מצאנו באינטרנט 43: הופכת כל סרטון מטומטם ליותר אפי

טריילרים גרועים, טריילרים טובים, וסיכום של השבועיים האחרונים בעונת הפרסים.
  1. "אובי ואן קנובי", הטיזר:

כדברי מספר דמויות לאורך סרטי "מלחמת הכוכבים": יש לי תחושה רעה בנוגע לזה. השימוש ב-Duel of the Fates זו רמאות כי זו נעימה שהופכת כל סרטון מטומטם ליותר אפי ממה שהוא (מוצג א', מוצג ב'), ואחרי שצופים בטיזר של 'אובי ואן' על מיוט, מבינים שאין בו שום דבר מלהיב (ואני מתחיל להבין מדוע אנאקין שונא חול).

אבל זה רק טיזר, אני עדיין שומר על אופטימיות. נגלה ב-25 במאי איך תהיה הסדרה.


2. ומטיזר רע לטיזר טוב – "הבנים" עונה 3:

ואם הטיזר לא מספיק טוב עבורכם, יוצר הסדרה אריק קריפקה סיפר שעשר הדקות הראשונות של העונה הן "לא רק הדבר הכי מטורף שעשינו, אלא הדבר הכי מטורף שמישהו אי פעם עשה". וכזה, בן אדם, אני בספק שמה שאתם עושים מגיע אפילו לרשימת "הדברים הכי מטורפים" שמישהו עשה הבוקר. ההפקה שלכם מתכננת לפלוש לאוקראינה? לא? אז סתום ת'פה.


3. דיסני הכעיסו לאחרונה הרבה אנשים (ובחדשות נוספות: השמיים כחולים). הכול התחיל כאשר מדינת פלורידה (כמובן) החלה להעביר חוק שזכה לכינוי "Don't Say Gay". החוק יאסור את הדיון סביב נושאים כמו זהות מגדרית ונטיות מיניות מהגן ועד כיתה ג' – וגם יאפשר להורים ומורים לתבוע מוסדות חינוך שיפרו את החוק.

דיסני, שהפארק הגדול שלה דיסניוורלד נמצא בשטח פלורידה, שמרה על שתיקה, מה שהוביל למטחי ביקורת נגד החברה. מנכ"ל החברה בוב צ'פאק אומנם התנצל מאז והבטיח שדיסני לא תתמוך בפוליטיקאים שהצביעו בעד (מדוע מלכתחילה דיסני תומכת בפוליטיקאים מכל סוג שהוא לא ברור לי) ושהחברה תתרום לגופי להט"ב כאלה ואחרים, אבל זה לא מנע מביקורת חריפה של עובדים בפיקסאר ואולפן האנימציה של דיסני, שהאשימו את ההנהלה שפעלה (בשלב עריכת הסרטים) להסיר תוכן להט"בי שכבר נוצר.

במכתב פומבי שיצא מטעם פיקסאר נכתב "אנו בפיקסאר חזינו במו עינינו כיצד סיפורים נפלאים ומלאים בדמויות מגוונות, חוזרים מהליך הביקורת התאגידי של דיסני כשהם פירור של מה שהיו קודם". כן, זה לא נשמע טוב – אבל זה גם לא מפתיע. המונח "Passive Progressive" הוטמע באינטרנט לפני שנים ספורות בהקשר של דיסני עצמם, חברה שמכריזה בריש גלי שהיא מקדמת רעיונות פרוגרסיביים (כמה פעמים קראתם את הכותרת "הדמות הלהט"ב הראשונה של דיסני"?), אך באותה נשימה עושה זאת באופן שלא יכעיס צופים שמרנים, ובעיקר את סין. מי יודע, אולי סאגת "Don't Say Gay" וההתנצלות של צ'פאק תביא הפעם לשינוי אמיתי.


