-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
מטריקס
The Matrix
ההאקר ניאו מגלה שהעולם בו הוא חי הוא אשליה, ומצטרף אל קבוצה של מורדים הנלחמת נגד השליטים האמייתיים של אותה מציאות.
עמוד הסרט בחסות יעל גורן
כמה זמן לקח לך לחפור ולמצוא מתי יצא הסרט לאקרנים?
(ל"ת)
זאת היתה מרלין שהתנדבה לעשות את זה.
(ל"ת)
זו לא בעיה
תאריכי היציאה בארה"ב ובישראל כתובים בIMDB.
http://www.imdb.com/title/tt0133093/releaseinfo
אז מי ביים את הסרט הזה?
להוסיף דף סרט לסרט ישן לא אמורה להיות בעיה. המידע עליו כבר קיים. אבל במקרה הזה, דווקא עלו כמה שאלות. אחת היא מה בעצם שם הסרט בעברית – "מטריקס" או "המטריקס"? הוא נקרא בהזדמנויות שונות בשני השמות. אבל שאלה קשה יותר היא איך קוראים לבמאים. כשהם ביימו את הסרט, הם היו לארי ואנדי וושאבסקי. היום, לארי הוא כבר לאנה וושאבסקי. האם צריך לשנות בדיעבד את כל הקרדיטים שלו ל"לאנה", או לתת לו את השם הנכון דאז – מה שכביכול יפצל את רשימת הקרדיטים שלו לשני אנשים שונים? אני באמת לא יודע מה התשובה הנכונה לזה, וייתכן שהמדיניות עוד תשתנה.
(אגב, בקרדיטים של הסרט עצמו אף אחד מהשניים לא מופיע בשמו הפרטי – הם מופיעים פשוט כ-The Wachowski Brothers. מה שלא פותר את הבעיה, כי לאנה היא כבר לא Brother).
(ועוד אגב: לפי רשימת הכתבות העוסקות בסרט – כן, עושה רושם שהסרט הזה הוזכר בעין הדג לא מעט).
כרגע ברשימה חסר אנדי...
(ל"ת)
רפרש
(ל"ת)
כן, גיליתי את זה אחרי שלחצתי "שלח"...
(ל"ת)
the Wachwski sibling
אכן נשמע הרבה פחות מגניב. בעברית המילה המקבילה היא אחאים והיא חסרת חן באותה מידה.
*זה היה רגע של טרחנות בחסות העובדה שאני צריכה ללמוד ולא ממש בא לי.
נ.ב. לדעתי מוטב לכתוב לאנה. ככה היא נקראת עכשיו ושווה לכבד את זה, אבל גם כי יהיה משעשע לקרוא את התגובות התוהות של מי שיקלע לדף.
והכי חשוב. למרלין
(ל"ת)
כשהוא עשה את מטריקס, הוא היה לארי
לכן לארי וושאבסקי הוא השם שצריך לתת לו קרדיט.
ד"א, למה ששני השמות לא יפנו אל אותו דף – לאנה (לשעבר לארי) וושאבסקי? זה לא עונה על השאלה עצמה, אבל זו דרך די נוחה לעקוף אותה…
לארי (לאנה) וושאבסקי.
(ל"ת)
כמו בימד"ב
לאנה וושאבסקי (בתור לארי וושאבסקי)
אי אפשר לכתוב גם וגם?
כלומר כך:
לארי וושאבסקי (לאנה וושאבסקי)
?
כשקראתי את תיאור הסרט עברה לי המחשבה
יש תכונה מוזרה של סרטי מד"ב ופנטזיה שכאשר מתמצתים אותם למשפט הם פתאום נשמעים מגוחכים להפליא.
לא יודע למה, אבל אם הייתי קורא את התיאור הזה לפני שראיתי את הסרט, זה היה ממש גורם לי לחוסר רצון לראותו אותו.
במקרה הזה,
הבעיה היא ש"תיאור הסרט" הוא תיאור חצי השעה הראשונה של הסרט בערך, כדי להימנע מספוילרים.
אני משתדל שלא לצאת בד"כ בהכרזות
שמשהו הוא ה-X הכי טוב אי פעם. אבל במקרה של הסרט הזה, אני חייב לציין משהו כזה. זה לא הסרט עצמו שאני חושב שהכי טובה שיש (אם כי, כמובן, מדובר בסרט מעולה בכל קנה מידה אפשרי), אלא דווקא משהו יותר קטן: ל"מטריקס" יש את סצינת הסיום הכי טובה בעולם. כמובן שזה עניין של טעם וזה גם מבוסס רק על הקטלוג היחסית לו רחב של סרטים שאני ראיתי, ובכל זאת, זה פשוט סוף מושלם. האווירה, העריכה, הקומפוזיציות של המצלמה, האפקטים, הנאום הזה, הדרך שבה נעשה הקאט מהסרט לקרדיטים (מצטיינים נוספים בתחום זה: "פייט קלאב", "ממזרים חסרי כבוד", "יהודי טוב") ויותר מכל, השיר "Wake Up" של רייג' אגיינסט דה מאשין, להקה שמתאימה לעלילה של הסרט הזה כמו כפפה, הופכים אותה לאחת הסצינות שאני יכול לצפות בהן שוב ושוב בלופים בלי שיימאס לי.
(ספיולרים, אם עוד לא צפיתם בסרט)
http://www.youtube.com/watch?v=aTL4qIIxg8A
לא מסכים,
אני חושב שסצית הסיום הזו מנסה להיות נורא מגניבה יותר מאשר כל דבר אחר.סוף טוב לדעתי צריך קודם כל להפתיע,לקחת את הכיוון בו הסרט הוביל אותך ולתת לו פרשנות חדשה וחכמה יותר,זאת כמובן רק כאשר לסרט עצמו יש מה לומר.מה קרה שכאן הוא יחסית חסר ייחוד,בניגוד לסוף של 'פייט קלאב' – בו יש מה לחפור והוא כן מאיר את הסרט באור קצת שונה.
אחד הסופים האהובים עליי הוא זה של 'שמש נצחית בראש צלול' (אין ספוילרים),כאשר העריכה של השוט האחרון מעניקה לכל התהליך של הגיבור והגיבורה משמעות מפתיעה ומשאירה את הצופה עם לב נחמץ ופה פתוח.
אני לא מדבר על סוף מושלם מבחינה תסריטאית,
אלא מבחינת העשייה הקולנועית שלו.
האהוב עליי הוא כנראה אמריקן ביוטי
האמת, יש פה רעיון לסקר מאוד מעניין עם תגובות שמאוד מסוכן לקרוא.