חציה הראשון של 2021 הביא לנו תוכן שהוא באמת, אבל באמת, משובח. אבל מספיק לדבר על "בנים" של נונו. בואו נראה איך הייתה חצי שנת הטלוויזיה האחרונה.
סצנת הוואן שוט הטובה ביותר: קוברה קאי (עונה 3)
מעריצים, אל תכעסו עליי. הסדרה עדיין מהנה, אך גם בירידה תלולה בכל הקשור לאיכות הכתיבה, עם טקסטים שלקוחים מהפאוור ריינג'רס ודמויות שמסתובבות חופשי במְקום לשבת בכלא. למרות זאת, דבר אחד אי אפשר לקחת ממנה – התסרוקת הנוראית של הוק. אה, וגם סצנות הקרב ההמוניות בוואן שוט. יש אחת כזו בסוף עונה 2 ועוד אחת טובה לא פחות (טוב, אולי קצת פחות) בסוף עונה 3 – ושתיהן תענוג מתמשך עבור מי שאוהבים לראות בני נוער דופקים מכות אחד לשני. כלומר, הן עבור כולם (ומחילה ממעריצי פרק 3 של "לוקי" – אבל בוואן שוט של קוברה קאי אין מסך ירוק).
היכן: נטפליקס.
שינוי הז'אנר הקיצוני ביותר: Disenchantment (עונה 3)
דרמת הפנטזיה של מאט גריינינג ("משפחת סימפסון", "פיוצ'רמה") התחילה בכלל כקומדיה, עד שהחליטה לעשות מה שבתעשייה קוראים לו "בוג'ק הורסמניזציה" והחלה, בעונתה השלישית, להתמקד בעניינים הפסיכולוגיים הלא-סגורים של הדמויות. היא עדיין סדרה טובה אבל אני מתגעגע לבדיחות. הרי לא התחלתי סדרה של מאט גריינינג כדי לחשוב על משמעות החיים.
היכן: נטפליקס.
הקומדיה המצחיקה ביותר: וונדה-ויז'ן
שאפו גדול למארוול עם המחווה המתמשכת והמשעשעת למגוון סיטקומים – מ"אני אוהב את לוסי" דרך "מלקולם באמצע" ועד "חשבתם שזו סדרת איכותית אבל היא בעצם תוצר מארוול גנרי עם בדיחת זיקפה!" חחח, קרועים.
היכן: דיסני+
הקומדיה הרומנטית החביבה ביותר: הפלקון וחייל החורף
הפתעה נעימה מבית מארוול אודות הקשיים שחווה זוג טרי: הסודות הכמוסים, החששות, ההשוואה לאקס המיתולוגי (המשותף לשניהם) וכיצד מתגברים על פער גילאים של 61 שנה.
היכן: דיסני+
סדרת גיבורי-העל הטובה ביותר: בלתי מנוצח
תגידו, נראה לכם שסדרות דיסני פלוס והשטויות מבית נטפליקס הן טובות יותר מסדרת גיבורי-על שדוחפת את גיבוריה לקצה, רומסת אותם פסיכולוגית ויוצרת קונפליקט נאמנויות טרגי? תחשבו, קוראים. תחשבו!
היכן: פריים וידאו.
הסדרה הישראלית הטובה ביותר: המפקדת (עונה 1)
אני לא חושב שאני מפתיע פה מישהי, אבל למען הגילוי הנאות אציין שלא ראיתי את עונה 5 של "הבוזגלוס" אז ייתכן שלא בחרתי נכון.
היכן: כאן 11.
סצנת האקשן הטובה ביותר: נשות הלעולם לא (עונה 1א)
באתי עם אפס ציפיות אל סדרת האקס מן הוויקטוריאנית הזו מבית מוחו הפורה והחולני של ג'וס ווידון, ויצאתי מרוצה; זו סדרה מהנה עם עלילה לא רעה בכלל (למרות הדיאלוגים הווידוניים), ארסנל גדול של דמויות חביבות וסצנת אקשן ממש אבל ממש טובה (והיא משתפרת אחרי שצופים בסרטון מאחורי הקלעים שלה). טוב HBO, מתי אתם עושים לייב אקשן של נארוטו?
היכן: HOT, yes, סלקום TV
השיפור הניכר ביותר: סיפורה של שפחה (עונה 4)
מאז, בערך, אמצע העונה השנייה אני צופה ב"סיפורה של שפחה" בשנאה יוקדת – שנאה כלפי שוֹטים איטיים, כלפי ג'וּן, ובעיקר כלפי שוטים איטיים על הפרצוף של ג'וּן; אני מבין שהיא הגיבורה, אבל בחייאת. החסינות העלילתית שהיא מקבלת הופכת את הסדרה מ"סיפורה של שפחה" ל"סיפורה של מנהיגת מחתרת עם שגעון גדלוּת ומשאלת מוות". אבל עונה 4? הו הו, זה כבר סיפור אחר. כלומר, לא סיפור של שפחה – אבל לפחות הסדרה חזרה להיות מעניינת כי היא עשתה את הקטע הזה שצופים אוהבים: קידום העלילה.
