אומנם אנחנו כבר שבועיים לתוך 2023 ובכל זאת, לפנינו עוד הרבה שבועות של טלוויזיה טובה וטלוויזיה גרועה, ואני פה כדי להצביע על כמה מהסדרות המדוברות שיעלו במהלך 2023 (חלקן אולי ימצאו את עצמן ב-2024). שימו לב שהכתבה מתייחסת אך ורק לסדרות חדשות ולא לעונות המשך, אחרת לא נצא מכאן לעולם. אתם יותר ממוזמנים לשתף את הסדרות שאתם הכי מחכים לקראתן.
האחרונים מבינינו (The Last of Us)
איפה: HBO (בישראל ב-HOT, yes ובסלקום TV)
מתי: 16 בינואר
על מה זה: בעולם פוסט אפוקליפטי מוכה זומבים שהם לא באמת זומבים אבל גם קצת כן זומבים, גבר רדוף טראומה יוצא למסע ברחבי אמריקה עם נערה יתומה.
"The Last of Us" היא, מבחינתי, ה-סדרה של 2023. ואם יש לכם דה ז'ה וו זה רק כי אתם קוראים נאמנים וזוכרים, בתת מודע, שכתבתי אותו הדבר בכתבה של השנה שעברה, כשעוד הייתי אופטימי שאולי, רק אולי, הסדרה עצמה תצא לפני 2023. אבל זהו, הסתיימו סימני השאלה: העיבוד עתיר התקציב של HBO לאחד ממשחקי הווידאו המוערכים של השנים האחרונות יעלה לשידור ב-16 בינואר עם פרק באורך 85 דקות (קצר רק ב-5 דקות מהזמן שלוקח לי לקום מהמיטה בחורף) וכן, תהיה ביקורת מתגלגלת.
פוקר פייס (Poker Face)
איפה: פיקוק (ובארץ ב-yes)
מתי: 26 בינואר (ובארץ יום למחרת)
על מה זה: סדרה אפיזודית ובה עובדת קזינו (נטשה ליון) שניחנה ביכולת לדעת מתי אנשים משקרים מסתבכת בצרות ויוצאת למנוסה. אולם בכל מקום שאליו מגיעה היא מוצאת את עצמה פותרת פשעים מוזרים.
מדובר באחת הסדרות היותר מסקרנות של השנה, הרבה מכך הודות לריאן ג'ונסון ("רצח כתוב היטב") שיצר אותה. אבל הקאסט המרשים הוא זה שקנה אותי: ג'וזף גורדון לויט, אדריאן ברודי, סיימון הלברג, ג'מילה ג'מיל, ניק נולטי, טים בלייק נלסון, רון פרלמן ונואה סייגן (שהשתתף בכל הסרטים שג'ונסון ביים). אם היה ספק שהסדרה טובה מכדי להיות אמיתית, הטריילר בא ומוכיח שאל לנו לפקפק בריאן ג'ונסון.
Shrinking
איפה: אפל TV+
מתי: 27 בינואר 2023
על מה זה: פסיכולוג מוכה צער מחליט לספר למטופלים שלו מה הוא באמת חושב.
לאחר שנים שבהן מיצב עצמו ככוכב בלעדי למסכי הקולנוע בלבד, הריסון פורד גילה את נפלאות הטלוויזיה (דרך מכובסת לומר שהוא קיבל ארגזים של כסף מחברות סטרימינג): בימים אלה הוא מככב ב"1923" (סדרת ספין אוף של "ילוסטון") ועוד לפני שזו תסיים את עונתה הראשונה, תעלה "Shrinking" לשידור ותביא לנו עוד הריסון פורד בתקופה שבה נקבל לא מעט הריסון פורד גם בקולנוע (מלבד הסרט החדש של אינדיאנה ג'ונס, אני מזכיר שהוא גם חתם עם מארוול).
את הקומדיה החדשה יצרו ג'ייסון סיגל (שגם מככב בה לצד פורד), ברט גולדשטיין (ההוא מטד לאסו) ויוצר "סקראבס" ו"טד לאסו" ביל לורנס (וזו לא הפעם האחרונה שנשמע עליו בכתבה).
אדוארד היקר (Dear Edward)
איפה: אפל TV+
מתי: 3 בפברואר 2023
על מה זה: נער בן 12 (נחשו איך קוראים לו) הוא הניצול היחיד בהתרסקות מטוס קטלנית שהרגה, בין היתר, את כל בני משפחתו. בעודו מנסה למצוא היגיון בחייו החדשים, רוקם אדוארד קשרים חדשים עם אנשים שהושפעו מהאסון בדרך זו או אחרת.
את "אדוארד היקר" יצר ג'ייסון קאטימס ("רוזוול") על פי רב מכר מפורסם (שזמין גם בעברית), ויככבו בו קוני בריטון ("אורות ליל שישי" שקאטימס יצר ונמנה עם כותביה) וטיילור שילינג ("כתום זה השחור החדש") – ורק על פי השמות המעורבים בה אני מנחש שהסדרה תסחט מכם יותר דמעות מהבריון בכיתה ג' שלקח לכם את הכריך בכל הפסקת אוכל וגם אם ביקשתם מאימא שתכין לכם שני כריכים אז הבריון לוקח גם את הכריך השני כי הוא מלך-כל-המניאקים ואני לא אסלח לך אף פעם אלירן י'זבל. כלומר, הממ, כן. הסדרה נראית אחלה.
דייזי ג'ונס והסיקס (Daisy Jones & The Six)
איפה: אמזון פריים
מתי: 3 במרץ 2023
על מה זה: קורותיה של צעירה, דייזי ג'ונס, אי שם בשנות ה-70 העליזות של לוס אנג'לס, המקום שבו היא לומדת תפירה, מתנדבת עם קשישים ואופה עוגיות שוקולד צ'יפס ליתומים. פחחח, נראה לכם? זה לוס אנג'לס של שנות ה-70: סקס, סמים ורוקנרול זה מה שכולם עושים עוד לפני ארוחת הבוקר, וכך גם דייזי שמצטרפת ללהקת רוק בשם "הסיקס" שאיתם היא מופיעה מדי ערב, תחילה במועדים מפוקפקים ובהמשך באצטדיונים הגדולים ביותר – וכך עד ההתפרקות הבלתי נמנעת.
"דייזי ג'ונס והסיקס" מבוססת על רב מכר (הנה הוא בעברית) של טיילור ג'נקינס ריד, ומככבת בו ריילי קיאו שיודעת (ממקור ראשון) דבר או שניים על מחיר התהילה: היא הנכדה של אלביס. את הסדרה יצרו צמד התסריטאים שכתב את "(500) ימים עם סאמר", "אשמת כוכבים" ו"חי בסרט", כך שנראה שהסדרה בידיים טובות.
שרברבי הבית הלבן (White House Plumbers)
איפה: HBO (בישראל ב-HOT, yes ובסלקום TV)
מתי: מרץ 2023
על מה זה: מותחן פוליטי-קומי אודות פרשת ווטרגייט המפורסמת שהובילה בשנות ה-70 להדחתו של הנשיא ריצ'רד ניקסון דרך עיניהם של האנשים שפיקששו את… אה… מה שזה לא היה שקרה בווטרגייט. משהו עם שרקנים?
בכל מקרה, בסדרה מככבים וודי הרלסון ("ונום 2"), ג'סטין ת'רו ("סרט לגו נינג'גו"), דונל גליסון ("פיטר ראביט") ולנה היידי ("300: עליית האימפריה") ואני צופה שהסדרה תקבל תשבוחות וכולנו נשכח ממנה עד סוף השנה.
Insomniacs After School
איפה: שמץ
מתי: תחילת אפריל 2023
על מה זה: בעיירה קטנה בצפון יפן, תלמיד תיכון זועף שסובל מנדודי שינה מנסה לתפוס תנומה במצפה הכוכבים הנטוש של בית הספר. אלא שהוא פוגש שם באיסאקי, תלמידה מרדנית ונטולת דאגות שסובלת מבעיה דומה. עד מהרה השניים מפתחים ביניהם ידידוּת שמחזירה אותם למצפה הנטוש מדי יום, שבו הם משתמשים בתור חלל מוגן כדי לדבר.
אם הייתי כותב גם על כל סדרות האנימה שאני הכי מחכה להן ב-2023 הכתבה הייתה ארוכה פי שתיים. לכן החלטתי להתמקד רק באחת שלדעתי גם אתם תאהבו. "Insomniacs After School" מבוססת על סדרת מנגה שאין בה הרבה תחכום, היא מתארת בסך הכול את השיחות והחוויות שעוברים שני בני טיפש עשרה שונים זו מזה אך (בהרבה מובנים) גם דומים זו לזה. מה גם שהטריילר נראה מקסים אז מה רע?
