, 11.12.2022: אזהרת ספוילר - אף אחד לא מרוויח יותר מדי חדשות 13.12.2022
- דוח קופות שבורות, 4.12.2022: לילה רווחי חדשות 6.12.2022
- דוח קופות שבורות, 27.11.2022: ותודה על התעלומות המוזרות והכול חדשות 30.11.2022
- דוח קופות שבורות, 20.11.2022: מסעדת יוקרה חדשות 23.11.2022
- דוח קופות שבורות, 13.11.2022: כסף לנצח חדשות 15.11.2022
- ביקורת: הפנתר השחור - וואקנדה לנצח ביקורות 10.11.2022
- קדם אוסקר 2023: הנפשות הפועלות הגיגים 6.11.2022
- מצאנו באינטרנט 58: מריח את הבדיחות מקילומטרים חדשות 6.10.2022
- הימורים מוקדמים הרבה יותר מדי לטקס האוסקר ה-95 הגיגים 11.8.2022
- כך יראה השלב החמישי ביקום של מארוול חדשות 24.7.2022
- מצאנו באינטרנט 25: כדברי ג'ון אוליבר חדשות 17.5.2021
- מצאנו באינטרנט 24: ...אבל בריטית? חדשות 26.4.2021
- מצאנו באינטרנט 16: ועוד בשעת התה! חדשות 3.12.2020
- צ'דוויק בוזמן, 1976-2020 חדשות 29.8.2020
- קצרצרים: D23, שוטף פלוס 30 חדשות 12.9.2019
- מה יהיה בפייז 4, בעצם? הגיגים 6.3.2019
- קצרצרים: נדחה עד להודעה חדשה חדשות 2.11.2018
40 תגובות פתח ספוילרים
תגובות מקבילות
איך בדיוק עושים סרט המשך בלי הגיבור הראשי?
למה לא ללהק שחקן חדש לדמות? מארוול עשו את זה בעבר – הענק הירוק, קולונל רודס – (יש לי אפילו ליהוק מושלם: יאיא עבדול מהטין. שם מלכותי והולם לתפקיד, לא כך? ויש דמיון מסוים בינו לבין בוזמן המנוח), ואלו נסיבות הכרחיות.
סיבה מרכזית היא בשביל לחלוק כבוד לצדוויק בוזמן
איכשהו להתעלם מהמוות של השחקן ופשוט להמשיך כרגיל עם שחקן אחר מרגיש מהלך מזלזל, כאילו הוא בוזמן לא חלק חשוב בדמות וכל אחד יכול פשוט להחליף אותו.
סיבה נוספת היא שכל פעם שמחליפים שחקן אחד (וכל השאר נשארים אותם שחקנים) זה יוצר תחושה מלאכותית מוזרה שמוציאה מהסרט ומפריעה לכל אורכו. זה לא מקרי שבכתר מחליפים את כל הקאסט בכ לשתי עונות,למרות שיש דמויות שבקלות היה אפשרי להשאיר אותם עם אותו שחקן (נגיד דיאנה שהחליפו בין עונה 4 ל5 למרות שאמה קורין בכיף הייתה יכולה להמשיך לגלם אותה).
סיבה נוספת היא למה לא לקחת את שורי בתור הדמות הראשית? גם צעד פרוגרסיבי יחסית מצד מארוול וגם היא שחקנית מספיק כריזמתית להחזיק את הסרט על כתפיה. למה ללכת בדרך עקיפה ומסוכנת אם אפשר פשוט להשתמש באחותו, מהלך הרבה יותר טבעי והגיוני. התקלה היחידה היא שלטישה רייט נהייתה אישיות שנויה במחלוקת בגלל כל מיני דעות שהביעה ברשתות שלא התעמקתי מה הם או אפילו באיזה נור עוסקות. נראה שמארוול מנסים להחליק על העניין כי אם יצטרכו לוותר עליה הם כבר ימצאו את עצמם במבוי סתום רציני עם הסרט הזה.