היכן: HOT
הפרק הכי מוצלח: המסע המיתולוגי (עונה 2) – "סיפור רקע!"
"המסע המיתולוגי" היא אחת הסדרות האהובות עליי (אפילו יותר מלגעת באושר) – והעונה השנייה, זו שהסתיימה זה עתה, רק חיזקה את דעתי, בעיקר הודות לפרק השביעי והנפלא "סיפור רקע!" (עם סימן קריאה, זה חשוב): מעין סרט עצמאי קצר ונפרד משאר הסדרה (בדומה לפרק "A Dark Quiet Death" הידוע מהעונה הראשונה), פרק שעוסק בדינמיקה של קבוצת סופרי מד"ב בקליפורניה של שנות השבעים. לא משוכנעים? אייזק אסימוב מופיע בפרק (טוב, גילוי נאות: זה שחקן שמגלם אותו. אסימוב כבר מת מזמן).
היכן: אפל +TV
הסדרה הכי טובה שיש בה אהבה, מוות ורובוטים: אהבה, מוות ורובוטים (עונה 2)
יש שיגידו שהעונה השנייה פחות טובה מזו הראשונה, ולדעתי זה פשוט עניין סטטיסטי: העונה מכילה עשרה פרקים פחות לבחור מתוכה פרקים אהובים (8 לעומת 18). למרות זאת, מדובר בחגיגה לכל חובבי האנימציה והסביבות הדיסטופיות העתידניות (ברצינות, מאיפה הקיבעון הזה של אנימטורים לדיסטופיות?), ויש בה את סרט חג המולד הטוב ביותר שאי פעם נוצר, והוא אורך רק 7 דקות!
היכן: נטפליקס.
הופעת השנה: "לוקי" – אוון ווילסון | דיסני+
סלחו לי בזמן שאני הולך לכתוב על הלוח 100 פעם "די לשכוח שאוון ווילסון שחקן טוב", "די לשכוח שאוון ווילסון שחקן טוב", "די לשכוח שאוון ווילסון שחקן טוב". איך אמר פעם חכם אמריקאי זקן? Wow.
היכן: דיסני+
הסדרה הטובה ביותר: Odd Taxi
גם אני מאוכזב מעצמי, כי מה אנימה מה? אבל אני לא יכול להתכחש לאמת הפנימית שלי – Odd Taxi זו הטלוויזיה הטובה ביותר ששודרה השנה, ובפער ניכר מהמתחרות. חוץ מזה, היא בכלל לא נראית כמו אנימה אז זה לא נחשב שבחרתי אנימה, נכון?
[קריין: זה כן נחשב]
איך להסביר את Odd Taxi בלי שתרימו גבה? אין לי מושג. בעיקרון היא סדרת אנסמבל ובמרכזה נהג מונית שמסיע (ומנהל שיחות עם) מגוון לא שגרתי של טיפוסים: סטודנט שחולם על פרסום ויראלי, צמד קומיקאים, פושע במנוסה, אחוֹת במרפאה שמסתירה סוד ועוד מיני יצורים, כולם קשורים ברמה זו או אחרת להיעלמותה המסתורית של נערה.
כשאני אומר שהדיאלוגים פה הושפעו מטרנטינו זו תהיה הגזמה – הם טובים יותר (טוב, אולי הגזמתי עם הפיץ'). הסדרה מזגזגת בין סיפור פשע ביזארי, פילוסופיה ודיבורים על שטויות, עם עשרות דמויות בעלות רקע עשיר, ותסריט מהודק ורווי בפרטים קטנים. למעשה אני מעריך שהחמצתי את מרבית הרמזים שהסדרה שתלה (מזל שרדיט קיים). לכן אם יש לכם אהבה לטלוויזיה טובה, Odd Taxi צריכה להיות על הרדאר שלכם – ותתעלמו מכך שהדמויות בה הן חיות אנתרופומורפיות (זה אפילו מוסיף). אני ממליץ לא לחפש אותה בגוגל או יוטיוב כי הספויילרים רבים ומופיעים כבר ב-thumbnail (אם אתם מתעקשים, הנה טריילר יחסית בטוח).
היכן: Crunchyroll (זה חינם ולא צריך להירשם).
הסדרות שאני הכי מצפה להן בחצי השנה הקרובה: הו הו הו, מאיפה להתחיל?