גברת דיוויס (Mrs. Davis)
איפה: פיקוק
מתי: 20 באפריל 2023
על מה זה: נזירה (בטי גילפין) שאני מנחש שקוראים לה גברת דיוויס, יוצאת למאבק אלים באינטליגנציה מלאכותית.
בימים שבהם המונח AI נפוץ כמו במבה אוורירית, ובימים שבהם בכל יום מחדש פורצים דיונים לוהטים בין התומכים הנלהבים ובין אלה שטוענים שזה ימיט עלינו אסון (כמו במבה אוורירית), מתפרץ למסיבה דיימון לינדלוף ("הנותרים") עם מיכל דלק ושופך שמן למדורה.
מעבר לתקציר הבסיסי לא ידוע רבות אודות "גברת דיוויס", ולא אופתע אם בטוויסט לינדולף-י קלאסי שכזה נגלה בפרק הסיום שהסדרה בכלל נכתבה על ידי אינטליגנציה מלאכותית. בכל אופן, ארבעת הפרקים הראשונים יעלו יחדיו ושאר העונה תשודר במתכונת שבועית.
אדוני האוויר (Masters of the Air)
איפה: אפל TV+
מתי: 2023, החלק המוקדם שלה
על מה זה: שמונה קילומטרים מעל פני הקרקע ועמוק לתוך קווי האויב, 11 טייסי קרב נלחמים על חייהם מול נחיל מטוסי קרב גרמניים. בעוד חבריהם לצוות נופלים בזה אחר זה, המטרה שלהם מעולם לא הייתה ברורה יותר: לשרוד.
קבלו את אחת הזוכות הגדולות באמי של העתיד: "אדוני האוויר" היא הצלע השלישית במשולש שמכיל את "אחים לנשק" ו"הפסיפיק" עתירות התקציב מבית HBO, רק שהצלע הזו שייכת לאפל. מפיקי הסדרות הקודמות, סטיבן ספילברג וטום הנקס, עדיין בסביבה, ואליהם מצטרף קארי ג'וג'י פוקונאגה ("לא זמן למות") שמפיק את הסדרה ויביים את שלושת הפרקים הראשונים בה. לא ברור כרגע איך ואם אפל יתמודדו עם ההאשמות הפומביות כנגד ג'וג'י פוקונאגה. משהו אומר לי שהוא לא ייקח חלק בראיונות.
בכל אופן העלות המוערכת של "אדוני האוויר" היא 200-250 מיליון דולר ונראה לי שבתקציב הזה אפל יכלו פשוט לרכוש מטוסי קרב אמיתיים. בעצם יש מצב שהם באמת עשו את זה.
ההיסטוריה המטורפת של העולם, חלק 2
איפה: הולו (אז… דיסני+)
מתי: אביב 2023
על מה זה: המשך רוחני לסרטו המפורסם של מל ברוקס מ-1981 שמתאר (לא באופן המהימן ביותר נגיד כך) אירועים מההיסטוריה, והפעם כסדרת טלוויזיה. אנחנו כבר יודעים שג'וני נוקסוויל ("ג'קאס") יגלם את רספוטין, ומעבר לכך לא ידוע רבות אודות התקופות השונות שהסדרה תכסה (אבל סביר מאוד שנראה בה את היטלר על הקרח, חתונה ויקינגית ויהודים בחלל).
מל ברוקס בן ה-96 מפיק וכותב את הסדרה לצד ונדה סייקס, ניק קרול ואייק ברינהולץ – מה שנשמע, על הנייר, כמו פרויקט מבטיח למדי.
אווטאר: כשף האוויר האחרון
איפה: נטפליקס
מתי: אביב-קיץ 2023
על מה זה: מקוריות. רעננות. חדשנות. תעוזה. כל אלה חיו בהרמוניה עד שהעיבודים חסרי הנשמה של נטפליקס תקפו.
האם יש סיבה לקוות שהפעם זה יהיה טוב? לא יודע, אבל הפרישה של יוצרי סדרת האנימציה המקורית מהפרויקט החדש אינה סימן מעודד. העונה הראשונה תהיה בת 8 פרקים בני שעה ולדברי נטפליקס, נגלה מתישהו בחודשים הקרובים עד כמה זה רע. או טוב. אבל כנראה רע.
וואן פיס
איפה: נטפליקס
מתי: 2023
על מה זה: מקוריות. רעננות. חדשות. תעוז… הבנתם, נו.
אחרי ההרפתקה קצרת הימים של נטפליקס עם "קאובוי ביבופ" תנצב"ה קיים סיכוי לא נמוך שגם אם "וואן פיס" תצא סבבה לחלוטין היא תבוטל אחרי עונה אחת, כי בנטפליקס לא ממהרים לאשר עונות המשך להפקות יקרות, אלא אם צפו בהן לפחות 20 מיליארד בני אדם בשבוע אחד (ולפי דיווחים לא רשמיים, העונה הראשונה של וואן פיס עלתה 100 מיליון דולר לענקית הסטרימינג, שזה כנראה סכום גדול יותר מהאוצר של גול ד. רוג'ר).
Extrapolations
איפה: אפל TV+
מתי: 2023
על מה זה: סדרה אנתולוגית המתארת את השפעות שינויי האקלים דרך נקודות מבט שונות ברחבי הגלובוס.
הרעיון של הסדרה נשמע נחמד אבל החלק המעניין הוא, ובכן, מוכנים? קחו אוויר: מריל סטריפ, קארי ראסל, מת'יו רייס (איחוד של "האמריקאים"!), דוויד דיגס, קיט הרינגטון, ג'מה צ'ן (איחוד של… נצחיים. אה, למי אכפת), פורסט ויטאקר, מריון קוטיאר, טובי מגווייר, אדוארד נורטון, שרי ג'ונס, דיאן ליין, הת'ר גראהם, אדארש גוראב (כוכב "הטיגריס הלבן", זה מי), ג'אד הירש, מייקל גנדולפיני (הבן של-), סיינה מילר ועוד כמה שמות שאני פחות מזהה. אין על הכיסים העמוקים של אפל.
קוף רע (Bad Monkey)
איפה: אפל TV+
מתי: 2023
על מה זה: וינס ווהן הוא בלש (בסדרה, כן?). כלומר, הוא היה בלש. אבל הוא היה בלש לא מוצלח, מה שהגיוני כי ליהקו לתפקיד את וינס ווהן. אתם לא מלהקים את וינס ווהן לדמויות שמצטיינות במשהו. בכל אופן, כעת הוא מפקח מסעדות בפלורידה. אולם זרוע כרותה שנמצאה במסעדה עשויה לתת לוינס ווהן את האפשרות להוכיח שאולי הוא בכל זאת בלש טוב.
על "קוף רע" אחראי יוצר "סקראבס" ביל לורנס (אמרתי לכם שנשמע עליו שוב) וכל המעורבים גרמו לי לחשוד שזו קומדיה, אלא שמשום מה "קוף רע" מסווגת כדרמה. ומי יודע, אולי היא תהיה דרמה טובה כי את הפיילוט מביים מרקו סייגה, מי שביים פרקים בסדרה מפורסמת אחרת שמתרחשת בפלורידה: "דקסטר" (ולפני שתצקצקו בלשון, הוא ביים פרקים בין עונות 2 ל-4 כך שהוא מהחבר'ה הטובים). בכל אופן יש לי תחושה טובה לגבי "קוף רע". כדאי לעקוב.
החדר הצפוף (The Crowded Room)
איפה: אפל TV+
מתי: 2023
על מה זה: אנתולוגיה עונתית שעוסקת באנשים שמתמודדים עם בעיות נפש.
בעונה הראשונה מככבים אמנדה סייפריד, וטום הולנד שמגלם את דני סוליבן: בחור צעיר עם פיצול אישיות חמור, חיים בתוכו בתוכו 20 זהויות שונות. דני נלחם מתוך דוכן הנאשמים על חפותו לאחר שהתעורר בתא מעצר בעוון חטיפה ושלושה מקרי אונס. אם זה נשמע לכם מוכר, הסיפור שלו נכתב בהשראת המקרה האמיתי והמפורסם של בילי מיליגן (והנה הדוקו-פשע בנטפליקס).
נשמע, בסך הכול, מעניין, אלא שאת "החדר הצפוף" יצר עקיבא גולדסמן ואני מנסה להבין איזה דברים אפלים גולדסמן יודע על הבכירים בתעשייה, אחרת אין הסבר מדוע ממשיכים לתת לו לכתוב דברים. והחלק המוזר עוד יותר הוא שלפי דיווחים רשמיים, העונה הראשונה מבוססת, בחלקה, על חייו של גולדסמן עצמו. מה? האם לגולדסמן פיצול אישיות? אולי גולדסמן חושב שהוא בילי מיליגן? מה הולך פה? כי הדבר האחרון שציפיתי לקבל ב-2023 זו סדרה שבה טום הולנד מגלם את עקיבא גולדסמן.