4. מייקל דאגלס יעיף עפיפון במיני סדרה חדשה של אפל שבה הוא יגלם את האב המייסד בנג'מין פרנקלין. את הסדרה, שמבוססת על הספר זוכה הפוליצר "A Great Improvisation: Franklin, France, and the Birth of America", כותב קירק אליס (שכתב לHBO סדרה על ג'ון אדמס ב-2008, הידועה כיום בתור "היי תראו המילטון פה") ומביים טים ואן פאטן (פרקים של כל סדרת HBO שאתם יכולים לחשוב עליה, מ"סקס והעיר הגדולה" ועד "משחקי הכס") ובסוף גם היא בטח תהפוך ל"היי תראו המילטון פה".


5. "סמוך על סול" חוזרת לעונה אחרונה באפריל ואני לא צריך שום טריילר שישכנע אותי לצפות בה. אבל היי, נחמד שיש אחד:


6. מלבד המון חול, איזה מכנה משותף יש ל"סמוך על סול" ו"אובי ואן קנובי"? בדיוק, פסקול נהדר. עולם הקולנוע והטלוויזיה היה נשמע אחרת ללא עבודתם של מלחינים גדולים דוגמת ג'ון וויליאמס, האנס זימר, רמין ג'וואדי, אלן סילבסטרי, עדי לאון ואחרים.

ובכן, צר לי להרוס לכם את העולם הקסום והמופלא הזה, אך לפי המאמר הזה מ-Vanity Fair, מדובר בתעשייה הרבה יותר שחורה ממה שנדמה לנו; בין אם בגלל שיטת תמלוגים מפוקפקת (ספוילר: הסטרימינג שוב אשם) ובין אם בגלל מלחינים מפורסמים שהם למעשה מפעל ממותג שעובדים תחתיו כישרונות אנונימיים – מה שמוביל לקרדיטים שלא הולכים לאנשים הנכונים.

אל תדאגו אבל, ג'ון וויליאמס סבבה.


7. משרד הכלכלה והתעשייה הרימו לא מזמן אתר, עבודאטה, שמאפשר להריץ חיפוש מקצועות בישראל ולקבל מידע דוגמת שכר ממוצע, היקף שעות, דרישות, מיומנויות ועבור אילו אנשים העבודה הזו מתאימה (נגיד אם לאנשים חברתיים או סוציופתים).

בכל אופן, חשבתי שיהיה נחמד להריץ את מקצועות הקולנוע כי אני אוהב להצית ריבים, והנה התוצאות: במאים של סרטים מרוויחים בממוצע 11,697 ש"ח לחודש והם עובדים 44 שעות בשבוע. לעומת זאת, שחקנים מרוויחים בממוצע 8,243 ש"ח ועובדים בממוצע 31.3 שעות בשבוע. תסריטאים בישראל מרוויחים בממוצע 10,888 ש"ח ועובדים 39.7 שעות בשבוע, ועורכי סרטים מרוויחים בממוצע 11,697 ש"ח והם עובדים 44 שעות בשבוע.


8. רק לפני חודש (!) פרסמו וורנר טריילר שמציג לראווה את כל סרטי DC לשנת 2022, והנה הטריילר השביח כמו חלב כי וורנר דחו כמעט את כל הסרטים האלה. הדחייה שהכי כואבת היא זו של "הפלאש", סרט שנמצא בתכנון מאז 2016, ונדחה כעת מנובמבר הקרוב ליוני 2023.

אבל לפחות עזרא מילר לא לבד: סרט ההמשך של "אקוומן" נדחה גם הוא מדצמבר הקרוב למרץ 2023, ו"בלאק אדם" נדחה מיולי הקרוב לאוקטובר. היחיד שיכול לפתוח שמפניה הוא "שהאזאם: זעם האלים" שהוקדם מקיץ 2023 לדצמבר הקרוב (התאריך המקורי של "אקוומן 2"). מראש לא הבנתי מדוע סרט שסיים את הצילומים בקיץ 2021 שובץ שנתיים קדימה, ונראה שגם וורנר הבינו שמדובר בטעות.