בראש ובראשונה, ב-רור (!) שעונת הסיום של "סמוך על סו"… אה, היא מיועדת ל-2022? טוב אז עונה 3 של "בארי"… רגע, גם היא לא תשודר השנה? אוקיי אוקיי, "גברת מייזל המופל… אה". טוב, "שר הטבעות" תעלה ב-2021, לא? מה זאת אומרת שהיא ככל הנראה תידחה? בסדר אז "ווסטוורל…"? סתם, לא באמת אכפת לי מווסטוורלד. אולי "יורשים"? בעצם שכחתי שעדיין לא ראיתי את "יורשים". רגע מצאתי מצאתי מצאתי – עונה 4 של "דברים מוזרים"!
משהו פה לא מסתדר לי. לא ייתכן ש"דברים מוזרים" (שנהייתה מיותרת אחרי העונה הראשונה) היא הסדרה שאני הכי מצפה לה בתקופה הקרובה. זה לא ייתכן, זה לא הגיוני. חייב להיות פתרון מדעי! אני יכול אומנם לצפות ברפרטואר של דיסני+ אבל בחייאת, זה קל מדי וכמה אפשר לסמוך על דיסני? חייבת להיות ישועה ממקום אחר.
הו, שלום, דקסטר מורגן. כן, הרוצח הסדרתי חוזר בעונה נוספת ולי יש עור ברווז. עונות 1-5 (וחלק נכבד מעונה 7) מרכיבות יחדיו טלוויזיה משובחת, ולולא נזלת החמוסים שקוראת לעצמה "עונה 8" הייתה ניצבת "דקסטר" בראש הסדרות האהובות עליי בכל הזמנים. חזרתה לעונה נוספת ואחרונה לא תתקן אומנם את פשעי המלחמה שבוצעו בשמה, אבל מעורבותו של הכותב שאחראי על הסדרה בימיה הטובים היא סימן מעודד (וכך גם שובו של ג'ון לית'גו כרוצח הטריניטי). אז כן, חצי השנה שלפנינו אומנם די מעפנה (ותודה לקורונה) אבל דקסטר פה אז אין מה לחשוש.
יש גם כמה סדרות חדשות לחלוטין שאולי כדאי לבחון. בספטמבר תעלה "המוסד" של אסימוב (אפל TV פלוס) ובינתיים אני אופטימי כי דיוויד ס. גוייר הוא תסריטאי טוב וסתמו את הפה שלכם; אני גם סקרן לגבי "קאובוי ביבופ" של נטפליקס (סתיו 2021) שתהיה אסון קולוסאלי, אבל אסון קולוסאלי שאני ממש רוצה לראות.
נוסף על כך, זוכרים את "תמונות מחיי נישואין" של אינגמר ברגמן? נו ברור, הרי מי מאיתנו לא הולך לישון כל לילה לפני שהוא נזכר ב"תמונות מחיי נישואין" של אינגמר ברגמן. אז חדשות טובות, לא תאמינו מה HBO מעלים בהמשך השנה! את הגרסה החדשה (מיני סדרה בדומה למקור) כותב ומביים חגי לוי ("בטיפול") ויככבו בה אוסקר אייזק וג'סיקה צ'סטיין. אפרופו, מה האסוציאציה הראשונה שלכם אחרי המשפט "תמונות מחיי נישואין"? בדיוק – מלחמות יאקוזה. "טוקיו וייס" של HBO Max צפויה להיות, פחות או יותר, אנסל אלגורט וקן וואטנאבי שמסתבכים עם ארגון הפשע היפני. מה יש לא לאהוב?
אז אומנם שארית 2021 לא נראית מבטיחה כמו מה שמצפה לנו ב-2022, אבל זה לא אומר שאין מה לראות. חוץ מזה, אולי תקראו ספר לשם שינוי?
מניח שזהו. בחצי השנה האחרונה נכנסנו בפול גז לקטע הזה של ביקורות מתגלגלות (עד כה כתבתי על "המנדלורי עונה 2", וונדה-ויז'ן" ו-"המפקדת", ומתן ויצחק כתבו, בהתאמה, על "הפלקון וחייל החורף" ו"לוקי") ובקצב הזה תתממש התכנית הסודית שלי להפוך את עין הדג לאתר טלוויזיה! אבל אולי תעזרו קצת, בחייאת. הציעו "ביקורות מתגלגלות" שהייתם רוצים לראות (או סתם ביקורות, גם אלה עדיין קטע) ועזרו לפתור מחלוקת בקרב הכתבים: איך אתם עם שתי ביקורות מתגלגלות במקביל? עמוס מדי או סבבה?
ועוד על Odd Taxi
היוטיובר המפורסם גיגוק העלה סרטון (נטול ספויילרים) שמסביר טוב מכולם מה מיוחד בסדרה הזו. לא שאני מחפש גושפנקה או משהו אבל אני קצת כן.
באופן עקרוני, אני בעד ביקורות מתגלגלות של סדרות של כאן 11.