ולאחר בדיקה זריזה
היא שיתפה תכנים נגד חיסוני קורונה, תיאוריות שסין הפיצה בכוונה את הנגיף, תכנים שמערערים על כך שההתחממות הגלובלית אמיתית ולקינוח קצת טרנסופוביה. מרשים איך היא יחסית נשארה מתחת לרדאר, במיוחד בתקופת פוסט גיי קיי רולינג משמידה את המוניטין שלה בטוויטר.
אם מישהו צריך להחליף אותו זה מ'באקו
לגמרי הדמות הכי מעניינת מהסרט הראשון. אני חושב שגם קראתי איפשהו שיש דיבור על להחזיר את קילמונגר ושהוא יהיה הפנתר השחור, שזה פתרון שאפשר בקלות לתרץ עם המולטיוורס.
מילת מפתח: בעבר
מארוול בשלב שהם ממש לא רוצים לשבור את "החוויה" והם מעדיפים לא להחליף שחקנים – בטח ראשיים שכאלה, בטח שבקומיקס יש כל כך הרבה תחלופה לדמות שאין שום צורך הכרחי דווקא בדמות הזאת בשביל שיהיה "פנתר שחור".
בשתי הדוגמאות שהבאת מדובר על שחקן שגילם את הדמות בסרט אחד בלבד לפני שהוחלף
פה מדובר בשחקן שגילם את הדמות בלפחות 3 סרטים + סדרת אנימציה, מדובר במישהו שקצת יותר התחברנו אליו כמי שמגלם את הדמות מאשר בשתי הדוגמאות האחרות.
וכן, כמו שכתבו פה, יש גם את העניין שבשונה מהמקרים האחרים, פה מדובר על מוות טראגי בטרם עת, והציבור בהחלט יכעס על ליהוק שלו מחדש.
כך שלא, זה ממש לא דומה למקרים של הענק הירוק ורודי.
טריילר חדש לוואקנדה פוראבר
כמות הפאתוס שנשפכת מהעבודה של ראיין והצילום פשוט מדהימה. כל פעם שאני רואה עוד מנאמור.. התמוגגות ואין אספקט שלא נראה נכון סיפורית. מרגיש שאני כבר מבין את המניעים של כל הצדדים ורק רוצה לראות כברר את הסרט. בשונה גם מהסרטים האחרונים של מארוול, הוא הסרט השני הכי ארוך שלהם (אחרי אנדגיים) עם שעתיים ו41 דקות. https://youtu.be/_Z3QKkl1WyM
רק שחשבתי לרגע שאווטאר מושך את כל התשומת לב מהסרט הזה, הם מיד מחזירים אותי למקום, רק חבל שלבלאק פנתר 2 יש רק חודש עד שמגיע אווטאר 2, שנראה שהולך להיות סנסציה. ניחוש פרוע גם לאווטאר 2 יהיה אורך של כ3 שעות. אז דיסני הולכים ממש להתחרות בעצמם, עם אורך הסרטים ובאולמות.
כבר שנה שנייה ברציפות שמארוול מביאים סרט שהופך ל״השני הכי ארוך שלהם״
שנה שעברה, למי שלא זוכר, זה היה עם נצחיים שעכשיו הולך לרדת למקום השלישי.
ואם לא מחשיבים את 2020, שכן מארוול לא הוציאו אז כלום, יוצא שכבר שלוש שנים ברציפות שמארוול מביאה לנו כל שנה סרט באורך למעלה משעתיים וחצי.
הבעייה היא שהם לא מבינים שמה שעבד באנדגיים לא עובד לכל סרט שני.
אנדגיים היה אירוע מיוחד שסגר סאגה של עשור, כך שהאורך היה לגמרי מוצדק.
אבל עכשיו נראה שהם חושבים שיש עוד הרבה סרטים שמצדיקים אורך מוגזם ושכל שנה אפשר להביא לנו סרט שמתקרב לשלוש שעות, ואת זה אני בכלל לא אוהב.