מצוד (Manhunt)
איפה: אפל TV+
מתי: 2023
על מה זה: לאחר ההתנקשות באברהם לינקולן (ההוא שהיה צייד ערפדים), חברו הקרוב ומזכיר המלחמה שלו אדווין סטנטון יוצא במצוד אחר הרוצח ג'ון וילקס בות'.
את הסדרה כתבה ויצרה מוניקה בלצקי שכתבה פרקים ל"פארגו" ו"הנותרים", אם כי "מצוד" זו הסדרה הראשונה שהיא באמת שלה (אך לא האחרונה. בלצקי חתמה על הסכם עם אפל). טוביאס מנזיס (הנסיך פיליפ הפחות מוצלח ב"הכתר") יגלם את סטנטון, ואילו אנתוני בויל (שחקן תיאטרון) הוא ג'ון וילקס בות'.
המראה החדש (The New Look)
איפה: אפל TV+
מתי: 2023
על מה זה: סדרה ביוגרפית שמגוללת את חייו של כריסטיאן דיור בפריז שלאחר מלחמת העולם השנייה.
לא יודע מה איתכם, אבל הפקת ענק שעוסקת בעולם האופנה הצרפתי בימיו הכאוטיים נשמע לי בדיוק כמו הכיף שאני זקוק לו. בן מנדלסון יגלם את ראש בית ענקית האופנה "דיור", מייזי ויליאמס תגלם את אחותו קת'רין ואילו ז'ולייט בינוש היא קוקו שאנל. גם ג'ון מלקוביץ' פה בתפקיד לוסיאן ללונג אבל אין לי מושג מי זה לכל השדים לוסיאן ללונג. הידע שלי בעולם האופנה מתחיל ונגמר בשאנל, דיור, גוצ'י וקופונים לתמנון.
144 קומות (Wool)
איפה: אפל TV+
מתי: 2023
על מה זה: בעתיד דיסטופי שבו העולם שלנו הפך לרעיל (כלומר, אני מניח, דקות ספורות מהיום) האנושות נדחקה לתוך מַמגורות-ענק מתחת לאדמה. הסיפור נפתח כאשר גיבורי הסדרה מתחילים לפקפק באיסור הגורף לצאת מעל לפני האדמה (תנו לי לנחש מה מבין הטוויסטים הבאים הוא הנכון: העולם לא באמת רעיל? יש ציוויליזציה מתפקדת בחוץ? הם לא באמת בכדור הארץ? אלירן מעולם לא גנב לי כריכים אלא זה אני שגנבתי לו?).
הסדרה מבוססת על סדרת ספרים שכתב יו האווי (שחלקם אוגדו בעברית תחת השם 144 קומות) ומככבים בה רבקה פרגוסון, טים רובינס, רשידה ג'ונס, איאן גלן ואחרים. יוצר "צדק פרטי" גרהם יוסט אחראי על העיבוד החדש, אבל אלה הן החדשות הטובות. החדשות הפחות-טובות הן שבמאי הסדרה הוא מורטן טילדום, במאי "הנוסעים" ו"להגן על ג'ייקוב".
האיידול (The Idol)
איפה: HBO (בישראל ב-HOT, yes ובסלקום TV)
מתי: 2023
על מה זה: הפקת ענק מבית HBO ו-A24 שעוסקת בג'וסלין (לילי-רוז דפ), כוכבת פופ בנסיקה שחווה התמוטטות עצבים. נחושה בדעתה להשיב לעצמה את התואר "כוכב הפופ הסקסית של אמריקה" (זה בתקציר הרשמי, אל תביטו בי ככה), היא מפתחת מערכת יחסים מורכבת עם גורו עזרה עצמית שהוא גם, כנראה, ראש כת (בגילומו של סוף השבוע).
הסדרה נוצרה על ידי סוף השבוע, איזה אחד בשם ריזה פאהים (הסדרה הזו היא הקרדיט היחיד שלו בימד"ב. האינטרנט חושף שהוא היה פעם איש חיי לילה מפורסם שנטש הכול לטובת קריירת כתיבה) ויוצר "אופוריה" סם לוינסון, מה שאומר שהסדרה תהיה נפוחה מחשיבות עצמית אבל תיראה ממש ממש יפה. אה, יש טריילר? טוב בואו ניווכח בעצמנו:
כן, צדקתי.
אור קטן (Small Light)
איפה: דיסני+
מתי: 2023
על מה זה: אנה פרנק מגיעה לדיסני+ במיני סדרה שתעסוק בחסידת אומות העולם מיפ חיס שהעניקה מקלט למשפחת פרנק, על פי בקשה של הבוס שלה אוטו פרנק.
את הסדרה כותבים בני הזוג טוני פלאן וג'ואן ראטר שכתבו יחדיו לא מעט פרקים של "האנטומיה של גריי", מה שאומר שהסדרה תהיה קלישאתית בטירוף ותלחץ על כל כפתור אפשרי כדי שתהיו בדיכי. סוזנה פוגל ("המרגל שזרק אותי") מביימת חלק מהפרקים, וליב שרייבר יגלם את אוטו פרנק, עשור וקצת לאחר שגילם יהודי בסרט שואה אחר ("התנגדות").
כל האור שאיננו רואים (All the Light We Cannot See)
איפה: נטפליקס
מתי: 2023
על מה זה: נער גרמני ונערה צרפתייה עיוורת תקועים במרתף של מוזיאון בצרפת, מה שלא היה כזו בעיה גדולה לולא זה קרה בזמן מלחמת העולם השנייה.
אם היה לי שקל על כל מיני-סדרה שבה ילדים מתחבאים מזוועות מלחמת העולם השנייה, ושיש בה את המילה "אור" בשם – היו לי שני שקלים, שזה אומנם לא הרבה אבל בהחלט מוזר שזה קרה פעמיים (ועוד באותה שנה!). בכל אופן, את הסדרה הזו מביים שון לוי ("פרויקט אדם") על פי רומן זוכה פוליצר (הנה הוא בעברית) ומככבים בה יו לורי ומארק ראפלו. אני לא בטוח מי מהם הוא הנערה הצרפתית.
סיני יליד אמריקה (American Born Chinese)
איפה: דיסני+
מתי: 2023
על מה זה: נער בתיכון שמתקשה לתמרן בין חיי החברה בבית הספר ובין חיי המשפחה, נקלע למלחמה שבה מעורבים האלים מהמיתולוגיה הסינית (אין, אני שונא כשזה קורה).
סדרת האקשן מבוססת על נובלה גרפית שכתב זוכה פרס אייזנר ג'ין לואן יאנג, אם כי ייתכן שהעניין שלי בה נסוב בגלל שלישיית שחקנים מסוימת: מישל יאו ("הכול בכל מקום בבת אחת"), סטפני הסו ("הכול בכל מקום בבת אחת") וג'ונתן קי קואן ("הכול בכל מקום בבת אחת"). אני לא יודע אם הליהוק של השלישייה הספציפית הזו מקרי או שאין הרבה שחקנים סינים בהוליווד, או שיוצר הסדרה (השחקן קלווין יוּ) מעריץ גדול של הבמב"א, אבל זה עבד להם: אני סקרן. כמו כן, דסטין דניאל קרטון ("שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות", "טווח קצר 12") מביים חלק מהפרקים.
שוגון (Shogun)
איפה: FX (אז… דיסני+)
מתי: 2023
על מה זה: אנגלי מוצא את עצמו על סיפונה של ספינה בדרכה ליפן, מה שיכול היה להיות נחמד אם זה היה בהווה שלנו, כי אין על שופינג באקיהברה, אבל זה קורה בשנת 1600 – שנה מבאסת להיות לא יפני ביפן (ותכלס, גם להיות יפני ביפן לא היה שוס באותם ימים).
האפוס עתיר התקציב מבית FX מבוסס על הרומן המפורסם של ג'יימס קלאוול, רומן שעובּד בעבר לטלוויזיה (עם ריצ'רד צ'מברלין, טושירו מיפונה וג'ון ריס דיוויס) וגם הופק בהשראתו מחזמר בברודוויי. בגרסה החדשה בת 10 הפרקים יככבו קוסמו ג'רוויס (גם לי אין מושג) והירויוקי סנאדה ("רכבת הקליע").
מפלט (Retreat)
איפה: FX (אז… דיסני+)
מתי: 2023
על מה זה: בלשית חובבנית (אמה קורין, הנסיכה דיאנה הצעירה ב"הכתר") מנסה לפתור תעלומת רצח שאירעה בבית נופש במיקום מרוחק, ושאליו היא ועוד 11 אורחים הוזמנו על ידי מיליארדר מסתורי.