וזאת מכמה סיבות:
1. סטטיסטית, הסדרות שכאן 11 מעלים הן מוצלחות. וגם אלו שלא (היי, שעת נעילה) – הן לא מוצלחות באופן שמאד מהנה לדבר עליו.
2. כל הסדרות של כאן 11 חופשיות לצפייה, לפחות בארץ.
3. כאן 11 די מקפידים על העקרון שסדרת טלוויזיה צריכה להיות משודרת פעם בשבוע, כל שבוע ככל האפשר, ובאותו יום ושעה ככל האפשר. זה מאפשר צפייה מתגלגלת מוצלחת.
4. כנראה שאיזו סדרה שלא תהיה עליה ביקורת מתגלגלת, היא תהיה חלק מעונת הפרסים הבאה.
אז אתה אומר
שיש ל"אחד על אחד" עוד סיכוי לקבל פרס?
לא, את עונת הפרסים שלו הוא כבר עבר.
(ל"ת)
סיכום נהדר!
צחקתי בקול למקרא התיאור של "הקומדיה הרומנטית החביבה ביותר".
בקשר לשאלות האחרונות
כבר כתבתי בעבר שהייתי שמח לביקורת מתגלגלת ל״המוסד״ שהולך לעלות באפל טיוי פלוס, זאת נראית כמו סדרה שהולכת להיות מאוד מושקעת.
גם ביקשתי בעבר ביקורת לעונה הראשונה של סוויט טות׳ ובאופן כללי אני חושב שעונות שמשוחררות כעונה שלמה בבת אחת יכולות גם לקבל ביקורת. אז נכון, אי אפשר יהיה לעשות ביקורת מתגלגלת, אבל אני בטוח שניתן יהיה להפיק הרבה גם מביקורת אחת על כל העונה.
ולגבי השאלה השנייה, אני לא רואה מניעה שיהיו מספר ביקורות מתגלגלות במקביל (אפילו יותר משתיים). בסופו של דבר, מספר דיונים שמתגלגלים במקביל זה דבר שקורה פה באתר לא מעט, מה גם שלא כולם רואים את כל הסדרות כך שזה לא נראה לי אמור להוות בעיה.
סדרה אחת שאני מצפה לה
אני, הסנוב, אוהב בעיקר סדרות בריטיות, אז הנה טריילר לסדרה אחת שכזאת שמסקרנת אותי
Vigil
סוראן ג'ונס (ג'נטלמן ג'ק, דוקטור פוסטר) ומרטין קומפסטון (Line of Duty) בסדרה שתהיה כנראה קצת אקשן והרבה מתח, כמו שהבריטים אוהבים.
https://www.youtube.com/watch?v=eWV-j_9FAw4
אתה לא תסתום לנו את הפה!
דיוויד גוייר הוא תסריטאי מחורבן, והמעורבות שלו ב'המוסד' היא הסיבה היחידה שדי ברור לי שזה ייצא מזעזע. כן, זה נראה מושקע בטירוף, אבל אפילו כסף לא ינצח את דייוויד גוייר.
ממש כדאי להמשיך ביקורות מתגלגלות על עוד סדרות, אני בעד
לגבי סדרות שיהיו …אז יש חידושים גם ל"אחת שיודעת" ול"עוקץ" שדי יהיה מעניין לצפות בהם
יש גם את "שמיגדון!" שנראה ממש אחלה והשאלה שעולה לכמה סטרימינג אני יכולה להתחבר?
"בלתי מנוצח" היה בלתי נסבל
כתבתי יותר בדף הסדרה, אבל אם יש דבר כזה המלצה שלילית, הסדרה הזו קיבלה אותה
מה עם אופוריה עונה 2?
אף אחד חוץ ממני לא מחכה לזה בהגזמה?
חוץ מזה מחכה לשאר הסדרות של מארוול וסטאר וורס כי מה לעשות אני קהל שבוי של החרא הזה.
יש עוד את בובה פט, הוקאיי, מיס מארוול ומה אם…? שאמור להיות מעניין ממש.
ממליץ על the bad batch של סטאר וורס זה מעולה עד כה, ובגזרת מארוול נהניתי מאוד מהכל וספציפית מלוקי, הם לקחו למקומות שאולי ציפנו עליהם מאז הטריילים אבל לפני זה ממש לא חשבתי שזה יילך לשם.
הסדרה על מפלצות בע"מ גם עניין שאני מחכה לו, רוצה ממש לדעת איך פיקסאר יסתדרו עם נארטיב של טלוויזיה במיוחד עכשיו שהולך לצאת מלא שיט שלהם בדיסני+.
בינתיים ריק ומורטי זה תמיד בא בטוב, ולlove death and robots מגיע יותר הוקרה.
אמן וישלחו משם את pop squad לאוסקר הקצר כי זה היה מדהים (למרות שלא בא לי שנטפליקס תשתלט גם על קטגוריה קצת יותר עצמאית אבל פסדר).