מחוץ לעולם הספנדקס, "וונקה" עם טימותי שאלאמה, אותו סרט פריקוול על ווילי וונקה, נדחה לדצמבר 2023 (לא נראה לי שמישהו פה מזיל דמעה) וסרט ההמשך של "אימה במצולות" קיבל תאריך יציאה, אוגוסט 2023. הסיבה לכל הדחיות האלה היא משהו בשם קור… קורונה? מה זה? מצלצל מוכר.


9. טריילר ל-"רכבת הקליע" בכיכובו של בראד פיט.

או שז'אנר סרטי ג'ון וויק התפתח לקומדיות או שהטריילר מכוון לבני נוער. כך או כך, אני בעניין כי דיוויד לייץ' ("ג'ון וויק") מביים והסרט נראה טוב.


10. סוני ואמזון במו"מ להביא את סדרת משחקי הווידאו "God of War" למסך הקטן.

הפרויקט עדיין בחיתוליו אך מעורבים בו יוצרי סדרת המופת "המרחב" מארק פרגוס והוק אוטסבי, אבל גם השואוראנר של "מחזור כישור הזמן" רייף ג'ודקינס (אבל לא לדאוג, זה לא אומר בהכרח שהוא השואוראנר של הסדרה החדשה). נשאלת כמובן השאלה איזה עיבוד של "God of War" מחכה לנו: של המשחקים המקוריים, שעוסקים בלוחם ספרטני שפורק את העצבים שלו על כל אלי האולימפוס (משחקים כיפיים למדי ואלימים מאוד שנחשבים לטראש) או עיבוד לריבוט מ-2018 שזכה בתואר "משחק השנה", והוא המקבילה של עולם משחקי הוידאו ל"לוגאן".

כבר לפני שנתיים סוני הודיעו שהם מתכוונים, באמצעות לייבל חדש בשם PlayStation Productions, לעבד לקולנוע ולטלוויזיה את משחקי החברה. הראשון שבהם, "אנצ'רטד", עשה קופה נאה לא מזמן בקופות, HBO מצלמים בימים אלה אחד אחר ("האחרונים מבינינו"), ותכף תחלוף שנה מאז שדיווחתי פה על הסרט על פי "Ghost of Tsushima" עם במאי ג'ון וויק צ'אד סטהלסקי. לכן העיבוד ל"God of War" היה רק שאלה של זמן. אבל קדימה סוני, מתי "Horizon"?


11. רק לפני כלום זמן יהונתן כתב פה על הסרט ההוא שבו דניאל רדקליף מגלם את וירד אל ינקוביק, והנה הוא סיים שלשום להצטלם. כן, זה אותו סרט שבו אוון רייצ'ל ווד מגלמת את מדונה.

הסרט נוצר בהפקת Funny or Die (שהתפתחו איכשהו לחברת הפקות) ומביים אותו אריק אפל, שביים עד כה פרקים של "ברוקלין תשע-תשע", "המשרד" ו"הבחורה החדשה" – וכל זאת בשירות הסטרימינג רוקו. ההפקה הזו נשמעת כל כך ביזארית ואני לא יכול לחכות לראות מה התוצאה.


12. רשת בתי הקולנוע AMC החליטה לגבות מחיר גבוה יותר עבור "באטמן", שזה מהלך די מניאקי לעשות. אבל אנחנו כאן בעין הדג מאמינים בטוב הלב של בני אדם, אז בטח יש להם סיבה טובה: אולי מכיוון שהוריו של ברוס ויין נרצחו כשיצאו מסרט בקולנוע, זו הדרך של AMC למנוע מהורים נוספים להירצח? אולי הרווחים הולכים לטובת סדרנים שצריכים לנקות שאריות פיפי שברח לאנשים שסירבו לצאת להפסקה בזמן הסרט? אולי הם סתם מנסים להניא אנשים מלראות את הסרט? אה, תחשבו על זה לפני שאתם סתם קוראים להם חזירים קפיטליסטים! אני בטוח שחלק מהם סתם בני אדם קפיטליסטים!