שמעו, אני יודע מה אתם רוצים לומר: "וואו, מקורי" בטון סרקסטי שכזה, אבל יודעים מה? לא באמת אכפת לי. אני אוהב תעלומות רצח, בעיקר כאלה שבהן מעורבים אנשי החברה הגבוהה, ואני שמח לראות את אמה קורין בתפקיד ראשי. הסדרה החדשה (שמוגדרת כרגע כמיני-סדרה, אבל אתם יודעים איך זה עם בלשים בדיוניים ותעלומות רצח…) היא פרי מוחם של יוצרי "The OA" זאל בטמנגליז' ובריט מרלינג ומככבים בה, מלבד אמה קורין, גם בריט מרלינג בעצמה, קלייב אוון, הריס דיקינסון ("שירת סרטני הנהר"), ג'ואן צ'ן ("הקיסר האחרון") ועוד מלא שמות שאני לא מכיר.
בעיית שלושת הגופים (The Three-Body Problem)
איפה: נטפליקס
מתי: 2023
על מה זה: פיזיקאי מסתבך לאחר שהסתנן לקבוצה בשם "גבולות המדע" שקשורה לסדרת מקרי התאבדות מסתוריים בקרב חבריה.
הסדרה מבוססת על רומן זוכה פרס הוגו של ליו צשין (הראשון בטרילוגיית "זכרו את עבר כדור הארץ"), רומן שרבים אמרו שפשוט בלתי אפשרי לעבד לטלוויזיה. בסדר, אמרו אותו דבר על "המוסד" של אסימוב. את הסדרה החדשה יצרו ד.ב. וייס ודייוויד בניוף, יוצרי "משחקי הכס" – סדרה שרצוי להזכיר שכל עוד היא שמרה על נאמנות לספרים שעליה התבססה, היא הייתה יצירת מופת. אז בואו ניתן להם קצת קרדיט.
ואם כבר "משחקי הכס", וייס ובניוף הביאו איתם כמה שחקנים שכולנו אוהבים מהסדרה ההיא, ובהם ג'ון בראדלי (סאמוול טארלי), ליאם קנינגהם (דאבוס) וג'ונתן פרייס (הדרור העליון) – אליהם מצטרף בנדיקט וונג ועוד כמה חבר'ה שהם לא בנדיקט וונג.
בְּנֵי אנאנסי (Anansi Boys)
איפה: אמזון פריים
מתי: 2023
על מה זה: בחור בריטי מגלה שני דברים חדשים: יש לו אח, ואביהם שזה עתה נפטר הוא גלגול נשמות של אל העכביש אנאנסי.
"בני אנאנסי" מבוססת על ספר של גיימן (ספר שמתרחש באותו עולם של "אלים אמריקאים") וגיימן עצמו אף נמנה עם צוות הכותבים כך שסביר להניח שגם האחת הזו תיצור סביבה לא מעט באזז, ובצדק.
מצודה (Citadel)
איפה: אמזון פריים
מתי: 2023
על מה זה: אף אחד לא יודע.
הפקה של האחים רוסו ("הנוקמים: סוף המשחק") שמתוארת כ"סדרת ריגול רוויה באקשן עם מרכז רגשי משכנע", מה שנשמע, לי אישית, בתור הניסיון שלהם ליצור את "האיש האפור" אבל הפעם כסדרה. ועוד לפני שבכלל עלתה לשידור, מתוכננות ל"מצודה" סדרות ספין-אוף (כן, ברבים) ובהן אחת שמתרחשת באלפים האיטלקיים, אחת בהודו, אחת בספרד ואחת במקסיקו. ראיתי מספיק סדרות וסרטים כדי להריח מקילומטרים כישלון יקר מאוד (לפי חלק מהדיווחים, צפונה מ-200 מיליון דולר).
שודדי הזמן (Time Bandits)
איפה: אפל TV+
מתי: 2023
על מה זה: מסעותיהם המטורפים במרחבי הזמן והחלל של קבוצת גנבים וחובב היסטוריה בן 11.
טאיקה ואיטיטי – האיש שחתם עם השטן עסקה כדי לשכפל את עצמו, אחרת אין הסבר איך הוא מספיק להוציא לפועל כל כך הרבה פרויקטים – אמוּן על העיבוד הטלוויזיוני החדש ל"שודדי הזמן" של טרי גיליאם. בגרסה החדשה מככבת ליסה קודרו ואת הילד שבחבורה מגלם קאל-אל טוּק. אני לא יודע מי זה, רק רציתי לציין שיש מישהו בעולם הזה שקוראים לו קאל-אל טוק.
כמיטב המסורת בסדרות שהוא מפיק, ואיטיטי גם מביים את הפיילוט. את הסדרה עצמה הוא כותב לצד ג'מיין קלמנט (שיצר עם ואיטיטי את "מה שקורה בצללים") ואיאן מוריס (שכתב עם ואיטיטי את הסרט המתקרב "הגול הבא מנצח").
בלש אמיתי: ארץ הלילה (True Detective: Night Country)
איפה: HBO (בישראל ב-HOT, yes ובסלקום TV)
מתי: אולי 2023
על מה זה: באלסקה, שתי בלשיות (ג'ודי פוסטר וקאלי רייס) חוקרות את היעלמותם של שישה גברים שעבדו בתחנת מחקר מקומית.
אומנם הכתבה עוסקת בסדרות חדשות מהניילון ולא בעונות המשך, אך קיים קשר הדוק יותר ביני לבין קרוספיט מאשר בין העונות השונות של "בלש אמיתי" (קונטקסט: מעולם לא עשיתי קרוספיט) והדבר נכון שבעתיים בעונה הרביעית שתיאלץ ללמוד איך ללכת בלי האבא של הסדרה ניק פיזולאטו (שכתב עד כה את כל פרקיה).
נתון מעניין הוא שהעונה הרביעית אומנם מתרחשת באלסקה אך מצטלמת באיסלנד. הייתכן של-HBO יותר זול לצלם באיסלנד מאשר בארה"ב? מעניין. ואל הקאסט מצטרפים הדוקטור כריסטופר אקלסטון, פיונה שו וג'ון הוקס. בארי ג'נקינס נמנה עם מפיקי הסדרה ומי יודע? אולי הוא גם יביים פרק, שניים או שמונה.
העונה החלה את צילומיה בנובמבר האחרון ולא ברור כרגע אם תספיק לעלות ב-2023 או שנדע מה קורה עם עובדי תחנת המחקר ההיא באלסקה רק ב-2024.
הארמון (The Palace)
איפה: HBO (בישראל ב-HOT, yes ובסלקום TV)
מתי: כנראה 2024 אבל אולי 2023
על מה זה: שנה שמתארת את הסודות המתפוררים בין קירות ארמון של מדינה טוטליטרית.
את המיני-סדרה הנוצצת הזו יוצר סטיבן פרירס ("המלכה") לצד ויל טרייסי (שכתב את "התפריט"), וצפויים לשחק בה קייט וינסלט (שכיכבה בסדרת אחרת של HBO, "הסודות של איסטאון") ויו גרנט ("פדינגטון 2"). הסדרה תחל צילומיה רק בסוף החודש או בתחילת פברואר כך שאני לא סבור שנזכה לראות אותה השנה, אבל מי יודע – אולי נופתע לטובה.
סדרות ישראליות.
בכתבה של השנה שעברה שודרו 66% מהסדרות הישראליות שכתבתי עליהן, שזה יותר ממה שציפיתי ביחס לתעשייה הישראלית. כל הכבוד! בואו נקווה שגם את הסדרות הבאות נראה כבר השנה כפי שמבטיחים לנו.
הקרובה ביותר מבין הסדרות המסקרנות היא "מלאך משחית" שכתבתי עליה בפעם שעברה ונראה שהפעם היא אכן עומדת לקרות (ואומרים שכבר בינואר. נחכה ונראה). בסדרה, פסיכולוגית חרדית (מאיה ורטהיימר) ופיזיקאי חילוני (תום אבני) מתחקים אחר שד רצחני בקהילה חסידית במאה שערים. נוח סטולמן ("שליחותו של הממונה על משאבי אנוש") הוא היוצר שלה, והיא תשודר בתאגיד.
שימו עין גם על "ברלין בלוז" שעוסקת בנגן אבוב (איתמר רוטשילד) שעושה רילוקיישן לברלין עם אשתו הסופרת (שירה נאור, הבת שלי חולה עלייך!) לאחר שהוא מתקבל לתזמורת. השניים מגלים שהחיים של זוג צעיר בברלין לא פשוטים כפי שהם ייחלו. רוטשילד עצמו גם יצר את הסדרה לצד אשתו במציאות דנה אידסיס, שאחראית גם ל"על הספקטרום" המופתית. וכמו "על הספקטרום", גם הסדרה החדשה תשודר ב-yes.
אצל המתחרים ב-HOT עובדים על מה שבכלל לא נשמע כמו "בני אור", מה פתאום. "אנדל" עוסקת בבחור בן 19 (פליט הריאליטי אנדל קבדה) שחוזר לשכונת ילדותו באשדוד כדי להנהיג מרד נגד המשטרה.