סרט גיבורי על סטנדרטי לא אמור להיות ארוך משעתיים, סרטי אנסמבל יכולים להיות בין שעתיים לשעתיים וחצי, ורק האירועים הגדולים ביותר אמורים להיות מעל לשעתיים וחצי.
שני סרטי הנוקמים הבאים בהחלט יכולים ליהנות מאורך של שלוש שעות, אבל עד אז שאר הסרטים אמורים היו להיות באורך סביר, שכן אני לא רואה איזה תירוץ יש לקחת סרטים שאינם אירועים ענקיים שסוגרים סאגה ולתת להם אורך מטורף שכזה.
יש יותר מידי בעיות עם הנצחיים
בשביל להצביע עליו כמשהו שלא צריך להיות. בכל מקרה ההרגשה שלי מהבלאק פנתר הראשון שזה פרנצ'ייז דיי ייחודי ועומד בפני עצמו, במיוחד בצורה שהוא בנוי, לא היה שום דבר דומה לו בMCU עד כה. ואני מרגיש שבממלכות יש יותר מה לספר ויש יותר מה להראות. אנחנו לא סתם הולכים לראות סיפור אוריג'ן של נאמור, אלא סיפור מקור של ממלכת טאלוקן ואם אני שונא משהו שמספרים לי על ממלכות, זה שזה קצר מידי ואף פעם לא נותן לי תחושה שאני מבין את המבנה שלה מספיק. יש כאן הרבה חומר להתמודד איתו, אם זו ההתמודדות עם אבידת טאצ'לה, הפוליטיקה של וואקנדה שנפתחה לעולם בסוף הסרט הראשון. אוריג'ן של איירון הארט, פיתוח דמות לשורי ונראה מהטריילרים שממש יש ארק למלכה, אוקויה לאינבקו (ואפילו ללופיטה). יש לבסס את טאלוקן כאמור ונאמור. וכמובן הקונפליקט עם וואקנדה ומלחמה. לכולם צריך לבסס את הכוחות והסוגי לחימה החדשים. לא יודע מה איתך, אני חושב שהסרט הזה לגמרי יכול וצריך לנצל זמן משמעותי. ת'ור אהבה ורעם נשמע כמו סיפור ילדים לידו.
השאלה האמיתית אם ראיין ידע לנצל את הזמן נכון ולפתח במקביל את כולם, בצורה טבעית ולהביא את כל הדמויות לקונפליקט רציני, כשבסוף לפחות רובן עוברות ארק משמעותי.זה לא אנסמבל של האוונג'רס כי הוא לא בנוי ככזה, אבל יש בו לא פחות דמויות והתפתחויות של אנסמבל, פוליטיקה וממלכות. לפחות מהטריילר נראה שהכול מנוצל נכון. עוד משהו שניסיתי לפענח האם יש כאן הגחות של האקט השלישי של הסרט ולא הצלחתי להגיע לתשובה. משום מה זה נראה מאוד אקט ראשון ומקסימום שני.
לא נשכח שזה הסרט שסוגר את פייס 4, כנראה סוג של אוונג'רס בעצמו. וזה בלי איזה שמועות לפוליטיקה של דוקטור דום, סופה וההתעסקות בזה שנאמור הוא המוטנט הראשון שמוזכר בסרטים ביקום 616.
כשאני קורא את מה שאתה כותב על עלילת הסרט, זה נותן לי תחושה שהסרט הולך להיות בלאגן אחד גדול וארוך
יש לי תחושה שאנחנו בשידור חוזר נוסף של נוסחת מארוול ל-2022: סרט שכולם מצפים ממנו מאת במאי עטור שבחים שכבר הצליח בעבר בסרט על גיבור על של מארוול ולכן כולם מצפים שגם הפעם יצליח בגדול, אנשים מרוצים מהטריילרים ולכן הסופ״ש הראשון הוא מוצלח ביותר, אבל אז הביקורות באופן מפתיע לא ממש חיוביות כמו שציפו והסרט חווה ירידה חדה ברווחים ואכזבה גדולה של הצופים שראו אותו.