ואם כבר קפיטליזם ובאטמן: רוצים לגור בגות'אם? לא? למה? לא תמיד רע שם. למעשה, ב-The Reveal דירגו את רמות המִחיה בגות'אם לדורותיה – מהסדרה של אדם ווסט בשנות ה-60, דרך הקומיקס ועד הסרטים. תגידו מה שתגידו, אבל בטח זול שם מאוד. הבעיה היא שתצטרכו לחיות תחת שלטון טרור של שקרן כרוני. אני לא מדבר על הג'וקר או הרידלר, אלא על באטמן. ספציפית: על באטינסון.

כן, מסתבר שרוברט פטינסון סיפר בראיונות, לאורך 15 השנים האחרונות, שקרים הזויים, כמו הפעם שבה התיידד עם פיל, הושעה מבית הספר כי ניסה להציל חילזון, היה מסומם באודישן לדמדומים (לזה אני דווקא מאמין), ניסה לפתוח מסעדת מזון מהיר, היה דוגמן ידיים לתכשיטי נשים וראה ליצן מת (ייתכן פשוט שהוא ספיילר את אחד הסרטים הבאים של באטמן). נשמע שהוא משקר מלאאאאא וזה נהדר.ב-The Ringer עברו על עשרות ראיונות וניסו לפענח מה אמת ומה לא.


13. יוצר "מר רובוט" סאם אסמאיל יכתוב ויביים כל פרק בסדרה על פי "מטרופוליס" של פריץ לאנג, עבור אפל TV. איך בדיוק "מטרופוליס" תיראה בתור סדרה (כלומר, חוץ מ"סרט תיעודי על אמזון")? אין לי מושג, אני רק מקווה שסאם אסמאיל לא יתאהב יותר מדי בשטיקים הוויזואליים של עצמו כי (עם כל חיבתי ל"מר רובוט") השילוב בינו ובין "מטרופוליס" נשמע קצת פלצני, אני חייב להודות.


14. סרט המשך של "אני האגדה" קיבל משום מה אור ירוק, עם וויל סמית' שחוזר לתפקיד הראשי ואליו יצטרף מייקל בי. ג'ורדן. וכן, גם עקיבא גולדסמן חוזר כדי לכתוב את ההמשך.

עוד לא ברור מה העלילה של סרט ההמשך, אבל אני מקווה (והנוכחות של סמית' מחזקת במשהו את הרעיון) שהסרט ימשיך את הסוף האלטרנטיבי של הסרט המקורי, ולא את הסיום ההוליוודי והמשעמם-יותר שיצא לאקרנים.


15. ולסיום, נעבור לכתבנו לענייני פרסים: בובת גרב של יהונתן צוריה.

שלום! מאז פעם אחרונה שהתראינו עבר… הו וואו, עבר חודש? זה לא טוב. מצד שני, בעצם רק בשבועיים האחרונים התחילו לטפטף הפרסים הגדולים, אז אנחנו בסדר. או לפחות זה מה שאני אגיד לעצמי בלילה במיטה.

בכל מקרה, עד כתיבת שורות אלה התרחשו האירועים הגדולים הבאים:

פרס איגוד השחקנים נתן את הפרס הגדול שלו ל"CODA", מה שמגדיל את הסיכוי לזכייה של טרוי קוצור בשחקן משנה. בין שאר הזוכים היו וויל סמית' על "משפחה מנצחת" בקטגוריית השחקן הראשי (שנראית כמו הדבר השני הכי נעול בטקס האוסקר הקרוב), אריאנה דבוז על "סיפור הפרברים" בקטגוריית שחקנית המשנה (הדבר השלישי הכי נעול בטקס) וג'סיקה צ'סטיין על "העיניים של תמי פיי" בקטגוריית השחקנית הראשית (קטגוריה לא נעולה בכלל שעלולה להפתיע כמעט מכל כיוון).