ובואו נראה אם תצליחו, כמוני, לנחש היכן תשודר הסדרה הבאה רק על סמך התקציר: "האויב שבתוכנו" עוסקת בראש השב"כ (בגילומו של יהודה לוי) שנאלץ להתמודד עם ההדלפה החמורה ביותר בתולדות שירות הביטחון הכללי, הדלפה שמובילה לחשדות בכל הסובבים אותו. אם ניחשתם קשת אז צדקתם (אין, איך הם אוהבים להפיק סדרות קונספט גנריות שאפשר למכור לחו"ל). רון לשם ("אופוריה", "בופור") הוא האשם הפעם.
ובערוץ הברודקאסט הגרוע האחר, רשת, ישדרו השנה סיטקום ושמו "השגרירות" שיעסוק בעובדי השגרירות הישראלית הראשונה בדובאי. הסדרה תעלה ככל הנראה בקרוב כי יש כבר פרומו, אבל עם רשת הכל אפשרי. לאחר הפרק הראשון הם מסוגלים להוציא את הסדרה לפגרה של שנה וחצי ולהחזיר אותה לשידור ביום השואה 2025 ב-12 בצהריים.
ולסיום: זיכיונות! מלא מלא זיכיונות!
בשנת 2023 לבדה צפויות לעלות 3 סדרות חדשות של "מלחמת הכוכבים" (לא כולל עונה 3 של "המנדלוריאן") – "אסוקה" בכיכובה של רוזריו דוסון כלוחמת הג'דיי האהובה, "Skeleton Crew" עם ג'וד לאו (שמתוארת כסיפור התבגרות בסגנון ספילברגי, מה שזה לא אומר) ו"The Acolyte", היחידה שמסקרנת אותי ברשימה (בגלל סיבה אחת: סוף סוף סדרת "מלחמת הכוכבים" שמתרחשת מחוץ למסגרת הזמן של פרקים 1-9).
בגזרת מארוול אנו צפויים להתחיל (במידה שלא מחשיבים את עונה 2 של "מה אם…") עם "הפלישה הסודית" (ניק פיורי ובן מנדלסון נגד חייזרים שנראים כמו בני אדם, או בני אדם שנראים כמו חייזרים, או בני אדם שנראים כמו בני אדם או חייזרים שנראים כמו אלירן), "איירון הארט" ( שתעסוק ברירי מ"הפנתר השחור: ווקאנדה לנצח"), "אקו" (בכיכובה של ההיא מההוא) ו"אגתה: מעגל הכאוס" (כי כשהאינטרנט ממש אוהב מישהי, העיניים של בכירי דיסני הופכות לסימן של דולרים). שימו לב, אף לא סדרת מארוול אחת שתעלה השנה תהיה בכיכובה של דמות שטרם הכרנו (סטייל "מון נייט", "מיס מארוול" או "שי האלק"). איפה הסיכונים, מארוול? איפה הסיכונים?
אם כי הפרויקט המסקרן ביותר של מארוול הוא בכלל לא חלק מה-MCU, אלא "אקס-מן 97'", סדרת אנימציה שתמשיך את עלילות המוטאנטים היכן שזה לא יהיה שהם עצרו בסדרת האנימציה משנות ה-90 (אני דווקא הייתי חובב אדוק של ספיידרמן עם טל מוסרי שהתקיימה באותו יקום. אין לילה שבו אני לא תוהה אם גברת קור החזירה את פיטר למרי ג'יין או לא).
באפל TV+ צפויה לעלות השנה הסדרה עתירת התקציב של גודזילה שתתרחש ביקום הקולנועי של וורנר (ההוא עם קינג קונג, לא ההוא עם באטמן ופיסמייקר. אם כי עכשיו ממש בא לי קרוסאובר של גודזילה נגד גיבורי העל של DC), ואילו בפיקוק ישדרו את "הקונטיננטל" שתתרחש ביקום ג'ון וויק רק בעבר (האם נקבל סיפור מקור לכלב המת שלו?). ואם כבר מאפיונרים, קרבות אקדחים והעולם התחתון: סדרת ספין אוף של "בריג'רטון" תעלה השנה בנטפליקס, "המלכה שרלוט" שמה.
מעבר לכך, אלא אם יועצי המס של HBO Max ישתכנעו אחרת – אנו צפויים לקבל את "חולית: האחיות" שתעסוק בחיות המסיבה המטורפות מספרי וסרטי "חולית", בנות גשרית. הסדרה החלה את צילומיה רק בנובמבר האחרון (פה לידנו, בירדן) אז קשה לדעת אם היא תספיק לעלות כבר ב-2023. כמו כן, ספין אוף של "הבנים" בשם "ג'ן וי" (Gen V) תעלה באמזון מתישהו השנה, וכבר די נמאס לי מ"הבנים", כך שלא בטוח כמה כוח יש לי לספין אוף שלה, ועוד ספין אוף עם בני נוער (איכס).
ואם כבר אמזון, ענקית העבדים של בזוס תעלה עיבוד טלוויזיוני על פי סדרת משחקי הווידאו "Fallout" (נשורת) שמתארת מציאות אלטרנטיבית שבה העולם חווה שואה גרעינית, וזאת בעתיד רטרו בסגנון שנות ה-50. ליסה ג'וי וג'ונתן נולאן, שיצרו את "וסטוורלד" השם יקום דמה, אחראים על העיבוד החדש.
ובסוף החודש תעלה בנטפליקס "מופע שנות ה-90", סדרת המשך ל"מופע שנות ה-70". אין לי סנטימנטים לסדרת המקור וראיתי כיצד נטפליקס שוחטים סיטקומים אהובים מהעבר כך שלא הייתי בונה פה על הצלחה רבה.
ואם כבר סיטקום, זוכרים את "פארטי דאון"? קומדיה חביבה שיצרו רוב תומאס ("ורוניקה מארס") ופול ראד ("ליל המסכות 6", "אנט מן") ובכיכובו של אדם סקוט? טוב, ברור שאתם לא זוכרים, היא בוטלה ב-2010 לאחר שתי עונות. בכל אופן, הסדרה תשוב בחודש הבא לעונה שלישית וקצרה במיוחד (6 פרקים בלבד) ברשת Starz, ואולי הפעם יזדמן לנו לראות אותה בצורה נורמלית.
וואלה, קשת עוד מפיקים סדרות דרמה?
הייתי בטוח שעכשיו הם פח אשפה לריאליטי ושום דבר אחר.
כן יש להם אבל לא הייתי מצפה יותר מידי
(ל"ת)
שמע, כשהם עשו את העונה הראשונה של "כפולים" לפני חמש שנים בסך הכל, זה היה *ממש* טוב
הרבה מים עכורים חלפו מאז בערוצי הברודקאסט, ועדיין.
ואז הפ עשו עוד עונה של כפולים שהייתה סבירה
ועוד הרבה דרמה שלא נפלתי ממנה בכלל
האמת גם אם הם יעשו משהו סבבה
יש את ארצות הברית ושות אז קשה לי להאמין שאני אראה אותה ולא את מה שזה לא יהיה בדיסני נטלפקיס וכו
אני חושב שהם חייבים להפיק כמות מסויימת של סדרות עלילתיות
(ל"ת)
blossoms shanghai
כמו שנה שעברה בתקווה שבאמת תצא השנה.
צפיתי שנה שעברה בהוצאה המחודשת של קריטריון למצב רוח לאהבה
ובתוספות שם קאר וואי מדבר על כמה שעם הזמן נהיה לו יותר קשה לנהל עריכה של סרטים וכמה התהליך הזה לוקח לו המון זמן ומתיש אותו.
נראה שהוא לא הגזים.
כן,זה די הגיוני
יש לו סגנון עריכה מאוד ייחודי וגם בעבר הוא התקשה לסיים את העריכה של הסרטים שלו(הדוגמאות הכי בולטות הן "Ashes of Time" שהוא לקח הפסקה באמצע העריכה והלך לצלם את "צ'ונגקינג אקספרס" ו"2046" שהוא דחה את הפרמיירה שלו שהייתה אמורה להיות בפסטיבל אדינבורו וגם כשהוא סיים לערוך זה היה שעות ספורות לפני הקרנת הסרט בפסטיבל קאן).
יש בערך סדרה אחת של אפל טיוי שרם השמיט:
Liaison שעולה בפברואר.
אני בן אשם פשוט: אני שומע על סדרת מתח/ריגול עם אווה גרין ווינסנט קאסל – אני הולך לצפות בה.
נו, וכמובן שהסדרה הזאת היא ההגדרה לבינונית.
(ל"ת)
נטפליקס
מיעוט התכנים המצופים, והספקנות לגבי אלו שהוזכרו נותן לי תוקף להרגשה שלי ושל האנשים סביבי – נטפליקס בצניחה חופשית.
אי אפשר לסמוך גם על התכניות המצופות כי נטפליקס עלולה לבטל אותן באמצע, או שהן ירגישו כמו פילר ארוך ומשעמם.