סורי על האובר אנימציה אבל אנחנו בשנה מעולה לאנימציה גם בסדרות וגם בסרטים.
אה ושכחתי את M.O.D.O.K
ממליץ לכולם לראות, זה נכנס לdeep cuts של מארוול עם שילוב של רובוט צ'יקן, המשרד וסיטקום משפחה קלאסי, זה קורע מצחוק והקאסט עושה עבודה מדהימה.
אל תרגיש מיוחד גם אני מחכה לאופוריה
ומסתפק בינתיים בשני פרקי הספיישל המופלאים שצולמו בעידן הקורונה (במיוחד זהשל רו בדיינר). אגב היוצר והבמאי, סאם לוינסון, יוצר עוד סדרה בhbo עם דה וויקנד בתפקיד הראשי בתור בעל מועדון שהוא גם מנהל כת ואני רוצה לראות את הסדרה אתמול.
מה דה וויקנד עכשיו?
כפרע על סם לוינסון שהוכיח את עצמו עוד מassassination nation והפרמיס נשמע מדהים אבל אני שונאאא את דה וויקנד, קודם הוא הורס לי נסיעות הביתה באוטו עכשיו סדרות של hbo?
מהספיישלים אני אהבתי יותר את של ג'ולז, אבל שניהם מדהימים והאחד של רו זה מאסטרפיס בתסריטאות, ליטרלי שני אנשים רק יושבים במשך 50 דקות בתא בדיינר ומדברים וזה מרתק.
גם מזנדאיה לא בדיוק התלהבתי עד שראיתי את אופוריה
ככה שאני לגמרי סומך על הליהוק הזה. ואין שום קשר לשירים של דה וויקנד והליהוק שלו, גפ זנדאחה הייתה זמרת ולא ראיתי את זה מתבטא יותר מדי בסדרה. אם כבר אני מקווה שהוא ישמוק על המלחין של אופוריה שהוא גם זמר בשם לברינת', אני מת על השפה המוזיקלית של הסדרה הזו.
כן, אבל בלה ת'ורן יותר. (מצטער, הייתי חייב.)
עד כמה שנשיקה בחצות הוא דרמה קורעת לב ולוחצת על כפתורי הרגש לפי הספר, היא עדיין ריגשה אותי שם והביאה אותי עד בכי בפעם הראשונה מעבר לסתם "אני דלוק עליה כי היא יפה ומגניבה", הרבה יותר מאשר התיאטרון הקאמרי-היומרני-ספק-ריאליסטי-לשני-שחקנים או מה שזה לא יהיה שזנדאיה ניסתה לעשות במלקולם ומארי. כאילו בסדר, ברור שאני משוחד, ומעבר לקראש הידוע שלי על בלה ת'ורן לי יש בעיה ספציפית להתרכז בסרטים שנצפים במחשב ובנטפליקס בניגוד לטלוויזיה ואולי אני צריך לתת למלקולם ומארי עוד צ'אנס כי זה מסוג הסרטים שאני נורא אוהב בדרך-כלל, אבל… לא בכיתי ולא התרגשתי אצל זנדאיה למרות שמאוד הערכתי אמנותית את כל היומרה של הסרט, בוא נגיד ככה.
מי דיבר על מלקולם ומארי?
קשה לשפוט הופעה עם התסריט המעצבן שהיה במלקולם ומארי. דיברתי על מה שזנדאיה עשתה באופוריה, שהיה ללא ספק בין ההופעות הטובות שראיתי לאחרונה והיא מראה שם אחלה מנעד. אממממ ומה הקשר בלה תורן? אין לי מושג מי זאת ואיך היא רלוונטית לתגובה שלי. אתה בטוח התכוונת להגיב אלי או שאולי שרשרת בטעות?
הקשר לבלה ת׳ורן הוא איפה ששתיהן פרצו, כמובן.
וגם באופן כללי זנדאיה קצת אוברייטד גם בפרויקטים אחרים שלה. לא גרועה, אוברייטד. לא מאוד יפה או מאוד כריזמטית, פשוט יודעת לקבל מדי פעם תפקידים בפרויקטים מרשימים. (אמהר להזכיר שמעבר לקראשים ומראה חיצוני, השחקנית האהובה עליי מבחינת יכולות המשחק והמגוון של התפקידים והאיכות של הפרויקטים שהיא בוחרת היא לא ת׳ורן או סטון או לורנס אלא קת׳רין קינר, ואמנם זנדאיה עדיין לא נמצאת בדרגת הניפוח, הפמפום וההייפ המוגזמים של סטון ולורנס בתחילת העשור הקודם אבל באמת שאני לא מבין למה עפים עליה כל-כך הרבה.)
מה עם לועזית? סליחה אבל נראה שרוב הסדרות בסקירה ישראלית?
מה השם באנגלית? מה אנחנו צריכים את התרגום העברי שרץ בסלקום הוט טעי וי?