פרס איגוד הבמאים, לעומתו, נתן את הפרס שלו לג'יין קמפיון על בימויו "כוחו של הכלב" (הקטגוריה הכי נעולה של הטקס). מגי ג'ילנהול זכתה בפרס "בימוי סרט בכורה", מה שביחד עם פרסי הספיריט מג- אה, רגע לא דיברתי על פרסי הספיריט. שנייה.

פרסי הספיריט ניסו השנה להתרחק קצת מהאוסקר, ובמקום להיות יום לפניהם הם הקדימו את התאריך לשבועיים לפני – וגם זהות הזוכים היא כזאת שכנראה תהיה די רחוקה מהטקס. מגי ג'ילנהול ו"הבת האפלה" זכו בפרס הסרט, התסריט והבימוי, מה שאומר, למי שעוקב, שזכו בפרס הסרט הטוב ביותר בפרסי האינדי ספיריט צמד המפיקות הישראליות טליה קליינהנדלר ואסנת הנדלסמן-קרן. כל הזכיות בפרסי המשחק הלכו לשחקנים מסרטים שלא היו מועמדים לאוסקר (לא רק למשחק. בכלל): טיילור פייג' על "זולה", סיימון רקס על "טיל אדום" ורות נגה על "חוצה את הקו". רובם ניצחו מועמדים מסרטים אפילו פחות מוכרים (אם כי ראוי לציון שנגה הביסה את ג'סי באקלי על "הבת האפלה", שמועמדת גם באוסקר). היחיד שכן זכה וכן היה מועמד לאוסקר הוא, תראו מי זה: טרוי קוצור מ"CODA". זה בטח אומר משהו.

בפרסי האנימציה, המוכרים כפרסי האנני, זכה "לברוח" בפרס ה"בסדר, נעשה קטגוריה לסרטים אמנותיים פלצניים אוף איתכם" (או כמו שהיא נקראת באופן רשמי: "הסרט העצמאי הטוב ביותר") וזהו. "משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות", לעומת זאת, הפתיע במעט וקרע את התחת של "אנקאנטו" ברוב הקטגוריות. בגזרת הטלוויזיה, הייתה זו "ארקיין" שגרפה את כל הקופה עם תשעה פרסים מתוך תשע מועמדויות בהן הועמדה.

פרסי הבאפט"א הבריטים גם התרחשו, והם בגדול היו חזרה על הפרסים שהיו עד כה: ויל סמית', טרוי קוצור ואריאנה דבוז זכו בפרסי המשחק, כאשר החריגה היחידה הייתה ג'ואנה סקנלן הבריטית שזכתה על תפקידה ב"After Love". פרסי התסריט הלכו ל"ליקריץ פיצה" ו"CODA", מה שהיה מעט מפתיע, ופרס הסרט הטוב ביותר ופרס הבימוי הלכו ל"כוחו של הכלב". גם טקס פרסי המבקרים התרחש ודי אמר כנ"ל על כל זה, חוץ מפרסי התסריט (שם זכו "בלפסט" ו"כוחו של הכלב") וג'סיקה צ'סטיין.

בקיצור, לסיכום:
קטגוריית הסרט הטוב ביותר: כוחו של הכלב, כנראה
קטגוריית הבימוי: ג'יין קמפיון
השחקן הראשי: וויל סמית'
השחקנית הראשית: ג'סיקה צ'סטיין, כנראה
שחקנית המשנה: אריאנה דבוז
שחקן המשנה: טרוי קוצור
תסריטים: באוויר. המקורי בין "בלפסט" ל"ליקריץ", המעובד בין "כוחו של הכלב", "CODA", "הבת אפלה" ואל תפסלו גם את "הנהגת של מר יוסוקה".
אנימציה: קרב ראש בראש בין "אנקאנטו" ל"משפחת מיטשל". כנראה ש"אנקאנטו", על בסיס "לא מהמרים נגד בית העכבר".