בחודשים האחרונים אני מחפש פעם בכמה שבועות מה לראות שם וגם אם אני מוצא, זה לרוב לא יהיה תוכן מקורי של החברה. הספרייה מחווירה מאוד לעומת זו של דיסני+ ואפילו של אמאזון. יש תחושה של חוסר כיוון וחוסר ציפייה, וזה מאכזב כי אני מרגיש שנטפליקס הכי מושרשת פה בארץ, אבל כנראה שעדיף להסתרבל עם הממשקים של דיסני או אמאזון או להשיג אפל+ איכשהו כדי לצפות חוקית בתכנים איכותיים.
זה כבר כמה שנים ככה אבל לאחרונה אני מרגיש שהמצב של נטפליקס הולך ומחמיר כי אפילו כמות התכנים החיצוניים מצטמקת בעקבות שירותי הסטרימינג המתחרים. נהיה קשה ויקר לראות תוכן חוקי, לפחות פה בארץ.
בהחלט
וזה גם נראה ככה בזוכי גלובוס הזהב
נכון גלובוס הזהב אף פעם לא היה הטקס החשוב ביותר בשום תחום
אבל כמעט כל הזוכים בטלויזיה לא נטפליקס , והתוכן של דיסני הרבה יותר איכותי(אם מסתכלים על הארץ) ובאופן שברור לי גם הייצ בי הו(זה לא קשור לטקס זה לפי הגדרה) , ועכשיו עם מה שעין הדג אומרים פה (בנוסף לסרט של מרטין ) נראה שעדיף פשוט לעשות אפל טיוי(אגב בכל אפלקציה של טלוויזיה חכמה יש אותם) , דיסני וזהו
נטפליקס מאוד חזקים פה בארץ , אבל במחירים שלהם אני לא אתפלא אם הם יחטפו (והממשק של אפל ממש סבבה)
״ממש סבבה״?
איך אתה יכול לטעון את זה כשהם מסרבים לשים אופציה לרשימת מועדפים אישית, מה שכל שירותי הסטרימינג האחרים (כולל דיסני פלוס) שמים אצלם?
כמות התוכן שלהם רק הולכת וגדלה ואני צריך כל הזמן לזכור איזה תכנים אני אוהב מתוכם ולנסות למצוא אותם בתוך כמות התכנים ההולכת וגדלה, זה לא נורמלי.
לא מעט פעמים יוצא שאני פתאום ״מגלה״ משהו באפל טיוי פלוס שהתעניינתי בו בעבר ושכחתי מאז שהוא קיים כי הוא נבלע בתוך ים התכנים שלהם.
טוב לא ממש סבבה אבל סבבה
תראה אפל טיוי היא לא האפלקציה הכי משומשת אצלי עד כה, אז יכול להיות שאני נתתי לה קרדיט מזכרון.
אבל הממש יפה , אפלקציה נחמדה , יש בעיות (ובטח שלא זכרתי מה שאמרת אבל כן לא הסתכלתי מספיק) , אין באגים מעצבנים כמו בדיסני, אין שטויות של כתוביות לא מסונכרונות עם המילים ועוד
עדיין לא נטפליקס בשום צורה
אגב דיסני משתפרים לדעתי ואישית הם הכי טובים בארץ לדעתי כרגע(למרות הבאגים הקטנים, בתור אחד עם סטרימר ולא יודע איך זה במקומות אחרים)
טוב, זה כנראה רק אני והמוגבלות הטכנולוגית שלי
אבל אני ממש לא מסתדר עם האתר של אפל. קודם כל, בעמוד הראשי יש מבחר מאוד מאוד מצומצם של תכנים. איזה עשרה סרטים, עשר סדרות, כמה סדרות דוקמנטריות וכמה סדרות ילדים וזהו. ואז כשאני מנסה לדפדף בשאר העמודים שלהם בשביל לראות את שאר הסדרות/סרטים שיש להם אני מגלה שאין עמודים נוספים. מה שיש בעמוד הראשי זה כל מה שאני יכול לראות. אם אני לא מחפש את הסרט שאני רוצה למצוא במנוע חיפוש אין מצב להיתקל בו. והמנוע חיפוש נוראי ומעצבן ממש.
ואני לא מבין את הטענה שיש לאפל כמות תכנים "גדולה" כמו שכולם טוענים. יכול להיות שזה קשור לזה שאני לא מצליח "לדפדף" שם בתכנים שלהם אבל מרגיש לי שגם שנה אחרי שעשיתי את המנוי משהו כמו 30% מהתכנים שהם מפרסמים בעמוד הראשי זה אותם סרטים וסדרות. ואומנם לא ראיתי שום דבר מהסדרות ששם (חוץ מ-'טד לאסו') אבל זה נראה שהמבחר שלהם כולל בעיקר את הסדרות הפחות אהודות ביקורתית והפחות מדוברות של השנים האחרונות. בסרטים המצב שלהם קצת יותר טוב אבל רק קצת.
שלא לדבר על בעיות נוספות שיש לי איתם כמו זה שאי אפשר להפעיל שם כלום אם החיבור אינטרנט שלי איטי (אבל זו בעיה שיש לי גם עם אמאזון, דיסני ו-mubi. רק נטפליקס סבבה מהבחינה הזו) או זה שאם אני לא מתחבר למספר ימים אז צריך להכניס שם משתמש וסיסמה מחדש.
אותי מעצבן שבנטפלקס אני לא יכול לחלק את ה-wish list שלי למספר רשימות שונות, אז עצם זה שבאפל אי אפשר ליצור רשימה אחת אפילו הוא די מזעזע. מצד שני אני לא מצליח להרכיב שם רשימה של יותר משני סרטים ואיזה סדרה אחת שבאלי לראות, וגם אותם לא בוער לי לראות.
זה לא אתה וחוש הטכנולוגיה שלך
האתר של אפל די גרוע, הייתי מנויה לפז"ם קצר
אבל בהחלט יש להם כמה תכנים ממש מעולים. אני מאוד אהבתי את for all mankind ואם אתה חובב מד"ב באיכות גבוהה, זו צפיה שווה ביותר (לא ראיתי את העונה השלישית)
נטפליקס הורגים לעצמם את המוניטין
הם מבטלים בקביעות אחוז גבוה של הסדרות החדשות שלהם, ומרגילים כך את הקהל שלהם שאין טעם להיקשר רגשית לסדרה, ובהרבה מקרים, שאין אפילו טעם להתחיל לצפות בסדרה חדשה, כי הסיכוי גבוה שהיא לא תשרוד.
מי רוצה להתחיל לראות סדרה, להתאהב בדמויות, להתעניין בעלילה, ואז לגלות שהסדרה בוטלה בתום העונה הראשונה וכל השאלות יישארו ללא מענה?
סתם דוגמה אישית – היוצרים של ״דארק״ (להיט נטפליקס מהולל) שחררו לאחרונה סדרה נוספת בשם 1889, אבל לא התחלתי לצפות בה כי סדרה חדשה בנטפליקס, ואני כבר למדתי את הלקח שלי מסדרות עבר שבוטלו. ואכן, נגמרה העונה הראשונה, ונטפליקס ביטלו את הסדרה בזריזות מרשימה. אני קיבלתי חיזוק להחלטה להימנע מהצפייה, בעוד שכל מי שהשקיע בה זמן ואנרגיה התבאס קשות.
וככה מחנכים את הקהל שאין שום טעם לצפות בסדרות שלכם מוקדם, כי ברוב המקרים מצפה אכזבה וסוף פתוח טרם עת.
חוץ מזה יש את הבעייתיות המובנית של מודל הבינג׳, שבגללה כמעט כל שירותי הסטרימינג האחרים הפנימו שעדיף מודל משולב של פתיחת עונה עם כמה פרקים ברצף, ואז המשך שבועי שמאפשר לבאז להיבנות ולקהל לדבר על הסדרה ולהפוך אותה ללהיט של המלצות מפה-לאוזן. בנטפליקס אפילו הלהיטים הכי גדולים באים והולכים מאוד מהר. אין להם הזדמנות להשאיר חותם תרבותי לאורך זמן.
הסיבה היחידה שיש לי עדיין נטפליקס היא בגלל שמדובר במנוי משפחתי, וגם אם אני לא ממש צופה, אולי בני משפחה אחרים נהנים מהמנוי אז משאירים בשבילם ומכוח האינרציה… אבל נראה שנטפליקס נחושים לפגוע גם באספקט הזה, באמצעות ביטול היכולת לחלוק מנוי על ידי אנשים שצופים מכתובות שונות. לדעתי אם אכן ילכו עד הסוף עם ההחלטה הזו, זה ידרבן המון אנשים לעשות סוף סוף את הצעד ולבטל את המנוי שלהם. זה עשוי להיות המהלך הכי מטופש של נטפליקס עד היום.
אבל נחיה ונראה, כרגע הם עדיין אחד השירותים הכי מושרשים ונפוצים… השאלה לכמה זמן.