סיפור רקע! הוא באמת פרק מוצלח, טוב כמו מוות איטי ושקט מהעונה הראשונה, אבל בכלליות העונה השנייה של המסע המיתי היא די אכזבה. יש תחושה של מיצוי של חלק מהבדיחות, והעלילה נעה בקצב שלפעמים איטי להחריד ולפעמים (בפרקים האחרונים) מהיר בצורה לא הגיונית. איאן ופופי מתנהגים אחת לשנייה ברשעות שלא אופיינית לעונה הראשונה, והיחסים בין ג'ו לבראד פספסו המון פוטנציאל טוב לטובת משהו ביזארי.
וחוץ מזה, בעוד שבועיים מתחילה טד לאסו, ואני גם מחכה לעונה החדשה של the witcher שאמורה עוד לצאת השנה.
resident alien- מומלץ!
resident alien זאת סדרה ששמעתי עליה לפני שבוע וישר עשיתי בינג'. סדרה מצוינת בכיכובו של אלן טודיג (הטייס הבלונדי של פיירפליי). טודיג מגלם חייזר שמגיע לכדור הארץ כדי להשמיד אותו (זה לא ספויילר) הוא נתקע בעיירה קטנה בקולורדו ומשם הסיפור מתחיל להסתבך. אחלה של סדרה. מצחיקה ומהנה וטודיג פשוט נהדר.
טריילר:
https://www.youtube.com/watch?v=T4J7QjGNTs4
מחרה מחזיק
זאת סדרה שהייתה אמורה להיות קלישאית ומשעממת אבל טודיג בעצמו הופך אותה למשהו ייחודי.
הכל טוב ויפה
אבל קוראים לו אלן טודיק (Tudyk). הבנתי על מי אתה מדבר רק בגלל הקישור לפיירפליי.
תודה על ההמלצה!
הסידרה שאני הכי מחכה לה
מחזור כישור הזמן.
סוף סוף הסידרה האדירה האזת מקבלת תשומת לב.
המוסד יהיה כשלון מזהיר
אלא אם הטריילרים ממש שונים מהתוצאה הסופית, במקום עיסוק לאורך מאות שנים בההתנהגות האנושית ובצורה שבה חברות מתפתחות, נקבל אופרת חלל עם הרבה לייזרים ופיו-פיו
נשמע שלא ראית אופוריה.
זה בערך הסיבה המרכזית עד כדי היחידה שעפים עליה. לא בטוח מה סטון לורנס או קתרין קינר (?) קשורות, לא התחלתי לנבא קריירות אלא סך הכל אמרתי שההופעה של זנדאיה באופוריה פתיעה אותי והפכה את כל התדמית שלה בעיני וייתכן וזה יחזור על עצמו עם דה וויקנד. וכן, הדבר המשמעותי העיקרי שהיא השתתפה בו זה אופוריה ולא הוגן לשפוט אותה כשחקנית בלי לצפות בסדרה. ולגבי זה שהיא לא יפה,מה? עזוב את זה שבעיני היא מאד יפה ואני שמח על כך שיש לה מראה פחות קלאסי מהמודל הנהוג בהוליווד,למה זה צריך להיות רלוונטי לעניין?
בנושא של היופי החיצוני באמת הייתה לי התלבטות מה להגיד ואם להגיד.
כי בעידן של ימינו אסור כבר להגיד כלום בנושא, אבל שים לב שלא אמרתי "לא יפה בכלל" אלא "לא יפה במיוחד", כלומר ביחס לאחרות. ייתכן שלו הייתי מכיר את זנדאיה קודם כל מסדרת סולו בהשתתפותה הייתי חושב שהיא מאוד יפה, אבל מכיוון שהיא חלקה תפקיד ראשי עם בלה ת'ורן אין מנוס אלא להשוות ובכל פרמטר לא רק של יופי חיצוני/סקס-אפיל אלא גם של שארם, כריזמה ואישיות כובשת ת'ורן פשוט מתעלה עליה מכל בחינה (וכן, אני לגמרי מודע לעובדה שזנדאיה עושה מאמץ לבסס את עצמה כשחקנית איכותית בעוד שת'ורן בעיקר עסוקה בלהיות אושיית רשת פרובוקטיבית ולרמות אנשים ברקמעריצים). הזכרתי את סטון ולורנס כדוגמה לשחקניות שההייפ שנבנה סביבן בעין הדג פשוט חרג מגבולות המציאותי והסביר, ולהן דווקא כן יש המון שארם/כריזמה/אישיות כובשת/סקס-אפיל/יופי חיצוני בהשוואה לזנדאיה אבל הניפוח המוגזם של ההילה סביבן פשוט גמר להן את הקריירה (טוב, לא באמת גמר, סטון הרי מככבת בימים אלה כקרואלה אבל האם עדיין יש סביב קרואלה את אותה התלהבות כמו שהייתה סביב באה בקלות?) כשמתחיל להיות הייפ מוגזם, גם כשהוא מוצדק אבל בעיקר אם הוא לא מוצדק, אני באופן אישי מרגיש צורך לבוא ולהתריע, כי בהחלט אפשר להשוות את בועת ההייטק בפאלו אלטו של 1997-1999 לבועת סטון-לורנט בעין הדג של 2010-2014 ולא, אני ממש לא ציני או מגזים. ושוב, לא אמרתי "לא יפה בכלל" או "לא מוכשרת בכלל" אלא "כן, אבל לא כמו שעושים ממנה". אני גם לא חושב שאפשר להגיד "התפקיד העיקרי שלה היה באופוריה ולפי זה צריך לשפוט אותה וזהו" כי כל אחד ישפוט לפי מה שהוא ראה ומהתפקידים שלה שהוא מכיר, כמו שלא יקום ולא יהיה שנקבע פה חוק שצריך לשפוט את מארלון ווייאנס אך ורק על פי תפקידו ברקוויאם לחלום ובוא נתעלם מהזבל הצרוף של חתיכות לבנות ואיש קטן. אחרי דה וויקנד אני באמת לא עוקב בשום פורמט.