כבר פעמיים השנה שהיינו בסרט הזה, ועכשיו אני ממש מרגיש איך זה הולך לקרות שוב ו״להפתיע״ את כולם.
הפעם כבר משלב הטריילרים אני מזהה שמשהו פה לא עשוי טוב.
אבל מה אני יודע? יכול להיות שדווקא כשנדמה לי שהסרט לא הולך להיות טוב, פתאום כולם יכתירו אותו כיצירת מופת על זמנית, כמו שמשום מה הכתירו את ספיידרמן אין דרך הביתה הלא משהו בכלל.
אולי פעם שלישית גלידה?
בכל מקרה אני כמובן הפעם בראש שהכול יכול להיות. אבל אני קצת לא מסכים לגבי הטריילרים, דוקטור סטריינג'ניסה להסתיר מה שהיה דיי ברור להרבה מעריצים, אפילו ניסה קצת לרמא ולהשלות מה הכיוון של הסרט. ת'ור אהבה ורעם היה נראה מאוד פאן אבל מכל השינוי ביציאות ידעתי שהשומרים גם סתם כאן ועם טון קצת לא ברור לדרמה. מבחינת התוצאות דוקטור סטריינג' אכן שיקר ות'ור אכן עשה מה שסרט קומדיה של מארוול עושה.
זה אולי קצת בסתירה להתלהבות הראשונית שלי מהטריילרים אבל מה שאני מנסה לומר שאף אחד מהם לא ריגש אותי כמו הטריילר של בלאק פנתר 2. אני מרגיש את הזעקה של הדמויות ושל העיר עצמה. את הניסיון של אחרים לנצל את זה שהיא יותר חלשה כרגע והצורך של כולם להצמיד שורות ולהציג כוח. גם הוואקנדה vs טאלוקן מוצג בטריילר בצורה הכי נכונה שיש ולא אני הנבל שיתנהג בצורה מטופשת עד שנהיה חברים, אלא יש איזה פאתוס שמשודר ש2 הממלכות עם מנהיגים אמיצים עם כאב ורצון לשמור על העתיד שלהם ובעל כורחם יכנסו למלחמה. מרגיש מאוד אוטנטי ואמין.
ואני יכול לומר שמעולם לא התרגשתי ככה לדמות של מארוול רק מהטריילרים. אתה יכול לראות שנאמור כבר כאווטאר שלי ויש לי הרגשה שמקפטן אמריקה הוא יהיה הדמות הגברית הפייבוריטית שלי. (טוב בהתחשב בדרדוויל משבוע שעבר אז אולי יהיה לי 2)
אבל כמו שאמרת אין לדעת כלום. פשוט חשוב לי כן לומר שהטריילר עשה עבודה מצויינת והוא כן נותן תקווה למשהו יוצא דופן והזמן של הסרט הכי נכון מבחינתי, כי זה עושה לי חשק לבלות בממלכות והקונפליקט בניהם כמה שיותר זמן.
שעה וחצי. סרט צריך להיות באורך של גג שעה וחצי.
(ל"ת)
שעתיים לפחות
כלומר, אידיאלית. סרט עם עלילה מהודקת ומפותחת במידה שמתאימה למדיום מצדיק שעתיים+.
בפועל, כמובן, רוב הסרטים ישתפרו מקיצוץ מחושב לשעה וחצי, כי הסרט הממוצע לא מנצל את זמנו ביעילות.
אני תמיד מעדיף לצאת מסרט עם "טעם של עוד"
מאשר להתעסק בכלל בכך שאולי מרחו קצת. זה כמו לשים לב לטעם לוואי באוכל.
חוץ מזה, שעה וחצי נכנסת לרוב האנשים בתוך "זמן השלפוחית". יותר מזה, וצריך להתחיל חישובים: אני לדוגמא אוהב לסיים ליטר וחצי קולה עם הפופקורן בלי לחשוש שאצטרך להפסיד מהאקט השלישי, או שאפחד שלא התפניתי מספיק קרוב לתחילת הסרט. הצורך להתאפק די מוציא אותנו מהאסקפיזם חזרה לעולם האמיתי. אני בגדול זורם עם 80-100 דקות כאופטימום.