1899 זה דרעק. לא הפסדת המון
(ל"ת)
יש גם את הבעיה הבלתי נמנעת - רוב הפרנצ׳ייזים שלהם הם תכני צד ג׳.
אפילו שתי הסדרות החדשות הכי מצליחות של השנה – וונסדיי וסנדמן לא שייכות לנטפליקס. ברגע שאם ג׳י אם או וורנר ירצו אותן בחזרה – זה יקרה. אפשר להיות בטוחים שזה מעוגן בחוזים כמו יקום מארוול שהיה להם.
ומעבר לדברים מוזרים נטפליקס פשוט לא הצליחו עד היום להביא לנו פרנצ׳ייזים שיהפכו לאייקונים ויהיו הסמל של השירות.
אני מניח ש"דברים מוזרים" הוא הדבר הכי קרוב
ואולי גם "עולם הרוצחים-הסדרתיים" הלא רשמי שלהם. אבל לא נראה שנטפליקס מנסים לבנות פרנצ'ייזים ארוכי טווח – אלא לזרוק הרבה ספגטי על הקיר ולראות מה נדבק. זה נראה אולי מוזר, עד שמבינים שבשום שיטה אחרת אי אפשר היה לייצר להיטים כמו משחקי הדיונון או בית הנייר.
מדהה עם הפסקה הראשונה
אתמול חיפשנו אני ובת הזוג שלי מה לראות בנטפליקס, ואפילו שכבר חשבנו להתחיל סדרה חדשה (inside job) נזכרתי שהיא בוטלה לפני כמה ימים אז יהיה חבל להתחיל אותה.
כפי שהגבתי לך בפייסבוק
פוקר פייס תעלה בצמוד לארה"ב ב-yes ב-27.1
פארטי דאון שודרה בזמנו במלואה ב-yes תחת השם… פארטי דאון
אין לי פרטים על העונה החדשה
לא קראו לה "אנשי המסיבות"?
לא מוצא כמעט אזכורים בעברית, אבל זוכר שהייתה מוצלחת.
*מכה במצחי*
נכון! צודק! אני עומד מתוקן וכל זה
גברת דייויס
היא שת"פ של לינדלוף עם טרה הרננדז, "המפץ הגדול", ונראה שהרננדז היא השואוראנר (אולי בגלל שלינדלוף עובד במקביל על תסריט לסרט של מלחמת הכוכבים).
כמו כן, טוויסט מפתיע – גברת דייויס היא *לא* הנזירה.
https://deadline.com/2022/12/mrs-davis-damon-lindelof-release-date-peacock-betty-gilpin-first-look-photos-1235191555/
אני דווקא ממש אשמח לקרוא את רשימת סדרות האנימה שלך
כנ״ל.
(ל"ת)
ובכן (קנאקים באצבעות)
נוסף על Insomniacs After School שאוזכרה בכתבה:
– "Blue Orchestra", דרמה קומית רומנטית סביב עולם הכינורות. שני צעירים עם מטענים רגשיים מהבית (הוא עילוי לשעבר שפרש מנגינה והיא עדיין חובבנית) הופכים לחברים טובים בגלל אהבתם המשותפת לכינור ובגלל נסיבות. נראית – ונשמעת – מקסים (אפריל הקרוב).
– "Mashle", סדרה ששואלת בעיקרון "מה אם One Punch-Man הייתה פוגשת את הארי פוטר" – צעיר נטול כוחות קסם מצטרף לבית ספר לקסמים היכן שהוא שורד בעזרת האגרופים שלו, ומוכיח לכולם שכוח הזרוע > כוח הקסם (אפריל הקרוב).
– "My Home Hero", מעין "שובר שורות" רק באנימה: אב נורמטיבי שמגלה כי בתו הצעירה עברה התעללות בידי בן זוגה, וחמור מכך – לבנות הזוג הקודמות של הבחור יש נטייה מסתורית להירצח. בלהט הרגע האבא הורג את האיש, ובעזרת אשתו הם נפטרים מהגופה. אלא שסינדיקט הפשע תוהה כעת לאן נעלם אחד החברים הבכירים שלהם (אפריל הקרוב).
– "Oshi no Ko", פרמיס מוזר לאללה אבל אני סקרן: גניקולוג מעיירה קטנה מקבל משימה, להיות הרופא המיילד של כוכבת איידול צעירה ומפורסמת אשר שמרה את ההיריון שלה בסוד מהמעריצים. אלא שרגע לפני הלידה הגניקולוג שלנו נרצח, והוא מוצא את עצמו, הממ… בזרועותיה של האיידול, בתור התינוק שלה. יפן, אל תשתני (אפריל 2023).
– "My Happy Marriage", המאה ה-19, יפן. צעירה שגדלה עם אֵם חורגת מרשעת ואחות שמוצלחת ממנה בהרבה, חולמת על חיים טובים יותר אך נאלצת להתחתן בשידוך עם קצין בכיר בעל מוניטין של איש אכזר. אפילו אומרים כי בנות הזוג הקודמות שלו נמלטו 3 ימים לאחר האירוסין; אך ללא בית חם שהיא יכולה לשוב אליו, בלית ברירה מסכימה הצעירה להתחתן עם האיש ומגלה שהוא לא המפלצת שעשו ממנו. האם שניהם יצליחו לפתוח את הלב זו של זה? כן, התשובה היא כן (מתישהו ב-2023).
– "Rurouni Kenshin", רימייק לסדרת המנגה המפורסמת (על סרטי הלייב אקשן כתבתי פה ביקורת מי שזוכר) אודות סמוראי נודד שהעבר האלים שלו רודף אותו (מתישהו ב-2023).
– "Solo Leveling", עיבוד אנימה לקומיקס הרשת הקוריאני הסופר פופולרי שעוסקת בלוחם חלש בעולם פנטזיה אלים שמקבל את היכולת הנדירה להתחזק בשלבים; הקומיקס נהיה כאוטי מפרק לפרק, הציפיות מהאנימה, בהתאם לכך, בשחקים (מתישהו ב-2023).
– "Uzumaki" שכתבתי עליה בכתבה של 2022 ומי יודע, אולי השנה היא אשכרה תעלה. לתוהים, סדרת אימה מבית מאסטר האימה ג'ונג'י איטו.
(וכמובן עונות ההמשך הסטנדרטיות שכולם מצפים להן – Spy x Family עונה 2, One Punch Man עונה 3, הסוף הסופי בהחלט של Attack on Titan והעונה השנייה של Vinland Saga שהחלה שבוע שעבר בנטפליקס)
אגב יצא לך לצפות בפרק הראשון של ניר אוטומטה?
(ל"ת)
האמת שלא
דוחה אותה למתי שיזדמן לי לשחק במשחק.
תודה!
פוקר פייס נראה מבטיח
וג'ודי פוסטר בוחרת לרוב פרויקטים ראויים.
כמעט כל השאר נראה חרא.
עידן הזהב של הטלוויזיה מסתיים.
Ring shout שמופקת בנטפליקס מסקרנת אותי
נכון, נטפליקס זה דאונר רציני, אבל הספר נהדר בעיניי, כך שאני מחכה. דמיינו באפי אפרו אמריקאית שנלחמת בקו קלוקס קלן ובמפלצות, כמה רע זה כבר יכול להיות?
הבעיה בבעיית שלושת הגופים
היא לא שקשה לעבד אותה לטלוויזיה, אלא שהספרים האלה ממש ממש גרועים.
תוספת לרשימה: Disclaimer
סדרת מתח מבוססת על רב-מכר. אלפונסו קוארון מפיק, כותב ומביים (על פי ימד"ב) את כל הפרקים.
אגב, קוארון נמצא עכשיו באיזה טראנס של עשייה, לפי ימד"ב גם הסרט Boy and His Shoe שהוא היה משודך אליו כמה שנים טובות נכנס להפקה, ויש לו עוד סדרת טלוויזיה בקנה מלבד זאת שציינתי.
ועוד אחת: Bodies
רגע לפני שהיא הופכת לנציגתנו במרוולוורס, שירה האס מופיעה גם בפרק הבכורה של סדרה בריטית שמתרחשת בארבע תקופות זמן שונות – מסוף שנות ה-90 של המאה ה-19 ועד שנות ה-50 הפוסט-אפוקליפטיות של המאה הנוכחית – כשבכל תקופה כזו בלשים מנסים לפענח את תעלומת ג'ק המרטש.
פול טומלין, יוצר הסדרה, כתב בעבר בין היתר ל-"טורצ'ווד" ו-"שיימלס". הסדרה מיועדת לשידור ב-"נטפליקס בריטניה", ואין לי מושג מה זה אומר לגבי איפה ומתי היא תשודר אצלנו.
אסוקה, גרועה, ממש. יש שני דברים שדיסני צריכים לעשות בשביל להציל את המותג: לפטר את דייב פיליוני ולהפסיק להשתמש כל הזמן בווליום.
(ל"ת)
סביר בקושי כמו כל תכני המקור של דיסני פלוס (להוציא אנדור כנראה).