מאחלת לכולנו קריירה "גמורה"
כמו של סטון או לורנס. הייפ בעין הדג או לא, מדובר בשחקניות מוערכות ביקורתית (אוסקרים!) שהסרטים שלהן בדר"כ רווחיים. אם כבר, דוגמה הרבה יותר טובה לשחקנית שנפגעה מההייפ סביבה זו לינדזי לוהאן.
הקריירה של לוהן לא גוועה מעודף הייפ, אלא בגלל חייה האישיים.
סטון ולורנס (במיוחד לורנס) מנסות לשדר תדמית של בחורות רגילות שלא מושפעות מהיותן כוכבות וזה קצת מאולץ; וכמובן שהקריירה שלהן לא ״גמורה״ במובן הזה שצריך לדאוג לפרנסתן, אבל מתישהו מתחיל להיות תמוה לשמוע רק על שתי שחקניות יפות ומוכשרות ככל שיהיו שוב ושוב ואתה מתחיל לתמוה למה דווקא הן.
אגב, מעניין שבמוזיקה זה לא מפריע לי בכלל.
(כאילו, זה ששומעים רק על טיילור סוויפט או לאנה דל ריי או בילי אייליש שוב ושוב ולא על זמרות/יוצרות אחרות), או כי אני יותר אוהב מוזיקה מקולנוע או כי פשוט התרגלתי או כי אין אתר שעוסק במוזיקה וגם מצליח כמו עין הדג שבו גם המגיבים והדיונים מצטרפים לסגידה האינסופית הזאת.
בילי אייליש שולטתת.
ממליץ גם על אורורה הנורבגית המופלאה. העיסוק בקריירה של לורנס וכביכול העלייה והנפילה שלה הם נושא חרוש במיוחד ולדעתי לא כזה מעניין. כמו שציינו מעלי שניהן מסתדרות היטב (לסטון לא הייתה בכלל תקופה של נפילה או הפסקה למען האמת) ואם תסתכל בפרוייקטים העתידיים של לורנס דווקא נראה שאולי היא חפני שלב הרבה יותר מעניין ובוגר בקריירה שלה. לגבי זנדאיה, הבנתי שאין לך רצון לראות את אופוריה. חבל כי הסדרה הזאת היא ממתק לעיניים ולאוזניים. בכל מקרה אין לי מושג בכלל מי זאת בלה תורן אז מצידי ויכוח על מי יותר טובה הוא גם ככה מיותר. גם אין לה איזה פרוייקט שנראה מספיק ראוי לצפייה כדי שאבדוק לגביה. בכל מקרה רציתי שתדע שגם אותי זנדאיה לא הרשימה בתפקידים האחרים שראיתי אותה אבל הסיבה היא פחות השחקנית ויותר אופי הפרוייקט (החלק שלה בסרטי מארוול עלוב ביותר).
שולטת אבל וולגרית.