בדיוק באמצע
רוב הסרטי ם שאני מרגישה שבאמת סיפרו סיפור משמעותי, ומצד שני לא מרחו את הזמן, הם יותר משעה וחצי. מגרדים את השעתיים מלמטה כולל הכתוביות.זה בעיני הטווח 100-120 דקות ברוטו (שזה 90-110 נטו)
סרט צריך להיות באורך הנכון לו. לפעמים זה יכול להיות מעל 170 דק (הנהגת של מר יוסוקה) ולפעמים קצת מעל שעה (פטיט מאמן נגיד)
(ל"ת)
האמת, נכון
לפעמים דרמות קטנות שיכלו להיות שעה של הנאה צרופה נהרסות בשביל מתיחה לאורך סטנדרטי.
אבל במציאות התזמון לא תמיד מדויק
כמה ביקורות פה באתר ציינו שאפשר היה להוריד חלקים משמעותיים מסרטים?
שוב אחזור לדוגמא השחוקה של טרנטינו, שכאשר איבד את העורכת המוכשרת שלו, החל לשחרר סרטים באורכים גדלים והולכים , אשר רק דיללו את האיכות – כי לא היה מי שיקצץ ויזקק.
אני חושב שבהעדר צורך אמיתי, עדיף לכוון לפחות מאשר ליותר זמן. לא יודע מה הסיבות למגמת התארכות הסרטים (אולי להצדיק עלויות), אבל זה ממש לא לרוחי…
הסיבה היא כנראה הסדרות
כשפרק מגיע לשעה, מצופה מסרט להציע כפליים לפחות.
טוב, גם לפרק בסדרה אין סיבה להיות 70 דקות.
(ל"ת)
עורך טוב הוא לא רק עורך שמקצץ סצנות. תמיד עורכים ספרותיים וקולנועיים מקבלים קרדיט על הידוק התוצר וקיצוץ סצנות. אני בכלל לא בטוח שבסמכות סאלי מנקה להחליט בלי הבמאי "השלוש סצנות האלו לא לרוחי, אני מקצצת". וגם עם סאלי מנקה הסרטים של טרנטינו היו ארוכים להפליא.
אומנם שלושת הסרטים האחרונים של טרנטינו קפצו באורך, ייתכן כי האגו שלו רק תופח או משום שהם מהווים את המערכה האחרונה של הקריירה שלו. כך שאם יש לו רעיון מגניב הוא חייב לדחוף אותו לסרט, שהרי אין לו עוד מלא סרטים עתידיים שהוא יכול לשמור אליהם את העניינים שמרחפים לו בראש. ובתכלס לא ממש סבלתי מהאורך של הסרטים האחרונים שלו, בניגוד לדעת הרוב. אוהב את הslow burn של שמונת השנואים, ג'אנגו סרט יחסית אקשני ומלא בהתרחשויות כל הזמן והיו זמנים אפיזודי יותר כך שאני מרגיש שאני צופה בבינג של כמה פרקים עם קשר רופף (סטייל אטלנטה).
ואת האמרה שיש מגמת התארכות בקולנוע אני שומע מאז שאני קורא כאן, אבל עד כמה היא נכונה? תמיד יש סרטים ארוכים ותמיד היו. עשר הדיברות הוא 3 שעות ו40 דק'.
יש גם סרטים שמרגיש שרצו מהר מדי, או הסתיימו מהר מדי ושכמה דקות היו יכולות להועיל להן. זו אומנות עדינה ובקלות אפשר להרוס את האיזון. מובן לי מדוע סרט ארוך יכול להיות בעייתי מבחינה פרקטית (ענייני שלפוחיות, קשב וכו') ובטח שמבחינה אומנותית (אני לא סגור מה אומר המונח שציינת "דילול איכות" אבל בעיניי קצב זה אחד הדברים הקריטיים בסרט) אבל אני חושב שהבמאי צריך ליצור את הסרט הנכון לחזון שלו, ואם החזון שלו מצריך סרט ארוך שיאתגר שלפוחיות של כמה אנשים אז שהסרט יהיה ארוך.