(ל"ת)
רק על זה שהסדרות האלו גרמו לקרבות לייטסייבר להיראות הדבר הכי משמים בעולם צריך לפטר כמה ראשים.
ואיזה בזבוז מביך של מרי אליזבת ווינסטד. וחשתבי שסיימנו עם צעירות פאנקיסטיות מרדניות אחרי בובה פאט. ועוד פעם תסריו flat רובוטי מבית דייב פיליוני , מקגאפינים לא מעניינים, מקדשים לא מעניינים וויזואליה שטוחה ובהירה מדי. אגב לא ברור לי למה סדרה שנראית כה ממוחשבת היא בכלל לייב אקשן. עדיף כבר לצפות בסדרות המצויירות וזהו לדעתי.
מקווה שזה הפרוייקט האחרון של דייב פיליוני בסטאר וורס כי לא זכור לי שיש עוד משהו שלו בקנה.
יש לו הרבה בקנה
הוא מתכנן את כל סדרות המנדלורי ונספחיהן להביא לנקודת רתיחה בסרט שאמור לצאת בעוד כמה שנים, הכריזו על זה לא מזמן.
אז שימשיכו להיכשל עם סדרות גרועות (חוץ מאנדור).
(ל"ת)
אוקיי על הסרט שמעתי אבל על סדרות לא. לא אושרה עונה 4 של המנדלורי. צפה שמועה על סדרה על בו קטאן (אנחנו בטוחים שהיא דמות מעניינת? טוב גם שאר הדמויות לא מעניינות עד כה). בובה פאט היה חרבנא. אובי וואן גם מעפן אבל לשם שינוי לא סדרת דייב פיליוני.
לפחות the acolyte גם לא של דייב פיליוני אז יש מצב למשהו לא גרוע.
אני לא חושב שזה משנה מי עושה את הסדרה.
הבעיה היא דיסני.
אני חושב שזה משנה. טוני גילרוי הוא מקצוען שבא עם גישה נכונה לארגז החול הזה ויצא לו אנדור
(ל"ת)
מאד יתכן שאתה צודק. רשימת הטאלנטים שעבדה על הסדרות של מארוול וסטאר וורס עגומה.
(ל"ת)
אסוקה זה סטאר וורס קלאסי.
טוב נגד רע, ג'די נגד סית', חלליות וקרבות אור ודרואידים. אפילו טקסט מתגלגל בהתחלה.
אני אהבתי.
משחק עצי ודיאלוגים סתומים ומביכים, בהחלכ סטאר וורס קלאסי
(ל"ת)
הבעיה המרכזית של אסוקה היא בדיוק אותה בעיה של הספר של בובה פט.
היא לא סדרה שעוסקת בגיבור שלה, היא עונה נוספת של סדרה אחרת. בובה פט היה עונה 2.5 של המנדלורי, אסוקה היא עונה 5 של המורדים. רק עם צוות שחקנים קצת יותר טוב.
אז בעצם אתה אומר שאי אפשר לראות את הסדרה ולהבין הכל בלי לראות לפני כן את כל העונות של מורדים?
כי עד היום כל הסדרות של מלחמת הכוכבים בלייב אקשן (לא ראיתי את העונה השלישית של המנדלוריאן, אז לא יודע לגביה) היו ניתנות להבנה גם ללא צפייה בסדרות האנימציה, גם אם לפעמים הביאו משם דמויות.
כך שהנחתי שאוכל לראות את הסדרה הזאת גם בלי לראות את סדרות האנימציה, האם אני טועה? (כפי שניתן להבין, אני שואל כי עוד לא ראיתי את אסוקה).
את העונה השלישית של המנדלוריאן אני מתכנן להשלים לפני אסוקה, השאלה היא אם זה יספיק או שהעובדה שראיתי רק את העונה הראשונה של מורדים (למען האמת, השתעממתי. יש לכם גלקסיה שלמה, למה כמעט הכל מתרחש על אותו הכוכב?) תקשה עלי להבין.
ניתן לראות
יש מספיק הסברים בשביל שתבין את העלילה. אבל בבירור מדובר על עלילה שממשיכה סיפור קיים, עם דמויות שמכירות אחת את השנייה.
תודה על התשובה
הזוי בעיני שסדרת אנימציה ממשיכה את העלילה שלה בסדרת לייב אקשן.
צריך להפריד בין המדיומים.
פעם זה היה ברור שבסטאר וורס יש את סדרות האנימציה ויש את סרטי הלייב אקשן, אבל מאז שהם התחילו לעשות סדרות בלייב אקשן הכל התחיל להתערבב בצורה ממש מוזרה.
עצם העובדה שהפגישו את אסוקה עם לוק סקייווקר בספר של בובה פט הוא הזוי בעיני, שכן בסרטים אין לה זכר.
נקמת הסית׳ מגיע בשלב בו היא הייתה אמורה להיות קיימת ומשמעותית בחייו של אנאקין ובכל זאת היא אפילו לא מוזכרת, לאורך כל הטרילוגיה המקורית היא כביכול חיה אבל אין לה זכר כלל.
ובכלל, סדרות האנימציה הכניסו עוד ועוד ג׳דיים וסית׳ לתקופת הטרילוגיה המקורית, מה שעומד בניגודיות מוחלטת לסרטים שם אומרים בבירור שאובי וואן קנובי ויודה הם אחרוני הג׳דיי עד שמגיע לוק ושהקיסר ודארת׳ ווידר הם הסית׳ היחידים.
דייב פילוני לא אהב את המגבלה הזאת, אז הוא פשוט הוסיף עוד ג׳דיי וסית׳ כאוות נפשו, מה שגורם למצב שאי אפשר להתייחס לסדרות האנימציה כמשהו שמתרחש לחלוטין באותו היקום של הסרטים.
אבל עכשיו עלתה קרנו של דייב פילוני (מה שמפתיע לאור העובדה שלוקאס הועף מכל המדרגות, וזאת למרות שדווקא פילוני הוא שביים את סרט מלחמת הכוכבים עם הביקורות השליליות ביותר אי פעם) ופתאום כל סדרות האנימציה, שבעבר היו נספח בסטאר וורס, הפכו לחלק מהסיפור הראשי.
אני חושב
מאז סרט האנמציה (הדי נורא גם לדעתי) היו לו שנים לפתח את הדמויות והסדרה ואנשים התחברו אליהם (וחלקם ממש מתחייסים אליו כאל המושיע של מלחמת הכוכבים, אם כי לדעתי התואר הזה צריך ללכת לטוני גילרוי).
אני מודה שאני אישית אף פעם לא הצלחתי לסיים את הסדרה מעבר לאמצע העונה השנייה, אפילו שהבנתי שהיא משתפרת.
אני חושב שיש כאן שני נושאים שונים
אנימציה מול לייב אקשן וטלוויזיה מול קולנוע.
בנושא של אנימציה מול לייב אקשן, זה כבר לא נושא משמעותי. גם ככה היום חצי ממה שאתה רואה על המסך בלייב אקשן עבר עיבוד ממוחשב כלשהו. אנימציה היא פשוט סוג שונה של בימוי. והדוגמה הכי טובה היא מסע בין כוכבים, שמופיעה בטלוויזיה בלייב אקשן, ובאנימציה דו מימדית, ובאנימציה תלת מימדית, ומוגדר בפירוש שהם חלק מאותו עולם. פשוט החלפת במאי, אחד אוהב lens-flare, אחד אוהב פלטת צבעים קרה, ואחד אוהב אנימציה תלת מימדית.
הנושא השני הוא טלוויזיה מול סרטים. בטלוויזיה מרחיבים את העולם ואת רוחב היריעה, זה פיצ'ר ולא באג, וברגע שהופכים את הטלוויזיה לקאנון, ברור שבבת אחת הרחבנו את אורך היריעה. וכאן השאלה היא עד כמה השמירה על אחידות הקאנון משמעותית מול בניית סיפור טוב. וזה דיון אחר שהאמת, לדעתי, מיותרת כשמדברים על זיכיון שעיקרו זה פאן, כמו סטאר וורס, ובמיוחד בכך שכבוד לקאנון לא קיים כבר מ1999 ואימת הפאנטום.
שרברבי הבית הלבן
אז לא, היא לא קיבלה שבחים (יותר בכיוון התעלמות כוללת), וכן, שכחנו ממנה עד סוף השנה (גם אני שכחתי ממנה עד שעברתי שוב על הרשימה כאן), אבל לא – זה לא הגיע לה. זאת הייתה אחלה סדרה שהראתה עד כמה ההיסטוריה יכולה להיות קומית, ועד כמה ווטרגייט הייתה סיפור גדול יותר מאשר הסצינה האחת בפורסט גאמפ.
באיחור של שנה ושני שליש
"קוף רע" יוצאת ממש עוד רגע, והיא ממש אחלה על בסיס הפרק הראשון שלה.