סתם, יש לי קראש גם עליה, חיצונית ומוזיקלית, ואלבום הבכורה שלה הוא בעשרת הגדולים שלי לעשור הקודם, במיוחד אחרי שטום יורק אמר שהיא היחידה שעושה מוזיקה ששווה לדבר עליה היום. העניין הוא לא עלייתה ונפילה הספציפית של לורנס או סטון אלא למה דווקא ההידלקות הקולקטיבית עליהן (ועל מורץ) כשכמעט כל שחקנית היא יפה ומוכשרת. (וכמובן גם עליהן דיבור בעין הדג על כך שהן לבנות מדי – לא הייתם רוצים שהן יעשו בלקפייס, נכון?) בנושא אופוריה, אני לא אנטי-זנדאיה ספציפית אלא מתקשה לעקוב אחרי סדרות באופן כללי מסיבות אישיות ובריאותיות (הפרעת שינה בעיקר) וגם סתם מעצלנות. (גם אחרי סיטקומים מפגרים של ערוץ דיסני אני כבר מתקשה לעקוב, שלא תחשבו, כן?) בנושא הפילמוגרפיה של בלה ת'ורן (ת'ורן ולא תורן, היא לא קרובת משפחה של דן תורן) אתה די צודק, וזאת באמת העדפה אישית וגם אני חושב שזה אידיוטי ושטחי להתחיל לחלק ציונים לסלבריטאיות לפי מראה חיצוני ולהגיד שזנדאיה היא 6 ושבלה ת'ורן היא 10, חוץ מזה שברור שיש פה גם אנשים שלא סובלים את בלה ת'ורן (זוהר פעם קרא לה "ברבי נטולת כריזמה".) אם בכל זאת תרצה לנסות אותה פעם אתה יכול להסתפק בנשיקה בחצות ולוותר על השאר, למרות שקל לסווג את הסרט הזה כקלישאה רומנטית לנוער היא פשוט הביאה אותי לבכי ולרטט וקרעה לי את הלב לחתיכות שם.
הייפ בא והייפ הולך
עוד זכורה לי כנערה ההיסטריה סביב בראד פיט, ואז ליאונרדו דיקפריו. יש הרבה כאלו שנהנו מפופולריות מטורפת לזמן קצר והיום הקריירה שלהם/ן קצת יותר על מי מנוחות. זה תהליך טבעי.
ואוי, אני נשמעת קשישה אפילו לעצמי.
(ל"ת)
סביב פיט ודיקפריו עדיין יש הייפ, בעיקר בסרטים של טרנטינו.
מי באמת נחשב לאליל הבנות היום מבין שחקני הקולנוע והטלוויזיה? אורלנדו בלום? בנדיקט קאמברבאנץ׳? באמת שאין לי מושג.
זה לא מה שאני מדברת עליו
סרטים של טרנטינו זה דבר אחד, בני/ות נוער צורחים באקסטזה בכל מקום שאליו השחקן מגיע זה דבר אחר. קשה לשחזר הייפ כזה.
זה גם לא מה שאני מדבר עליו.
כי זאת לא ביטלמניה או ביברמניה, אין אף גבר סטרייט מעין הדג שמחכה בשקי שינה מול בתי הקולנוע בכל פעם שג׳ניפר לורנס מוציאה סרט חדש וצורח ״תעשי לי ילד״ מול המסך. ההשתפכות סביבן היא משהו קצת אחר, שמבוסס על מראה חיצוני ומשיכה מינית אבל גם על הערכה לכישרון המשחק שלהן ולאג׳נדה החברתית והפמיניסטית שלהן, ולא בהכרח על תליית פוסטרים של ג׳ניפר בביקיני על הקיר. לכן השוואה לכוכבות מוזיקה יותר נכונה כאן, כי זאת הערצה שלא מיתרגמת לטירוף אלא לשפיות ולדיון שקול ומאוזן בשאלה למה הן טובות ולמה מגיעות להן כל התשבוחות. דוגמה מצוינת לכך היא הביקורת של דורון על אופטימיות היא שם המשחק.
משהו בנוגע ל-2 ביקורות מתגלגלות
שאני אעלה כדי לקבל איזשהי תמונת מצב מהמגיבים:
בימים אלה, האתר מתעדכן (בערך) בקצב של כתבה ליום. זה נראה לי קצב טוב, כי זה גם נותן משהו למי שמגיע בכל יום לאתר, אבל גם לא "מפציץ" בחומר את מי שיש לו זמן לבוא רק בסופ"ש להתעדכן.
2 ביקורות מתגלגלות אומר שבמשך מספר שבועות יש, בעצם, 2 כתבות קבועות שהן הביקורת המתגלגלת. זה, בנוסף לפודקאסט ולדוח"קו, משאיר בערך כתבה 1-2 לביקורות לסרטים שוטפים (או ישנים) וכתבות "אחרות". כלומר, יש בזה משהו מעט "חונק", לטעמי – אבל אפשרי שאני טועה.
אני מחבבת את הקצב של היום...
(ל"ת)
כל עוד יש לכם אפשרות וזמן אני לא רואה בעיה.
אם אנשים מסןגלים 4 כתבות ביום בעיתון בטוח שנסתדר עם 2 של עין הדג.
פתרון מדעי
קצת אוף טופיק, אבל מאיפה הרפרנס שכתבו פה "זה לא ייתכן, זה לא הגיוני. חייב להיות פתרון מדעי!"? חחח
חחח באמת מעניין, מישהו יודע? 😬
זה לא מסקובי דו?
(ל"ת)