תראה, אני לא בטוחה איך זה עובד בקולנוע
וברור שזה לא בסמכות סאלי מנקה להגיד "אני מקצצת". אבל לפחות בכתיבה (ואולי גם בקולנוע, לא יודעת). תפקיד העורך הוא בין השאר להגיד מה עובד, מה לא עובד, ולהציע שיפורים. אלו לא רק הצעות טכניות, זה להעלות לדיון נושאים שממקדים את התמות העיקריות בספר, ולחשוב האם הן מגובשות מספיק ואיך אפשר להדק אותן.
יכול להיות שעורך קולנועי זה עניין טכני נטו, אבל אני נוטה לחשוב שמעבר לחלק הטכני של איפה בדיוק אני חותך את הסצינה ואיזה פריים בדיוק אני בוחר, יש אן גם איזשהי שאלה מהותית שהעורך יכול לקחת חלק במענה עליה – גם אם המילה האחרונה לא שלו.
בהחלט, רק שהתפקיד הזה נופל בעיקר על המפיקים, עורך התסריט, משקיעים יותר מאשר העורכת
כולם עוברים על התסריט, חלק גדול מהם צופים בקאטים שונים של הסרט לפני שהוא מסיים את תהליך הפוסט. העורכת אחראית במידה רבה על הקצב של הסרט אבל פחות על האורך. כן, היא יכולה להגיד לבמאי 'תקשיב, לדעתי זה לא עובד' רק שנראה לי שבעיות אורך הן קודם כל בתסריט ולא בעריכה. כלומר, אם הבעיה עם האורך של 'היו זמנים בהוליווד' היא שוטים סטטיים וארוכים שלא קורה בהן כלום אז בהחלט אפשר לדבר על העריכה בתור הפקטור המרכזי באורך. אבל במקרה הזה זה פשוט תסריט ארוך, שקורים בו המון דברים ונאמרים בו הרבה משפטים. העורכת לא יכולה להוריד מילים ומשפטים על דעת עצמה, וזה גם נראלי יותר התפקיד של העורכי תסריט והמפיקים (והמשקיעים) להעיר עליו לבמאי, לא העורכת.
יש לציין שההפקה יודעת פחות או יותר מה יהיה האורך של הסרט עוד לפני שהוא צולם. הם ידעו שהם עושים סרט ארוך מראש. זה לא משהו שהתגלה בעריכה.
אבל כמובן, גם העורכת, בדיוק כמו כל אחד אחר בהפקה יכולה להעיר לבמאי אם לטעמה משהו לא עובד בסרט כמכלול. רק שזה לא בהכרח קשור בתפקיד שלה.
במקרה הספציפי של סרטי טרנטינו האחרונים הקצב והאורך של כל סצינה בנפרד הוא מושלם (לטעמי). פשוט יש קצת יותר מדי סצינות.
"יש לציין שההפקה יודעת פחות או יותר מה יהיה האורך של הסרט עוד לפני שהוא צולם. הם ידעו שהם עושים סרט ארוך מראש. זה לא משהו שהתגלה בעריכה" – זה לא פעם כן.
בגדול, כשיוצאים לצלם רוצים לצלם כמה שיותר. לכן אין ממש "עורכי תסריט" במובן שאתה מדבר עליו – האולפנים מעדיפים לצלם יותר סצנות ואז להוריד בעריכה מאשר לצלם משהו "רזה" וערוך מראש, רק בשביל לגלות שהם צריכים לצאת לצילומי השלמה: להביא את כוכבי הסרט וכל ההפקה לימים לא מתוכננים פשוט עולה יותר מעורך בחדר.
יש הרבה מקרים של קאטים ראשונים ארוכים מאוד שמתחילים מלחמת חפירות בין המפיקים לבמאי (עם העורך, כנראה איפשהו באמצע). יש גם סיפורים על סרטים שברגע שהחליפו עורך לפתע התגלה בהם משהו שלא הצליחו למצוא קודם.
בקיצור, זה לא רק תפקיד העורך, ובטח שאין לו את המילה האחרונה – אבל כן, עורך יכול לבוא ולהגיד "זה לא עובד, זה מיותר, תראה מה עשיתי פה זה הרבה יותר מהודק". לרוב זה יבוא בדיאלוג משולש של מפיק-עורך-במאי שכזה, אבל זה בהחלט משהו שעורך טוב (שהבמאי סומך עליו) יכול לעשות, ואני בהחלט חושב שסאלי מנקה הייתה מצליחה "לנקות" לא מעט שומן עודף בסרטי טרנטינו האחרונים. לא רק בגלל שהיא איזה אשפית טכנית, אלא גם בגלל שהיא חברה קרובה של טרנטינו שעבדה איתו צמוד והוא הקשיב לה והיה להם קשר "עוד מימי קדם", בניגוד לעורכים החדשים שקצת באים "לעבוד עם טרנטינו".
נפתחה המכירה של הכרטיסים
תמיד יס פלנט פותחים לראשון אחרונים וצריך לחכות ולרפרש. בסוף מרוב התרגשות קניתי ליום חמישי במקום לבכורה ברביעי🤦🏽♂️
לקח לי כמה רגעים להבין מה זאת אומרת ״לראשון אחרונים״
עד שהבנתי שהתכוונת לראשון לציון
*רב חן תמיד אחרונים
בדיזנגוף יש רק יום אחד ובכלל אי אפשר להזמין עד חצות.
ואו שזאת טעות, או שתהיה לסרט בכורה עולמית ברב חן קריית אונו שבוע לפני כולם.
אתה לוקח תגובות מוקדמות מהטוויטר לפני שהאמברגו ירד
חוץ מזה שיש שם מלא אנשים שמגיבים סתם בלי שבאמת ראו את הסרט, באמת שלא זוכר בלוקבאסטר גדול שלא קיבל מחמאות בשלב הזה. יש אמברגו וכמעט כל מבקר שמכבד את עצמו לא יכתוב כלום עדיין. סתם דוגמא לאחרונה, הנה מלא מחמאות ל"בלאק אדם".
(אפילו אני שדי שונא את כל מה שמארבל עשו בשנים האחרונות קצת מחכה לסרט הזה, אבל באמת שהתגובות בשלב הזה לא אומרות כלום)
יאפ, בלאק אדם הוא בהחלט דוגמא טובה רק מהשבועיים האחרונים.
אני גם זוכר שהתגובות המוקדמות לבאטמן נגד סופרמן ואפילו ליגת הצדק של ווידון היו חיוביות בטוויטר.
אני לא חושב שיש דבר כזה תגובות שליליות בטוויטר מהקרנות מוקדמות שמזמינים אליהן בדרך כלל את המעריצים הכי כבדים.
החוויה מטה חזק לחיוב
עם "בלאק אדם" ו"באטמן נגד סופרמן" זה לפחות התאים לדירוגים של המעריצים.
מקרים כמו "ליגת הצדק" מוכיחים שאי אפשר לצפות לתיאור אמין של האיכות, מקסימום של הכיוון.
מותר להם אחרי הסרט לתת תגובות
אני יודע שזה נפוץ עניין התגובות החיוביות אבל ההבדל הגדול מבחינתי על מה התגובות עוצרות. גם הדוגמה שהבאת כאן, לומר היה אקשן אקשן אקשן, לא בדיוק מלהיב אותי. אהבתי שהדגש שלהם על הכאב והאובדן שהסרט מביא וחזרו על זה שוב ושוב. כל השאר פחות מעניין אותי. בוא נגיד שקיבלתי את הווייב שאני רוצה מהתגובות והווייב של בלאק אדם לא עניין וגם אחרי התגובות זה לא שינה את ההבנה מה הגישה של הבמאי.
אתה צודק, כמובן אבל... (ספויילרים מעלי)
למה עכשיו להקפיץ את המידע הזה בכותרת כדי שגם מי שלא נכנס לשרשור כדי להמנע מספויילרים יראה את זה במתמשכים?…
בפעם הבאה עדיף פשוט לכתוב ספויילר מעלי, ואת השאר לכתוב בתוך התגובה…
סליחה חשבתי שזה דיי ברור מהטריילרים
(ל"ת)
אני לא הרגשתי שקיבלתי כמעט שום פרט מידע על הסרט מהטריילרים
אבל דווקא זה היה אחד הדברים היחידים שהרגשתי שהטריילרים כן סיפרו.
אם כבר, אז כנראה שהספויילר האמיתי יהיה זהות הגיבורה הראשית של הסרט. הטריילרים מציגים לנו מספר נשים שיש אופציה שיובילו את הסרט, אבל אני נוטה להניח שרק אחת מהן תהיה ממש הגיבורה הראשית וכמובן שרק אחת מהן תהיה הפנתר השחור, ומהטריילרים אין דרך לדעת במי מדובר.
מסכים, גם לי לא ברור
הטריילר עושה עבודה מעולה לתת לך את 'ההרגשה' לאיזה סרט אתה נכנס והנקודת התחלה ומעבר לזה שום דבר. מהטריילרים שאני גם לא מצליח להבין אם המערכה השלישית נחשפה או לא. נאמור בהתבסס על הטריילרים הוא לא נראה לי נבל יותר בחיכוך המרכזי של טאלוקן מול וואקנדה. ראיין עשה עבודה מעולה כשהוא בנה אנסמבל חזק של נשים בסרט הראשון וזה בא לידי ביטוי בסרט הזה. זו באמת יכולה להיות כל אחת מהן.
ההודעה הייתה מופנית אליך, אבל משום מה יצאה מהשרשור
(ל"ת)
וול הביקורות בפנים עם 92% בRT!
פיינלי ניצחון לסגירת פייס 4! התחיל עם אבל של וונדוויז'ון ונגמר באבל של וואקנדה פוראבר. אפילו שהאמצע לא משנים באותה רמה. ולא, אני לא מחשיב את הספיישלים כיצירות מלאות של הMCU טלה יותר טעימות. מעבר לזה, תמיד אומנם היה סיום וודאי על הנייר של פייזים אבל לכולם היה ברור שזה נגמר אחרת. אוונג'רס 2 סוגר את פייז 2 אפילו שטכנית אנטמן סגר אותו, פייז 3 נסגר עם אנדגיים אפילו שטכנית FFH סגר אותו. אז גם כאן..
עוד אומרים כמו שחשבתי, צריך רק לראות את הסרט הראשון של בלאק פנתר ואתם מסודרים. אני חושב שמארוול צריכה עוד סרטים כאלה עם פאתוס דרמה וארק איכותי, הם יותר יכולים לעמוד בזכות עצמם מאשר קומדיות קלילות. לא אומר שלא צריך קומדיות פשוט שהיחס יהיה שונה. אני לגמרי הייתי מעריץ יותר מעריץ של חייל החורף ומלחמת אזרחים ושמחתי שהבמאים המשיכו לסרטי האוונג'רס 3 ו4. בלאק פנתר היה הסגנון השני שאני מאוד אוהב ועכשיו הדיבור שקווין פייגי מנסה לקחת את ראיין קוגלר לאוונג'רס 6 – מלחמות סודיות. יאללה שיקרה! לא יודע איך ישתלב עם וולדרון ואולי גם ידחוף אותו לשוליים, אולי אפילו זה עדיף.
רגע, "טלה" זה חלק מה-MCU? זה מסביר כל כך הרבה
(ל"ת)